Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superliga struktur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Well, som én der rent faktisk ser 1. divisionsfodbold, kan jeg berette, at der rent faktisk spilles en del udemærkede kampe dernede.

    Silkeborg, Horsens, Lyngby, Hobro, Brønshøj, Vejle og Køge har alle været aktører i nogle rigtigt fine kampe, og det er bare dem jeg har set.

    Der er kommet en konsensus om, at dansk fodbold er noget lort, og at den danske liga er elendig. Jeg er simpelt hen ikke enig. Der spilles masser af god fodbold både i Superligaen og 1. division. Det er ofte tit et spørgsmål om at se nogle kampe der ligger uden for det alle er enige om er "topkampene". FCK har være rædderligt kedelige (og ringe) i denne sæson, og vi spiller ofte også kedeligt og dårligt (hvis man nu kun ser OB-kampe). Men hvis f.eks. man ser AABs, FCMs, EFBs, og til dels Brøndbys kampe, vil man ofte blive godt underholdt med god, dynamisk fodbold.

    Jeg ville personligt mene, at gamle traditionshold som Lyngby, AB, Vejle og Silkeborg ville pynte i ligaen. Jeg har da holdt af at følge Viborgs sæson i ligaen, selvom den nu lakker mod enden.
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
      Well, som én der rent faktisk ser 1. divisionsfodbold, kan jeg berette, at der rent faktisk spilles en del udemærkede kampe dernede.

      Silkeborg, Horsens, Lyngby, Hobro, Brønshøj, Vejle og Køge har alle været aktører i nogle rigtigt fine kampe, og det er bare dem jeg har set.

      Der er kommet en konsensus om, at dansk fodbold er noget lort, og at den danske liga er elendig. Jeg er simpelt hen ikke enig. Der spilles masser af god fodbold både i Superligaen og 1. division. Det er ofte tit et spørgsmål om at se nogle kampe der ligger uden for det alle er enige om er "topkampene". FCK har være rædderligt kedelige (og ringe) i denne sæson, og vi spiller ofte også kedeligt og dårligt (hvis man nu kun ser OB-kampe). Men hvis f.eks. man ser AABs, FCMs, EFBs, og til dels Brøndbys kampe, vil man ofte blive godt underholdt med god, dynamisk fodbold.

      Jeg ville personligt mene, at gamle traditionshold som Lyngby, AB, Vejle og Silkeborg ville pynte i ligaen. Jeg har da holdt af at følge Viborgs sæson i ligaen, selvom den nu lakker mod enden.
      Jeg er nu stadig overbevist om en del af kritikken af den danske liga kommer af at folk sidder og suger PL, La Liga og CL-bold til sig uge efter uge, og så forventer det samme fra en dansk ligakamp... og SÅ bliver man skuffet. Men det svarer jo til at forvente de samme effekter i en afgangsfilm fra en instruktør-højskole, som fra en stort anlagt Hollywood-produktion... lettere naivt...

      Mvh

      MaxHH

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
        Well, som én der rent faktisk ser 1. divisionsfodbold, kan jeg berette, at der rent faktisk spilles en del udemærkede kampe dernede.

        Silkeborg, Horsens, Lyngby, Hobro, Brønshøj, Vejle og Køge har alle været aktører i nogle rigtigt fine kampe, og det er bare dem jeg har set.

        Der er kommet en konsensus om, at dansk fodbold er noget lort, og at den danske liga er elendig. Jeg er simpelt hen ikke enig. Der spilles masser af god fodbold både i Superligaen og 1. division. Det er ofte tit et spørgsmål om at se nogle kampe der ligger uden for det alle er enige om er "topkampene". FCK har være rædderligt kedelige (og ringe) i denne sæson, og vi spiller ofte også kedeligt og dårligt (hvis man nu kun ser OB-kampe). Men hvis f.eks. man ser AABs, FCMs, EFBs, og til dels Brøndbys kampe, vil man ofte blive godt underholdt med god, dynamisk fodbold.

        Jeg ville personligt mene, at gamle traditionshold som Lyngby, AB, Vejle og Silkeborg ville pynte i ligaen. Jeg har da holdt af at følge Viborgs sæson i ligaen, selvom den nu lakker mod enden.
        Ja må indrømme jeg ikke gider se aab og fcm kampe hvis de ikke spiller mod OB. Det har ingen interesse

        Comment


          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
          Nummer 19?

          Mvh

          MaxHH
          Ja nr 19! Hvad er du i tvivl om?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
            Ja nr 19! Hvad er du i tvivl om?
            Hvad du mener... Hvor mange hold tænker du skal i en udvidelse?

