Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nok er NOK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
    Tvivler nu på at Ståle vil skælde sig selv ud ;)
    Jeg mente nu også, hvis han rent hypotetisk skulle stå i JM's job.
    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

    Comment


      Esben siger det som jeg oplever det. Men det er jo ledelsen der skal skifte ledelsen ud.
      Er der virkelig ikke andre løsninger end at blive købt af en kineser eller som dem der ejer Vejle.
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

      OB - engang var vi gode

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
        Esben siger det som jeg oplever det. Men det er jo ledelsen der skal skifte ledelsen ud.
        Er der virkelig ikke andre løsninger end at blive købt af en kineser eller som dem der ejer Vejle.
        Umiddelbart ikke hvis det er NT man vil have ud ...

        Men læste lige denne https://www.idag.dk/article/view/614...dJgQI.linkedin

        Og det er selvfølgelig ikke direkte oversætteligt men hvilke forudsætninger har JH egentligt for at være øverste ledelse i en virksomhed men ansvar for at udvikle strategier?

        Han er vel i bedste fald startet som ufaglært og har lært håndværket til husbehov ... i en størrelse klub som ACH .... men er det nok til en størrelse klub som OB?
        Jeg syntes bestemt ikke at han er vokset med opgaven ...
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
          Jeg mente nu også, hvis han rent hypotetisk skulle stå i JM's job.
          Nårh, nej det ville han nok ikke.
          Men spørgsmålet er om JM har fået at vide at det er sådan man gør i OB.
          Og siger jan ja til jobbet skal han ikke 'føre sig frem' i pressen.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            Umiddelbart ikke hvis det er NT man vil have ud ...

            Men læste lige denne https://www.idag.dk/article/view/614...dJgQI.linkedin

            Og det er selvfølgelig ikke direkte oversætteligt men hvilke forudsætninger har JH egentligt for at være øverste ledelse i en virksomhed men ansvar for at udvikle strategier?

            Han er vel i bedste fald startet som ufaglært og har lært håndværket til husbehov ... i en størrelse klub som ACH .... men er det nok til en størrelse klub som OB?
            Jeg syntes bestemt ikke at han er vokset med opgaven ...
            Hvad definerer du som "forudsætninger" for at være sportsdirektør i OB f.eks?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Hvad definerer du som "forudsætninger" for at være sportsdirektør i OB f.eks?
              Det spurgte jeg faktisk også om i JH tråden d. 9/8 men med begrænset respons ... men ud over nedenstående så skal der jo lægges en plan/strategi for Hvirdan man vil opnå målet og det mangler der nok ....:

              Hvad skal en Sportsdirektør kunne for at have succes og hvor mange af de ting lever JH op til?

              Kan man adskille de ting og få en mere ind over eller er Sportsudvalget inde over de ting JH ikke mestrer så godt?

              Hvad ligger der i jobbet? Jeg så både ham og andre i en bog om sportschefer udtale at træneren er det vigtigeste da de har ansvaret for at håndtere 60% af omkostningerne i en fodboldklub.

              Så noget af det vigtigeste må være at finde den rigtige cheftræner og med ham sætte “holdet bag holdet” i form af Assistenttræner, fysisk træner, målmandstræner, Fys, massør, mental, angrebs, dødbolds træner m.fl.?

              Men før det må han vel komme omkring holdet for at finde den stil man ønsker at praktisere i klubben. Den del kommer måske fra ejerne sammen med målet for klubben men der er ansvar over for at finde et hold der kan udøve en klart defineret stil og udtryk.
              Holdet skal have den rigtige sammensætning og ikke mindst kvalitet til at opnå klubbens mål.

              Transfer: købe billigt, sælge dyrt.

              Ungdomsholdene: både samarbejder, faciliteter og kvalitet m.m. Er spirtsdirektørens ansvar.

              Faciliteter: Både 1. holdet og talentfabrikken men også overfor fans, sponsorer og andre interessenter skal faciliteterne som minimum være tidssvarende og attraktive.

              Mere?
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                Det spurgte jeg faktisk også om i JH tråden d. 9/8 men med begrænset respons ... men ud over nedenstående så skal der jo lægges en plan/strategi for Hvirdan man vil opnå målet og det mangler der nok ....:

                Hvad skal en Sportsdirektør kunne for at have succes og hvor mange af de ting lever JH op til?

                Kan man adskille de ting og få en mere ind over eller er Sportsudvalget inde over de ting JH ikke mestrer så godt?

