Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jakob Michelsen ny cheftræner i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
    Men der er stadig en stor forskel på om man går ind og gør OB til et bold der ikke vil have bolden eller vi skal afslutte tidligere og komme frem til afslutningen hurtigere. Så jeg er enig i at vores snit nok falder, men jeg opponerer mod at det ikke sagtens kan ske uden at vi holder op med at være et hold der gerne vil have bolden.
    Selvfølgelig er der en forskel ja, men jeg tror heller ikke, at man skal undervurdere, at når man har trukket meget i den samme retning over tre år, og der så kommer en med fokus på nogle helt andre dyder, så kan det blive et kulturchok for nogle og ikke nødvendigvis særligt fordrende for udviklingen af lige præcis dem. Jeg tror da et eller andet sted, at det sidste Jakob har lyst til det er, at vi går ud til sæsonen og ligner et hold, hvor der ikke er sket en skid i sommerpausen på spillestilen. Han vil selvfølgelig sætte sit eget aftryk, og jeg kan heller ikke forestille mig andet, end at det er det han er blevet ansat til.

    Derfor kan jeg godt være nervøs på vegne af spillere som JJT og Greve, om hvordan de kommer til at passe ind. Om man vil det eller ej, så er det ikke spillere som er skabt til meget duelspil eller har præsenteret sig som iltre presspillere, og de bliver det i hvert fald ikke henover en sommer. Når man ser på nogle af de typer som han brugte på midtbanen i sin SønderjyskE-tid og som var definerende for deres udtryk, så var det folk som Drachmann, Rømer, Guira, Madsen og Absalonsen. Jeg har ærligt talt svært ved at se de store paralleller mellem de unge fynske drenge vi har, og så den bande der fra SønderjyskE, men jeg kan derimod sagtens se dem i vores egen Rømer og Casper Nielsen. Jeg vil sgu heller ikke blive chokeret, hvis vi går ud og henter en Spelmann tilbage, som ikke virker til at have så meget spilletid forude i Århus.

    Jeg hæfter mig også ved, at Bjørn Paulsen i størstedelen af sidste sæson spillede en hængende angriber eller centralt på midtbanen under Michelsen i Hammarby. I denne sæson har han spillet samtlige kampe fra start i midterforsvaret. Sådan noget giver mig et ret kraftigt vidnesbyrd af, hvad det også er Michelsen vil taktisk.

    Comment


      #32
      Velkommen til!
      Det gik hurtigt. Fint at afklaring kom så snart at den nye træner er med fra dag ét. Så kan vi gå i transfervinduer helt roligt.
      At spille en mere "aggressiv stil". Det lyder rigtig godt til mig.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Tja, jeg synes nu, at det er rimeligt åbenlyst, at der er en slagside i, hvilken type kampforløb der har været bedst for Michelsens hold.

        Boldbesiddelse i vundne kampe:

        SønderjyskE 15/16

        39% eller derunder: 2
        40%-45%: 8
        46%-50%: 6
        51%-55%: 3
        56%-60%: 0
        61% eller derover: 0

        Hammarby 2017

        39% eller derunder: 1
        40%-45%: 3
        46%-50%: 3
        51%-55%: 2
        56%-60%: 1
        61% eller derover: 0

        OB 17/18

        39% eller derunder: 0
        40%-45%: 1
        46%-50%: 2
        51%-55%: 5
        56%-60%: 2
        61% eller derover: 1

        Altså, hvis man ikke kan se, at der er meget klar diskrepans mellem den fodbold Jakob har praktiseret, også når det er gået godt, og så det OB har spillet de seneste sæsoner, så er det fordi, at man ikke vil se det.
        Nu tvang du mig jo nærmest til at gå ind og nørde tallene ;)

        Sønderjyskes sølvsæson:

        første 17 kampe:
        Boldbesiddelse = 42,9%
        Pointsnit = 1,6.

        Sidste 16 kampe:
        Boldbesiddelse = 46,7%
        Pointsnit = 2,1.

