Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kent fyret

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Her ved jeg vi har været enige meget længe. Kan huske jeg skrev fra begyndelsen at jeg ikke troede på han holdt alle 4 år.
    Nu er jeg bare spændt på hvem der bliver ansat. Går der ikke en spændende træner i en mindre klub i Tyskland som vi realistisk har en chance for at ansætte?
    Måske er det meget urealistisk. Men Mirko Slomka er uden kontrakt for ét år. En meget flink fyr med erfaring, som ved at motivere spillere, kunne skabe noget ud af en forholdsvis små budget i Hannover og står for en direkte spillestil. At det gik ikke så godt i HSV-galehus og i KSC vil jeg ikke bedømme højt. Men ved ikke hvorfor ham er uden kontrakt så lang tid. Men om man kan trække ham til Odense? Lyder ikke meget realistisk men ham gik ja også til KSC i 2. Bundesliga, så hvem ved... hvis NT åbner pengepungen...
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
      Hvor har du fra at Michael Hemmingsen er introvert som person ? Manden var en succesfuld kaptajn for vores klub i 10 år og forsvarsgeneral i 13 ! En af hans største forcer var at han var stærk til at kommunikere i forsvaret. Desuden tror jeg du ville ha godt af at se nogle videoer med MH. Han er både, saglig, velovervejet og sætter altid sine spillere og holdet i fokus.
      Hans eneste problem er at han nok ikke er så god til politisk bullshit snak, og derfor er afhængig af folk der ser på kvalitet frem for oral kvantitet.
      Han var en fantastisk spiller, men jeg ved ikke, om han var den store motivator på banen. Hvis vi for et øjeblik ser væk fra om han er intro eller ekstrovert, hvilket heller ikke er entydigt, fordi du sagtens kan være udadvendt og alligevel introvert, så lad os se på hans fodboldfaglighed, for som du sikkert er enig i, så er det det altafgørende kriterium for den nye træner, det andet er jo bare stil.

      Han fortsatte efter Rioch med en pokaltitel, men fortsatte ikke som træner. Det kan selvfølgelig være en fejl, men måske kunne det også tyde på, at Kim Brink vurderede ham ikke til at være god nok, og Kim Brink havde en vis fodboldfaglig viden at vurdere ud fra.

      Han fik to år i SØnderjyske og sørgede for, at de ikke rykkede ud, men de var tæt på. I Randers fører han dem op fra 1.division til oprykning, men bliver fyret efter et år. Guderne må vide hvorfor, men de valgte altså at ansætte Colin Todd, der heller ikke var noget sludrechatol, men kunne med at motivere.

      Så bliver han træner for FC Vestsjælland, som går konkurs og nu er han træner for Næstved i 2.division. Der er sikkert nogle knaldhætter rund tomkring i DK, der er ansat som sportschefer, men hvorfor er der tilsyneladende ingen, der ansætter Michael Hemmingsen? Hvor er hans succes-historie, hvor han fik et hold til at overpræstere? Er det kun fordi han ikke taler bullshit? Jeg har ikke noget mod ham som person, har talt med ham flere gange og han er et helt igennem supersympatisk menneske, men han mangler "das gewisse etwas" og det bliver vi nok heller ikke enige om, og så må det hold han træner jo bevise hans evner. En træner er vel aldrig meget bedre end sit hold.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Hvad er det jeg gerne vil?

        Jeg vil gerne have en klub, som ikke kun henter middelmådige spillere i AaB, Esbjerg og SønderjyskE, som ikke ender med at flytte en skid. Det kan OB selvfølgelig sagtens.

        Den teknologiske udvikling har gjort, at hvor en klub som OB for bare 10 år siden måtte orientere sig ud i verden via nogle agent kontakter, tilfældigt tilsendte DVDer og deslige, så har OB i dag muligheden for at overskue hele verden både ved at se kampe og smart brug af data. Det giver nogle helt anderledes og unikke muligheder for at caste direkte til de behov man har. At man så ikke vælger at bruge dem, er en helt anden sag, men selvfølgelig kan det lade sig gøre.

        Selvfølgelig kan OB hente gode udenlandske spillere, det er absurd at påstå andet. Bare se hvad en klub som SønderjyskE har hentet over årene. Spillere om Skender, Guira, Okotie, Luijckx, Mielitz, Kroon, Hedinsson, Skulason og Ottesen er alle hentet uden fortid i Superligaen og har alle i større eller mindre grad flyttet SønderjyskE. En klub som Randers har fundet Bjarnason, Ishak, Saba, Movsisyan, Kalle Johnsson, Amini, Rodic osv.

