Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen - Hvad nu, OB?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
    Det synes jeg så alligevel er et lidt pessimistisk syn, sandt at der er problemer på holdet, men altså tror AK ville starte i langt de fleste klubber i ligaen. Ser ham da også kunne være 1. Angriber i både AaB og Horsens som er i top 6. Så er der et par klubber hvor han som type nok ikke ville passe ind, men synes ikke nødvendigvis han er dårligere end de fleste angribere i BIF, FCN eller FCM.
    Der må jeg erklære mig uenig.
    Anders K. scorer en del, men der sker virkelig ikke meget andet fra ham og i mange kampe er han totalt usynlig.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      Jeg har endnu ikke hørt denne udsendelse .. hvilken offentlig stemme er det der ytre sig
      Faktisk alle 4 i studiet der ytrer sig om det.. Offentligt
      Specielt omkring NT problematikken og at truppen simpelthen ikke er godt nok

Comment

Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Det er vores evindelige udfordring i den danske andedam, at der lynhurtigt går lemmingeeffekt og rygklapperi i tingene. Det er for mig helt tydeligt, at journalistkredse er en lukket klub, hvor man er enige om hvordan der tales og debatteres, og der vedtages nogle sandheder, som alle snakker lidt efter munden i den rette tone og sprog, og så er man med i klubben. Det betyder, at debatten hurtigt defineres ud fra en fællesnævner, og dem der falder udenfor kalder man useriøse og usaglige, som er sådan en retorisk måde, at adskille de gode fra de mindre gode.

Havde man for et år siden sagt, at FCK nok ikke ville vinde medaljer i denne sæson, fordi deres hold var for dårligt sammensat efter afgangene, og Ståle en for dårlig indkøber og sportschef, ville alle jo have grint og hylet op om, hvor useriøs og usaglig man var, idag ville man være udråbt som genial......

Det samme med OB. Det har været et modeord hos journalister længe, at tale om kontinuitet som det store dyr i åbenbaringen. Det har længe været den saglige og seriøse tilgang, at fremhæve kontinuitet, og alting blev målt derefter. Hvis man som journalist skulle tages seriøst i sine analyser, skulle man derfor bare nævne ordet kontinuitet, og så sad alle de fine herrer på sportsredaktionerne og nikkede og tænkte, at det da nok var klogt sagt. Alle der hævdede noget andet, måtte være usaglige tåber.
        Så OB blev fremhævet for sin kontinuitet, og alle troede på OB pga. dette. Det var som om, alle andre faktorer ligepludseligt var ugyldige, og lemmingeeffekten gjorde, at alle der ville tages seriøst, skulle have fokus på dette, hvorfor alle eksperter troede på OB i top 6. Det er jo i virkeligheden useriøst, og debatten om OB har vist, at de store medieeksperter ikke er en døjt dygtigere til at analysere et holds muligheder, end dets egne fans er, sidstnævnte vil jeg mene er bedre, og hvis man som journalist kan se igennem det følelsesladede i debatten, vil man på forum kunne finde en langt bedre analyse, end den de, med den begrænsede indsigt som leveres af trænere og sportschefer, når frem til via det journalistiske arbejde.

Det ville virkelig klæde Stemme fra Ådalen, hvis man begyndte rent faktisk, at tage debatten seriøst, og lytte til stemningen. Nuvel, ikke alle indlæg er lige gode og seriøse, og tonen kan være for følelsesladet, men skræller man de lag væk, vil jeg mene, at den kollektive analyse på dette forum så entydigt rigtigt, da vi for 3-4 år siden begyndte at stille seriøse spørgsmålstegn ved den kontinuitet JH stod for.

Det har været en lærerstreg for journalisterne det her, gid de dog ville indrømme det åbent.
        101% enig.
        Men de begynder også at snakke om det i denne podcast.
        At kontinuitet med middelmådige spillere kun giver middelmådige resultater og at fordi man tilfører flere kopper lunken vand til gryden gør det ikke at den kommer i kog.
        Jeg håber faktisk at vi kommer i problemer i puljen lige til det sidste og klart taber første playoff runde til AGF eller Hobro. Det er vel eneste chance for at ledelsen åbner lidt op. For så skal vi ikke høre på hvor gode vi var sidste forår. Så skal de 1-1,5 år tilbage for at finde succeshistorier de kan smide ud som røgslør

Comment

Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
          Ser ham end ikke på bænken i BIF, FCN og slet ikke i FCM
          Ser AK som en bedre angriber end Assante, Damsgaard eller Rygaard. Så er det igen systemet som han ikke passer ind i, men som angriber synes jeg han er bedre.

Jeg ville da også klart hellere spille med Onuachu, men pt, Mangler FCM vel en 2. Striker.

I forhold til BIF passer han nok heller ikke ind i systemet, men synes tilgengæld det er nogle ret uskarpe angribere. Vel også meget fint symboliseret ved at han ligger lige bag Pukki men foran Wilczek og langt foran Kliment i forhold til mål pr. minut på trods af at BIF har langt flere afslutninger.

https://www.superstats.dk/maal/
          I forhold til mål pr. Minut ligger han lige bag Pukki og lige foran Duelund og det er vel hold som lige umiddelbart kommer frem til flere chancer end OB gør. Eftersom OB's store problem vel er at skabe de store chancer.