        Altså umiddelbart tyder det jo på at jo bedre tid Michelsen har haft med holdet, jo mere har han fokuseret på boldbesiddelse og jo mere har de fået ud af det.
        Det er selvfølgelig svært at sige noget konkret fordi han er forholdsvis ung og ikke har den der klub hvor han har været mange sæsoner så vi kan kigge dybere på det, men tallene kan sagtens bruges til at argumentere for at Michelsen skam gerne vil spille boldbesiddende, men at han samtidig er en træner der ikke prøver at få holdet til noget de ikke kan. Hvilket vel passer meget godt med hvad de fleste af os herinde har sukket efter, at man kigger på holdet og så derefter kigger på spillestil. Så kan man udvikle holdet i den retning som man gerne vil have det til at spille, men Rom blev ikke bygget på en dag.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Selvfølgelig er der en forskel ja, men jeg tror heller ikke, at man skal undervurdere, at når man har trukket meget i den samme retning over tre år, og der så kommer en med fokus på nogle helt andre dyder, så kan det blive et kulturchok for nogle og ikke nødvendigvis særligt fordrende for udviklingen af lige præcis dem. Jeg tror da et eller andet sted, at det sidste Jakob har lyst til det er, at vi går ud til sæsonen og ligner et hold, hvor der ikke er sket en skid i sommerpausen på spillestilen. Han vil selvfølgelig sætte sit eget aftryk, og jeg kan heller ikke forestille mig andet, end at det er det han er blevet ansat til.

          Derfor kan jeg godt være nervøs på vegne af spillere som JJT og Greve, om hvordan de kommer til at passe ind. Om man vil det eller ej, så er det ikke spillere som er skabt til meget duelspil eller har præsenteret sig som iltre presspillere, og de bliver det i hvert fald ikke henover en sommer. Når man ser på nogle af de typer som han brugte på midtbanen i sin SønderjyskE-tid og som var definerende for deres udtryk, så var det folk som Drachmann, Rømer, Guira, Madsen og Absalonsen. Jeg har ærligt talt svært ved at se de store paralleller mellem de unge fynske drenge vi har, og så den bande der fra SønderjyskE, men jeg kan derimod sagtens se dem i vores egen Rømer og Casper Nielsen. Jeg vil sgu heller ikke blive chokeret, hvis vi går ud og henter en Spelmann tilbage, som ikke virker til at have så meget spilletid forude i Århus.

          Jeg hæfter mig også ved, at Bjørn Paulsen i størstedelen af sidste sæson spillede en hængende angriber eller centralt på midtbanen under Michelsen i Hammarby. I denne sæson har han spillet samtlige kampe fra start i midterforsvaret. Sådan noget giver mig et ret kraftigt vidnesbyrd af, hvad det også er Michelsen vil taktisk.
          Så bliver JJ nok vores nye 6`er..

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Den der historie med, at nu skulle JH op og lede efter en ny træner helt fra scratch, lige i minutterne efter Kents fyring, det er selvfølgelig en stor omgang bullshit.

            Kent blev fyret sidste mandag, og allerede fredag var Michelsen til afsluttende samtale. Så på 4 dage har OB fået et overblik over hele trænermarkedet, evalueret alle mulighederne og allerede lukket aftalen med en ny. Argh vel, den skal man sgu være blåøjet for at tro på. Der har været 100% fokus på Michelsen lige siden Kent røg ud, og jeg er ikke i tvivl om, at han er Thorborgs opfindelse.

            Så må JH så nu ud i en omgang forklarmigrøv om, at man gerne vil videreføre Kents arbejde med spillestilen fra de sidste tre år, selvom det her selvfølgelig er et radikalt kursskifte.
            Enhver politiker ville jo elske at have JH's evner til papegøjesnak. Måske er JH's virkelige styrke, at han bare klapper NT på skulderen uden noget som helt modspil - lige som "far" kan li det.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              JH udtalte i SFÅ, at søgningen efter en ny træner startede i samme øjeblik, som mikrofonen blev slukket og han gik op på sit kontor, og det sagde han FLERE gange.

              Jeg synes fire dage er meget hurtigt, hvis man har skulle gennemanalysere markedet grundigt og afholdt samtaler med flere bud. Derfor tror jeg heller ikke et øjeblik på, at det er sket. Må jeg have lov at minde om, at det tog 13 måneder at analysere os frem til en nye sportsdirektør, for nogle år siden.

