Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Sommer 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Han er jo nok kun ca 5 millioner værd pt. Så det er 2,5 til klubben. Det rykker altså ikke det store.
    Jeg græder ikke hvis han bliver

    JHs fejl vil ikke ligge i ikke at kunne sælge ham. Fejlen ligger i ikke at have skabt et succesfuldt hold hvor de gode spillere automatisk kan komme væk for de forholdsvis symbolske beløb(set i forhold til de priser vi ser i andre dk klubber)
    Men hvorfor i alverden solgte man så Tingager? Det giver jo ingen mening, hvis man skal følge det ræsonnement?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Hvis Grytebust sælges bliver der jo hentet en erstatning. Den bedst mulige man kan finde.
      Det har JM jo selv sagt
      Har jeg skrevet andet?

      Der bliver fremført det argument, at hvis Gryte bliver kontrakten ud, så gør det måske ikke så meget, at man ikke får penge for ham, fordi man jo måske alligevel ikke skal hente en afløser. Så spørger jeg så bare, om det så også er god business at lade Gryte gå gratis for så alligevel at skulle ud og bruge penge på en afløser, i fald Oliver ikke er moden eller god nok næste sommer, hvilket jo ikke er givet.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Altså, jeg hader også Brøndby nok mere end nogen anden næsten, men at vi skal nægte dem spillere selv hvis de er villige til at betale en overpris, giver bare ikke mening for mig. Brøndby er slet ikke en konkurrent for OB lige nu, og vi kommer aldrig til at blive det igen, hvis mantraet er, at vi ikke skal sælge vores bedste spillere, når andre klubber vil betale mange penge for dem.

        Der er brug for penge via spillersalg for at forretningen kan løbe rundt, det budgetterer man jo rent faktisk med, og der er brug for de store enkeltbeløb man kan cashe ind på transfers, hvis man skal kunne vækste i det tempo på de sportslige områder som klubber som FCM, FCN og AGF arbejder med for tiden.
        Enig i at hade bif og at de ikke er direkte konkurrent til os. Jeg vil dog sige, at så længe vi spiller i samme liga som dem en stor del af året, så ser jeg dem som konkurrenter på et eller andet plan og derfor er jeg imod at sælge til dem. Bud kan altid blive så store, at man ikke kan sige nej. Det var det ikke i vinters.
        Men også enig i, at vi er en sælgende klub, som heldigvis også har råd til at sige nej.
        Desuden tvivler jeg på, at JH har mandat til at afvise indkommende bud, ene mand. I hvert fald ikke hvis de er af en vis størrelse. Så jeg tænker at buddet i vinter, og det i foråret, har vætet vendt i bestyrelsen og er blevet afvist derfra, måske med rådgivning fra JH.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Men hvorfor i alverden solgte man så Tingager? Det giver jo ingen mening, hvis man skal følge det ræsonnement?
          Fordi manden ikke var mere værd. Det er Grytebust.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            At OB ikke får penge for deres bedste spillere og bare lader dem gå gratis, er fuldstændig horribel business, det burde der ikke være to meninger om.

            Hvad så hvis det viser sig at Oliver ikke er klar næste sommer?
            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Har jeg skrevet andet?

            Der bliver fremført det argument, at hvis Gryte bliver kontrakten ud, så gør det måske ikke så meget, at man ikke får penge for ham, fordi man jo måske alligevel ikke skal hente en afløser. Så spørger jeg så bare, om det så også er god business at lade Gryte gå gratis for så alligevel at skulle ud og bruge penge på en afløser, i fald Oliver ikke er moden eller god nok næste sommer, hvilket jo ikke er givet.
            Det lød da bestemt sådan med denne her kommentar?? Hvis han ikke er klar fortsætter han jo bare som 2/3 målmand

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Det lød da bestemt sådan med denne her kommentar?? Hvis han ikke er klar fortsætter han jo bare som 2/3 målmand
              Ja præcis, og så skal man jo ud og bruge nogle penge på en ny keeper, som man skal stampe op et andet sted, fordi at man ingen penge har fået for Gryte. Det har jeg virkelig svært ved at se det fornuftige i.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Ja præcis, og så skal man jo ud og bruge nogle penge på en ny keeper, som man skal stampe op et andet sted, fordi at man ingen penge har fået for Gryte. Det har jeg virkelig svært ved at se det fornuftige i.
                Tja. Så kan jeg vende den om. Er 2,5 mill det værd måske at miste den spiller der kan få os i Top 6 der kan generere en del flere penge som så kan bruges på indkøb?
                De penge skal jo netop ikke deles 50/50 med Thorborg Von And

