Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Janus Drachmann

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Stærkt signal at hente hos mesterholdet. Han er den type vi har manglet længe. Godt arbejde af Jesper Hansen ...
    Hvis det varmer, så kan vi da godt give den til JH, men mon har kunne være landet hvis ikke træneren hed JM?
    FCM har alt for mange spillere, så det er pludseligt blevet muligt at hente på deres overskudslager. Det skal ikke tolkes negativt, der er mange på det lager som ville pynte alvorligt på et gråt OB hold. Jeg er positiv for Janus Drachmann, men syntes stadig vi mangler en offensiv spiller med noget X faktor. Måske et nyt CF med AL og JT.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af cykelmyggen Se indlæg
      Tverskov ser sig selv som midtbanespiller og at det er på den baggrund han har forlænget med OB, så hvis han rykkes ned i forsvaret igen, får vi nok en utilfreds spiller:

      "...- Jeg søger lidt mere kontinuerligt spilletid på den samme position i år. Og står det til mig, bliver det på midtbanen, selvom det jo i sidste ende er trænerens beslutning.

      - Jeg føler, at jeg er nået til at punkt i min karriere, hvor jeg gerne vil fastlægge mig på en plads, og hvis jeg skal rykke mig yderligere nogle procenter, så kræver det, at jeg tænker og agerer som en midtbanespiller hele tiden. Både i træning og til kamp, siger han til bold.dk..."
      Tjae .. men hvis han får kontinuerligt spilletid i det centrale forsvar kan han vel fastlægge sig på en plads der ...
      men er enig i at det snart må være enten eller..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        Sikker eller gætter du?
        Gæt ud fra et billede på fb
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #64
          Med tilgangen af Janus, så jeg meget gerne denne opstilling blive indkørt på holdet:

          Grytebust

          Ryan - Tverskov - Ludwig - Barret

          Janus
          Jens Jakob Casper N

          Greve Kløve

          AK

          Den vil frigøre Jens Jakob endnu mere til det offensive og samtidig vil der være dækning for de fejl der måtte komme fra hans side. Derudover vil vi have en motor uden lige i Casper Nielsen, som vil deltage både offensivt og defensivt, mens Janus primært skal beskytte forsvaret, når den ene eller begge backs er stødt med frem i et overlap.

          Samtidig har vi Tverskov i forsvaret hvor vi med hans ro på bolden, vil forbedre vores muligheder for at spille bolden op nede fra eget mål.

          Om AK kan udfylde rollen som ene-angriber er jeg lidt tvivlsom omkring, men samtidig ser jeg ikke andre af vores angribere kunne udfylde denne rolle. Desværre vil denne opstilling nok også betyde mindre spilletid til den unge hr. Jørgensen som scorede et flot mål i åbneren mod Vendsyssel.

          Comment


            #65
            1,5-2 mio. i transfer og en 4-årig kontrakt. Lad os bare sige, at vi smider 2 mio. her og nu inkl. sign on fee. Så er der lønnen. Han går næppe ned fra, hvad han fik i FCM, så mon ikke ca. 150.000 om måneden er et godt bud. Det samme som KEP og Jönsson får og fik, men stadig lidt mindre end Helenius og AK så vidt jeg ved. Gange 48 måneder er det 7,2 millioner, plus de to vi formentlig lægger nu, så rammer vi ca. 9,2 millioner for at have Drachmann gående de næste 4 år.

            Uanset om det er lidt mere eller lidt mindre, er det i hvert fald et stort sats, og det må forventes, at han går ind og bliver en kæmpe profil næsten fra dag 1.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
              Næh, egentlig ikke lige præcis Joan, men at man ikke er om sig efter typer a la Joan.. Kusk f.eks., eller Thomsen som mestensdel slider bænk i FCK, eller Kadri, eller.. En mand som kan sætte en modstander eller to, kan finde spillere i dybdeløb, kan afslutte selv, og gerne med en smule fysik. Greve så lovende ud en stor del af forrige sæson, men det opdagede Kent så, og fik resolut smidt ham på bænken.. Eskesen er for ung og klejn til at løfte sådan en rolle her og nu.. Skal det partout være forbudt at kunne spille en smule fodbold også, og skal partout være en +30 med evighedskontrakt?