              Hvorfor er det et radikalt kursskifte? Fordi at Jakob aldrig nogensinde har trænet et professionelt fodboldhold som var bolddominerende. OB har udviklet sig til at spille en meget bolddominerende stil. Det vil sige at enten OB skal lave sin stil om eller at Jakob skal lave sin stil om. Det er meget åbenlyst. Hvilken af løsningerne det så bliver, må vi jo så vente med at se, jeg håber bare, at man har respekt nok i OB-toppen til at lade træneren spille den slags fodbold han tror på. Så må det muligvis koste spillere som Greve og JJT.

              Jakob havde et rigtigt godt hold i Sverige med en masse super gode teknikere. Det kan du f.eks. se ved, at Hammarby pt. ligger nr. 1 i Sverige og er det hold der har bolden næstmest. Da Jakob trænede den næsten samme trup, lå de midt i rækken og havde bolden næstmindst. Derfor kan jeg ikke se det som andet end meget nærliggende at tro, at OB kommer til at bevæge sig kraftigt i den retning også. Med mindre man vil tvinge Jakob til at spille en stil, som han ikke tror på eller er tryg ved, og det vil være et kæmpe selvmål, i min verden.
              JM var i min bog et neutralt valg. Ikke til at juble vildt over, men var heller ikke ked af det - altså før jeg læste dit indlæg. Fyring, og så blomstre et hold - er jo set før, men ....

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                JH udtalte i SFÅ, at søgningen efter en ny træner startede i samme øjeblik, som mikrofonen blev slukket og han gik op på sit kontor, og det sagde han FLERE gange.

                Jeg synes fire dage er meget hurtigt, hvis man har skulle gennemanalysere markedet grundigt og afholdt samtaler med flere bud. Derfor tror jeg heller ikke et øjeblik på, at det er sket. Må jeg have lov at minde om, at det tog 13 måneder at analysere os frem til en nye sportsdirektør, for nogle år siden.

                Hvorfor er det et radikalt kursskifte? Fordi at Jakob aldrig nogensinde har trænet et professionelt fodboldhold som var bolddominerende. OB har udviklet sig til at spille en meget bolddominerende stil. Det vil sige at enten OB skal lave sin stil om eller at Jakob skal lave sin stil om. Det er meget åbenlyst. Hvilken af løsningerne det så bliver, må vi jo så vente med at se, jeg håber bare, at man har respekt nok i OB-toppen til at lade træneren spille den slags fodbold han tror på. Så må det muligvis koste spillere som Greve og JJT.

                Jakob havde et rigtigt godt hold i Sverige med en masse super gode teknikere. Det kan du f.eks. se ved, at Hammarby pt. ligger nr. 1 i Sverige og er det hold der har bolden næstmest. Da Jakob trænede den næsten samme trup, lå de midt i rækken og havde bolden næstmindst. Derfor kan jeg ikke se det som andet end meget nærliggende at tro, at OB kommer til at bevæge sig kraftigt i den retning også. Med mindre man vil tvinge Jakob til at spille en stil, som han ikke tror på eller er tryg ved, og det vil være et kæmpe selvmål, i min verden.
                OB vidste hvad der var på trænermarkedet inden de fyrede KN, dette nævnes også i SFÅ. Da de fyrer KN efter evalueringen ved man også allerede hvilken retningen man vil (strategi og spillestil).
                Derefter er det at sammenholde de to ting, det tager ikke mange dage, da det arbejde som kan tage tid er lavet. De fire dage skal bruges til at tjekke om det teoretiske match (sammenholdelsen som nævnt ovenfor) og det faktisk match stemmer overens (møder med JM).
                JM får fremlagt en retning, et setup, økonomi og andet, som han så skal forholde sig til.
                Alle har en interesse i at komme hurtigt igang. Så fire dage kan jeg stadig ikke se det store hokus pokus i. Måske JH bare er super effektiv, det var jo hans første prioritet at finde en træner :-)
                JM overtager Hammarby, hvor der er en masse udskiftning og en større foryngelsesproces igang. Tænker ikke det kan samles 1:1 med OB, hvor jeg ser en tydeligere stamme på holdet.
                KN spillede også defensivt i Horsens uden særlig meget boldbesiddelse, mens AaB var en anden historie og OB en tredje.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                  Nu tvang du mig jo nærmest til at gå ind og nørde tallene ;)

                  Sønderjyskes sølvsæson:

                  første 17 kampe:
                  Boldbesiddelse = 42,9%
                  Pointsnit = 1,6.