Brøndby har 499 skud på mål.
          FCM har 386. FCN har 423. OB har 335.

Og så ved ved jeg godt at det er et smagsspørgsmål hvad man leder efter i angribere og kan lide, men han ligger altså nr. 6 på topscorer listen for et hold som ikke er notorisk kendt for bare at skabe chancer på stribe.

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Der må jeg erklære mig uenig.
            Anders K. scorer en del, men der sker virkelig ikke meget andet fra ham og i mange kampe er han totalt usynlig.
            Prøvede netop at gardere mig fra den ved at snakke om typer, for der er kæmpe forskel på en Pukki og en AK men som angriber er meget af det du skal levere altså mål. Jeg var (som de fleste andre?) glad for Runstrøms arbejdsindsats, men der skal også være nogle der ligger den i kassen.

Comment

Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
              https://soundcloud.com/obstemmer/paneldebat-hvad-nu-ob

Efter OB’s skuffende 1-4-nederlag til Randers og den heraf missede målsætning er det nu tid til at se fremad.

Men hvilken retning er OB på vej? Hvordan ser fremtiden ud på kort og lang sigt? Hvor er Niels Thorborg? Hvad er OB’s plads i Odense Sport & Event? Og hvordan håndterer OB det kommende slutspil?
              Der er mange spørgsmål, og vi forsøger at svare på de fleste i denne uges udgave af Stemmer Fra Ådalen.
              I panelet er Sandro Spasojevic, Mads Thyrsted, Morten Skov og Martin Davidsen.
              Hvordan kan Jesper Hansens del af OB give overskud, når OB har givet underskud ...
              Det lyder som spin og hører ham heller ikke sige det ... husker jeg forkert?

Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Ser AK som en bedre angriber end Assante, Damsgaard eller Rygaard. Så er det igen systemet som han ikke passer ind i, men som angriber synes jeg han er bedre.

Jeg ville da også klart hellere spille med Onuachu, men pt, Mangler FCM vel en 2. Striker.

I forhold til BIF passer han nok heller ikke ind i systemet, men synes tilgengæld det er nogle ret uskarpe angribere. Vel også meget fint symboliseret ved at han ligger lige bag Pukki men foran Wilczek og langt foran Kliment i forhold til mål pr. minut på trods af at BIF har langt flere afslutninger.

https://www.superstats.dk/maal/
                I forhold til mål pr. Minut ligger han lige bag Pukki og lige foran Duelund og det er vel hold som lige umiddelbart kommer frem til flere chancer end OB gør. Eftersom OB's store problem vel er at skabe de store chancer.

Brøndby har 499 skud på mål.
                FCM har 386. FCN har 423. OB har 335.

Og så ved ved jeg godt at det er et smagsspørgsmål hvad man leder efter i angribere og kan lide, men han ligger altså nr. 6 på topscorer listen for et hold som ikke er notorisk kendt for bare at skabe chancer på stribe.
                Damsgaard er et 17-årigt supertalent og er ikke angriber men midtbanespiller.
                Det man kan sige om Anders K. er at han er ret træfsikker, men han bidrager bare ikke med ret meget andet, ja der skal være en til at score, men det fritager ham jo ikke for at være synlig i kampen generelt :).

Assante er en helt anden spiller, meget hurtigere og meget dårligere afslutninger.

Rygaard er midtbanespiller, men umiddelbart vil jeg mene at han er mere værd for et hold end Anders K.

Jeg er ikke fan.

Comment

Damsgaard er et 17-årigt supertalent og er ikke angriber men midtbanespiller.
                  Det man kan sige om Anders K. er at han er ret træfsikker, men han bidrager bare ikke med ret meget andet, ja der skal være en til at score, men det fritager ham jo ikke for at være synlig i kampen generelt :).

Assante er en helt anden spiller, meget hurtigere og meget dårligere afslutninger.

Rygaard er midtbanespiller, men umiddelbart vil jeg mene at han er mere værd for et hold end Anders K.
                  Men Spiller Han ikke umiddelbart Marcondes rollen i FCN? Som vel er det tætteste de kommer på angribere, det samme med Rygaard. Derfor sammenligningen er lidt svær og derfor jeg prøver at snakke de bedste angribere. Men ja, synes Assante er absurd dårlig til at afslutte, men han kan finde positionerne og så er det igen type snakken.

Comment

Men Spiller Han ikke umiddelbart Marcondes rollen i FCN? Som vel er det tætteste de kommer på angribere, det samme med Rygaard. Derfor sammenligningen er lidt svær og derfor jeg prøver at snakke de bedste angribere. Men ja, synes Assante er absurd dårlig til at afslutte, men han kan finde positionerne og så er det igen type snakken.
                    Assante er angriber, det er de andre ikke :).
                    Men umiddelbart vil jeg mene at begge spillere har større værdi for holdet ... end Anders K. ... og så er Damsgaard kun 17 og bare et kæmpe talent.

Jeg er ikke fan.

