Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2018/2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    "Dykket ned" er vidst lidt af en overdrivelse. "Omtalt overfladisk" er nok en mere rammende beskrivelse. F.eks:

    "OB er et hold med massere af fart", øhhhhh, fra hvem?
    Det er sjovt, jeg kunne have scoret på jeg skrev "lidt ned". ;)
    Men nej, det er ikke en tema udsendelse, men i forhold til det hold vi har og om JM kan lykkedes med synes jeg at det er et fint indspark.

    Jeg synes faktisk at erindre uden lige at have tid til at genhøre at Leander (som er en af dem jeg personligt rigtig godt kan lide) får sat navne på en del af de spillere han mener, også flere som så efterfølgende er nævnt i tråden. Derudover synes jeg at hans omtale af JM og hvorfor det kunne blive en succes og hvorfor Hammerby nødvendigvis ikke var det er ganske fint. Det at JM jo for eksempel har et ganske godt snit i Sverige mod de større hold tyder jo på at han ikke har tabt sin sans for de der taktiske finesser der kan drille, derudover at han faktisk har spillet mere offensivt i Sverige end han umiddelbart var kendt for lyder da også spændende. Så alt i alt er der ikke det vilde der kommer frem, men med alt respekt for stemmer fra Ådalen virker det til at der er set lidt mere svensk fodbold her end hos dem :)

    Comment


      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
      Det er sjovt, jeg kunne have scoret på jeg skrev "lidt ned". ;)
      Men nej, det er ikke en tema udsendelse, men i forhold til det hold vi har og om JM kan lykkedes med synes jeg at det er et fint indspark.

      Jeg synes faktisk at erindre uden lige at have tid til at genhøre at Leander (som er en af dem jeg personligt rigtig godt kan lide) får sat navne på en del af de spillere han mener, også flere som så efterfølgende er nævnt i tråden. Derudover synes jeg at hans omtale af JM og hvorfor det kunne blive en succes og hvorfor Hammerby nødvendigvis ikke var det er ganske fint. Det at JM jo for eksempel har et ganske godt snit i Sverige mod de større hold tyder jo på at han ikke har tabt sin sans for de der taktiske finesser der kan drille, derudover at han faktisk har spillet mere offensivt i Sverige end han umiddelbart var kendt for lyder da også spændende. Så alt i alt er der ikke det vilde der kommer frem, men med alt respekt for stemmer fra Ådalen virker det til at der er set lidt mere svensk fodbold her end hos dem :)
      Jeg synes også Leander er en fin ekspert, men jeg synes også det bliver lidt cherrypicking og gætværk nogle gange. Jeg må sige, at jeg ikke fik indtrykket af, at han havde set særligt meget Hammarby sidste år, men lad nu det være.

      JM havde et fint snit mod de større hold ja, helt forventeligt da hans stil jo er mere afventende og ikke handler om at tage så meget initiativ, det der jo også fungerede rigtigt godt i SønderjyskE, men mod de mindre hold havde Hammarby så også store problemer, som jeg tidligere har skrevet. 13 point i 10 kampe mod de 5 dårligste hold er altså ret dårligt, og jeg tror stadig, at der er en rigtigt stor forskel i som træner at coache et hold der primært skal undgå noget og kan afgive initiativ, som SønderjyskE, og så et hold hvor man skal opnå noget og tage initiativet, som Harmmarby. Og jeg ser stadig OB som en klub der mentalitetsmæssigt og forventningsmæssigt lægger sig tættere op af Hammarby end SønderjyskE, alt den stund at man forsøger at kopiere SønderjyskEs mentalitet.

      Jeg kan heller ikke forstå, hvordan man kan læse udviklingen i Hammarby til, at han eller holdet udviklede sig synderligt meget i en offensiv retning. De var delt det 8. mest scorende hold i sidste sæson, sammen med to andre hold.

      Ser vi på Hammarbys målsnit siden de rykkede op i 2014:

      2015 - Cheftræner Bergstrand - 1,17 mål scoret pr. kamp
      2016 - Cheftræner Bergstrand - 1,53 mål scoret pr. kamp
      2017 - Cheftræner Michelsen - 1,40 mål scoret pr. kamp
      2018 - Cheftræner Billborn - 2,27 mål scoret pr. kamp

      Så Hammarby scorede faktisk færre mål efter at man fik Michelsen, og lukkede så også lidt færre ind, men endte samlet med et få ét point færre under Michelsen end under Bergstrand. Det er svært at læse en positiv udvikling ud af det, både offensivt og helt generelt. Og det var vel at mærke i Michelsens tid, at man fik tilført en masse offensiv kvalitet såsom Hamad, Svendsen, Tankovic, Paulsen og Jeppe Andersen.

      Ser vi så på den her sæson, har man jo taget syvmileskridt fremad, især offensivt. Ser vi på deres mål, så er 19 ud af de 25 mål scoret af spillere, som Michelsen også havde til rådighed i sidste sæson. De sidste 6 mål er scoret af Nikola Djurdjic der blev ophævet i Randers i vinters og som næsten alle herhjemme syntes var elendig.

