Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Janus Drachmann

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • OBstruktion
    replied
    Så er vores interview med Drachmann klar.

    Han fortæller bl.a., at interessen fra OB ikke er ny, at han ikke har nogle problemer med faciliteterne i Ådalen, og at han vil spille resultatorienteret fodbold.

    http://obstruktion.dk/drachmann-inte...ob-er-ikke-ny/

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Da han kun lige er fyldt 30 skal han bare holde sit niveau indtil sit 33. År.
    Det er der rigtig mange der har gjort hvis fysikken er god. Jeg ser intet problem i det.

    Og når man har lagt en pæn million transfer er det fair nok man skriver en lidt længere kontrakt

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Jeg er overordnet enig i at det er ekstremt relevant med kreative spillere, synes bare dit indlæg bar lidt præg af at Joan er smuttet :).

    Jeg må desværre erkende at jeg ikke har bemærket Drachmann, (nok også fordi han er en spillertype som jeg ikke finder så spændende/er så iøjnefaldende) men jeg er ikke sikker på at en spiller der kæmper og råber og leder og ikke er fantastisk med det reelt drejer sig om, bolden ... og vel er på vej til at nå sin karrieres efterår, nogle spillere topper jo før, og de fleste ikke meget efter, 30 ... er den korrekte medicin til OB´s hold.

    For mig at se er der en ret klar grænse for hvor meget en "leder" kan rykke en spiller, der reelt ikke har et ret højt fodboldmæssigt niveau ...

    Bliver meget interessant at se, uuuh elsker at se netop det ... hvad nye spillere og trænere gør ved et hold.
    I forhold til alderen kan hans karriereforløb godt lede hen imod at han har en lidt længere holdbarhedsdato end de fleste fodboldspillere, da han angiveligt i sine unge år ikke har stilet hen imod at blive prof, og først for alvor slog igennem i 1. Div i 2011/2012. Dermed er han slået igennem i en forholdsvis sen alder. Derfor håber jeg da at han har flere gode år i sig endnu. Jeg synes også at han har spillet stærke kampe i fcm, men det er da klart at han er klart mere afgørende i den defensive del af spillet, og at næste investering bør findes længere fremme på banen, hvor jeg også klart foretrækker en der i højere grad kan det uventede i forhold til det vi har.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Interview med Janus

    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/foerst...med-drachmann/

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
    Ja. Det kommer op i løbet af eftermiddagen.

    Leave a comment:


  • OBstruktion
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Har i fået et interview med ham?
    Ja. Det kommer op i løbet af eftermiddagen.

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
    Næh, egentlig ikke lige præcis Joan, men at man ikke er om sig efter typer a la Joan.. Kusk f.eks., eller Thomsen som mestensdel slider bænk i FCK, eller Kadri, eller.. En mand som kan sætte en modstander eller to, kan finde spillere i dybdeløb, kan afslutte selv, og gerne med en smule fysik. Greve så lovende ud en stor del af forrige sæson, men det opdagede Kent så, og fik resolut smidt ham på bænken.. Eskesen er for ung og klejn til at løfte sådan en rolle her og nu.. Skal det partout være forbudt at kunne spille en smule fodbold også, og skal partout være en +30 med evighedskontrakt?

    Sorry, men forestiller mig bare en Thorup, der kigger udover sin 35 mand trup og tænker: Nooyyhh, den blevet stor med en hel del fyld, som jeg aldrig får brugt! Og som sendt fra himlen banker Jesper Lalleglad på døren til et slag Sorteper.. Thorup gnækker under skrivebordet, og hiver de kort højere op, som han gerne vil afskibe! Kortet der rager højest op napper Jesper Lalleglad uden betænkningstid.. Det er den fornemmelse og 'forventning' jeg har til denne signing. Det er vel kun et halvt år siden vi også var på 'rov' hos mestrene og hentede Rømer. Den ligger Thorup stadigvæk flad på gulvet og griner over, og gudhjælpemig om samme tumpe ikke banker på døren igen, jøsses altså..

    Vedrørende Joan, så er det kun en gevinst for det færøske landshold, at han afprøvet sig på et højere niveau:) men ja, gu kommer jeg til at savne det han viste i 16/17 sæsonen. Men en klon ville jeg have hilst velkommen!
    Jeg er overordnet enig i at det er ekstremt relevant med kreative spillere, synes bare dit indlæg bar lidt præg af at Joan er smuttet :).

    Jeg må desværre erkende at jeg ikke har bemærket Drachmann, (nok også fordi han er en spillertype som jeg ikke finder så spændende/er så iøjnefaldende) men jeg er ikke sikker på at en spiller der kæmper og råber og leder og ikke er fantastisk med det reelt drejer sig om, bolden ... og vel er på vej til at nå sin karrieres efterår, nogle spillere topper jo før, og de fleste ikke meget efter, 30 ... er den korrekte medicin til OB´s hold.

    For mig at se er der en ret klar grænse for hvor meget en "leder" kan rykke en spiller, der reelt ikke har et ret højt fodboldmæssigt niveau ...

