Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Janus Drachmann

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • OBstruktion
    replied
    Vi har haft en snak med Janus Drachmann om opstarten.

    http://obstruktion.dk/drachmann-godt...e-i-gang-igen/

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
    Jeg synes også det er opløftende (endelig) at det ser ud til at det er lykkes rigtigt godt med Ryan. Men husk også at han blev indkøbt som skadet til en position, hvor vi manglede ham og manglede ham der ret længe.
    Og hvad er der sket med Desler, som funklede i begyndelsen og blev udtaget til ungdomslandshold og nu ikke er på holdet mere. Er de andre reelt bedre end ham? Altså nok her og nu, men hvor blev det store potentiale af. Blev hans lyst og spilleglæde kvalt som back. Ved det ikke. Kan jo godt være noget personligt/privat, der spiller ind.
    Tror i første linje det var Kent og Kent's spillemåde som skete til Desler. Ham er en ægte løbemaskine og lever af indsats, duelspil og løbevillighed og er ikke bygt for den ret langsomme, boldbesiddende positionsspil vi havde de sidste år. Der var ja flere som skrev om Deslers opblomstring under det nye trænerteam. Tror problemet er at ham har stor konkurrence nu med Ryan som hb og der er også mange som kan spille hk hvor Desler må erobre en position nu som var ikke sin de sidste år, da ham blev set mere som hb end som hk. Derudover blev ham lidt kastet rundt i holdet med back-up-rollen som vb, så ham kunne ikke spille sug rigtigt ind på én position. Håber ham taber ikke lysten, de meste vil ja hellere spille en fast position end at være allaround-manden, og fortsætter med opblomstringen. Kan rigtig godt lide Desler p.g.a. sin indsats og spillemåde på banen, så håber meget ham finder tilbage i successporet.

    Leave a comment:


  • Tåhyler
    replied
    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
    Men spillere som Ryan synes jeg alligevel giver en god indikation af at folk ved hvad de laver. En mand som Esbjerg jo stort set havde afskrevet som en der aldrig ville spille kontinuerligt og (7-9-13) nu ligner han er klar igen.
    Jeg synes også det er opløftende (endelig) at det ser ud til at det er lykkes rigtigt godt med Ryan. Men husk også at han blev indkøbt som skadet til en position, hvor vi manglede ham og manglede ham der ret længe.
    Og hvad er der sket med Desler, som funklede i begyndelsen og blev udtaget til ungdomslandshold og nu ikke er på holdet mere. Er de andre reelt bedre end ham? Altså nok her og nu, men hvor blev det store potentiale af. Blev hans lyst og spilleglæde kvalt som back. Ved det ikke. Kan jo godt være noget personligt/privat, der spiller ind.

    Leave a comment:


  • Polle
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Han får nr. 8...
    Kunne man så ikke sige højt i går

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Ved nogen hvile trøjenummer Drachmann får?
    Han får nr. 8...

    Leave a comment:


  • FFM
    replied
    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
    Jeg ved godt, at vi skulle have forbedret os der. Men netop med Drachmans udtalelse får jeg jo bange anelser. Forventede da det var blevet langt bedre. Fysisk træning er jo ikke kun kondition og muskelmasse men også smidighed. Måske bemærker jeg for dårligt at også andre hold har svært ved at ramme hinanden eller slå en præcis bold, men du skal altså den rette kropsfornemmelse for at kunne det. Er du stiv mm kan du det dårligere.

    Hvis du læser den måske bedste fodboldbold nogensinde, Joakim Jakobsens Tynd Luft, forstår man noget mere om de mekanismer der skal til for at skabe et superhold som det til Mexico-VM. Og det er også noget med hieraki, fælles hammel, fælleskab, at kunne lide at være sammen og glæden ved at spille bold. Måske er det så mere der, det ligger/lå.
    Men spillere som Ryan synes jeg alligevel giver en god indikation af at folk ved hvad de laver. En mand som Esbjerg jo stort set havde afskrevet som en der aldrig ville spille kontinuerligt og (7-9-13) nu ligner han er klar igen.

    Leave a comment:


  • Tåhyler
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Det tror jeg ikke. Janus Blond er her siden et år og før havde vi næsten to år med Simon Hollyhead. Så der var to forskellige mænd ansvarlig for den fysiske træning i de sidste tre år. Begge med erfaring og succes i andre klubber. Kan ikke forestille mig at ansvaret for underpræsterende spiller skulle søges der.
    Jeg ved godt, at vi skulle have forbedret os der. Men netop med Drachmans udtalelse får jeg jo bange anelser. Forventede da det var blevet langt bedre. Fysisk træning er jo ikke kun kondition og muskelmasse men også smidighed. Måske bemærker jeg for dårligt at også andre hold har svært ved at ramme hinanden eller slå en præcis bold, men du skal altså den rette kropsfornemmelse for at kunne det. Er du stiv mm kan du det dårligere.

