Oprindeligt indsendt af Don Junior
Se indlæg
Som jeg ser det lige nu, så drives OB enevældigt og er blevet det i en del år. Det er vel kun gået ned af bakke sportsligt siden NT har fået eneejerskabet over klubben/virksomheden? Mange af de store beslutninger, som NT har stået får gennem tiden kan man i retrospekt se har været tossede, når detaljerne bliver klarere som tiden går. Et par eksempler:
a. Give TC ansvar for det sportslige område ovenpå fyren af KB, LO og VJ. De spillerhandler, der blev foretaget i denne periode udslettede stort set alt hvad der var bygget op i de foregående 10 år.
b. Ansættelsen af Poul Hansen, som man tydeligvis hverken vidste hvem var eller hvad kunne. Poul Hansens tid i klubben udslettede den sidste del af det, der var bygget op i 0'erne.
Der er en del flere, men det var bare lige to fra de senere år.
2) Jeg tror ikke det er helt så simpelt og enten eller. Mening har vel altid mange kilder. NT har ganske rigtigt postet penge i OSE gennem. Men omvendt - hvis han synes OBs resultater var vigtigere end pengene/netværket/legitimitetens, hvorfor skaber han så ikke et sportsligt stærkere hold når det kan gøres for et greb i lommen?
Og så er der jo spørgsmålet om hvorvidt han putter penge i OB eller tager penge ud via transfers i disse år. Vi ved det ikke. Vi ved ingenting, for uanset hvem, der forsøger at få noget af vide om hvad der sker i OB, så afviser ledelsen at tale om det.
Det mærkelige er egentlig, at der ikke er een eneste af de mange journalister, der har forsøgt at grave frem hvad der sker i OB i disse år, som skriver den artikel de kan uden at snakke med Thorborg. Det undrer mig gevaldigt.
Fyens kan selvfølgelig ikke, de er tidligere kommet i klemme for at kritisere OSE, men der er vel andre.
3) 1-3 danske fodboldforretninger kører rundt og den ene ikke primært på grund af fodbolddelen. Resten er i underskud hvert år eller ofte. Og det uanset hvor mange årsregnskaber, der præsenteres med ordene om, at man er skuffet, men ser tegn på forberedning og forudser positive regnskaber i fremtiden. Jeg taler ikke for en Abramovich-model, nødvendigvis. Jeg taler for en fokuseret strategi, hvor man fortæller hvad man vil, og satser det, der skal til for at nå det. Jeg har været imod OSE-konstruktionen fra starten, fordi den tog en del af det OB fra mig jeg holdt af.
4) Det er en af de ting, som mange journalister gerne har ville snakke med NT om. Hvordan klubben egentlig drives. Hvor meget han egentlig bestemmer. Det fortaber sig lidt i tågerne, men meget tyder på, at NT bestemmer mere end ansvarstildelingerne umiddelbart fortæller.
Jeg har ikke skrevet noget om Michelsen. Jeg har bare skrevet, at vi har ansat en masse trænere over de sidste 7-8 år uden at vi har flyttet os andet end nedad og lige ud i tabellen. Officielt har sportscheferne/direktørerne haft ansvaret for den del - i virkeligheden har NT haft ansvaret for både sportscheferne/direktørerne og været direkte involveret i beslutningerne om hver træner - i hvert fald er det hvad man hører indefra.
Comment