              Sorry, men forestiller mig bare en Thorup, der kigger udover sin 35 mand trup og tænker: Nooyyhh, den blevet stor med en hel del fyld, som jeg aldrig får brugt! Og som sendt fra himlen banker Jesper Lalleglad på døren til et slag Sorteper.. Thorup gnækker under skrivebordet, og hiver de kort højere op, som han gerne vil afskibe! Kortet der rager højest op napper Jesper Lalleglad uden betænkningstid.. Det er den fornemmelse og 'forventning' jeg har til denne signing. Det er vel kun et halvt år siden vi også var på 'rov' hos mestrene og hentede Rømer. Den ligger Thorup stadigvæk flad på gulvet og griner over, og gudhjælpemig om samme tumpe ikke banker på døren igen, jøsses altså..

              Vedrørende Joan, så er det kun en gevinst for det færøske landshold, at han afprøvet sig på et højere niveau:) men ja, gu kommer jeg til at savne det han viste i 16/17 sæsonen. Men en klon ville jeg have hilst velkommen!
              Nu spiller Drachmann 25 kampe, heraf 17 fra start i en mesterskabssæson. Så medmindre Drachmann pludseligt er gået helt ned på en sommerpause har Thorup haft det ganske fint med ham. Btw, Joan Havde da visse momenter, men både Kusk,Thomsen og Kadrii har jo kontinuerligt leveret i hele sæsoner. Det er en aggressiv sammenligning.

              Comment


                #67
                Fed signing og ret spændende kabale. Håber dog ikke det betyder at JJ er ude længe og man har måttet fremskynde det her.

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  1,5-2 mio. i transfer og en 4-årig kontrakt. Lad os bare sige, at vi smider 2 mio. her og nu inkl. sign on fee. Så er der lønnen. Han går næppe ned fra, hvad han fik i FCM, så mon ikke ca. 150.000 om måneden er et godt bud. Det samme som KEP og Jönsson får og fik, men stadig lidt mindre end Helenius og AK så vidt jeg ved. Gange 48 måneder er det 7,2 millioner, plus de to vi formentlig lægger nu, så rammer vi ca. 9,2 millioner for at have Drachmann gående de næste 4 år.

                  Uanset om det er lidt mere eller lidt mindre, er det i hvert fald et stort sats, og det må forventes, at han går ind og bliver en kæmpe profil næsten fra dag 1.
                  Ja det er dyrt at hente profiler. Men gør man det ikke er det også forkert. Vi krydser alle fingre for at han slår til.

                  Men kan da berette om at Drachmann signingen gør at minimum 3 mere kommer på stadion søndag. Fik lige en sms at nogle venner gerne ville med for at se den nye giraf. De var 100% ikke kommet hvis der ikke var sket noget. Så der er da mulighed for at det lokker flere ud på søndag

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                    Fed signing og ret spændende kabale. Håber dog ikke det betyder at JJ er ude længe og man har måttet fremskynde det her.
                    Sammenholdt med resultatet søndag og skade til JJ er der nok smidt lidt ekstra oveni for at få forhandlingerne igang. Mon ikke at OB har henvendt sig mere konkret mandag morgen?

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Sammenholdt med resultatet søndag og skade til JJ er der nok smidt lidt ekstra oveni for at få forhandlingerne igang. Mon ikke at OB har henvendt sig mere konkret mandag morgen?
                      Tænker også at JH og JM egentlig havde is nok i maven til at se hvor meget de kunne få FCM ned på, og så blev JJ ramt og den ser lidt slem ud så de har måtte handle nu.

