Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kent fyret

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Jeg har det sgu ambivalent med det her.

    Man kan sagtens forsvare at fyre Kent. De sportslige målsætninger har ikke været opnået, der har været for lidt udvikling, og stemningen omkring holdet bobler ikke ligefrem af tro og optimisme. Vi har generelt virket for naive og endimentionelle rent taktisk.

    På den anden side, mener jeg stadig, at Kent er en rigtigt dygtig træner, at han har vist det på flere måder i OB, og at han med det rigtige spillermateriale kunne have taget OB væsentligt længere. Det har han selvfølgelig selv også et stort ansvar for, men det setup der har været omkring ham, er der ikke nogle der kan få mig overbevist om er stærkt nok.

    Det tilter mig ærligt talt lidt, at Jesper Hansen skal fortsætte i OB og være med til at ansætte den næste OB-træner. Jeg kan slet ikke se, hvorfor han har gjort sig fortjent til endnu en chance. Han har skabt et godt forhold til amatørafdelingen og har rykket nogle flere midler over på talentdelen, fair nok, men der skal simpelthen mere til for at være sportslig leder i OB. Nu fik han en mestertræner som makker, en mand han tilmed har arbejdet sammen med i næsten 10 år, og det ender totalt uforløst. Det havde været mere end rimeligt, at de havde taget hinanden i hånden og sagt tak for denne gang.
    Ingen tvivl om at Kent er en dygtig træner. Han har lagt en klar strategi for hvordan vi skal spille og der er ingen tvivl om at han har haft spillernes opbakning til det. Det har bare været for ambitiøst i forhold til se spillere han har haft til rådighed. Efter 3 år i ingenmandsland, så trænger hele holdet til at blive set på med andre øjne, så en ny start kan begynde. Det falder desuden meget godt i hak med at flere af de skuffende indkøb kent givetvis har peget på har kontraktudløb.
    Kent skal nok finde en ny klub, hvor han kommer til at gøre det fint.

    JH er vi kun enige om slet ikke virker til at have format til at udvikle på det her hold. Han virker bare til at være ledelsens mand, fordi han har styr på butikken økonomisk, så ham slipper vi ikke af med. Er spændt på hvad der kan hentes ind til trænerbænken. Michelsen er oplagt med ansættelsen af HH og at han er ledig. Glen og Kuhn er ligeledes prominente ledige trænernavne herhjemme. Bo vil sandsynligvis være interesseret, hvis vi henvender os, så den kan heller ikke udelukkes. Jeg tror ikke på en udlænding, men vi må se

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
      Ingen tvivl om at Kent er en dygtig træner. Han har lagt en klar strategi for hvordan vi skal spille og der er ingen tvivl om at han har haft spillernes opbakning til det. Det har bare været for ambitiøst i forhold til se spillere han har haft til rådighed. Efter 3 år i ingenmandsland, så trænger hele holdet til at blive set på med andre øjne, så en ny start kan begynde. Det falder desuden meget godt i hak med at flere af de skuffende indkøb kent givetvis har peget på har kontraktudløb.
      Kent skal nok finde en ny klub, hvor han kommer til at gøre det fint.
      Jeg er enig. Om man vil kalde der for ambitiøst eller naivt, er sådan set bare en glasset halvt eller helt fuldt diskussion, for det kommer ud af det samme tankegods. Man har satset entydigt på én retning, men har ikke kunne finde dygtige nok spillere til det, og hvis skyld er det så?

      Jeg mener principielt godt, at OB kunne være lykkes med Kents retning, problemerne kommer bare utvivlsomt, når man insisterer på kun at hente spillere fra dansk fodbold, som næsten alle ender med at være middelmådige, og man ender med taktiske lappeløsninger som Jönsson, Izunna, Casper Nielsen osv., i stedet for at bevæge sig lidt uden for landets grænser og caste specifikt til de roller man efterspørger. Har det været et ultimativt ønske for Kent, at næsten samtlige spillere skulle have en dansk fortid bag sig, er det jo svært at anfægte, men jeg tror nu, at de færreste trænere siger nej til dygtige fodboldspillere, og at det i højere grad handler om, at man ikke har været dygtige og modige nok til at finde spillere i markedet.

      OB har taget den "sikre" løsning 99 ud af 100 gange, og hvor det så som regel ender med ikke at give de store negative udsving, giver det også sjældent de store positive udsving. Set i lyset af det, er de sidste tre sæsoners udvikling ret forudsigelig.

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        "OB indleder nu arbejdet med at finde den cheftræner, der skal stå i spidsen for holdet, når træningen til den nye sæson begynder 18. juni."

        4 uger....
        Det skal du ikke lægge for meget i. Alternativet ville være at bekræfte, at man mens man har haft en cheftræner har afsøgt markedet og været i dialog med relevante parter. Det er ikke just Jesper Hansen-stil.

