Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen - Hvad nu, OB?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
    I indeværende sæson er hans mål afgørende for 8 point, og det er kampe hvor hans mål er med til at ændre kampens resultat.
    Så du ser ham ikke som top 12 angriber i ligaen, men det er forventeligt at score 11 mål på nuværende tidspunkt? Der er en del angribere der har skuffet dig.

    Jeg ser ham stadig være 1. Angriber i AaB, og Horsens som er top 6 hold. Være udskifter til Paul i FCM og pt, være på bænken i FCK (afhængigt af hvor Fischer spiller måske), og minimum bænken i Brøndby alene fordi hans snit er så meget bedre end Kliments. I de hold der ligger under ser jeg Pål og Kadrii som måske værende bedre. George hvis han faktisk kan holde niveau over en længere periode.
    Anders K. får en meget høj løn, i forhold til OB`s budget ... det er i det lys han bliver vurderet, tænker jeg.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
      I indeværende sæson er hans mål afgørende for 8 point, og det er kampe hvor hans mål er med til at ændre kampens resultat.
      Så du ser ham ikke som top 12 angriber i ligaen, men det er forventeligt at score 11 mål på nuværende tidspunkt? Der er en del angribere der har skuffet dig.

      Jeg ser ham stadig være 1. Angriber i AaB, og Horsens som er top 6 hold. Være udskifter til Paul i FCM og pt, være på bænken i FCK (afhængigt af hvor Fischer spiller måske), og minimum bænken i Brøndby alene fordi hans snit er så meget bedre end Kliments. I de hold der ligger under ser jeg Pål og Kadrii som måske værende bedre. George hvis han faktisk kan holde niveau over en længere periode.
      Sådan kan man jo ikke gøre det op. Man skal kigge på helheden, og der skuffer han mig meget. Han løber forkert/ gemmer sig og i perioder var hans speedheller ikke en faktor. Han er over betalt, og efter min smag kun en anden angriber, eller en god mand at kunne sætte ind. Hvis han ikke havde været fynbo, så ville hans løn være grotesk.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
        https://soundcloud.com/obstemmer/paneldebat-hvad-nu-ob

        Efter OB’s skuffende 1-4-nederlag til Randers og den heraf missede målsætning er det nu tid til at se fremad.

        Men hvilken retning er OB på vej? Hvordan ser fremtiden ud på kort og lang sigt? Hvor er Niels Thorborg? Hvad er OB’s plads i Odense Sport & Event? Og hvordan håndterer OB det kommende slutspil?
        Der er mange spørgsmål, og vi forsøger at svare på de fleste i denne uges udgave af Stemmer Fra Ådalen.
        I panelet er Sandro Spasojevic, Mads Thyrsted, Morten Skov og Martin Davidsen.
        Endnu en interessant udsendelse med mange gode synspunkter fra paneldeltagerne.
        Jeg er meget enig omkring det med at det absolut vigtigste spørgsmål er hvad den øverste ledelse/Niels Thorborg egentlig vil med OB og hvilken vej og strategi vi vil følge de kommende år.. Hvordan vil vi skille os ud fra mængden af andre middelmådige superligaklubber? og hvis vi vil være et seriøst top 6 hold, hvordan? Lige nu virker projektet OB, halvhjertet på alt for mange parametre og vores overordnede strategi kan selv vores sportsdirektør ikke rigtig finde ud af at formidle og nej, at træne sig bedre igennem et langt sejt træk og hårdt arbejde er ikke nok, hvis man vil skille sig ud og tages bare en smule seriøst. Vores konkurrenter står nemlig ikke stille imen vi træder vande.
        Samtidig er jeg enig i at en sportsdirektør i OB, lige meget om han hedder JH ellr noget andet, har brug for markant opbakning fra resten af ledelsen. Ole Bang og Niels Thorborg er jo mere eller mindre usynlige.

