Oprindeligt indsendt af Sheed
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Rygter/Ønsker/Spekulationer Transfervindue vinter tråd 18/19
Collapse
X
-
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlægDet er simpelthen for langt ude. Det er jo absurt at Michaelsen/OB skulle plapre op om sådanne planer. Det er for lukkede døre de samtaler foregår.
Faktisk synes jeg man burde holde sig for god til at poste sådan en useriøs artikel. Den er fuldt på højde med nogle af forums mere kontroversielle brugeres input. Ingen nævnt ingen glemt.
Jeg tror ikke på det.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlægTænker nu heller ikke at man skal sluge hvert et ord råt. Uanset hvor meget han nu engang har kaldt, så er han en journalist der har skrevet en betalingsartikel, og det virker til at han vil sætte tingene lidt på spidsen i overskriften, imens han gør det til en gratis omgang pladder, ved at sige at påstå det sikkert bliver svært at komme af med dem. Jeg skal ikke kunne sige, hvor meget han ved, men som jeg læser det så vinder han alt, hvis vi sælger en af dem til vinter, men taber ingenting med mindre vi decideret går ud og forlænger med en af dem. Så er det sgu nemt at være troværdig
Og lige en anden ting: Efter Qureshi-sagen, så er de danske sportsjournalister (og i særdeleshed på EB og BT) meget påpasselige med bare at smide rygter og artikler afsted uden rygdækning. For at citere Der Spiegels fodboldredaktør Christoph Winterbach i forbindelse med Ronaldos voldtægtssag. "We know what we are doing. We do this sort of thing for a living".
Comment
-
Uanset hvad, så er der vel ikke noget odiøst i, at JM gerne vil af med de tre angribere. Det kan alle med to øjne i hovedet da se hvorfor han vil?
Festersen er ofte ikke engang i truppen, så det kan ikke komme som et gigantisk chok.
AK starter oftere og oftere på bænken, og er truppens mest løntunge spiller. Han bidrager ikke med mål, og ser lad ud, når han spiller. Hvorfor skulle han ikke ville af med ham?
Helenius har fået nogle startere især på det sidste, men hvis man ser vores kampe er det jo ret åbenlyst, at manden er mere eller mindre talentløs. Ja, han er træfsikker på straffespark, men det er vel også det. Han er langsom, klodset i sine bevægelser, ringe på låget, og meget, meget lidt aggresiv i presset. Altså ikke lige den type, JM måske drømmer om at se på banen.
Han vil da nok også gerne af med Vacek, KEP og Yao, hvis det kunne give plads til andre spillere.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlægUanset hvad, så er der vel ikke noget odiøst i, at JM gerne vil af med de tre angribere. Det kan alle med to øjne i hovedet da se hvorfor han vil?
Festersen er ofte ikke engang i truppen, så det kan ikke komme som et gigantisk chok.
AK starter oftere og oftere på bænken, og er truppens mest løntunge spiller. Han bidrager ikke med mål, og ser lad ud, når han spiller. Hvorfor skulle han ikke ville af med ham?
Helenius har fået nogle startere især på det sidste, men hvis man ser vores kampe er det jo ret åbenlyst, at manden er mere eller mindre talentløs. Ja, han er træfsikker på straffespark, men det er vel også det. Han er langsom, klodset i sine bevægelser, ringe på låget, og meget, meget lidt aggresiv i presset. Altså ikke lige den type, JM måske drømmer om at se på banen.
Han vil da nok også gerne af med Vacek, KEP og Yao, hvis det kunne give plads til andre spillere.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlægDet kan godt være at du skriver man foran dine ytringer om andres kapciteter men når du gør det i et quote så er det stadig møntet på afsenderen og du gør det faktisk jævnligt .. nedgører den du svarer på .. også selvom du for det meste argumenterer for dine holdninger efterfølgende .. det kunne man godt være foruden og personligt svarer jeg ikke retur, for det bliver sq til en dårlig debatkultur at få efter manden og ikke bolden .. så undværer jeg heller.
Når jeg så skriver på denne post og ikke i den anden tråd hvor jeg også kaldes naiv, så er det mest for at give et vink med en vognstang, for jeg tror egentlig ikke at du er bevidst om det .. så det er ment på bedste måde og som konstruktivt feedback..
Der laves hele tiden journalistik på klubbers transferplaner https://www.bt.dk/superligaen/broend...r-bliver-ofret, specielt fordi at de fleste agenter er notorisk plaprende, men klubber bruger da i høj grad også medierne til at plante historier. BT har sågar lavet en podcast nu, hvor deres journalister sidder og diskuterer de ting de hører. Hele sagaen om Tibbling og buddene fra først FCM og senere FCK, er et glimrende eksempel på, hvordan rivaliserende klubber og agenter brug medierne i et magtspil, og noget der ender med at blive en betændt sag.