            Mvh

            MaxHH

            Comment


              Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
              Ja må indrømme jeg ikke gider se aab og fcm kampe hvis de ikke spiller mod OB. Det har ingen interesse
              Ok, men så er du også mere OB-fan end dansk fodboldfan. Hvilket er helt fair. Men hvorfor skal det gå ud over os andre, at du ikke gider se fodbold?
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                Jeg er nu stadig overbevist om en del af kritikken af den danske liga kommer af at folk sidder og suger PL, La Liga og CL-bold til sig uge efter uge, og så forventer det samme fra en dansk ligakamp... og SÅ bliver man skuffet. Men det svarer jo til at forvente de samme effekter i en afgangsfilm fra en instruktør-højskole, som fra en stort anlagt Hollywood-produktion... lettere naivt...

                Mvh

                MaxHH
                Jamen, jeg er da meget enig. Hvis man forventer kampe af samme høje tekniske og hastighedsmæssige niveau i SL som i England/Spanien, så bliver man skuffet. Hele Superligaens spillere tilsammen er vel ikke så meget værd, eller koster så meget i løn, som ét enkelt tophold i England.

                Det er nogle andre ting kampene skal leve af, og som man kigge efter. Fight, intensitet, og de gode mål, der trods alt bliver scoret en hel del af i DK. Fodbold er fodbold, og selv på de lavere niveauer er der oplevelser at hente, hvis man ellers gider kigge efter dem, og ikke bare forventer at blive fodret med dem hjemme i sofaen.

                Her er for eksempel et gudeøjeblik fra sidste års 2. division:
                http://www.youtube.com/watch?v=4V1EGiA6g2M
                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                Kluden Krew - O'ense Internationals

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                  Hvad du mener... Hvor mange hold tænker du skal i en udvidelse?

                  Mvh

                  MaxHH
                  Det må skulle forstås som at det 19. bedste hold i dansk fodbold, ender med at spille i en liga der ellers er for de 16 bedste...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Det må skulle forstås som at det 19. bedste hold i dansk fodbold, ender med at spille i en liga der ellers er for de 16 bedste...
                    Ahh... ja, hvis man går ud fra topholdet i en række per automatik er dårligere end bundholdet i en højere række, så kan man vel komme med den påstand... men det er der vel ikke nogen der gør?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Det er jo så kun i tilfælde af der stadig skal være 2 nedryknings pladser, men jo, der vil selvfølgelig komme flere pladser der ikke har betydning, det kan jeg ikke argumentere imod... men jeg kan ikke se at de ekstra pladser er udstyret med nogen særlig garanti for hurtigere at være sat ud af legen, og selv hvis det skulle ske, og to hold skulle befinde sig i ingenmandsland, ville det ikke blive ensbetydende med betydningsløse kampe... Så skulle lige netop de to hold jo mødes for at det blev det, hvilket ville give én kamp, eller måske slet ingen, hvis begge deres indbyrdes kampe allerede er afviklet på det tidspunkt...

                      Jeg synes bestemt muligheden for en spændende 16 holds liga er til at få øje på, især med tanke på den stærke 1. Division vi har, som kan levere hold, på niveau med de nederste 6-7 stykker i Suppen...
                      Det er da også rigeligt at bare et af holdene ikke har noget reelt at spille for i en stor del af sæsonen, fordi holdet hverken kan nå at rykke ned, eller nå de øverste pladser.

                      Du glemmer også lidt at det ikke kun er de 4 øverste superligahold der ville komme i superligaen. Som det er i år, så ville Hobro, Horsens, Silkeborg og Lyngby rykke direkte op i superligaen. For det første så er det i min verden (og andres som kan ses ud fra tilskuertal) ikke nogle hold som har ligeså stor tiltrækningskræft som de 6-7 nederste i superligaen.
                      Yderligere så vil du som minimum have de 4-5 næste i 1 division som potentiel superliga deltager. Som det er nu, og hvis vi antager at 3 ville rykke op så ville HB Køge, Brønshøj og Frederecia rykke op i næste sæson. Og Her har jeg ikke engang medregnet at f.eks. Hvidovre og Vendsyssel (som ligger efter HBK, Brønshøj og Frederecia) potentielt også kunne rykke forbi de 3 førnævnte hold og altså kunne rykke op i superligaen.

                      Det er altså ikke realistisk at sige, at disse hold har bare nogenlunde samme niveau som de nederste 6-7 i superligaen.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                        Ahh... ja, hvis man går ud fra topholdet i en række per automatik er dårligere end bundholdet i en højere række, så kan man vel komme med den påstand... men det er der vel ikke nogen der gør?
                        Det er der tilsyneladende...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                          Det er da også rigeligt at bare et af holdene ikke har noget reelt at spille for i en stor del af sæsonen, fordi holdet hverken kan nå at rykke ned, eller nå de øverste pladser.

