Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kent fyret

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
    Jeg kan slet ikke følge den præmis med Michael Hemmingsen. Ja han førte Randers op og var ganske habil i Sdr.Jyske - vandt pokalen med OB. Indadvent, det kaldes vidst velovervejet. Men det er jo så moderne med en teenager der taler floskler. Jeg syntes bare vi har haft alt for mange floskel typer i OB de sidste mange år. Men det virker jo på folket. Bech har øjensynligt stadig en stor stjerne hos folk, trods det faktum at han er den ringeste træner i OB historien over flere omgange enddog. At han i Brøndby skulle have gjort et sportsligt godt job er også en joke. Alle spillere som skaber det nye brøndby er hentet af AZ. Bech er ansat som en kommunikativ happening, der skal tegne Brøndby ud af til, i en ny image profil. Og her belaster hans historie som en af landets ringeste sportslige ledere ham ikke. I hvert fald ikke i brøndby. Der kan man drage fordel af hans indgående kendskab til gajol lågs citater.

    X-facotor? Hvad fanden (undskyld mit franske) er det? Skal vi ha Blachmann som træner? Bruce Rioch solgte billetter, fordi han var en træner kapacitet, med et solidt CV og faglig baggrund og med må jeg pointere en defensiv stil, forankrede OB som en klub der for første gang i 15 år spillede sig frem til medaljer. Det var ikke x-factor, vilde floskler, smart personlighed og new age - teenage træner image der gjorde det. Det var old school hårdt arbejde.

    Kuhn, Michelsen etc. de har i min optik intet OB dna i sig, og jeg mener hvis vi ikke kan hente en kapacitet på niveau med Rioch, at vi skal kigge på noget fra dengang OB fungerede. Nogen der brænder for klubben. En person som er OB mand/kvinde (det sker jo en dag) De øvrige er blot lottokuponer som ingen tilknytning har til OB og som så mange andre har svingende resultater med sig. Glen, Kuhn, Michelsen, any one... same same....
    Om du kan lide det eller ej, så er fodbold i dag en del af underholdningsindustrien, og at have X-factor handler ikke kun om at sælge billetter til sponsorerne, men det handler også om at kunne motivere sine spillere, og det kan man sagtens gøre uden at være en klovn eller Blachmann. Måske har det netop været et problem for OB, at spillere og trænere skulle have et OB-DNA i sig, nogen gange kunne man tro, at det var det eneste krav i jobopslaget. Det kunne også være, at der skal andre øjne på klubben og foruden at være en del af underholdningsindustrien, så er der også sket noget med klubånden, om man kan lide det eller ej. Der er meget få klubfolk på banerne, typisk for oprykkerne, men de forsvinder også - og fansenes tålmodighed er heller ikke større end, at de fleste råber på spændende færdigudviklede spillere, end at de gider vente på for mange fejl og udsving fra en ung spiller. En træner skal få os til at tro på projekter, sådan har det altid været, personlighed går langt, men uden faglighed dør projektet.

    Og Hemmingsen er indadvendt, og hvis det betyder, at han ikke kommer ud til spillerne og tager styringen, så tager spillerne styringen, primitivt, men det er også en del af gamet og peg lige på den træner i superligaen eller andre steder, der ikke også spiller den del af spillet, de gør det forskelligt, men de gør det.

    Jeg siger ikke noget om Troels Bechs kvaliteter i øvrigt, jeg siger bare, at han ikke kommer til OB, hverken som træner eller sportschef.

    Comment


      Jesper Hansen medgiver, at han er medansvarlige i de kiksede målsætninger, der har ført til fyringen af Kent Nielsen. Men sportsdirektøren har den opbakning, han skal bruge.

      OB har mandag fyret cheftræner Kent Nielsen efter to sæsoner i træk, hvor fynboerne ikke har levet op til klubbens målsætning om top-seks.

      Bag beslutningen ligger en grundig evaluering og stor respekt for den afgående cheftræner, fastslår sportsdirektør Jesper Hansen.

      - Vi har haft en grundig evaluering af tiden med Kent, og vi synes, vi er lykkedes på rigtigt mange parametre, og det skal Kent have en stor del af æren for.