        Jeg bemærker netop at Jesper Hansen gætter på der står en ny træner klar om 3,5 uge. Det betyder, at man har været i gang med arbejdet.

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          og med fremad mener du fra 10. pladsen til 10. pladsen... at vi er længere væk fra nedrykningsstregen er da fordi rækken har fået flere hold.... tæt på top6 ... det var der 5-6 andre hold der også var ...
          Hold med færre resourcer end OB er endt højere i tabellen ... det handler om at kunne udnytte sine resourcer ....
          Vi er nu ikke blevet nummer 10 siden sæsonen 2012-2013. I mine øjne er vi gået fremad rent spillemæssigt særligt i år. Det var meget tæt på at blive en godkendt sæson, og det var ren udtur at tabe både til Randers og AGF, som ville have sikret top 6. Vi vandt faktisk også over FCK i denne sæson. Vi fik også en storsejr på 6-1. Det er lang tid siden det er sket sidst.

          Selvfølgelig er målsætningen ikke nået, men jeg synes stadig kurven pegede i den rigtige retning.

          Comment


            #95
            Casper Nielsen rystet over fyring

            https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...r-kent-fyring/

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
              Det skal du ikke lægge for meget i. Alternativet ville være at bekræfte, at man mens man har haft en cheftræner har afsøgt markedet og været i dialog med relevante parter. Det er ikke just Jesper Hansen-stil.

              Jeg bemærker netop at Jesper Hansen gætter på der står en ny træner klar om 3,5 uge. Det betyder, at man har været i gang med arbejdet.
              Stort set alt, hvad den mand "forventer" plejer at blive trukket ud i langdrag for så at lande på noget middelmådigt. Så deeeet...

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Jeg er enig. Om man vil kalde der for ambitiøst eller naivt, er sådan set bare en glasset halvt eller helt fuldt diskussion, for det kommer ud af det samme tankegods. Man har satset entydigt på én retning, men har ikke kunne finde dygtige nok spillere til det, og hvis skyld er det så?

                Jeg mener principielt godt, at OB kunne være lykkes med Kents retning, problemerne kommer bare utvivlsomt, når man insisterer på kun at hente spillere fra dansk fodbold, som næsten alle ender med at være middelmådige, og man ender med taktiske lappeløsninger som Jönsson, Izunna, Casper Nielsen osv., i stedet for at bevæge sig lidt uden for landets grænser og caste specifikt til de roller man efterspørger. Har det været et ultimativt ønske for Kent, at næsten samtlige spillere skulle have en dansk fortid bag sig, er det jo svært at anfægte, men jeg tror nu, at de færreste trænere siger nej til dygtige fodboldspillere, og at det i højere grad handler om, at man ikke har været dygtige og modige nok til at finde spillere i markedet.

                OB har taget den "sikre" løsning 99 ud af 100 gange, og hvor det så som regel ender med ikke at give de store negative udsving, giver det også sjældent de store positive udsving. Set i lyset af det, er de sidste tre sæsoners udvikling ret forudsigelig.
                Det er en balancegang

                OB har i perioder tidligere haft mange udlandske spillere, der har været stor spredning på om det blev en success eller ej, og der har været bump i forhold til tilpasning for den enkelte spiller eller i forhold til klike-dannelser i spillertruppen, så jeg forstår godt at man har forsøgt sig med flere danske spillere - der er sandsynligvis plads til flere udlandske spillere uden at fortidens bivirkninger opstår igen, dog så tror jeg ikke på en spillertrup med en overvægt af udlandske spillere
                Derudover så er OB nødt til at satse på udvikling af egne spillere

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                  Det skal du ikke lægge for meget i. Alternativet ville være at bekræfte, at man mens man har haft en cheftræner har afsøgt markedet og været i dialog med relevante parter. Det er ikke just Jesper Hansen-stil.

                  Jeg bemærker netop at Jesper Hansen gætter på der står en ny træner klar om 3,5 uge. Det betyder, at man har været i gang med arbejdet.
                  Dagen efter en klub fyrer cheftræneren har de opringninger og mails med folk der tilbyder sig selv og ligger billet ind på jobbet.
                  Jeg tror beslutningen er taget her i weekenden og man ikke har gjort noget forarbejde. For forarbejdet skal laves af JH og tvivler på at han tog til mødet med den intention om at fyre Kent

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Stort set alt, hvad den mand "forventer" plejer at blive trukket ud i langdrag for så at lande på noget middelmådigt. Så deeeet...

                    MvH ChrisOB
                    Svært at være rigtig glad når JH bliver. Håber der kommer en stærk træner der kan finde de rigtige forstærkninger, og afvise JH's middelmådige forslag.