Og så er der vidst i øvrigt noget med glashus. Nu er det jo ikke længe siden, at du selv enterede en debat med at skrive "Hvor er der dog utrolig mange der ikkeved hvad de taler om ....", så den går da vidst begge veje.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af FFM Se indlægOg problemet med historien er vel om det betyder at han vil afskibbe de 3 til vinter, eller at han bare mere generelt gerne ville have bedre angribere. For den ene er jo ret sensationel og den anden er jo bare logisk. Jeg har personligt svært ved at se os sende de 3 afsted med et tab og så samtidig skulle hente noget ind som kan erstatte dem hvis vi netop ikke har nogle penge, så bliver det måske noget med en lejeaftale et sted og så skal der bygges op igen til sommer og selvfølgelig kan MJ forhåbentlig få lagt lidt styrke på og spille en større rolle der, men uden penge bliver det stadig svært.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægDet er jo rygtebørsen, men nok noget nær den mest troværdige rygtebørs herhjemme. Klaus Egelund er da i hvert fald tit den første der er ude mht. transfers herhjemme.
Kan ikke lige forstå, hvad der er vildt i, at der ingen penge er at handle for, og at Michelsen så gerne vil af med nogle spillere, så der er plads til nogle nye. Det er vel rimelig simpel matematik. Det er spillere der får nogle store lønninger, især AK og Helenius, og kan man få dem væk, er der frigivet nogle lønkroner der kan bruges på nye spillere. Problemet er jo så bare, at vi grundet dårlig sportslig ledelse har givet dem nogle så eksorbitante kontrakter, at vi nærmest står med hænderne bundet indtil, at de rammer kontraktudløb.Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.
OB - engang var vi gode
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlægDet er simpelthen for langt ude. Det er jo absurt at Michaelsen/OB skulle plapre op om sådanne planer. Det er for lukkede døre de samtaler foregår.
Faktisk synes jeg man burde holde sig for god til at poste sådan en useriøs artikel. Den er fuldt på højde med nogle af forums mere kontroversielle brugeres input. Ingen nævnt ingen glemt.
Jeg tror ikke på det.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlægPlus en del andre dårlige indkøb og salg. Derfor lykkedes det ikke JH at få nok penge til at indkøbe spillere i top 6 klassen og Thorborg måtte til lommerne.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægDet ene udelukker vel ikke det andet. Som mckellberg skriver, så er der jo noget der tyder på, at han ikke har den helt store fidus til nogle af de tre angribere lige nu, og at man ikke føler at man får nok ud af dem, især med tanke på, at de to af dem er lønførende. Historien er, at han gerne vil af med de 3 og finde en makker til Bashkim som han for alvor tror på, og skal vi købe den historie, er det vel også en logisk indbygget præmis, at det ikke bare er let at gøre, og er noget der skal ske på de rigtige økonomiske vilkår. Det er jo i den forstand en meget simpel besked fra Michelsen til JH og spillernes agenter om, at de skal gå ud og søge mulighederne i markedet, og samtidig et los i røven til spillerne med en besked om, at de skal til at præstere væsentligt mere, hvis de har en ambition om at blive i OB og få spilletid. Og så er Michelsen vel næppe så dumstædig, at hvis en af dem laver 4-5 mål i de resterende kampe inden vinterpausen, at de så ikke skulle være velkomne inde i varmen igen.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægNægter simpelthen at tro på en journalist ved sådan en intern ting. Hvis det altså passer. Der kommer jo intet ud dernede.
Men jeg ved fra en førstehåndskilde, at JM lige ved sin ansættelse har sagt, da han ved en lejlighed under fire øjne blev spurgt, om der skulle skiftes lidt i vinduet, nu han var kommet til, at der ikke skulle skiftes lidt - men meget i truppen. Så alle, der ved noget, kan tale (over sig) om disse ting i forskellige sammenhænge.
Comment
-
Lad os lave et tanke eksperiment:
Vi ved at AK tjener 3 mil om året, slag på tasken NH får 2,2, RF får nok 1,4, KEP får i omegen af 1.6 - det er 8.2 millioner kroner årligt i lønkroner man kan spare hvis man kan få sendt alle 4 afsted - derudover er der nok også en transfersum at hente på AK og NH.
Slag på tasken, det er 13-14 millioner kroner man kan bruge anderledes - det er forholdsvis mange penge OB kan bruge anderledes og mere fornuftigt.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af hestbjerg94 Se indlægLad os lave et tanke eksperiment:
Vi ved at AK tjener 3 mil om året, slag på tasken NH får 2,2, RF får nok 1,4, KEP får i omegen af 1.6 - det er 8.2 millioner kroner årligt i lønkroner man kan spare hvis man kan få sendt alle 4 afsted - derudover er der nok også en transfersum at hente på AK og NH.
Slag på tasken, det er 13-14 millioner kroner man kan bruge anderledes - det er forholdsvis mange penge OB kan bruge anderledes og mere fornuftigt.
Comment
Comment