Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Transfervindue vinter tråd 18/19

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    https://www.proff.dk/regnskab/odeon/...GKOXZZI00LQ-2/

    Så er det pænt nyt, hvis det skulle køre specielt godt.
    Med tanke på at hotellet kun har været åbent i 3-4 måneder er jeg pænt sikker på at du har fundet noget forkert.
    Det jeg hører er at hotellet kører godt og er “over budget” hvad det så end betyder. Det er selvfølgelig en mulighed at der er budgetteret med underskud det første år. Kender ikke nogen tal

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      https://www.proff.dk/regnskab/odeon/...GKOXZZI00LQ-2/

      Så er det pænt nyt, hvis det skulle køre specielt godt.
      Nok mere denne. Her kan man også se at Claus Meyer er involveret

      https://www.proff.dk/branchesøg?q=Hotel+Odeon

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Med tanke på at hotellet kun har været åbent i 3-4 måneder er jeg pænt sikker på at du har fundet noget forkert.
        Det jeg hører er at hotellet kører godt og er “over budget” hvad det så end betyder. Det er selvfølgelig en mulighed at der er budgetteret med underskud det første år. Kender ikke nogen tal
        Jeg har lige redigeret det :).
        Selskabet kalder sig Hotel Odeon og har kørt i flere år ... men ved ikke om det måske faktisk er hele OSE.

        En likviditetsgrad på 26% lyder ikke skide sundt (jeg er selv ved at starte noget, så læser en del op i øjeblikket :D ).
        Det handler om hvor stor en procentdel omsætningen for et år, udgør af den kortfristede gæld. ... og det lyder som et ret indlysende nøgletal.
        Med en likviditetsgrad på 26%, må det altså være lidt svært at få betalt gælden af.
        Last edited by Entusiastens; 11-02-2019, 20:55.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Nok mere denne. Her kan man også se at Claus Meyer er involveret

          https://www.proff.dk/branchesøg?q=Hotel+Odeon
          Jeps, det er den og det var også den jeg ændrede det til :).
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Jeg har lige redigeret det :).
            Selskabet kalder sig Hotel Odeon og har kørt i flere år ... men ved ikke om det måske faktisk er hele OSE.

            En likviditetsgrad på 26% lyder ikke skide sundt (jeg er selv ved at starte noget, så læser en del op i øjeblikket :D ).
            Det handler om hvor stor en procentdel omsætningen for et år, udgør af den kortfristede gæld. ... og det lyder som et ret indlysende nøgletal.
            Med en likviditetsgrad på 26%, må det altså være lidt svært at få betalt gælden af.
            Tror det er begge hoteller. Ved ikke det store andet end jeg hørte at det gik meget godt og “over budget”. Hvad det så end betyder

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Tror det er begge hoteller. Ved ikke det store andet end jeg hørte at det gik meget godt og “over budget”. Hvad det så end betyder
              Jeg anede ikke at der var flere.
              Har intet hørt om noget, kigger kun på tallene og det kan sagtens være at det her reelt repræsenterer hele OSE, men så passer det ikke rigtig med omsætningen.
              For mig at se er en omsætning på omkring 33 milioner og en kortfristet gæld på 4 gange så meget ikke skide sundt, men jeg er heller ikke ekspert.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                Jeg anede ikke at der var flere.
                Har intet hørt om noget, kigger kun på tallene og det kan sagtens være at det her reelt repræsenterer hele OSE, men så passer det ikke rigtig med omsætningen.
                For mig at se er en omsætning på omkring 33 milioner og en kortfristet gæld på 4 gange så meget ikke skide sundt, men jeg er heller ikke ekspert.
                Der er jo også hotellet ude ved OCC. Snakkede bare med en der arbejder derude på det nye