    Hvis du læser den måske bedste fodboldbold nogensinde, Joakim Jakobsens Tynd Luft, forstår man noget mere om de mekanismer der skal til for at skabe et superhold som det til Mexico-VM. Og det er også noget med hieraki, fælles hammel, fælleskab, at kunne lide at være sammen og glæden ved at spille bold. Måske er det så mere der, det ligger/lå.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Og så er der også en del der nævner at han er gennemsyret 6`er. Og da de skiftede system hvor man ikke spillede med sådan en blev han lige knap så vigtig. Lyder til at han var klart bedst i deres 4-1-4-1 tid.
    Spændende at se om han kan spille på en flad midtbane

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Når man har bedre spillere, der både er ledere til træning og kamp, så er det for mig klart, at kvaliteten ikke bare virker højere, den ER højere.

    Drachmann bidrog tilsyneladende til en god træningskultur i FCM, hvilket ikke nødvendigvis hører sammen med spillerfærdigheder, men med indstilling, hvilket i den grad er noget vi mangler i kamp.

    Når tingene ikke lige kører.

    MvH ChrisOB
    Det er ihvertfald noget af det man læser på deres forum. Alle ved hvor stor en vinder han er og hvor meget han “betyder for omklædningsrummet” hvad det så end betyder. De er ikke vilde med at skulle af med ham men er forstående. Både over for hans og FCMs situation

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
    Tror godt nok også man skal passe på med at læse noget i den udtalelse. Personligt tror jeg bare han mener han skal vænne sig til at blive trænet af Michelsen igen. Ikke fordi det er særligt hårdt, men fordi alle trænere vel har deres egen stil og nu har han vænnet sig til Thorups over de sidste 1,5 år.
    Det lyder meget rigtig ja.. Var Thorup i OB ville træningen nok ikke være hårdere. Bare anderledes

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    At træningskvaliteten i OB skulle være dårligere giver jeg ikke meget for.
    De har bare meget bedre spillere end os. Så derfor virker kvaliteten højere.

    Slut. Punktum
    Når man har bedre spillere, der både er ledere til træning og kamp, så er det for mig klart, at kvaliteten ikke bare virker højere, den ER højere.

    Drachmann bidrog tilsyneladende til en god træningskultur i FCM, hvilket ikke nødvendigvis hører sammen med spillerfærdigheder, men med indstilling, hvilket i den grad er noget vi mangler i kamp.

    Når tingene ikke lige kører.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • Agbre
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    At træningskvaliteten i OB skulle være dårligere giver jeg ikke meget for.
    De har bare meget bedre spillere end os. Så derfor virker kvaliteten højere.

    Slut. Punktum
    Tror godt nok også man skal passe på med at læse noget i den udtalelse. Personligt tror jeg bare han mener han skal vænne sig til at blive trænet af Michelsen igen. Ikke fordi det er særligt hårdt, men fordi alle trænere vel har deres egen stil og nu har han vænnet sig til Thorups over de sidste 1,5 år.

    Leave a comment:


  • FFM
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    han kan vel heller ikke sige, at det var en let træning. Det ville se underligt ud.
    Nej, selvfølgelig. Bare mere at jeg tror at træningen er lidt ekstra hård for alle spillere som er vant til at træne i det danske vejr.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    At træningskvaliteten i OB skulle være dårligere giver jeg ikke meget for.
    De har bare meget bedre spillere end os. Så derfor virker kvaliteten højere.

    Slut. Punktum

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
    FCM træner Tuan bedre. Så der kan (igen) være grund til at være opmærksom på om spillerne stadig trænes forkert fysisk. Det kunne nemlig være en forklaring på de mange, der bliver dårligere, når de kommer hertil, og som bliver bedre, når de er et andet sted igen.
    Det tror jeg ikke. Janus Blond er her siden et år og før havde vi næsten to år med Simon Hollyhead. Så der var to forskellige mænd ansvarlig for den fysiske træning i de sidste tre år. Begge med erfaring og succes i andre klubber. Kan ikke forestille mig at ansvaret for underpræsterende spiller skulle søges der.

    Leave a comment:

Working...
X