Oprindeligt indsendt af Il Corvo
Se indlæg
Med mindre vi får et helt eksorbitant beløb for Mathias, og her er vi i hvert fald på den gode side af 10 millioner, så synes jeg det er pisseærgerligt, hvis han bliver solgt. For mig er Mathias den klart mest talentfulde spiller vi har fået op i truppen siden Falk, og som transfermarkedet har udviklet sig, og med den efterspørgsel vi ved der er på spillere med masser af fart og målscorerpotentiale, så kunne jeg godt se ham blive en spiller vi på sigt kunne sælge for 25-30 millioner. Det er den slags salg OB i den grad har brug for. Det er den slags salg der kan indbringe nogle midler der kan være med til at drive en sportslig udvikling, og som kan positionere OB som en klub der udvikler gode talenter og dermed komme til at lave nogle salg ligesom FC Nordsjælland f.eks.
Det ville give mere mening for mig at have solgt Tverskov eller Ryan nu her, eller Gryte på et tidligere tidspunkt. Ja, de efterlader et større hul sportsligt nu og her, end Mathias gør, men samtidig er det spillere der nok ikke udvikler sig særligt meget mere og dermed bliver mere værd, og det er spillere der formentlig er væk inden længe alligevel. Her så jeg gerne, at man prøvede at se det store billede lidt mere, fremfor den næste halvsæson.
Comment