    Bliver meget interessant at se, uuuh elsker at se netop det ... hvad nye spillere og trænere gør ved et hold.

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kitkat Se indlæg
    Fandt lige Drachmanns beef med Kep ;) Det er meget sjovt.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...-taber/6945224
    Det viser bare med stor tydelighed hvorfor KEP ikke skal være anfører. Selvom Drachmann er ny, så vil det nok være et godt valg og måske også en måde at ændre den tudekiks indstilling KEP giver udtryk for.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
    Han trænede med nr. 7 i dag, men hans nummer er ikke lagt fast endnu.
    Har i fået et interview med ham?

    Leave a comment:


  • OBstruktion
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Ved nogen hvile trøjenummer Drachmann får?
    Han trænede med nr. 7 i dag, men hans nummer er ikke lagt fast endnu.

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
    Under både Troels og Kent så vi spillere blive placeret på uvante/forkerte pladser. Det bliver spændende at se om JM følger den tendens. Drachman skal naturligvis spille der hvor han er bedst. Det går så nok ud over Tverskov med mindre han ændrer system. Jeg tror meget afhænger af om centerforsvaret magter at fungere bedre sammen allerede mod Sønderjyske.
    Drachman er sikkert en bedre anfører end KEP - i al på sigt. Men jeg synes udmiddelbart ikke et centerforsvar med Ludwig og Tverskov lyder så skræmmende - for modstanderne.
    Det sidste ved vi i hvert fald ikke før det er prøvet. De fik 40 min sammen imod Hvidovre i en træningskamp, så det skal nok lige ses an i en rigtig kamp inden vi kan vurdere det. Jeg er heller ikke et sekund i tvivl om at Drachmann går ind og tager den 6'er. Så må vi se hvad han finder på med Tverskov. De kan jo både finde plads til ham i en 4-5-1 eller 3-5-2 eller slå en af de andre af selvfølgelig. Det er spændende om JM vil forsøge lidt andet end den 4-4-2 vi kender så godt. Der ligner vi har det lidt svært når JJT ikke er på banen, så et alternativt system bør fylde lidt i hans hoved, hvis ikke at det ser væsentligt bedre ud på søndag.

    Leave a comment:


  • Kitkat
    replied
    Fandt lige Drachmanns beef med Kep ;) Det er meget sjovt.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...-taber/6945224

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
    En værdi kan jo sagtens ske indirekte, fx hvis han er det der mangler for at hele holdet pludselig præsterer bedre. Det kan give noget frihed og momentum til nogle af de unge, der så kan blive solgt. Det er alt andet lige nemmere som ung at slå igennem for et hold der fungerer end det modsatte. Her kan Drachmann bluve afgørende, hvis han kan det jeg håber.
    Meget enig, at han løfter sine medspillere tilfører i den grad også en kæmpe værdi. Men der bliver også pres på Jakob og Janus nu. Med den her handel har OB formentlig lagt rigtigt mange af æggene i Drachmann-kurven, så det skal helst lykkes. Det blev kendetegnende for Kents OB, at han fik sine nøglefolk i Jönne, KEP og Helenius bl.a. og at det samlet set har været rigtigt dårlige investeringer for OB. Det samme skal helst ikke blive historien her.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
    En værdi kan jo sagtens ske indirekte, fx hvis han er det der mangler for at hele holdet pludselig præsterer bedre. Det kan give noget frihed og momentum til nogle af de unge, der så kan blive solgt. Det er alt andet lige nemmere som ung at slå igennem for et hold der fungerer end det modsatte. Her kan Drachmann bluve afgørende, hvis han kan det jeg håber.
    Nemlig ja. Men alt handler ikke om videresalg. Det handler om sportslig succes. Så kommer det andet af sig selv

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Selvfølgelig, men det er jo vigtigt at have en økonomisk kalkule med, når man laver sådanne handler. OBs historik de senere år er jo brolagt med dårlige økonomiske beslutninger, hvor man har hentet spillere som man ikke har kunne eller ville sælge videre og som ikke har tilført nok sportslige værdi, ift. hvad de har kostet. Hvis man rent faktisk drømmer om at have en forretning der løber rundt, samtidig med at man får gode sportslige resultater, er det jo der man skal lykkes. Drachmann-signingen betyder ret beset, at Drachmann skal tilføre OB sportslig og kommerciel værdi for 8-10 millioner de næste 4 år, da man aldrig kommer til at lave et nævneværdigt videresalg på ham. Det er under alle omstændigheder meget at forvente.
    kan sagtens følge dig. Men det er vel kun FCN der med succes kan have 11 videresalgsemner på banen samtidig.

    Han er dyr ja. Men nødvendig. Jeg håber han bliver vores Jacob Poulsen. Vores Kvist. Kaptajnen der ved at han nok slutter i denne klub og ikke behøver at tænke i transfers osv. Samlingspunktet.

    Jeg syntes dette er en perfekt signing på papiret og jeg krydser alt jeg har for at han lykkedes.

    Leave a comment:

Working...
X