Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jakob Michelsen ny cheftræner i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
    Kan ikke lade være med at tænke, hvor længe der har været kontakt med ham omkring en signing, når nu det er gået så hurtigt. Og med tanke på, at hans tidligere assistent allerede blev signet for et par måneder siden, mens Kent stadig var her.
    Den der historie med, at nu skulle JH op og lede efter en ny træner helt fra scratch, lige i minutterne efter Kents fyring, det er selvfølgelig en stor omgang bullshit.

    Kent blev fyret sidste mandag, og allerede fredag var Michelsen til afsluttende samtale. Så på 4 dage har OB fået et overblik over hele trænermarkedet, evalueret alle mulighederne og allerede lukket aftalen med en ny. Argh vel, den skal man sgu være blåøjet for at tro på. Der har været 100% fokus på Michelsen lige siden Kent røg ud, og jeg er ikke i tvivl om, at han er Thorborgs opfindelse.

    Så må JH så nu ud i en omgang forklarmigrøv om, at man gerne vil videreføre Kents arbejde med spillestilen fra de sidste tre år, selvom det her selvfølgelig er et radikalt kursskifte.
    Last edited by Sheed; 29-05-2018, 10:01.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
      Hvis man kigger på sølvsæsonen i Sønderjyske synes jeg faktisk der er en udvikling mod mere boldbesiddelse, så måske har det simpelthen været en "Bo Henriksen" ting hvor man har startet simpelt og så bygget på. Her får en så et hold hvor den del allerede er i holdet og det mere er noget tempo og direkte spil der skal bygges på.

      https://www.superstats.dk/hold/boldb...&aar=2015/2016
      Umiddelbart blev deres resultater faktisk også bedre i takt med boldbesiddelsen steg (forbehold for jeg ikke lige har nørdet med tallene).
      Husker også nogle kampe hvor jeg syntes Sønderjydske spillede fint fodbold, så hvis det er rigtigt at han i slutningen udviklede mere boldbesiddelse og formåede at bygge det på ovenpå den aggresisive stil så er det rigtigt spændende.


      Tror også på at han får lov til at vælge enkelte nye spillere, ville være underligt når man laver et lille turnaround, at der er ikke kan tilføres lidt ekstra til spillerhandlen.

      Comment


        #18
        Det bedste indkøb i flere år. Jeg kan mærke positive vibrationer i min krop.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Den der historie med, at nu skulle JH op og lede efter en ny træner helt fra scratch, lige i minutterne efter Kents fyring, det er selvfølgelig en stor omgang bullshit.

          Kent blev fyret sidste mandag, og allerede fredag var Michelsen til afsluttende samtale. Så på 4 dage har OB fået et overblik over hele trænermarkedet, evalueret alle mulighederne og allerede lukket aftalen med en ny. Argh vel, den skal man sgu være blåøjet for at tro på. Der har været 100% fokus på Michelsen lige siden Kent røg ud, og jeg er ikke i tvivl om, at han er Thorborgs opfindelse.

          Så må JH så nu ud i en omgang forklarmigrøv om, at man gerne vil videreføre Kents arbejde med spillestilen fra de sidste tre år, selvom det her selvfølgelig er et radikalt kursskifte.
          JH udtalte også, at man ikke skulle starte fra scratch, da man altid have et øje til de forskellige markeder. Men selve snakke med trænerne begyndte mandag, det kan jeg ikke se, hvorfor det ikke skulle være korrekt.
          JM mangler et job, OB har et. Fire dage virker passende.
          Jeg kan ikke se hvor JM ikke videreføre KNs arbejde, det giver på alle måder god mening. Hvorfor er det et radikalt kursskifte? Har JM udtalt sig at han ikke VIL have hold som har bolden? Eller har han ikke haft materialet til at have hold som har bolden?

          Comment


            #20
            Velkommen. Jeg tror det er et godt valg ud fra hvad der var muligt og ikke overraskende efter den mere overraskende ansættelse af Henrik Hansen.

            M og JH skal koncentrere sig om at få hårdt kæmpende personligheder. Ellers kan også M risikere at ende som flere trænere før ham, der ikke kunne få spillerne til at yde nok. Troels Bech krævede genpres af spillerne og fik det aldrig. Kent krævede også mere agressivitet.