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Ja det er dyrt at hente profiler. Men gør man det ikke er det også forkert. Vi krydser alle fingre for at han slår til.
                        Selvfølgelig, men det er jo vigtigt at have en økonomisk kalkule med, når man laver sådanne handler. OBs historik de senere år er jo brolagt med dårlige økonomiske beslutninger, hvor man har hentet spillere som man ikke har kunne eller ville sælge videre og som ikke har tilført nok sportslige værdi, ift. hvad de har kostet. Hvis man rent faktisk drømmer om at have en forretning der løber rundt, samtidig med at man får gode sportslige resultater, er det jo der man skal lykkes. Drachmann-signingen betyder ret beset, at Drachmann skal tilføre OB sportslig og kommerciel værdi for 8-10 millioner de næste 4 år, da man aldrig kommer til at lave et nævneværdigt videresalg på ham. Det er under alle omstændigheder meget at forvente.

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                          Tænker også at JH og JM egentlig havde is nok i maven til at se hvor meget de kunne få FCM ned på, og så blev JJ ramt og den ser lidt slem ud så de har måtte handle nu.
                          Præcis. Havde man fået 3p og alle var klar var den nok blevet trukket. Men nu fik man 0p og en skade på en vigtig position.
                          Så var man tvunget til at handle lidt dyrere end håbet

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Selvfølgelig, men det er jo vigtigt at have en økonomisk kalkule med, når man laver sådanne handler. OBs historik de senere år er jo brolagt med dårlige økonomiske beslutninger, hvor man har hentet spillere som man ikke har kunne eller ville sælge videre og som ikke har tilført nok sportslige værdi, ift. hvad de har kostet. Hvis man rent faktisk drømmer om at have en forretning der løber rundt, samtidig med at man får gode sportslige resultater, er det jo der man skal lykkes. Drachmann-signingen betyder ret beset, at Drachmann skal tilføre OB sportslig og kommerciel værdi for 8-10 millioner de næste 4 år, da man aldrig kommer til at lave et nævneværdigt videresalg på ham. Det er under alle omstændigheder meget at forvente.
                            En værdi kan jo sagtens ske indirekte, fx hvis han er det der mangler for at hele holdet pludselig præsterer bedre. Det kan give noget frihed og momentum til nogle af de unge, der så kan blive solgt. Det er alt andet lige nemmere som ung at slå igennem for et hold der fungerer end det modsatte. Her kan Drachmann bluve afgørende, hvis han kan det jeg håber.

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Selvfølgelig, men det er jo vigtigt at have en økonomisk kalkule med, når man laver sådanne handler. OBs historik de senere år er jo brolagt med dårlige økonomiske beslutninger, hvor man har hentet spillere som man ikke har kunne eller ville sælge videre og som ikke har tilført nok sportslige værdi, ift. hvad de har kostet. Hvis man rent faktisk drømmer om at have en forretning der løber rundt, samtidig med at man får gode sportslige resultater, er det jo der man skal lykkes. Drachmann-signingen betyder ret beset, at Drachmann skal tilføre OB sportslig og kommerciel værdi for 8-10 millioner de næste 4 år, da man aldrig kommer til at lave et nævneværdigt videresalg på ham. Det er under alle omstændigheder meget at forvente.
                              kan sagtens følge dig. Men det er vel kun FCN der med succes kan have 11 videresalgsemner på banen samtidig.

                              Han er dyr ja. Men nødvendig. Jeg håber han bliver vores Jacob Poulsen. Vores Kvist. Kaptajnen der ved at han nok slutter i denne klub og ikke behøver at tænke i transfers osv. Samlingspunktet.

                              Jeg syntes dette er en perfekt signing på papiret og jeg krydser alt jeg har for at han lykkedes.

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                                En værdi kan jo sagtens ske indirekte, fx hvis han er det der mangler for at hele holdet pludselig præsterer bedre. Det kan give noget frihed og momentum til nogle af de unge, der så kan blive solgt. Det er alt andet lige nemmere som ung at slå igennem for et hold der fungerer end det modsatte. Her kan Drachmann bluve afgørende, hvis han kan det jeg håber.
                                Nemlig ja. Men alt handler ikke om videresalg. Det handler om sportslig succes. Så kommer det andet af sig selv

                                Comment

                                Working...
                                X