Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fankoordinator/SLO Andreas Brix

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg
    Jeg har en masse bekendtskaber i det uofficielle miljø, heriblandt Simon Bonnez - det er korrekt.

    Personlig engageret, tjooo - synes situationen er super ærgerlig, og mener absolut ikke, at den nye SLO er den rette mand til opgaven - tager glædeligt fejl, hvis det er tilfældet.

    Men den nye SLO skal 'oplæres' i fankulturen, hvor Simon Bonnez er 'opdraget' i denne. Det havde alle dage været mere hensigtsmæssigt at man udvalgte en SLO, som har været inde omkring miljøet før - både officielt og uofficielt - og samtidig var et ansigt folk kan relatere til.

    Simon Bonnez fremlagde en masse idéer, som ville kunne give klubben den 'rigtige' opmærksomhed. Hvor tit støder I ikke på artikler/billeder/videoer af andre klubbers euforiske stemning og tifoer? Det er relativ ofte og det er den vej vi skal gå. Saxofonister i stramme cowboybukser er bare ikke det rigtige at satse på.

    Simon Bonnez lagde op til, at fans skal have lov til at 'udleve kulturen', som man har stor succes med i Københavner-klubberne og i Aarhus - selv i de mindre danske klubber - hvor fanscenen blomstrer. Netop fordi man satser på de stemningsskabende fans og den tankegang disse besidder. Og det var det, som Simon Bonnez' idéer lagde op til.

    Derudover var der også idéer/visioner omkring, hvordan man kunne rykke fangrupperingerne tættere sammen, højne tilskuertallet og meget mere.
    Tak for at uddybe det!
    Går ud fra, at Simon Bonnez også havde været interesseret i fuldtidsstillingen, ud fra det du skriver? Det er jo bare en temmelig vigtig præmis at få helt på plads.

    Jeg forstår sagtens nogle af dine bekymringer, dog synes jeg, at det er lidt voldsomt allerede at konkludere, at den nye SLO ikke er den rette mand til opgaven. Nu skal han vel lige have en chance først.
    Hvis man er inkarneret OB’er og regelmæssig stadiongænger, så tror jeg altså ikke, at det er en vanskelig oplæring i fankulturen. Min store bekymring går mere på, at dele af ”miljøet” vil være afvisende overfor ham, hvis man føler sig trådt på i den her forbindelse. Det er ikke nogen god start for én, hvis hovedopgave er at samle og være med til at skabe begejstring.

    For mig lyder de ideer og visioner, du fremlægger her, også som den rette vej at gå, men hvis jeg lige skal lege djævlens advokat et øjeblik, så må der jo også være en grund til, at de ideer ikke blev ført ud i livet? Det behøver jo bestemt ikke at være Simons skyld overhovedet (jeg kender intet til det), det virker jo ikke sådan, som du fremlægger det i hvert fald, men måske har systemet bagved ikke været klar til det? Måske er det ikke kun dårligt, at det er en, der også kan arbejde indefra og ud? Det kræver dog, som jeg ser det, at den nye SLO har OB-hjertet på det rette sted og også virkelig vil fansene. Hvis det bliver en ren akademisk tilgang til jobbet, som ikke tør udfordre ledelsen syn (som Magge er inde på), så ser jeg også problemer og øget afstand.

    Min pointe er i hvert fald bare, at jeg håber, at den nye SLO får en reel chance for at udføre en MEGA vigtig opgave, og så håber jeg i endnu højere grad, at han også tager den og lykkedes.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
      Det kunne han. Det kan vel også sagtens være, at han gør det?
      Det kan også være, at han hellere vil diskutere med folk, som ikke gemmer sig bag alias'er på et forum. Det må vi finde ud af. Men manden skal vel lige have en chance for at starte først.
      Det tror jeg ikke rigtig, jeg er enig i. Det er logisk, at han er i dialog med folk herinde. Det er jo et let sted at nå ud til mange OB-fans på. Han skal jo ikke træffe beslutninger herinde, men han kunne indgå i en dialog. Det ville være oplagt.
      Man kan jo sagtens få idéer og være i dialog med nogen, som man ikke præcis ved hvem er. Det ville også være rigtig godt for alle at få nogle af tankerne ned på skrift. Så kan man se, hvad det præcis er, der arbejdes hen imod. Det der med lukkede døre og mundtlige aftaler virker i hvert fald ikke som den rigtig måde at gribe tingene an på, hvis man skal koordinere et helt fanmiljø.