                Hvad ligger der i jobbet? Jeg så både ham og andre i en bog om sportschefer udtale at træneren er det vigtigeste da de har ansvaret for at håndtere 60% af omkostningerne i en fodboldklub.

                Så noget af det vigtigeste må være at finde den rigtige cheftræner og med ham sætte “holdet bag holdet” i form af Assistenttræner, fysisk træner, målmandstræner, Fys, massør, mental, angrebs, dødbolds træner m.fl.?

                Men før det må han vel komme omkring holdet for at finde den stil man ønsker at praktisere i klubben. Den del kommer måske fra ejerne sammen med målet for klubben men der er ansvar over for at finde et hold der kan udøve en klart defineret stil og udtryk.
                Holdet skal have den rigtige sammensætning og ikke mindst kvalitet til at opnå klubbens mål.

                Transfer: købe billigt, sælge dyrt.

                Ungdomsholdene: både samarbejder, faciliteter og kvalitet m.m. Er spirtsdirektørens ansvar.

                Faciliteter: Både 1. holdet og talentfabrikken men også overfor fans, sponsorer og andre interessenter skal faciliteterne som minimum være tidssvarende og attraktive.

                Mere?
                Hvis vi kigger på ligaholdet de senere år og kigger på JH´s ansvarsområde som han selvfølgelig har rådført sig med træneren om .

                1 ) Har han formået at samle et hold som kunne/kan skabe fremgang ?
                2 ) Har han fundet en træner som kunne/kan føre klubben i rigtig retning ?
                3 ) Har han fundet den rette dødboldstræner ?
                4 ) Har han fundet den rette mentaltræner ?
                5 ) Har han samlet en slagfærdig trup som lever op til klubbens strategi om egne talenter tilsat profiler udefra ?
                6 ) Har han købt billigt og solgt dyrt ?
                7 ) Har han fået optimeret faciliteterne ?
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Kommunikation skal heller ikke undervurderes. Og her har JH selvsagt fejlet stort.
                  OB: Danske mestre i 2075/6

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                    Kommunikation skal heller ikke undervurderes. Og her har JH selvsagt fejlet stort.
                    Der kan man måske godt antage at han ikke har sine spidskompetencer
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                      Hvis vi kigger på ligaholdet de senere år og kigger på JH´s ansvarsområde som han selvfølgelig har rådført sig med træneren om .

                      1 ) Har han formået at samle et hold som kunne/kan skabe fremgang ?
                      2 ) Har han fundet en træner som kunne/kan føre klubben i rigtig retning ?
                      3 ) Har han fundet den rette dødboldstræner ?
                      4 ) Har han fundet den rette mentaltræner ?
                      5 ) Har han samlet en slagfærdig trup som lever op til klubbens strategi om egne talenter tilsat profiler udefra ?
                      6 ) Har han købt billigt og solgt dyrt ?
                      7 ) Har han fået optimeret faciliteterne ?
                      1. Et rungende nej.
                      2. Nej! Men ikke fordi det er dårlige trænere, som sådan. Truppen er bare horribelt sammensat.
                      3. Ha ha, nej. Det kræver vel også at vi har mere end én spiller over 190 cm.
                      4. Hvis der er én er det helt skrækkeligt udført arbejde.
                      5. De unge er kommet ind i et vist omfang, men hverken de eller de profiler, der skulle være profiler har, endnu, været profiler. Med enkelte undtagelser.
                      6. Solgt dyrt - tæller det at sælge uden at have afløsere klar?
                      7. Det kan han så ikke helt selv styre, men kommunikationen omkring er pretty lousy. For at sige det mildt.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Hold nu op - en strikkeklub!!
                        Hvis I var mine medarbejdere, hvilket jeg ved Gud ikke håber I er, var I røget ud på røv og albuer!!
                        Vi er i dyb krise, og I ønsker ikke gøre en skid, I taler og taler om himmel og jord, men vil ikke foretage Jer noget som helst for at få skuden vendt, selvom I - i bund og grund er enige - Trolls, hele bundtet!!

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af hmmm Se indlæg
                          Hold nu op - en strikkeklub!!
                          Hvis I var mine medarbejdere, hvilket jeg ved Gud ikke håber I er, var I røget ud på røv og albuer!!
                          Vi er i dyb krise, og I ønsker ikke gøre en skid, I taler og taler om himmel og jord, men vil ikke foretage Jer noget som helst for at få skuden vendt, selvom I - i bund og grund er enige - Trolls, hele bundtet!!
                          Der er da ikke nogen, der har forhindret dig i at møde op på stadion hver gang. Tage bannere med. Eller bare forsøge at sætte gang i en bannerproduktion. Mest af alt har du jo i denne tråd lagt op til at andre skulle gøre det, og har skældt ud, når de er begyndt at diskutere :-)

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            Umiddelbart ikke hvis det er NT man vil have ud ...