        Selvfølgelig kan det lade sig gøre for OB i 2018 at supplere truppen med spillere udenfor landets grænser der er mere spændende end f.eks. en Marco Lund eller André Rømer. Men det er klart, hvis man ønsker at kolportere en historie om, at udlændinge ikke kan indordne sig, og at det var Djemba-Djemba og Utakas skyld, at OB var ved at rykke ned flere år efter de smuttede, så er middelmådige spillere fra SønderjyskE og Esbjerg det eneste rigtige. Så må man så også bare tage den totale ligegyldighed og stilstand den slags medfører med sig.
        Tror ikke at vi er uenige, jeg skrev:
        Men ideen med flere udlandske spillere er fin, hvis de har potentialet i forhold til indlandske spillere ;-)

        Men måske om omfanget og om hvorvidt at kernen i spillertruppen skal være baseret på udlandske eller indlandske spillere

        Godt købmandskab hører også med hvis man vil handle med udlandske spillere, her har der manglet en del i OB siden Kim Brink blev fyret, man sælger spillere uden at tjene tilstrækkeligt og man sælger dem for hurtigt (den nuværende første-målmand undtaget)

        Comment


          Selvfølgelig skulle Kent fyres, manden evner simpelthen ikke at flytte holdet i positiv retning. Men hvorfor skulle der gå så lang tid, vi har haft et gratis forår hvor vi hverken kunne rykke op eller ned, så kør dog en ny træner i stilling der.

          Hvis det er rigtigt at fyringen er sket imod JH vilje, så er det i den grad også et vink med en vognstang til Jesper om at manden ikke evner at være den øverste sportsligt ansvarlige leder i OB. Så er det godt nok vagt hvis Jesper ikke også får en fyre seddel.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Noget du hører eller noget nogen har skrevet/udtalt eksplicit?

            Overrasker mig slet ikke, hvis det er tilfældet, men bekræfter mig bare i, at han burde blive sat fra bestillingen. Han har simpelthen ikke evnerne til at drive OB et interessant sted hen.
            Begge dele. Senest denne:

            Klaus Egelund‏ @klausegelund 20 min.20 minutter siden
            Ud fra min viden så har det ikke været Jesper Hansens indstilling at Kent Nielsen skulle ud.
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              Han kan gøre hvad han vil. Det er hans klub.
              Ja..?
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg
                Tror ikke at vi er uenige, jeg skrev:
                Men ideen med flere udlandske spillere er fin, hvis de har potentialet i forhold til indlandske spillere ;-)

                Men måske om omfanget og om hvorvidt at kernen i spillertruppen skal være baseret på udlandske eller indlandske spillere

                Godt købmandskab hører også med hvis man vil handle med udlandske spillere, her har der manglet en del i OB siden Kim Brink blev fyret, man sælger spillere uden at tjene tilstrækkeligt og man sælger dem for hurtigt (den nuværende første-målmand undtaget)
                Så tror jeg da, at vi er enige et stykke hen af vejen.

                Som tidligere skrevet, mener jeg også, at OB helst skal have en dansk kerne, og at egne talenter skal udgøre en pæn del af truppen, som en naturlig del af forretningsmodellen.

                Nå det så er sagt, så er jeg fuldstændigt ligeglad med, om de spillere man fylder på rundt om hedder André Rømer, Casper Nielsen og Nicklas Helenius, eller om de hedder Mohammed El Makrini, Bechara og Mwape Miti. Her foretrækker jeg ubetinget de bedste fodboldspillere.

                Og ja, selvfølgelig handler det om godt købmandsskab, og godt købmandsskab handler en del af vejen om også at have råd til at gøre noget. Det har en klub som OB grundlæggende selvfølgelig også, og med de muligheder der er i dag, kunne man sagtens ligge noget fokus der, men der er jo ingen tvivl om, at ved med Jesper Hansen som sportsdirektør har en støvet antikvitet på den plads, som ikke formår at omfavne den udvikling som klubben kunne gennemgå.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                  Jesper Hansen medgiver, at han er medansvarlige i de kiksede målsætninger, der har ført til fyringen af Kent Nielsen. Men sportsdirektøren har den opbakning, han skal bruge.

                  OB har mandag fyret cheftræner Kent Nielsen efter to sæsoner i træk, hvor fynboerne ikke har levet op til klubbens målsætning om top-seks.

                  Bag beslutningen ligger en grundig evaluering og stor respekt for den afgående cheftræner, fastslår sportsdirektør Jesper Hansen.

                  - Vi har haft en grundig evaluering af tiden med Kent, og vi synes, vi er lykkedes på rigtigt mange parametre, og det skal Kent have en stor del af æren for.

                  - Men vi har ikke indfriet de sportslige målsætninger, som selvfølgelig er nogle af de allervigtigste parametre, og derfor har vi truffet denne beslutning, siger Jesper Hansen til bold.dk.

                  Målsætningen om top-seks kiksede allerede i marts – hvorfor ventede I med at tage denne beslutning?

                  - Det gjorde vi fordi, det har været en meget grundig evaluering og en meget svær beslutning. Som sagt er vi lykkedes med mange ting, og havde vi efterladt et rigtigt godt indtryk i de efterfølgende kampe, kunne beslutningen godt have været anderledes.

                  - Men der er sket meget på det seneste. Vi har fået ny direktør, og hele Odense Sport & Event har været en del af evalueringen. Men i sidste ende blev konklusionen, at vi ikke har indfriet målsætningen, og derfor denne beslutning.

                  Hvilket ansvar bærer du som sportsdirektør for de kiksede målsætninger?