      - Men vi har ikke indfriet de sportslige målsætninger, som selvfølgelig er nogle af de allervigtigste parametre, og derfor har vi truffet denne beslutning, siger Jesper Hansen til bold.dk.

      Målsætningen om top-seks kiksede allerede i marts – hvorfor ventede I med at tage denne beslutning?

      - Det gjorde vi fordi, det har været en meget grundig evaluering og en meget svær beslutning. Som sagt er vi lykkedes med mange ting, og havde vi efterladt et rigtigt godt indtryk i de efterfølgende kampe, kunne beslutningen godt have været anderledes.

      - Men der er sket meget på det seneste. Vi har fået ny direktør, og hele Odense Sport & Event har været en del af evalueringen. Men i sidste ende blev konklusionen, at vi ikke har indfriet målsætningen, og derfor denne beslutning.

      Hvilket ansvar bærer du som sportsdirektør for de kiksede målsætninger?

      - Når man tager en beslutning som denne, kigger man på alle de grunde, der kan være til den. Og jeg bærer en stor del af ansvaret i og med, jeg er den øverst sportslige ansvarlige i klubben.

      Er du også blevet evalueret ligesom Kent Nielsen?

      - Som fodboldklub evaluerer man hele tiden på sin proces, og i forhold til det tætte samarbejde mellem Kent og jeg har der været fuld opbakning fra mig til Kent, indtil vi nu traf denne beslutning.

      - På samme måde har jeg den opbakning, som jeg forventer at have. Men hvis opbakningen ikke er der længere, så forventer jeg også, at der bliver truffet en beslutning. Sådan er det at være en del af en fodboldforretning. Men jeg føler, jeg har den opbakning, jeg skal bruge.

      Har spillertruppen haft den fornødne kvalitet i forhold til at spille med i top-seks?

      - Da vi satte målsætningen, havde Kent, jeg og spillerne en forventning om, at vi med en dedikeret indsats kunne indfri målsætningen. Også selvom det er nogen år siden, at OB senest var en del af top-seks (OB blev nummer to i 2010/11-sæsonen, red).

      OB hentede i sommeren 2013 Jesper Hansen i AC Horsens.

      Comment


        Zornig er, var jo ikke just elsket i starten. Han fik respekt over tid

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Selvfølgelig er det en balancegang, problemet er så for mig bare, at der slet ingen balance er i OB, der er ren slagside. Vi har reelt ikke hentet en spiller "udefra" siden El Makrini. Jo Welbeck og Yao, men det er totalt periferi-spillere, som alligevel ville skulle have en længere indkøring.

          Jeg synes grundlæggende, at man stikker sig selv blår i øjnene, hvis man er forhippet på, at så og så mange procent skal være danske spillere. Jeg foretrækker også en dansk kerne og en grundlæggende sund kultur, som dog ikke behøver at være med en dansk træner, men derfra kan man bygge et hold på mange måder. Her handler det primært om at hente gode fodboldspillere.

          Brøndby er vel lige nu det bedste eksempel på dette. De har to danske spillere i kernen, en målmand og en 6er, så har de to danske rotationsspillere på midten, og resten er så deciderede reserver. Brøndbys nuværende hold er beviset på, at kultur ikke handler om, hvilket farve pas du har, men at man caster typer specifikt til det miljø man gerne vil opbygge, og det vil OB selvfølgelig også kunne med en højere frekvens af spillere udefra.
          hvordan havde du tænkt dig at JH skulle finde noget uden for landets grænser. Det er jo stort set han fandt klassespillere MF helt over i Farum. Så skal JH godt nok heller ikke længer væk fra frikadeller, Morten Korch, og Jellinge stenene.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Selvfølgelig er det en balancegang, problemet er så for mig bare, at der slet ingen balance er i OB, der er ren slagside. Vi har reelt ikke hentet en spiller "udefra" siden El Makrini. Jo Welbeck og Yao, men det er totalt periferi-spillere, som alligevel ville skulle have en længere indkøring.

            Jeg synes grundlæggende, at man stikker sig selv blår i øjnene, hvis man er forhippet på, at så og så mange procent skal være danske spillere. Jeg foretrækker også en dansk kerne og en grundlæggende sund kultur, som dog ikke behøver at være med en dansk træner, men derfra kan man bygge et hold på mange måder. Her handler det primært om at hente gode fodboldspillere.