                            Men læste lige denne https://www.idag.dk/article/view/614...dJgQI.linkedin

                            Og det er selvfølgelig ikke direkte oversætteligt men hvilke forudsætninger har JH egentligt for at være øverste ledelse i en virksomhed men ansvar for at udvikle strategier?

                            Han er vel i bedste fald startet som ufaglært og har lært håndværket til husbehov ... i en størrelse klub som ACH .... men er det nok til en størrelse klub som OB?
                            Jeg syntes bestemt ikke at han er vokset med opgaven ...
                            Undskyld det sene svar. Interessant artikel. Da jeg midt i 80'erne blev merkonom var der et par markante ting jeg husker så godt og som er meget aktuelt i OB som i resten af samfundet. Det ene var risikoen for suboptimering hvis man ikke holdt stabsfunktioner i en kort snor - at de altså gjorde en del for at retfærdiggøre at de var der og at de ville vokse - og på bekostning af en organisations primære formål.
                            Men også, og det nævnes i artiklen selv om man i dag benytter ordet "strategi" lidt forkert efter min mening. Jeg husker ikke alt, selvfølgelig, men dog at strategier var lidt fluffy og krævede taktikker, der var operationelle og inkluderer delmål og opfølgning.
                            Jeg er dog af den overbevisning, at meget kan fikses ved at gå til benene i stedet for alt det kransekagekrymmel som også blomstrer i artiklen. I øvrigt igen helt uden at nævne virksomheders ansvar for at tage lærlinge - praktikker.
                            JH har nok ikke et naturligt forhold til at agere ud fra tidens management. Og måske kunne han bedre hvis han ikke skulle forholde sig for meget til det. Men det ændrer jo intet ved at han skal have fokus på de vigtige områder - og skal kunne udføre det påkrævede.

                            Tror du i øvrigt at Thorborg kan påvirke spillerne (og de øvrige) negativt når han er på stadion og sikkert er en tur i omklædningsrummet. Det har slået mig at det har vi vist ikke talt om her.
                            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                            OB - engang var vi gode

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Der kan man måske godt antage at han ikke har sine spidskompetencer
                              Faktisk er hans stærkeste kompetence kommunikation. Det forklare en del :(

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                                Undskyld det sene svar. Interessant artikel. Da jeg midt i 80'erne blev merkonom var der et par markante ting jeg husker så godt og som er meget aktuelt i OB som i resten af samfundet. Det ene var risikoen for suboptimering hvis man ikke holdt stabsfunktioner i en kort snor - at de altså gjorde en del for at retfærdiggøre at de var der og at de ville vokse - og på bekostning af en organisations primære formål.
                                Men også, og det nævnes i artiklen selv om man i dag benytter ordet "strategi" lidt forkert efter min mening. Jeg husker ikke alt, selvfølgelig, men dog at strategier var lidt fluffy og krævede taktikker, der var operationelle og inkluderer delmål og opfølgning.
                                Jeg er dog af den overbevisning, at meget kan fikses ved at gå til benene i stedet for alt det kransekagekrymmel som også blomstrer i artiklen. I øvrigt igen helt uden at nævne virksomheders ansvar for at tage lærlinge - praktikker.
                                JH har nok ikke et naturligt forhold til at agere ud fra tidens management. Og måske kunne han bedre hvis han ikke skulle forholde sig for meget til det. Men det ændrer jo intet ved at han skal have fokus på de vigtige områder - og skal kunne udføre det påkrævede.

                                Tror du i øvrigt at Thorborg kan påvirke spillerne (og de øvrige) negativt når han er på stadion og sikkert er en tur i omklædningsrummet. Det har slået mig at det har vi vist ikke talt om her.
                                Det ved jeg ikke. Kan huske at i mine unge dage (som bankelev) så var der da lige ærefrygt når man var i samme rum som bankdirektøren .. i dag er det mere det praktiske der er i højsæde når jeg (sjældent) mødes med vores bestyrelsesformand ... ser dagligt vores adm. dir.

                                det er vel nok noget med alder og livserfaring der spiller ind ... og der er en del unge spillere .... men tvivler ikke på at NT fylder meget i et lokale når han træder ind ... specielt når det ikke går godt ...
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X