      Jeg forstår ikke, hvor nogle har behov for at sugarcoate Michelsens sæson i Hammarby. Han overtog en midtertrup der fik tilført en masse kvalitet, og han rykkede dem ikke ud af flækken. Så kan man så sagtens anføre, at han burde have haft mere tid, men isoleret set var arbejdet i Hammarby ikke særligt godt eller perspektivrigt, og fansene var heller ikke ligefrem utilfredse med at han stoppede. Når man så ser, hvordan holdet har udviklet sig sidenhen, med nogle få tilføjelser, er der jo ikke meget at sige til den beslutning.

      Jeg må sige, at jeg også tabte småkagerne, da jeg hørte Leander sige, at Michelsen skulle bygge holdet op, med Troels Kløve som den helt store profil. Funderet på hvad?

      I det her tilfælde på, at OBs pointsnit var klart bedre i sidste sæson (eller var det kun i foråret?) når Kløve spillede. Ja, kunne det have noget at gøre med, at en stor del af Kløves kampe var i et nedrykningsspil mod gennemsnitligt dårligere modstand, og hvor kampene ikke havde særligt meget betydning? Og kan man overhovedet sige noget så kategorisk ud fra så få kampe? Det har jeg i hvert fald svært ved at se seriøsiteten i, men hvis vi skal lege den leg, så lad os gøre det fuldt ud.

      SønderjyskE under Jakob Michelsen - Med Troels Kløve fra start: 25 kampe, 34 point, 1,36 point pr. kamp

      SønderjyskE under Jakob Michelsen - Uden Troels Kløve fra start: 31 kampe, 58 point, 1,87 point pr. kamp

      Så tallene viser jo med alt tydelighed, at SønderjyskE var klart bedre når Michelsen ikke brugte Troels Kløve, og ud fra det må man jo antage, at Kløve nok heller ikke passer så godt ind i Michelsens stil og muligvis skal til at finde en anden klub.

      Du kan godt se, hvor jeg vil hen, ikke?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
        Greve, Desler, RJL, JBL, AK har alle pænt med speed for deres position.. at vi ikke har udnyttet det ret godt under Kent er så en anden sag. Men der ER spillere med fart på holdet.
        Jeg har egentlig ikke en holdning til spørgsmålet, men jeg synes nu ikke du vælger særligt gode eksempler:

        Greve er ikke hurtig. Han flytter bolden hurtigt. Desler er ikke specielt hurtig, han kæmper meget og løber meget. RJL er offensiv og løber derfor mange løb, men er ikke specielt hurtigt. JBL vil jeg vurdere er relativt langsom. AK er hurtig på bolden på de første meter, men taber stort set alle løbedueller over lidt længere distance til ligaens midterforsvarer.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
          Jeg har egentlig ikke en holdning til spørgsmålet, men jeg synes nu ikke du vælger særligt gode eksempler:

          Greve er ikke hurtig. Han flytter bolden hurtigt. Desler er ikke specielt hurtig, han kæmper meget og løber meget. RJL er offensiv og løber derfor mange løb, men er ikke specielt hurtigt. JBL vil jeg vurdere er relativt langsom. AK er hurtig på bolden på de første meter, men taber stort set alle løbedueller over lidt længere distance til ligaens midterforsvarer.
          Nu synes jeg det er lidt svært hvad man kan bruge fart målinger i Superligaen til, men umiddelbart er den hurtigste Asante målt til 35,7 km i timen. AK er målt til 34,6 hvilket lyder meget pænt sammenlignet med Assante. Greve 34,1. Dessler 33,7. Ryan 32,7 og Barret på 32. Helenius ligger på 34, så hvis tallene giver et nogenlunde billede og MJ kommer op ville vi umiddelbart kunne få et ganske hurtigt angreb som man kunne bygge noget op omkring.

          http://www.superliga.dk/performance-centre/2017-18

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Tillad mig at være uenig. Greve og AK f.eks. er ikke langsomme spillere, men det er heller ikke spillere der sætter særligt mange modspillere via deres fart, eller som gør ondt på en modstanders defensiv fordi at de er svære at holde styr på i nogle dybe løb. Det er langt mere kombinationsspillere og tekniske spillere, end det er hurtigløbere, i min verden. Desler og Barrett har en fin fart ja, men ikke nogle deciderede hurtigløbere. Kløve og CN er også spillere jeg anser for langt tydeligere at have løbekapacitet end decideret fart. Og det er altså ikke det samme.

            Den eneste deciderede hurtigløber vi har, i min optik, er Ryan Laursen. Og så Mathias Jørgensen, hvis han bliver en del af truppen i næste sæson. At man bevæger sig godt og har en god løbekapacitet, er altså ikke det samme som at have massere af fart. FCN har i Asante, Amon, Mini, Damsgaard og Donyoh bl.a. massere af fart. Der er sgu langt fra dem og så ned til AK, Helenius, CN og RJL.