            Skal det blive første gang i mange år at vigtige indkøb er foretaget når træningen begynder.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
              Velkommen. Jeg tror det er et godt valg ud fra hvad der var muligt og ikke overraskende efter den mere overraskende ansættelse af Henrik Hansen.

              M og JH skal koncentrere sig om at få hårdt kæmpende personligheder. Ellers kan også M risikere at ende som flere trænere før ham, der ikke kunne få spillerne til at yde nok. Troels Bech krævede genpres af spillerne og fik det aldrig. Kent krævede også mere agressivitet.

              Skal det blive første gang i mange år at vigtige indkøb er foretaget når træningen begynder.

              Den var sgu god
              siden 1887

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg

                https://www.superstats.dk/hold/boldb...&aar=2015/2016
                Umiddelbart blev deres resultater faktisk også bedre i takt med boldbesiddelsen steg (forbehold for jeg ikke lige har nørdet med tallene).
                Tja, jeg synes nu, at det er rimeligt åbenlyst, at der er en slagside i, hvilken type kampforløb der har været bedst for Michelsens hold.

                Boldbesiddelse i vundne kampe:

                SønderjyskE 15/16

                39% eller derunder: 2
                40%-45%: 8
                46%-50%: 6
                51%-55%: 3
                56%-60%: 0
                61% eller derover: 0

                Hammarby 2017

                39% eller derunder: 1
                40%-45%: 3
                46%-50%: 3
                51%-55%: 2
                56%-60%: 1
                61% eller derover: 0

                OB 17/18

                39% eller derunder: 0
                40%-45%: 1
                46%-50%: 2
                51%-55%: 5
                56%-60%: 2
                61% eller derover: 1

                Altså, hvis man ikke kan se, at der er meget klar diskrepans mellem den fodbold Jakob har praktiseret, også når det er gået godt, og så det OB har spillet de seneste sæsoner, så er det fordi, at man ikke vil se det.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                  Velkommen. Jeg tror det er et godt valg ud fra hvad der var muligt og ikke overraskende efter den mere overraskende ansættelse af Henrik Hansen.

                  M og JH skal koncentrere sig om at få hårdt kæmpende personligheder. Ellers kan også M risikere at ende som flere trænere før ham, der ikke kunne få spillerne til at yde nok. Troels Bech krævede genpres af spillerne og fik det aldrig. Kent krævede også mere agressivitet.

                  Skal det blive første gang i mange år at vigtige indkøb er foretaget når træningen begynder.
                  Jeg tror da i hvert fald de er ret glade for vi hentede Kløve i vinters som jo kender begge trænere og nu har nået at blive en del af truppen.

                  I forhold til genpresset synes jeg egentlig ikke at det står så skidt til. Kløve var med i Sønderjyske og kender til det. CN løber nok uanset om han skal eller ej. JJ synes jeg faktisk er ret aggressiv især hans størrelse og skadeshistorik taget i betragtning. Tverskov har jo noget forsvarsspiller i sig og hvis han skal spille på midten kan han forhåbentlig få noget struktur og timing ind i forhold til at dirigere de andre om man går op eller venter. Ser altså et stort potentiale i ham på midten hvis han bliver spillet ind der.

                  I forhold til angrebet synes jeg AK og Fester før har vist at de sammen godt kan lægge pres på, spørgsmålet er så Helenius og om man kan få ham til at fungere der.

                  I forsvaret tror jeg at KEP er ret ubehagelig at have i ryggen hvis man skal modtage bolden, er slet ikke i tvivl om at han kan alle de tricks der er og bruger dem.

                  Så er der den anden CF som umiddelbart enten skal være et stort brød der kan afvise de høje bolde eller en hurtig makker der kan tage sig af dybe stikninger. Gerne begge dele, men de gror jo ikke ligefrem på træerne.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Den der historie med, at nu skulle JH op og lede efter en ny træner helt fra scratch, lige i minutterne efter Kents fyring, det er selvfølgelig en stor omgang bullshit.

                    Kent blev fyret sidste mandag, og allerede fredag var Michelsen til afsluttende samtale. Så på 4 dage har OB fået et overblik over hele trænermarkedet, evalueret alle mulighederne og allerede lukket aftalen med en ny. Argh vel, den skal man sgu være blåøjet for at tro på. Der har været 100% fokus på Michelsen lige siden Kent røg ud, og jeg er ikke i tvivl om, at han er Thorborgs opfindelse.