            Brøndby er vel lige nu det bedste eksempel på dette. De har to danske spillere i kernen, en målmand og en 6er, så har de to danske rotationsspillere på midten, og resten er så deciderede reserver. Brøndbys nuværende hold er beviset på, at kultur ikke handler om, hvilket farve pas du har, men at man caster typer specifikt til det miljø man gerne vil opbygge, og det vil OB selvfølgelig også kunne med en højere frekvens af spillere udefra.
            Er ikke enig

            OB er en udviklings-klub med et begrænset budget, der er ikke penge nok til det du vil

            BIF er et skidt eksempel til sammenligning med OB - en klub med skiftende rige onkler der har formøblet mere end 500 millioner på 10 år, det er helt udenfor OBs muligheder, derudover er det skuffende at BIF har brugt 10 år og så mange penge før at de kommer i nærheden af toppen, det håber jeg ikke at OB skal igennem

            Men ideen med flere udlandske spillere er fin, hvis de har potentialet i forhold til indlandske spillere ;-)

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              For mig var der alt for mange uforståelige ting Kent gjorde så kan ikke se ham som "en god træner i en svær tid". Han gjorde hvad ham kunne og vil gerne takke for indsatsen; men ser Kent og OB i første linje som en stor misforståelse
              Vi må se hvad kommer nu. Men i dag føles som en lettelse. Forestilling af ét år mere Kent-projekt sad tungt på min OB-sjæl.
              Her ved jeg vi har været enige meget længe. Kan huske jeg skrev fra begyndelsen at jeg ikke troede på han holdt alle 4 år.
              Nu er jeg bare spændt på hvem der bliver ansat. Går der ikke en spændende træner i en mindre klub i Tyskland som vi realistisk har en chance for at ansætte?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Obenno Se indlæg
                Om du kan lide det eller ej, så er fodbold i dag en del af underholdningsindustrien, og at have X-factor handler ikke kun om at sælge billetter til sponsorerne, men det handler også om at kunne motivere sine spillere, og det kan man sagtens gøre uden at være en klovn eller Blachmann. Måske har det netop været et problem for OB, at spillere og trænere skulle have et OB-DNA i sig, nogen gange kunne man tro, at det var det eneste krav i jobopslaget. Det kunne også være, at der skal andre øjne på klubben og foruden at være en del af underholdningsindustrien, så er der også sket noget med klubånden, om man kan lide det eller ej. Der er meget få klubfolk på banerne, typisk for oprykkerne, men de forsvinder også - og fansenes tålmodighed er heller ikke større end, at de fleste råber på spændende færdigudviklede spillere, end at de gider vente på for mange fejl og udsving fra en ung spiller. En træner skal få os til at tro på projekter, sådan har det altid været, personlighed går langt, men uden faglighed dør projektet.

                Og Hemmingsen er indadvendt, og hvis det betyder, at han ikke kommer ud til spillerne og tager styringen, så tager spillerne styringen, primitivt, men det er også en del af gamet og peg lige på den træner i superligaen eller andre steder, der ikke også spiller den del af spillet, de gør det forskelligt, men de gør det.

                Jeg siger ikke noget om Troels Bechs kvaliteter i øvrigt, jeg siger bare, at han ikke kommer til OB, hverken som træner eller sportschef.
                Hvor har du fra at Michael Hemmingsen er introvert som person ? Manden var en succesfuld kaptajn for vores klub i 10 år og forsvarsgeneral i 13 ! En af hans største forcer var at han var stærk til at kommunikere i forsvaret. Desuden tror jeg du ville ha godt af at se nogle videoer med MH. Han er både, saglig, velovervejet og sætter altid sine spillere og holdet i fokus.
                Hans eneste problem er at han nok ikke er så god til politisk bullshit snak, og derfor er afhængig af folk der ser på kvalitet frem for oral kvantitet.

                Comment


                  Noget af en nyhed at komme hjem til. Mener det er den rigtige beslutning der er taget.

                  ... og lad os så få en mand ind som tør og evner at kalde en spade for en spade. Alt det der øhh bøøh tjaa tjoo, det har vi allerede nok af uden KN.