                  - Når man tager en beslutning som denne, kigger man på alle de grunde, der kan være til den. Og jeg bærer en stor del af ansvaret i og med, jeg er den øverst sportslige ansvarlige i klubben.

                  Er du også blevet evalueret ligesom Kent Nielsen?

                  - Som fodboldklub evaluerer man hele tiden på sin proces, og i forhold til det tætte samarbejde mellem Kent og jeg har der været fuld opbakning fra mig til Kent, indtil vi nu traf denne beslutning.

                  - På samme måde har jeg den opbakning, som jeg forventer at have. Men hvis opbakningen ikke er der længere, så forventer jeg også, at der bliver truffet en beslutning. Sådan er det at være en del af en fodboldforretning. Men jeg føler, jeg har den opbakning, jeg skal bruge.

                  Har spillertruppen haft den fornødne kvalitet i forhold til at spille med i top-seks?

                  - Da vi satte målsætningen, havde Kent, jeg og spillerne en forventning om, at vi med en dedikeret indsats kunne indfri målsætningen. Også selvom det er nogen år siden, at OB senest var en del af top-seks (OB blev nummer to i 2010/11-sæsonen, red).

                  OB hentede i sommeren 2013 Jesper Hansen i AC Horsens.
                  Det ville være outstanding hvis der, når Jesper Hansen siger "til at opfylde/nå i mål med vores projekt", bare een journalist, der kunne finde ud af at spørge vedholdende: "hvad er dét for et projekt?", uden at lade sig spise af med floskler om, at man gerne vil tilbage i top 6. Det er ikke et projekt, det er bare en kortsigtet målsætning.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Så tror jeg da, at vi er enige et stykke hen af vejen.

                    Som tidligere skrevet, mener jeg også, at OB helst skal have en dansk kerne, og at egne talenter skal udgøre en pæn del af truppen, som en naturlig del af forretningsmodellen.

                    Nå det så er sagt, så er jeg fuldstændigt ligeglad med, om de spillere man fylder på rundt om hedder André Rømer, Casper Nielsen og Nicklas Helenius, eller om de hedder Mohammed El Makrini, Bechara og Mwape Miti. Her foretrækker jeg ubetinget de bedste fodboldspillere.

                    Og ja, selvfølgelig handler det om godt købmandsskab, og godt købmandsskab handler en del af vejen om også at have råd til at gøre noget. Det har en klub som OB grundlæggende selvfølgelig også, og med de muligheder der er i dag, kunne man sagtens ligge noget fokus der, men der er jo ingen tvivl om, at ved med Jesper Hansen som sportsdirektør har en støvet antikvitet på den plads, som ikke formår at omfavne den udvikling som klubben kunne gennemgå.
                    Alle har set sig sure på Jesper Hansen, men hvem er det der bestemmer i klubben, hvad er det Jesper Hansen er blevet sat til at opnå? Jeg ved det ikke, men er sikker på at kassemesteren i OB har en del at sige i den forbindelse, om man beholder JH eller ej er jeg ikke så sikker på har den store betydning

                    Det er dyrt at skifte retning i en fodboldklub, det kan Brøndby snakke med om og der har været lyspunkter i den forgangne sæson - håber derfor at OB fortsætter med at satse på teknisk fodbold og at man finder en træner som kan få holdet til at have en højere stabilitet

                    Nogle lyspunkter
                    OB spillede FCK ud af banen på hjemmebanen, de gjorde det også fantastisk imod BIF på hjemmebane, hjemmebanen har været stærk i store perioder
                    OB spillede den bedste første halvleg set i mange år imod AGF på udebane, men så faldt det hele sammen

                    Tror at OB har truppen til at gøre det meget bedre, en anden træner og assistent er en del af svaret, et bedre setup mht. trænings-faciliteter er også en del af svaret (få det nu fixet OB!!!) - og så har man nu chancen for at tilføre truppen noget nyt da 6 spillere allerede er stoppet

                    Der er håb for fremtiden

                    Comment


                      Kan det virkelig passe, at Thorborg der som bestyrelsesformand er den der ansætter og fyrer cheftrænere (og som angiveligt har truffet beslutningen henover hovedet på alle andre), har så lidt respekt for os, at han ikke engang kan få sig selv til at fortælle, hvorfor vi nu skal noget andet?

                      Comment


                        Sådan blev Kent fyret

                        https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...-intet/7165223

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Hej, er du kørt hele vejen fra Århus og skal til at planlægge træningen? Glem det. Onkel Niels og krejlerkongen vil lige tale med dig og så kan du ellers bare køre hjem igen.

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            JH fortæller i SFÅ, at arbejdet med at finde den nye træner starter i dag(Red. når jeg er færdig med at stå her og snakke med jer). Så det virker ikke til det har været undervejs.
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              SFÅ podcast special om fyring

                              https://soundcloud.com/obstemmer/sae...ave-ny-traener

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Mest mundrette forkortelse nogensinde :D.
                                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                                Jeg er ikke fan.
                                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                                Comment

                                Working...
                                X