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Der er jo også hotellet ude ved OCC. Snakkede bare med en der arbejder derude på det nye
                  Ja okay, var faktisk ikke klar over at der var et hotel der også.
                  Men vi har det samme link nu og hvad regnskabet dækker over, hvis Hotel Odeon kun har været aktivt i få måneder, ved jeg faktisk ikke.
                  Det kan som sagt umuligt være hele OSE, men måske de 2 hoteller så, det giver vel egentlig god mening.
                  Der er faktisk også et "moderselskab" og en søster eller lignende, så kunne moderselskabet nu være det samlede regnskab for de 2 hoteller.
                  Så ja, det er klart muligt at det i Odense C er startet godt op, men man skal nok tage udmeldinger fra implicerede med et gran salt :).
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Ja okay, var faktisk ikke klar over at der var et hotel der også.
                    Men vi har det samme link nu og hvad regnskabet dækker over, hvis Hotel Odeon kun har været aktivt i få måneder, ved jeg faktisk ikke.
                    Det kan som sagt umuligt være hele OSE, men måske de 2 hoteller så, det giver vel egentlig god mening.
                    Der er faktisk også et "moderselskab" og en søster eller lignende, så kunne moderselskabet nu være det samlede regnskab for de 2 hoteller.
                    Så ja, det er klart muligt at det i Odense C er startet godt op, men man skal nok tage udmeldinger fra implicerede med et gran salt :).
                    Det har du ret i. Nu er det en langt nede i fødekæden så personen har ikke den store grund til at pynte på noget. Men nok heller ikke helt konkret viden om hvordan det virkelig går

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Det har du ret i. Nu er det en langt nede i fødekæden så personen har ikke den store grund til at pynte på noget. Men nok heller ikke helt konkret viden om hvordan det virkelig går
                      Personen har jo nok info fra nogen "længere oppe" hader hierarkier :D.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Jeg har lige redigeret det :).
                        Selskabet kalder sig Hotel Odeon og har kørt i flere år ... men ved ikke om det måske faktisk er hele OSE.

                        En likviditetsgrad på 26% lyder ikke skide sundt (jeg er selv ved at starte noget, så læser en del op i øjeblikket :D ).
                        Det handler om hvor stor en procentdel omsætningen for et år, udgør af den kortfristede gæld. ... og det lyder som et ret indlysende nøgletal.
                        Med en likviditetsgrad på 26%, må det altså være lidt svært at få betalt gælden af.
                        Likviditetsgraden er omsætningsaktiverne divideret med den kortfristet gæld ... men det er korrekt at det er et spørgsmål om de letomsættelige aktiver kan indfri den kortfristede gæld ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                          Likviditetsgraden er omsætningsaktiverne divideret med den kortfristet gæld ... men det er korrekt at det er et spørgsmål om de letomsættelige aktiver kan indfri den kortfristede gæld ..
                          Det er jeg klar over, læser op løbende ... det her lærte jeg i dag :).

                          Aaah nej, kan se jeg læste det lidt anderledes, men det lyder nu som et ret tungt misforhold.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            Det er jeg klar over, læser op løbende ... det her lærte jeg i dag :).

                            Aaah nej, kan se jeg læste det lidt anderledes, men det lyder nu som et ret tungt misforhold.
                            Hotel Odeon CVR.nr 71172112 er reelt OS&E’s koncernregnskab men ja der er lav likviditetsgrad i selskabet.
                            Dog skal man lige granske tallene en smule da en 20 mio er intern gæld og yderligere 20 mio er en renteswap osv.
                            Men det er klart, en negativ ebit gør det svært og slidte på EK ..
                            De primære aktiver er ejendommene der dog er meget lavt realkreditbelånt ..

                            https://datacvr.virk.dk/data/offentl...Y2U1OTY2MzI1Yg
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Så er det i hvert fald officielt, at vi har solgt Mathias Jørgensen.

                              https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-sae...ork-red-bulls/

                              Comment


                                Katchiiingg

                                Comment

                                Working...
                                X