        Vedr. de kommende kampe i nedrykningspuljen så bliver jeg ekstremt skuffet hvis der bliver spildt spilleminutter.på folk som Rasmus Jönsson og Edmundson. Det er en gylden mulighed for at give spilletid til unge spillere som Mathias Jørgensen og evt. Mads Frøkjær.
        Jeg er meget spændt på hvordan vores trænerteam griber dette an.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Anders K. får en meget høj løn, i forhold til OB`s budget ... det er i det lys han bliver vurderet, tænker jeg.
          Men diskussionen startede jo på om han var blandt de bedste tolv angribere i ligaen, ikke noget med løn. Selvom det da ville være relevant i en diskussion om AK Er den rigtige for OB.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
            Endnu en interessant udsendelse med mange gode synspunkter fra paneldeltagerne.
            Jeg er meget enig omkring det med at det absolut vigtigste spørgsmål er hvad den øverste ledelse/Niels Thorborg egentlig vil med OB og hvilken vej og strategi vi vil følge de kommende år.. Hvordan vil vi skille os ud fra mængden af andre middelmådige superligaklubber? og hvis vi vil være et seriøst top 6 hold, hvordan? Lige nu virker projektet OB, halvhjertet på alt for mange parametre og vores overordnede strategi kan selv vores sportsdirektør ikke rigtig finde ud af at formidle og nej, at træne sig bedre igennem et langt sejt træk og hårdt arbejde er ikke nok, hvis man vil skille sig ud og tages bare en smule seriøst. Vores konkurrenter står nemlig ikke stille imen vi træder vande.
            Samtidig er jeg enig i at en sportsdirektør i OB, lige meget om han hedder JH ellr noget andet, har brug for markant opbakning fra resten af ledelsen. Ole Bang og Niels Thorborg er jo mere eller mindre usynlige.

            Vedr. de kommende kampe i nedrykningspuljen så bliver jeg ekstremt skuffet hvis der bliver spildt spilleminutter.på folk som Rasmus Jönsson og Edmundson. Det er en gylden mulighed for at give spilletid til unge spillere som Mathias Jørgensen og evt. Mads Frøkjær.
            Jeg er meget spændt på hvordan vores trænerteam griber dette an.
            Ingen tvivl om at det vigtigste spørgsmål pt kan kun Thorborg besvare. Men vil vi høre svaret?
            Har man overvejet at grunden til han ikke siger noget, er fordi han mener det nok er bedst at holde sin kæft? Den bedste af 2 dårlige løsninger?
            At hans planer med OB vil gøre flere folk sure end glade? sponsorer der opdager fatamorganaet og smutter?

            Denne grå koma tilstand vi er i lige nu er nok vores fremtid under Thorborg.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
              Sådan kan man jo ikke gøre det op. Man skal kigge på helheden, og der skuffer han mig meget. Han løber forkert/ gemmer sig og i perioder var hans speedheller ikke en faktor. Han er over betalt, og efter min smag kun en anden angriber, eller en god mand at kunne sætte ind. Hvis han ikke havde været fynbo, så ville hans løn være grotesk.
              Jeg kan ikke umiddelbart komme på meget bedre parametre at vurdere om en angriber er kampafgørende end ved om hans mål skaffer point.

              I forhold til løn har det intet at gøre med om han er god angriber. Du hører heller ikke nogen sige at Messi ville være verdens bedste fodboldspiller hvis ikke han tjente så meget. Det er fair nok du synes der er 12 bedre angribere i ligaen, jeg ser dem bare ikke. Og jeg synes absolut ikke at AK er et et brændende punkt på holdet som vi bare Skal have lavet om for at komme i top 6.

              Hvis vi endelig skal snakke hans løn synes jeg da også han får for meget i forhold til den situation vi er i og klubbens generelle løn niveau. Selvom jeg godt kan se vurderingen i at man (på daværende tidspunkt) fik ham transferfrit og at man satsede på at købe sig til noget kultur og erfaring.

              Du har umiddelbart ikke rigtigt forholdt dig til hverken de tal eller spillere jeg har smidt på bordet så umiddelbart er det for mig lidt svært at vurdere hvordan du synes han falder igennem i forhold til de andre angribere. Umiddelbart synes jeg for eksempel ikke hans løb er så meget værre end en Wilczek i Brøndby.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Ingen tvivl om at det vigtigste spørgsmål pt kan kun Thorborg besvare. Men vil vi høre svaret?
                Har man overvejet at grunden til han ikke siger noget, er fordi han mener det nok er bedst at holde sin kæft? Den bedste af 2 dårlige løsninger?
                At hans planer med OB vil gøre flere folk sure end glade? sponsorer der opdager fatamorganaet og smutter?