      Og det ene udelukker vel ikke det andet. Jeg tænker ikke, at han skal bruge 37 timer om ugen på at skrive herinde, men han kunne måske afsætte en enkelt eller to til det. Til at fortælle hvilke projekter der er i støbeskeen, hvordan man som OB-fan kan hjælpe og bidrage og indgå i en dialog, hvor man kan komme med sine idéer, stille afklarende spørgsmål mv.

      Jeg har svært ved at se nogen argumenter imod.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
        Tak for at uddybe det!
        Går ud fra, at Simon Bonnez også havde været interesseret i fuldtidsstillingen, ud fra det du skriver? Det er jo bare en temmelig vigtig præmis at få helt på plads.

        Jeg forstår sagtens nogle af dine bekymringer, dog synes jeg, at det er lidt voldsomt allerede at konkludere, at den nye SLO ikke er den rette mand til opgaven. Nu skal han vel lige have en chance først.
        Hvis man er inkarneret OB’er og regelmæssig stadiongænger, så tror jeg altså ikke, at det er en vanskelig oplæring i fankulturen. Min store bekymring går mere på, at dele af ”miljøet” vil være afvisende overfor ham, hvis man føler sig trådt på i den her forbindelse. Det er ikke nogen god start for én, hvis hovedopgave er at samle og være med til at skabe begejstring.

        For mig lyder de ideer og visioner, du fremlægger her, også som den rette vej at gå, men hvis jeg lige skal lege djævlens advokat et øjeblik, så må der jo også være en grund til, at de ideer ikke blev ført ud i livet? Det behøver jo bestemt ikke at være Simons skyld overhovedet (jeg kender intet til det), det virker jo ikke sådan, som du fremlægger det i hvert fald, men måske har systemet bagved ikke været klar til det? Måske er det ikke kun dårligt, at det er en, der også kan arbejde indefra og ud? Det kræver dog, som jeg ser det, at den nye SLO har OB-hjertet på det rette sted og også virkelig vil fansene. Hvis det bliver en ren akademisk tilgang til jobbet, som ikke tør udfordre ledelsen syn (som Magge er inde på), så ser jeg også problemer og øget afstand.

        Min pointe er i hvert fald bare, at jeg håber, at den nye SLO får en reel chance for at udføre en MEGA vigtig opgave, og så håber jeg i endnu højere grad, at han også tager den og lykkedes.
        Jeg ser hellere end gerne, at jeg tager fejl - fanscenen i Odense har brug for at få fremgang igen.

        De få, men bundsolide uofficielle kræfter, der kæmper weekend efter weekend, har brug for hjælp, hvis fanmiljøet skal stige i niveau.

        Derfor er jeg bestemt også fortaler for, at den nye SLO skal have en retfærdig chance for at bevise sit værd - men min mavefornemmelse er ikke god. Jeg tror, desværre, at den nye SLO vil blive dikteret af den kommercielle chef og sponsoraktiveringschefen, og samtidig deler samme, snæversynet tankegang - og så ender vi med der efterhånden kan holdes X-Factor auditions på grønsværen før hver eneste kamp.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
          Det tror jeg ikke rigtig, jeg er enig i. Det er logisk, at han er i dialog med folk herinde. Det er jo et let sted at nå ud til mange OB-fans på. Han skal jo ikke træffe beslutninger herinde, men han kunne indgå i en dialog. Det ville være oplagt.
          Man kan jo sagtens få idéer og være i dialog med nogen, som man ikke præcis ved hvem er. Det ville også være rigtig godt for alle at få nogle af tankerne ned på skrift. Så kan man se, hvad det præcis er, der arbejdes hen imod. Det der med lukkede døre og mundtlige aftaler virker i hvert fald ikke som den rigtig måde at gribe tingene an på, hvis man skal koordinere et helt fanmiljø.