                    Det er et fint tidspunkt at fyre KN på, hvis man har den rigtige træner klar, er der god tid før den nye sæson, og også mulighed for at finde de rigtige forstærkninger.

                    Comment


                      Ellers noget af en nyhed at vågne op til - havde ikke troet det men det skulle jo til. Så skal vi så bare lige have smidt JH på porten også.

                      Nå men tak for indsatsen til Kent - trods alt. HAvde store forventninger da man hentede ham, det blev desværre aldrig forløst. Mener der har været for stor uoverensstemmelse mellem den spillestil man ville praktisere og hvad man havde at gøre med, økonomisk såvel som spillermateriale.

                      Nu bliver det spændende at se hvem der så bliver bragt ind - og hvilken spillestil det vil medføre. Flere fine bud der har været - men Glen NEJNEJNEJ hold nu for guds skyld snitterne fra ham.
                      Bo H og nok især Jakob Michelsen syntes jeg virker som ret gode bud.

                      Og selv om man ikke nødvendigvis skal ligge alt for meget i sådanne pressemedelselser så håber jeg da man finder en træner der formår at tage det gode fra Kents tid - bygge videre på det og ændre det i en postiv retning, så man ikke skal hen og skifte hele truppen ud - men måske kan "nøjes" med de 6-7 afgange der allerede er planlagt.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Stort set alt, hvad den mand "forventer" plejer at blive trukket ud i langdrag for så at lande på noget middelmådigt. Så deeeet...

                        MvH ChrisOB
                        Alt kan gå galt. Men arbejdet bliver formentlig ikke først sat i gang nu med den forventning, at man er klar om 3 uger.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          CN må hellere end gerne følge KN over i en ny klub .
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg
                            Det er en balancegang

                            OB har i perioder tidligere haft mange udlandske spillere, der har været stor spredning på om det blev en success eller ej, og der har været bump i forhold til tilpasning for den enkelte spiller eller i forhold til klike-dannelser i spillertruppen, så jeg forstår godt at man har forsøgt sig med flere danske spillere - der er sandsynligvis plads til flere udlandske spillere uden at fortidens bivirkninger opstår igen, dog så tror jeg ikke på en spillertrup med en overvægt af udlandske spillere
                            Derudover så er OB nødt til at satse på udvikling af egne spillere
                            Selvfølgelig er det en balancegang, problemet er så for mig bare, at der slet ingen balance er i OB, der er ren slagside. Vi har reelt ikke hentet en spiller "udefra" siden El Makrini. Jo Welbeck og Yao, men det er totalt periferi-spillere, som alligevel ville skulle have en længere indkøring.

                            Jeg synes grundlæggende, at man stikker sig selv blår i øjnene, hvis man er forhippet på, at så og så mange procent skal være danske spillere. Jeg foretrækker også en dansk kerne og en grundlæggende sund kultur, som dog ikke behøver at være med en dansk træner, men derfra kan man bygge et hold på mange måder. Her handler det primært om at hente gode fodboldspillere.

                            Brøndby er vel lige nu det bedste eksempel på dette. De har to danske spillere i kernen, en målmand og en 6er, så har de to danske rotationsspillere på midten, og resten er så deciderede reserver. Brøndbys nuværende hold er beviset på, at kultur ikke handler om, hvilket farve pas du har, men at man caster typer specifikt til det miljø man gerne vil opbygge, og det vil OB selvfølgelig også kunne med en højere frekvens af spillere udefra.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Maxbeam Se indlæg
                              Vi er nu ikke blevet nummer 10 siden sæsonen 2012-2013. I mine øjne er vi gået fremad rent spillemæssigt særligt i år. Det var meget tæt på at blive en godkendt sæson, og det var ren udtur at tabe både til Randers og AGF, som ville have sikret top 6. Vi vandt faktisk også over FCK i denne sæson. Vi fik også en storsejr på 6-1. Det er lang tid siden det er sket sidst.

                              Selvfølgelig er målsætningen ikke nået, men jeg synes stadig kurven pegede i den rigtige retning.
                              Kan jeg ikke se. Vi har et lorte forsvar som blev holdt oppe i en lang periode af en outstanfing keeper. Spillet kørte sjældent mere end 30 minutter ad gangen, og sjovt nok tabte vi mange af de kampe hvor vi spillede smukt

                              Comment


                                Har spillertruppen haft den fornødne kvalitet i forhold til at spille med i top-seks?

                                - Da vi satte målsætningen, havde Kent, jeg og spillerne en forventning om, at vi med en dedikeret indsats kunne indfri målsætningen. Også selvom det er nogen år siden, at OB senest var en del af top-seks (OB blev nummer to i 2010/11-sæsonen, red).

                                Comment

                                Working...
                                X