                    Så må JH så nu ud i en omgang forklarmigrøv om, at man gerne vil videreføre Kents arbejde med spillestilen fra de sidste tre år, selvom det her selvfølgelig er et radikalt kursskifte.
                    Fra
                    scratch
                    udmeldingen kan ikke være andet end en udmelding af respekt fra KN. Der har da naturligvis på ledelsesplan været opstillet scenarier for KNs fyring siden misset top 6. Så man har i flere måneder vidst, hvem man ville gå efter som ny træner, hvis eufa-playoff også missede. Ja måske har der allerede været kontakt inden fyringen af KN var en realitet.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Tja, jeg synes nu, at det er rimeligt åbenlyst, at der er en slagside i, hvilken type kampforløb der har været bedst for Michelsens hold.

                      Boldbesiddelse i vundne kampe:

                      SønderjyskE 15/16

                      39% eller derunder: 2
                      40%-45%: 8
                      46%-50%: 6
                      51%-55%: 3
                      56%-60%: 0
                      61% eller derover: 0

                      Hammarby 2017

                      39% eller derunder: 1
                      40%-45%: 3
                      46%-50%: 3
                      51%-55%: 2
                      56%-60%: 1
                      61% eller derover: 0

                      OB 17/18

                      39% eller derunder: 0
                      40%-45%: 1
                      46%-50%: 2
                      51%-55%: 5
                      56%-60%: 2
                      61% eller derover: 1

                      Altså, hvis man ikke kan se, at der er meget klar diskrepans mellem den fodbold Jakob har praktiseret, også når det er gået godt, og så det OB har spillet de seneste sæsoner, så er det fordi, at man ikke vil se det.
                      Men der er stadig en stor forskel på om man går ind og gør OB til et bold der ikke vil have bolden eller vi skal afslutte tidligere og komme frem til afslutningen hurtigere. Så jeg er enig i at vores snit nok falder, men jeg opponerer mod at det ikke sagtens kan ske uden at vi holder op med at være et hold der gerne vil have bolden.

                      Hvis vi tager udgangspunkt i de tal du har smidt op så er det rum fra 46-55 jo ikke nødvendigvis sigende for om man bare har stillet sig tilbage og afventet, men måske udtryk for at det andet hold har trillet den meget rundt (hej OB). Derudover skal jeg ikke kunne sige om hvordan dødbolde tæller med i statistikken for hvis vi går ind og spiller mere direkte vil der jo nok også være flere fejl hvilket kan føre til flere målspark/indkast til modstanderen.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg
                        JH udtalte også, at man ikke skulle starte fra scratch, da man altid have et øje til de forskellige markeder. Men selve snakke med trænerne begyndte mandag, det kan jeg ikke se, hvorfor det ikke skulle være korrekt.
                        JM mangler et job, OB har et. Fire dage virker passende.
                        Jeg kan ikke se hvor JM ikke videreføre KNs arbejde, det giver på alle måder god mening. Hvorfor er det et radikalt kursskifte? Har JM udtalt sig at han ikke VIL have hold som har bolden? Eller har han ikke haft materialet til at have hold som har bolden?
                        JH udtalte i SFÅ, at søgningen efter en ny træner startede i samme øjeblik, som mikrofonen blev slukket og han gik op på sit kontor, og det sagde han FLERE gange.

                        Jeg synes fire dage er meget hurtigt, hvis man har skulle gennemanalysere markedet grundigt og afholdt samtaler med flere bud. Derfor tror jeg heller ikke et øjeblik på, at det er sket. Må jeg have lov at minde om, at det tog 13 måneder at analysere os frem til en nye sportsdirektør, for nogle år siden.

                        Hvorfor er det et radikalt kursskifte? Fordi at Jakob aldrig nogensinde har trænet et professionelt fodboldhold som var bolddominerende. OB har udviklet sig til at spille en meget bolddominerende stil. Det vil sige at enten OB skal lave sin stil om eller at Jakob skal lave sin stil om. Det er meget åbenlyst. Hvilken af løsningerne det så bliver, må vi jo så vente med at se, jeg håber bare, at man har respekt nok i OB-toppen til at lade træneren spille den slags fodbold han tror på. Så må det muligvis koste spillere som Greve og JJT.