          Og det ene udelukker vel ikke det andet. Jeg tænker ikke, at han skal bruge 37 timer om ugen på at skrive herinde, men han kunne måske afsætte en enkelt eller to til det. Til at fortælle hvilke projekter der er i støbeskeen, hvordan man som OB-fan kan hjælpe og bidrage og indgå i en dialog, hvor man kan komme med sine idéer, stille afklarende spørgsmål mv.

          Jeg har svært ved at se nogen argumenter imod.
          Argumentet imod kunne være, at det ind i mellem kan være svært at navigere rundt i skidt og kanel herinde. Det kan det mange steder især på skrift, men her bliver det endnu mere kompliceret af, at folk kan sidde og gemme sig på både skærm og alias'er. Det kan være svært, hvor meget man skal lade enkelte brugeres holdninger tælle.

          Forstå mig ret, jeg synes da, at det ville være fint, hvis han også omfavner os som fanskare og er aktiv herinde på et eller andet niveau. Hovedpointen var sådan set bare, at han vel også lige skal have lov til at lande på begge fødder i jobbet. Det kan jo også sagtens være, at han tager kontakt herinde. Lad os nu lige se

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg
            Jeg ser hellere end gerne, at jeg tager fejl - fanscenen i Odense har brug for at få fremgang igen.

            De få, men bundsolide uofficielle kræfter, der kæmper weekend efter weekend, har brug for hjælp, hvis fanmiljøet skal stige i niveau.

            Derfor er jeg bestemt også fortaler for, at den nye SLO skal have en retfærdig chance for at bevise sit værd - men min mavefornemmelse er ikke god. Jeg tror, desværre, at den nye SLO vil blive dikteret af den kommercielle chef og sponsoraktiveringschefen, og samtidig deler samme, snæversynet tankegang - og så ender vi med der efterhånden kan holdes X-Factor auditions på grønsværen før hver eneste kamp.
            Vi er enige så - bortset fra at jeg er mere optimistisk (nogen ville kalde det blåøjet) ift. din mavefornemmelse :)

            Comment


              #36
              En SLO skal jo alle dage være fansenes mand- på den ene eller anden måde. Han skal kunne rykke på noget i begge lejre samt formidle information videre begge veje.

              Nu ansætter de så en ekstern karrierefokuseret ung mand som fortsat skal videreføre deres envejs kommunikation. Det bliver mere af det samme “gør først og spørg fansene bagefter”.

              Nu kender jeg også Simon, og jeg har ikke tal på hvor mange gange manden har sat en stopper for absolut vanvittige idéer fra den kommercielle afdeling. Dét frygter jeg går helt galt nu.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg
                En SLO skal jo alle dage være fansenes mand- på den ene eller anden måde. Han skal kunne rykke på noget i begge lejre samt formidle information videre begge veje.

                Nu ansætter de så en ekstern karrierefokuseret ung mand som fortsat skal videreføre deres envejs kommunikation. Det bliver mere af det samme “gør først og spørg fansene bagefter”.

                Nu kender jeg også Simon, og jeg har ikke tal på hvor mange gange manden har sat en stopper for absolut vanvittige idéer fra den kommercielle afdeling. Dét frygter jeg går helt galt nu.
                Altså ifølge præsentationsartiklen er han inkarneret OB'er, så der er vel grænser for, hvor ekstern han er. Eller man tæller kun, hvis man er stemningsskaber?
                Hvordan ved du, at han er karrierefokuseret? Hvordan ved du, at han ikke gør det for OB's bedste? Og selv, hvis han er karrieredrevet, så er det vel kun fremmende, hvis han gør et godt stykke arbejde?