                  Spændende hvad det ender med.
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg
                    Er ikke enig

                    OB er en udviklings-klub med et begrænset budget, der er ikke penge nok til det du vil

                    BIF er et skidt eksempel til sammenligning med OB - en klub med skiftende rige onkler der har formøblet mere end 500 millioner på 10 år, det er helt udenfor OBs muligheder, derudover er det skuffende at BIF har brugt 10 år og så mange penge før at de kommer i nærheden af toppen, det håber jeg ikke at OB skal igennem

                    Men ideen med flere udlandske spillere er fin, hvis de har potentialet i forhold til indlandske spillere ;-)
                    Hvad er det jeg gerne vil?

                    Jeg vil gerne have en klub, som ikke kun henter middelmådige spillere i AaB, Esbjerg og SønderjyskE, som ikke ender med at flytte en skid. Det kan OB selvfølgelig sagtens.

                    Den teknologiske udvikling har gjort, at hvor en klub som OB for bare 10 år siden måtte orientere sig ud i verden via nogle agent kontakter, tilfældigt tilsendte DVDer og deslige, så har OB i dag muligheden for at overskue hele verden både ved at se kampe og smart brug af data. Det giver nogle helt anderledes og unikke muligheder for at caste direkte til de behov man har. At man så ikke vælger at bruge dem, er en helt anden sag, men selvfølgelig kan det lade sig gøre.

                    Selvfølgelig kan OB hente gode udenlandske spillere, det er absurd at påstå andet. Bare se hvad en klub som SønderjyskE har hentet over årene. Spillere om Skender, Guira, Okotie, Luijckx, Mielitz, Kroon, Hedinsson, Skulason og Ottesen er alle hentet uden fortid i Superligaen og har alle i større eller mindre grad flyttet SønderjyskE. En klub som Randers har fundet Bjarnason, Ishak, Saba, Movsisyan, Kalle Johnsson, Amini, Rodic osv.

                    Selvfølgelig kan det lade sig gøre for OB i 2018 at supplere truppen med spillere udenfor landets grænser der er mere spændende end f.eks. en Marco Lund eller André Rømer. Men det er klart, hvis man ønsker at kolportere en historie om, at udlændinge ikke kan indordne sig, og at det var Djemba-Djemba og Utakas skyld, at OB var ved at rykke ned flere år efter de smuttede, så er middelmådige spillere fra SønderjyskE og Esbjerg det eneste rigtige. Så må man så også bare tage den totale ligegyldighed og stilstand den slags medfører med sig.

                    Comment


                      Det var på tide. Over sine tre sæsoner lykkedes det Kent fuldstændig at ødelægge min glæde over at se OB spille. Ved at satse på trilleriet, på elendige spillere, som skulle spille uanset hvad. Resultatet var en perlerække af deprimerende stadionoplevelser, som efterfølgende blev udlagt som om, vi bare manglede det sidste og at det ikke var helt skævt. Ham skulle vi aldrig have hentet..
                      Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                      Comment


                        Længere interview med Kent

                        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-er-ked-af-det

                        Comment


                          Det forlyder flere steder fra, at JH ikke har været af den mening at KN skulle fyres.... men det bekræfter vel også bare troen om at dette kommer fra Thorborg selv.
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                            Det forlyder flere steder fra, at JH ikke har været af den mening at KN skulle fyres.... men det bekræfter vel også bare troen om at dette kommer fra Thorborg selv.
                            Noget du hører eller noget nogen har skrevet/udtalt eksplicit?

                            Overrasker mig slet ikke, hvis det er tilfældet, men bekræfter mig bare i, at han burde blive sat fra bestillingen. Han har simpelthen ikke evnerne til at drive OB et interessant sted hen.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Det forlyder flere steder fra, at JH ikke har været af den mening at KN skulle fyres.... men det bekræfter vel også bare troen om at dette kommer fra Thorborg selv.
                              Han kan gøre hvad han vil. Det er hans klub.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                Det forlyder flere steder fra, at JH ikke har været af den mening at KN skulle fyres.... men det bekræfter vel også bare troen om at dette kommer fra Thorborg selv.
                                Som jeg skrev tidligere. Tror heller ikke det var JHs oplæg til mødet. Men for at redde sin egen røv er han nød til at bakke op.
                                Derfor har man heller ikke begyndt forhandlinger med andre trænere

                                Comment

                                Working...
                                X