                Men jeg er da grundliggende enig med dig. Spillere som Grytebust,Tverskov osv skal ikke have lov at forlade os transferfrit. Men den lortedeal vi har gang i med den almægtige, skævvrider bare hvor høje beløbene skal være for at det kan “betale sig” ift mulig større sportslig succes

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Tja. Så kan jeg vende den om. Er 2,5 mill det værd måske at miste den spiller der kan få os i Top 6 der kan generere en del flere penge som så kan bruges på indkøb?
                  De penge skal jo netop ikke deles 50/50 med Thorborg Von And

                  Men jeg er da grundliggende enig med dig. Spillere som Grytebust,Tverskov osv skal ikke have lov at forlade os transferfrit. Men den lortedeal vi har gang i med den almægtige, skævvrider bare hvor høje beløbene skal være for at det kan “betale sig” ift mulig større sportslig succes
                  Jeg må så bare sige, at de millioner man kan få for Gryte nu, synes jeg er det værd ift. at kunne investere dem i fremtiden. Hvad er det vi skal nå i år? Ikke en skid, vi er et ligegyldigt midterhold og ender sådan uanset, og det kommer Gryte nok ikke til at kunne lave særligt meget om på, især ikke hvis det er hans niveau for foråret vi får at se igen.

                  Hvis vi skal have det blik, at vi på kort sigt kan tabe noget sportsligt ved et salg, kan man få de fleste salg til at se dumme ud, lad os tage Tingager som eksempel:

                  Historien om Tingager har gået på omtrent 4 mio. upfront fra Braunschweig, der kunne stige til noget der ligner 8, med diverse klausuler. De bliver næppe aktiveret allesammen, så et realistisk skøn er velsagtens, at vi ikke ender med at med at få mere end 5-6 for Tingager i alt (og så skal en større eller mindre del vel afleveres til bl.a. Holbæk?). Det vil så sige 2,5-3 millioner ned i OBs kasse.

                  Af det jeg kan snuse mig frem til i lokalpressen omkring Horsens, snakker de om godt 2 millioner som vi har smidt for at aktivere Ludwigs frikøbsklausul. Derudover smed vi nok nogle få hundredetusinde for at få Marco Lund i vinters. Lad os bare sige, at det løber op omkring 2,5 millioner, når vi også smider sign on fees oven i hatten. Så er vi tæt på det beløb vi antageligt får i kassen for Tingager.

                  Det vil sige, at vi i stedet for 1½ sæson med Tingager, som var en af vores profiler, først har fået ½ sæson med Marco Lund som var langt dårligere, og nu Ludwig i stedet, som i den grad også ser ud til at have et stykke vej op til Tingager. Og vi er dårligt nok blevet rigere.

                  Hvis man skal kigge så firkantet på tingene, må det da siges at være exceptionel dårlig business. Vi har mistet en profil og er blevet klart dårligere, og vi har dårligt nok tjent noget på det i rene transferbeløb ind og ud.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Jeg må så bare sige, at de millioner man kan få for Gryte nu, synes jeg er det værd ift. at kunne investere dem i fremtiden. Hvad er det vi skal nå i år? Ikke en skid, vi er et ligegyldigt midterhold og ender sådan uanset, og det kommer Gryte nok ikke til at kunne lave særligt meget om på, især ikke hvis det er hans niveau for foråret vi får at se igen.

                    Hvis vi skal have det blik, at vi på kort sigt kan tabe noget sportsligt ved et salg, kan man få de fleste salg til at se dumme ud, lad os tage Tingager som eksempel:

                    Historien om Tingager har gået på omtrent 4 mio. upfront fra Braunschweig, der kunne stige til noget der ligner 8, med diverse klausuler. De bliver næppe aktiveret allesammen, så et realistisk skøn er velsagtens, at vi ikke ender med at med at få mere end 5-6 for Tingager i alt (og så skal en større eller mindre del vel afleveres til bl.a. Holbæk?). Det vil så sige 2,5-3 millioner ned i OBs kasse.