            Hvis kravet er, at man bare skal have en håndfuld spillere der bevæger sig godt og kan løbe meget, så har alle Superliga-hold jo massere af fart. Hobro har massere af fart, de har jo Sabbi, Baun, Antipas og Babayan. Horsens har massere af fart, de har jo Drost, Frantsen, Arndal og Hansson.

            OB har en masse løbestærke spillere, men de mangler i den grad fysiske spidskompetencer både når det kommer til fart og duelstyrke, og finder de ikke dem i de kommende transfervinduer, så tror jeg ikke på, at Michelsen kommer til at rykke det her hold en tøddel og lykkes med en mere direkte stil. Hvor er OBs svar på Uhre, Absalonsen, Guira, Bechmann, Dal Hende etc? Jeg kan ikke få øje på pendanterne.
            Fart som spidskompetence er stærkt stærkt overvurderet. Jeg vil vove den påstand, at det er langt vigtigere, at udnytte sine løb i fart, end rent fysisk at have en meget høj topfart. Dette gælder især, hvis man er et hold med høj boldbesiddelse, fordi det uundgåeligt vil betyde, at modstanderen står lavere, og efterlader mindre rum, og samtidigt bakker når de forsvarer. Derfor er det ikke så vigtigt, at vi har en Usain Bolt i svøb, og det er heller ikke nødvendigt, for at kunne kalde sit hold for hurtigt. Det kræver blot, at man har spillere med nogenlunde tempo, og man udnytter sine løb og lægger afleveringer korrekt, og i det hele taget sætter angrebet rigtigt op. Det kan f.eks. være bolde i dybden centralt eller overlap på kanten. Det har Kent ikke formået hos os.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
              Nu synes jeg det er lidt svært hvad man kan bruge fart målinger i Superligaen til, men umiddelbart er den hurtigste Asante målt til 35,7 km i timen. AK er målt til 34,6 hvilket lyder meget pænt sammenlignet med Assante. Greve 34,1. Dessler 33,7. Ryan 32,7 og Barret på 32. Helenius ligger på 34, så hvis tallene giver et nogenlunde billede og MJ kommer op ville vi umiddelbart kunne få et ganske hurtigt angreb som man kunne bygge noget op omkring.

              http://www.superliga.dk/performance-centre/2017-18
              Præcist! og tak for info. Vi har nemlig spillere med ganske fin fart i benene, men de har set langsomme ud under Kent.

              Comment


                https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...bloest/7191060
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Godt nok sygt. Når OBs kamp er færdig i vwbsyssels spilles VM finalen 1 time efter. Så man ikke kan nå hjem. Men DBU har sørget for at Brøndbys og FCKs kampe er flyttet til dagen efter så deres fans ikke går glip af VM finalen

                  Comment


                    Jeg deltog i TV2's landskamp event i lørdags, hvor TV2's vm-sang blev spillet (Gigis Verdens Bedste). Ret irriterende sang de første par gange, men efter slutfløjt gik parken amok til omkvædet - en kæmpe fest (Olé Olé - Olé Olé Olé Olé):
                    https://youtu.be/cj1q1jbQ91U?t=46

                    Er der en kreativ sjæl, der kan gøre den til sang/chant på stadion?

                    Comment


                      Vildt hvis vi ender under Horsens i år med det brandudsalg de har pt. Endnu en profil solgt

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Vildt hvis vi ender under Horsens i år med det brandudsalg de har pt. Endnu en profil solgt
                        Horsens bør vist være glade, bare de overlever i næste sæson. De har lige sagt farvel til over halvdelen af deres start-11er, og de kan næppe se frem til de fedeste erstatninger.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                          Horsens bør vist være glade, bare de overlever i næste sæson. De har lige sagt farvel til over halvdelen af deres start-11er, og de kan næppe se frem til de fedeste erstatninger.
                          Præcis. Men tør man på forhånd at udelukke de slutter foran os?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Præcis. Men tør man på forhånd at udelukke de slutter foran os?
                            Tja indtil videre synes jeg i hvert fald de har fået et par udmærkede erstatninger ind i Søren Reese og Sammy Skytte selvom det kun er på leje. Søren Reese ser jeg som en solid superligaforsvarer, der også er målfarlig. Sammy Skytte sluttede måske ikke godt af, men han har helt sikkert potentiale og kan måske hæve niveauet med i det rigtige setup.

                            Ville ikke turde afskrive dem endnu.

                            Comment


                              Grytebust tilbage i træning

                              https://www.instagram.com/p/BkR95lKAfTu/

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Horsens bør vist være glade, bare de overlever i næste sæson. De har lige sagt farvel til over halvdelen af deres start-11er, og de kan næppe se frem til de fedeste erstatninger.
                                Sådan lød det også sidste sommer, da Bo Henriksen stod og manglede en halv trup.
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X