Comment

Hvordan kan Jesper Hansens del af OB give overskud, når OB har givet underskud ...
                      Det lyder som spin og hører ham heller ikke sige det ... husker jeg forkert?
                      Det siger han ikke nej, det er Davidsen der har lavet en mistolkning. Det han siger er, at de budgetmæssigt ligger under det beløb han rent faktisk har haft hjemmel til at bruge af. Det ligger jo fint i tråd med det han har sagt de sidste mange transfervinduer efterhånden, netop at man har haft nogle penge at kunne gøre noget med, men at man ikke har kunne finde det rigtige at tilføre truppen.

Hvorvidt det er en normal eller unormal praksis, at man som sportsdirektør ikke bruger alt hvad man har i budgettet og i stedet gemmer nogle penge, har jeg ikke indsigt til at komme med et bud på. I teorien kan det være spin, men det kan også være et udtryk for JHs mere sparsommelige facon. Jeg kan dog ikke forestille mig, at fodboldforretningen har lavet sorte tal i et år, hvor man ikke har præsteret sportsligt, ikke har haft en mærkbar fremgang tilskuermæssigt, og formentlig har betalt mere i transfers og sign-on-fees, end man har fået ind via salg.

Comment

Assante er angriber, det er de andre ikke :).
                        Men umiddelbart vil jeg mene at begge spillere har større værdi for holdet ... end Anders K. ... og så er Damsgaard kun 17 og bare et kæmpe talent.
                        Rykker vel bare AK tættere på at i hvert fald være blandt de 12 bedste angribere i ligaen ;)
                        Vil du hellere have Assante oppe foran end AK?

Comment

Rykker vel bare AK tættere på at i hvert fald være blandt de 12 bedste angribere i ligaen ;)
                          Vil du hellere have Assante oppe foran end AK?
                          Uha, det er meget svært at svare på ... kunne Assante afslutte med mere kvalitet så ville han være vild, jeg kan ikke umiddelbart se Anders K. forbedre noget, han kan jo ikke blive hurtigere og den generelle fysik er som den er.
                          Jeg ville nok foretrække Assante, da han KAN være en utroligt stor trussel, hvor Anders K. stort set kun hviler på sine gode afslutninger.

Jeg er ikke fan.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Det siger han ikke nej, det er Davidsen der har lavet en mistolkning. Det han siger er, at de budgetmæssigt ligger under det beløb han rent faktisk har haft hjemmel til at bruge af. Det ligger jo fint i tråd med det han har sagt de sidste mange transfervinduer efterhånden, netop at man har haft nogle penge at kunne gøre noget med, men at man ikke har kunne finde det rigtige at tilføre truppen.

Hvorvidt det er en normal eller unormal praksis, at man som sportsdirektør ikke bruger alt hvad man har i budgettet og i stedet gemmer nogle penge, har jeg ikke indsigt til at komme med et bud på. I teorien kan det være spin, men det kan også være et udtryk for JHs mere sparsommelige facon. Jeg kan dog ikke forestille mig, at fodboldforretningen har lavet sorte tal i et år, hvor man ikke har præsteret sportsligt, ikke har haft en mærkbar fremgang tilskuermæssigt, og formentlig har betalt mere i transfers og sign-on-fees, end man har fået ind via salg.
                            Tænkte også at det lød underligt.
                            Det er altså lidt skævt når Martin påstår at Stemmer fra Ådalen ikke er fans ... Martin er jo ikke bare fan, han har været ansat og det virker til at gøre det svært for ham at være kritisk/ikke komme til at tilte billedet i OB`s favør.

Jeg er ikke fan.

Comment

Prøvede netop at gardere mig fra den ved at snakke om typer, for der er kæmpe forskel på en Pukki og en AK men som angriber er meget af det du skal levere altså mål. Jeg var (som de fleste andre?) glad for Runstrøms arbejdsindsats, men der skal også være nogle der ligger den i kassen.
                              AK er sjældent kamp afgørende. Og det han putter ind er vel forventeligt. Og i forhold til løn, så er han købt dyrt. Han kunne måske være anden angriber i nogle klubber, men første angriber- det er han ikke.

Comment

Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                                AK er sjældent kamp afgørende. Og det han putter ind er vel forventeligt. Og i forhold til løn, så er han købt dyrt. Han kunne måske være anden angriber i nogle klubber, men første angriber- det er han ikke.
                                I indeværende sæson er hans mål afgørende for 8 point, og det er kampe hvor hans mål er med til at ændre kampens resultat.
                                Så du ser ham ikke som top 12 angriber i ligaen, men det er forventeligt at score 11 mål på nuværende tidspunkt? Der er en del angribere der har skuffet dig.

Jeg ser ham stadig være 1. Angriber i AaB, og Horsens som er top 6 hold. Være udskifter til Paul i FCM og pt, være på bænken i FCK (afhængigt af hvor Fischer spiller måske), og minimum bænken i Brøndby alene fordi hans snit er så meget bedre end Kliments. I de hold der ligger under ser jeg Pål og Kadrii som måske værende bedre. George hvis han faktisk kan holde niveau over en længere periode.

Comment

Working...
                                X