                          Du glemmer også lidt at det ikke kun er de 4 øverste superligahold der ville komme i superligaen. Som det er i år, så ville Hobro, Horsens, Silkeborg og Lyngby rykke direkte op i superligaen. For det første så er det i min verden (og andres som kan ses ud fra tilskuertal) ikke nogle hold som har ligeså stor tiltrækningskræft som de 6-7 nederste i superligaen.
                          Yderligere så vil du som minimum have de 4-5 næste i 1 division som potentiel superliga deltager. Som det er nu, og hvis vi antager at 3 ville rykke op så ville HB Køge, Brønshøj og Frederecia rykke op i næste sæson. Og Her har jeg ikke engang medregnet at f.eks. Hvidovre og Vendsyssel (som ligger efter HBK, Brønshøj og Frederecia) potentielt også kunne rykke forbi de 3 førnævnte hold og altså kunne rykke op i superligaen.

                          Det er altså ikke realistisk at sige, at disse hold har bare nogenlunde samme niveau som de nederste 6-7 i superligaen.
                          Ikke set i forhold til om en kamp er betydningsløs... det kommer nok heller ikke til at gå helt så galt, at det ligefrem bliver en stor del af sæsonen...

                          Det gør jeg nu ikke helt, den har også været oppe flere gange som debatterne har fundet sted, og jeg synes egentlig Max svarer ganske fint på det, i indlægget ovenover dit eget... men jeg kan da godt se at der måske kunne komme en overgang, hvor ligaerne tilpasser sig, men vi kan jo sådan set intet sige om det, for det ville jo bla. komme an på hvordan den givne stilling måtte være i 1. Division... nogen gange efterlades der jo også hold tilbage der egentlig er bedre, det er Hobro jo ved at gøre denne sæson... Det øger jo faktisk bare antallet af "Superliga klubber" i 1. Division til næste sæson, og dermed også muligheden for en struktur ændring, uden vi rammer jeres skrækscenarie der...



                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                            Det er da også rigeligt at bare et af holdene ikke har noget reelt at spille for i en stor del af sæsonen, fordi holdet hverken kan nå at rykke ned, eller nå de øverste pladser.

                            Du glemmer også lidt at det ikke kun er de 4 øverste superligahold der ville komme i superligaen. Som det er i år, så ville Hobro, Horsens, Silkeborg og Lyngby rykke direkte op i superligaen. For det første så er det i min verden (og andres som kan ses ud fra tilskuertal) ikke nogle hold som har ligeså stor tiltrækningskræft som de 6-7 nederste i superligaen.
                            Yderligere så vil du som minimum have de 4-5 næste i 1 division som potentiel superliga deltager. Som det er nu, og hvis vi antager at 3 ville rykke op så ville HB Køge, Brønshøj og Frederecia rykke op i næste sæson. Og Her har jeg ikke engang medregnet at f.eks. Hvidovre og Vendsyssel (som ligger efter HBK, Brønshøj og Frederecia) potentielt også kunne rykke forbi de 3 førnævnte hold og altså kunne rykke op i superligaen.

                            Det er altså ikke realistisk at sige, at disse hold har bare nogenlunde samme niveau som de nederste 6-7 i superligaen.
                            Du glemmer de hold der rykker ned OGSÅ spiller med om oprykning... det er jo ikke sådan at nogen får "foræret" en ufortjent suppeplads, bortset måske fra det første år efter en udvidelse...

                            Mvh

                            MaxHH

                            Comment


                              Hvis jeg skulle vælge mellem 16 og 10 hold ville jeg 10. Syntes den østrigske og Schweiziske liga er interessante.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                                Hvis jeg skulle vælge mellem 16 og 10 hold ville jeg 10. Syntes den østrigske og Schweiziske liga er interessante.
                                Okay..? Så en klar mester og en klar nedrykningskandidat(er kun én) i den ene liga, allerede med +10 runder igen... og en klar nedryknings kandidat(også kun én) i den anden liga, med +5 runder igen... det er nu lige pludselig blevet mere interessant, og skulle hæve niveauet..?

                                25 point mellem nr. 1 og 2... 4 runder før slut... Ingen egentlig spænding om nedrykningen i nogen af de to ligaer... Ja det er da helt sikkert mere interessant end en liga med enkelte kampe uden betydning... (I/A)
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X