                Synes en sund portion skepsis er godt nok, men synes godt nok det kammer over her.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                  Altså ifølge præsentationsartiklen er han inkarneret OB'er, så der er vel grænser for, hvor ekstern han er. Eller man tæller kun, hvis man er stemningsskaber?
                  Hvordan ved du, at han er karrierefokuseret? Hvordan ved du, at han ikke gør det for OB's bedste? Og selv, hvis han er karrieredrevet, så er det vel kun fremmende, hvis han gør et godt stykke arbejde?

                  Synes en sund portion skepsis er godt nok, men synes godt nok det kammer over her.
                  Enig

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                    Altså ifølge præsentationsartiklen er han inkarneret OB'er, så der er vel grænser for, hvor ekstern han er. Eller man tæller kun, hvis man er stemningsskaber?
                    Hvordan ved du, at han er karrierefokuseret? Hvordan ved du, at han ikke gør det for OB's bedste? Og selv, hvis han er karrieredrevet, så er det vel kun fremmende, hvis han gør et godt stykke arbejde?

                    Synes en sund portion skepsis er godt nok, men synes godt nok det kammer over her.
                    Stemningsskaber, nej selvfølgelig ikke. Men at have haft sin gang/kontakter i det fanmiljø han nu skal arbejde tæt sammen med kunne være en start. På mærkelig vis har de andre klubber herhjemme ansat en der har rødder og kontakter i fanmiljøet.

                    Vores nye SLO skal selvfølgelig have en chance. Jeg tror desværre bare ikke at ansættelsen rykker os 5 centimeter fra da det var sponsoraktiveringschefen der var kontaktperson. But prove me wrong!

                    Comment


                      #40
                      Jeg spillede bold med Andreas for nogle år tilbage. Han er en frisk, flink fyr, stor fan af OB (uden at jeg kender til hans involvering i fanmiljøet) og så er han uddannet i Sport Management. Han har vidst også været med til at vinde DM i netop det. Har ham Simon en uddannelse der passer til jobbet? Tænker måske det er grunden til han ikke blev valgt.

                      Comment


                        #41
                        Endnu engang brillierer Jack med en lige lovlig fix idé, hvor man foregølger at lytte til fansene men sætter sin egen mand til at styre sagerne, hvilket skaber endnu mere afstand til kernepublikummet der har holdt med OB i tykt og tyndt. Hvad er det Simon Bonnez har gjort forkert siden han ikke kan forfremmes?
                        OB: Danske mestre i 2075/6

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Henrikhc Se indlæg
                          Jeg spillede bold med Andreas for nogle år tilbage. Han er en frisk, flink fyr, stor fan af OB (uden at jeg kender til hans involvering i fanmiljøet) og så er han uddannet i Sport Management. Han har vidst også været med til at vinde DM i netop det. Har ham Simon en uddannelse der passer til jobbet? Tænker måske det er grunden til han ikke blev valgt.
                          På hvilken måde passer en BA i Sport Managememt til jobbet. Det er vist mere en fancy titel. Hvis du kigger uddannelsen efter i sømmene, så er det vist ikke, fordi man skal tillægge det noget særlig relevans i forhold til en stilling som fankoordinator. Så er erfaring nok et bedre argument i dette tilfælde.

                          At man har været i praktik og ansat som studentermedhjælper vidner vist meget godt om, hvor man med rette kan forvente, at loyaliteten vil ligge.

                          Ingen kritik af ham overhovedet og al mulig held og lykke i jobbet! Jeg håber, det giver ham masser af spændende udfordringer, erfaringer - og en god løn. Jeg kan dog sagtens forstå, hvis fanscenen ikke synes, det er noget fedt signal. Rent personligt håber jeg på, at det kan åbne for noget kommunikation fra og dialog mellem OB og fansene. Men man kan godt være bekymret for, at det fortsætter med at blive en meget lille og lukket kreds, der er involveret i både ideerne og beslutningerne.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Henrikhc Se indlæg
                            Jeg spillede bold med Andreas for nogle år tilbage. Han er en frisk, flink fyr, stor fan af OB (uden at jeg kender til hans involvering i fanmiljøet) og så er han uddannet i Sport Management. Han har vidst også været med til at vinde DM i netop det. Har ham Simon en uddannelse der passer til jobbet? Tænker måske det er grunden til han ikke blev valgt.
                            Sports Management uddanner ikke folk i SLO roller :-) Læs evt. om rollen her:
                            https://www.uefa.com/MultimediaFiles...8_DOWNLOAD.pdf