                        Jakob havde et rigtigt godt hold i Sverige med en masse super gode teknikere. Det kan du f.eks. se ved, at Hammarby pt. ligger nr. 1 i Sverige og er det hold der har bolden næstmest. Da Jakob trænede den næsten samme trup, lå de midt i rækken og havde bolden næstmindst. Derfor kan jeg ikke se det som andet end meget nærliggende at tro, at OB kommer til at bevæge sig kraftigt i den retning også. Med mindre man vil tvinge Jakob til at spille en stil, som han ikke tror på eller er tryg ved, og det vil være et kæmpe selvmål, i min verden.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Tja, jeg synes nu, at det er rimeligt åbenlyst, at der er en slagside i, hvilken type kampforløb der har været bedst for Michelsens hold.

                          Boldbesiddelse i vundne kampe:

                          SønderjyskE 15/16

                          39% eller derunder: 2
                          40%-45%: 8
                          46%-50%: 6
                          51%-55%: 3
                          56%-60%: 0
                          61% eller derover: 0

                          Hammarby 2017

                          39% eller derunder: 1
                          40%-45%: 3
                          46%-50%: 3
                          51%-55%: 2
                          56%-60%: 1
                          61% eller derover: 0

                          OB 17/18

                          39% eller derunder: 0
                          40%-45%: 1
                          46%-50%: 2
                          51%-55%: 5
                          56%-60%: 2
                          61% eller derover: 1

                          Altså, hvis man ikke kan se, at der er meget klar diskrepans mellem den fodbold Jakob har praktiseret, også når det er gået godt, og så det OB har spillet de seneste sæsoner, så er det fordi, at man ikke vil se det.
                          Der burde oprettes en stilling til dig i OB så alt det spin kunne blive gennemhullet og vi kunne få spillerindkøb bragt ind i det 21. århundrede. Men hov, det er klubbens enehersker jo ikke interesseret i.

                          Michelsen får en rum tid at bevise sit værd i. Jeg er ikke ved at falde ned af stolen af begejstring.
                          OB: Danske mestre i 2075/6

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                            Fra
                            scratch
                            udmeldingen kan ikke være andet end en udmelding af respekt fra KN. Der har da naturligvis på ledelsesplan været opstillet scenarier for KNs fyring siden misset top 6. Så man har i flere måneder vidst, hvem man ville gå efter som ny træner, hvis eufa-playoff også missede. Ja måske har der allerede været kontakt inden fyringen af KN var en realitet.
                            Nej, jeg ser det også udelukkende som noget sagt i respekt for KN, og jeg tror også at gravstenen var blevet bestilt for flere uger siden allerede. Og lad mig i samme ombæring så lige sige, at jeg slet ikke synes der er noget forkert i, at man forbereder sig på, hvem den næste træner skal være, før man er kommet af med den nuværende. Det er kun i klubbens interesse, at man ikke skal gå i en lang periode med uvished på den post.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Nej, jeg ser det også udelukkende som noget sagt i respekt for KN, og jeg tror også at gravstenen var blevet bestilt for flere uger siden allerede. Og lad mig i samme ombæring så lige sige, at jeg slet ikke synes der er noget forkert i, at man forbereder sig på, hvem den næste træner skal være, før man er kommet af med den nuværende. Det er kun i klubbens interesse, at man ikke skal gå i en lang periode med uvished på den post.
                              Naturligvis! Mange herinde er dog rigtig gode til at tro, at alt det en virksomhed melder ud er 1 til 1-sandheden. Så kan man hurtigt bruge fra scratch-udtalelsen til at konkludere, at OB ikke har styr på tingene, og at de nu da aldrig når at få hentet den rigtige træner inden sæsonstart. De har for længst været forudseende og der manglede vel tæt på kun en underskrift.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                                Naturligvis! Mange herinde er dog rigtig gode til at tro, at alt det en virksomhed melder ud er 1 til 1-sandheden. Så kan man hurtigt bruge fra scratch-udtalelsen til at konkludere, at OB ikke har styr på tingene, og at de nu da aldrig når at få hentet den rigtige træner inden sæsonstart. De har for længst været forudseende og der manglede vel tæt på kun en underskrift.
                                Ja det er jeg langt hen af vejen enig i.

                                Comment

                                Working...
                                X