                  Sidste 16 kampe:
                  Boldbesiddelse = 46,7%
                  Pointsnit = 2,1.

                  Altså umiddelbart tyder det jo på at jo bedre tid Michelsen har haft med holdet, jo mere har han fokuseret på boldbesiddelse og jo mere har de fået ud af det.
                  Det er selvfølgelig svært at sige noget konkret fordi han er forholdsvis ung og ikke har den der klub hvor han har været mange sæsoner så vi kan kigge dybere på det, men tallene kan sagtens bruges til at argumentere for at Michelsen skam gerne vil spille boldbesiddende, men at han samtidig er en træner der ikke prøver at få holdet til noget de ikke kan. Hvilket vel passer meget godt med hvad de fleste af os herinde har sukket efter, at man kigger på holdet og så derefter kigger på spillestil. Så kan man udvikle holdet i den retning som man gerne vil have det til at spille, men Rom blev ikke bygget på en dag.
                  Tak for nørderierne, 46,7 % har de jo brugt godt, og som andre har været inde på er det jo også hvad man bruger bolden til når man har den eksempelvis at sætte et hurtigt angreb igang.

                  Vores unge spiller - her syntes jeg egentlig Greve passer meget fint i en direkte spillestil, han er god til at komme ud over stepperne når han har bolden og den direkte vej mod mål.

                  Fysisk styrke måske mangler JJT noget, men overblik og forudseenhed kan også vinde mange anden bolde.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                    JM var i min bog et neutralt valg. Ikke til at juble vildt over, men var heller ikke ked af det - altså før jeg læste dit indlæg. Fyring, og så blomstre et hold - er jo set før, men ....
                    Du kan jo også vende den om og kigge på hvad der skete med Sønderjyske efter JM smuttede. Det giver jo lidt det modsatte billede..

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Naturligvis! Mange herinde er dog rigtig gode til at tro, at alt det en virksomhed melder ud er 1 til 1-sandheden. Så kan man hurtigt bruge fra scratch-udtalelsen til at konkludere, at OB ikke har styr på tingene, og at de nu da aldrig når at få hentet den rigtige træner inden sæsonstart. De har for længst været forudseende og der manglede vel tæt på kun en underskrift.
                      Jeg ved ikke hvad folk herinde tror om andre virksomheder (gør du?) men jeg kan bestemt ikke se at det skulle være tilfældet med OB/OS&E. Tværtimod, så stiller folk langt de fleste gange spørgsmål ved troværdigheden i foretagenet/udmeldelserne. Det er en af grundpillerne i den upopularitet JH har.
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #41
                        Michelsen: Ikke et Jakob projekt alene

                        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ke-mit-projekt

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                          Du kan jo også vende den om og kigge på hvad der skete med Sønderjyske efter JM smuttede. Det giver jo lidt det modsatte billede..
                          Men der forsvandt også profiler, så det var nærliggende at der skulle komme en dårligere sæson

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                            Men der forsvandt også profiler, så det var nærliggende at der skulle komme en dårligere sæson
                            Og det kommer der også til at ske denne sommer ved os. Utopi at tro på vi holder hele truppen samlet pånær Grytebust

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                              Men der forsvandt også profiler, så det var nærliggende at der skulle komme en dårligere sæson
                              Men mener du at Sønderjyske helt reelt havde et top 2-hold da JM var i klubben?

                              Og nu har Hammarby jo også handlet ret pænt ind til denne sæson, så det skal vel også lige med i ligningen, når man siger at det går meget bedre end under JM?

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                                Men mener du at Sønderjyske helt reelt havde et top 2-hold da JM var i klubben?

                                Og nu har Hammarby jo også handlet ret pænt ind til denne sæson, så det skal vel også lige med i ligningen, når man siger at det går meget bedre end under JM?

                                Jeg tror en af grundene til at han også fejlede var at der var 2 toneangivende spiller på holdet der er et år yngre end JM. Det må da også være mærkelig for dem at en person uden en spillerkarriere står og dirigere med dem.

                                Det var i øvrigt Kennedy og Johan Willand

                                Comment

                                Working...
                                X