                            Simon lavede gratis SLO arbejde for klubben i omkring 2 år. Fra hvad jeg har hørt, så blev han også lovet, at hvis der var ressourcer til det, så ville han blive lønnet. Jeg tror ikke der hersker nogen tvivl om, at håndteringen mht. Simons afskedelse var helt hul i hovedet.

                            Andreas er sikkert flink og flittig. Det er mig bare et gigantisk spørgsmålstegn, hvorfor lige SLO rollen? Det hænger ikke sammen.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Så får vi en SLO på fuld tid

                              https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-faa...oordinatorslo/

                              Velkommen til
                              Jeg er dybt dybt rystet endnu engang over Jack-smart-i-en-fart....efter perlerækken af tvivlsomme tiltag, der underminerer fanmiljøet, toppes der med en udefra udnævnt SLO, som intet har med miljøet at gøre, iøvrigt henover hovedet på de fans, som man påstår, man samarbejder med.....

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                                Tak for at uddybe det!
                                Går ud fra, at Simon Bonnez også havde været interesseret i fuldtidsstillingen, ud fra det du skriver? Det er jo bare en temmelig vigtig præmis at få helt på plads.

                                Jeg forstår sagtens nogle af dine bekymringer, dog synes jeg, at det er lidt voldsomt allerede at konkludere, at den nye SLO ikke er den rette mand til opgaven. Nu skal han vel lige have en chance først.
                                Hvis man er inkarneret OB’er og regelmæssig stadiongænger, så tror jeg altså ikke, at det er en vanskelig oplæring i fankulturen. Min store bekymring går mere på, at dele af ”miljøet” vil være afvisende overfor ham, hvis man føler sig trådt på i den her forbindelse. Det er ikke nogen god start for én, hvis hovedopgave er at samle og være med til at skabe begejstring.

                                For mig lyder de ideer og visioner, du fremlægger her, også som den rette vej at gå, men hvis jeg lige skal lege djævlens advokat et øjeblik, så må der jo også være en grund til, at de ideer ikke blev ført ud i livet? Det behøver jo bestemt ikke at være Simons skyld overhovedet (jeg kender intet til det), det virker jo ikke sådan, som du fremlægger det i hvert fald, men måske har systemet bagved ikke været klar til det? Måske er det ikke kun dårligt, at det er en, der også kan arbejde indefra og ud? Det kræver dog, som jeg ser det, at den nye SLO har OB-hjertet på det rette sted og også virkelig vil fansene. Hvis det bliver en ren akademisk tilgang til jobbet, som ikke tør udfordre ledelsen syn (som Magge er inde på), så ser jeg også problemer og øget afstand.

                                Min pointe er i hvert fald bare, at jeg håber, at den nye SLO får en reel chance for at udføre en MEGA vigtig opgave, og så håber jeg i endnu højere grad, at han også tager den og lykkedes.
                                Hvordan en mand der er udnævnt på den baggrund nogensinde skal få succes, gad jeg godt se. OB har skudt sig selv med en bazooka i foden, så der end ikke er en nedgroet negl tilbage, det er jo hovedrystende. Ingen kan komme udefra miljøet og lave en masse tiltag, der bygger på en smart uddannelse og nogle letkøbte teorier og modeller fra managementverdenen, det er den fundamentalt forkerte vej at gå. Jack har intet forstået af sin opgave desværre, det er løbet helt af sporet.

                                Lige nu arbejdes der på, at redde smulerne af OBs fankultur, men jeg frygter det er for sent, endnu en sliske der peger mod OBs deroute er åbnet.

                                Comment

                                Working...
                                X