                Denne grå koma tilstand vi er i lige nu er nok vores fremtid under Thorborg.
                Lige meget hvad så vil jeg da meget gerne høre OB ledelsens visioner og strategi omkring OB både kortsigtet og langsigtet. Ikke OSE, men OB.
                Jeg er ligeglad med messer, hotel, og catering. Min interesse er OB.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                  Lige meget hvad så vil jeg da meget gerne høre OB ledelsens visioner og strategi omkring OB både kortsigtet og langsigtet. Ikke OSE, men OB.
                  Jeg er ligeglad med messer, hotel, og catering. Min interesse er OB.
                  Problemet er jo nok at det hele hænger sammen økonomisk og derfor influerer hvilken vej vi skal fremad

                  Men jeg har samme ønske. Jeg vil også vide det.

                  Jeg vil også vide hvorfor han prioriterer at suge store transferoverskud ud af klubben når man præsterer så dårligt sportsligt. Tvivler bare på at han vil svare på spørgsmål som bla dette og derfor helt lader være med at stille op til noget

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                    Men diskussionen startede jo på om han var blandt de bedste tolv angribere i ligaen, ikke noget med løn. Selvom det da ville være relevant i en diskussion om AK Er den rigtige for OB.
                    Jeps, det er bare med de briller på at Tornbjerg vurderer ham :).
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                      Men diskussionen startede jo på om han var blandt de bedste tolv angribere i ligaen, ikke noget med løn. Selvom det da ville være relevant i en diskussion om AK Er den rigtige for OB.
                      Jeg har skrevet, at han måske kan gå som anden angriber, men han er ikke en første angriber på et hold med top 6 ambitioner. Men han er lønnet som om, at han er en første angriber på et top 6 hold. Spørgsmålet er om han ikke kunne have været landet til de halve?

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Problemet er jo nok at det hele hænger sammen økonomisk og derfor influerer hvilken vej vi skal fremad

                        Men jeg har samme ønske. Jeg vil også vide det.

                        Jeg vil også vide hvorfor han prioriterer at suge store transferoverskud ud af klubben når man præsterer så dårligt sportsligt. Tvivler bare på at han vil svare på spørgsmål som bla dette og derfor helt lader være med at stille op til noget
                        Tja, vi mener NT burde se OB som en hobby. Hobbies koster penge. Hvis NT ser på Allan K. Og tænker, at han også kan lave penge på fodbold og ser det som ren business, så skal vi godt nok vende os til smalhals. Forskellen er vel at der var en plan i FCN, og man var heldig med at toppe et år hvor FCK var svage. Jeg håber at NT ser på klubben som JBA i Brøndby, men tvivler efterhånden på, at det er hans ønske.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                          Jeg har skrevet, at han måske kan gå som anden angriber, men han er ikke en første angriber på et hold med top 6 ambitioner. Men han er lønnet som om, at han er en første angriber på et top 6 hold. Spørgsmålet er om han ikke kunne have været landet til de halve?
                          Det er et relevant spørgsmål, men jo også lidt umuligt at svare på, men tror da at hvis kontrakten skulle genforhandles nu så ville den se markant anderledes ud, men vi Er vel også faldet i sportsligt budget gennem mange år efterhånden.

                          Comment


                            #43
                            Overordnet er AK på det niveau jeg forventede. Desværre fik jeg ret i, at han i store perioder har været direkte dårlig. Ved skader har spillet ind, men manglede den ild som Festers en har. At Fester, så heller ikke er top 6 holds angriber er en anden sag.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                              Overordnet er AK på det niveau jeg forventede. Desværre fik jeg ret i, at han i store perioder har været direkte dårlig. Ved skader har spillet ind, men manglede den ild som Festers en har. At Fester, så heller ikke er top 6 holds angriber er en anden sag.
                              Og dog Stadig scoret hvert 229 minut siden han kom tilbage. På et hold som har haft notorisk svært ved at skabe chancer og havde en forfærdelig sidste sæson og hvis man trækker den fra har han et snit på et mål pr. 159 minut. Hvad er det du forventer af en angriber?

                              Comment


                                #45
                                Alle angriber har perioder hvor der er måltørke. I de perioder forventer jeg ild i øjnene og at man giver alt der er i kroppen for holdet. En af årsagerne til at vi er blevet et bold flytter hold, er at angriberne gemmer sig. AK er i perioder bedre end Hudini til at forsvinde

                                Comment

                                Working...
                                X