                    Af det jeg kan snuse mig frem til i lokalpressen omkring Horsens, snakker de om godt 2 millioner som vi har smidt for at aktivere Ludwigs frikøbsklausul. Derudover smed vi nok nogle få hundredetusinde for at få Marco Lund i vinters. Lad os bare sige, at det løber op omkring 2,5 millioner, når vi også smider sign on fees oven i hatten. Så er vi tæt på det beløb vi antageligt får i kassen for Tingager.

                    Det vil sige, at vi i stedet for 1½ sæson med Tingager, som var en af vores profiler, først har fået ½ sæson med Marco Lund som var langt dårligere, og nu Ludwig i stedet, som i den grad også ser ud til at have et stykke vej op til Tingager. Og vi er dårligt nok blevet rigere.

                    Hvis man skal kigge så firkantet på tingene, må det da siges at være exceptionel dårlig business. Vi har mistet en profil og er blevet klart dårligere, og vi har dårligt nok tjent noget på det i rene transferbeløb ind og ud.
                    Nu er der jo ingen sikkerhed for at Ludwig ikke bliver bedre. Det er måske lidt hårdt at dømme ham som værende exceptionelt dårligere end Tingager, som til det sidste i hvert fald heller ikke var fejlfri. Marco Lund er der ikke to meninger om er spildt, men jeg er ret sikker på at vi langt fra har set det bedste fra Ludwig endnu. Han er også ung og kan udvikle sig til et solidt salgsemne.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                      Nu er der jo ingen sikkerhed for at Ludwig ikke bliver bedre. Det er måske lidt hårdt at dømme ham som værende exceptionelt dårligere end Tingager, som til det sidste i hvert fald heller ikke var fejlfri. Marco Lund er der ikke to meninger om er spildt, men jeg er ret sikker på at vi langt fra har set det bedste fra Ludwig endnu. Han er også ung og kan udvikle sig til et solidt salgsemne.
                      Læg mærke til, at jeg skriver det med udgangspunkt i det dogme, at vi bedømmer tingene på kort sigt. Ligesom at rationalet herinde er, at hvis vi sælger Gryte nu, så finder vi alligevel ikke en der er bedre i morgen, ergo er vi dårligere på kort sigt, og så kan det ikke betale sig.

                      Jeg er også for at se tingene over et længere stræk, hvorfor jeg selvfølgelig heller ikke henkaster Ludwig endnu. Men hvis man insisterer på at bedømme udskiftningerne i forsvaret nu og her, så er vi blevet markant dårligere og har stort set ikke tjent en skid på at blive det. Og vi havde altså papirer på Tingager i resten af den her sæson også. Men selvfølgelig kan Ludwig blive bedre og ende med at blive et godt køb, og måske nå op på Tingagers niveau, eller i hvert fald tæt på.

                      På samme måde kan en ny målmand over tid også ende med at blive en god erstatning for Gryte og gøre, at vi ikke kommer til at tabe så meget ved at miste. Forskellen på at sælge Gryte nu og lade hans kontrakt løbe ud er bare, at sælger vi ham for lad os bare sige 5 millioner nu, så har vi i hvert fald et par millioner mere at finde en ny keeper for, end hvis vi lader Gryte gå gratis, og vi kan allerede være et år på forkant og have spillet en ny mand ind på kassen, fremfor at vi først skal finde ham næste sommer, når Gryte formentlig under alle omstændigheder er fortid.

                      Jeg tror ikke på, at OB rykker ned i den her sæson, med eller under Gryte. Jeg tror ikke på, at OB opnår nogle nævneværdige resultater i denne sæson, med eller uden Gryte, til det er truppen stadig for dårligt sammensat og vi er for tidligt i Michelsens projekt. Så lad os i det mindst få de penge ind vi kan nu, i stedet for at udsætte pinen i 11 måneder, og begynd at byg op imod, at vi forhåbentlig kan nå måske bare en 5. plads i næste sæson, hvis det går vildt for sig.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Jeg må så bare sige, at de millioner man kan få for Gryte nu, synes jeg er det værd ift. at kunne investere dem i fremtiden. Hvad er det vi skal nå i år? Ikke en skid, vi er et ligegyldigt midterhold og ender sådan uanset, og det kommer Gryte nok ikke til at kunne lave særligt meget om på, især ikke hvis det er hans niveau for foråret vi får at se igen.

                        Hvis vi skal have det blik, at vi på kort sigt kan tabe noget sportsligt ved et salg, kan man få de fleste salg til at se dumme ud, lad os tage Tingager som eksempel:

                        Historien om Tingager har gået på omtrent 4 mio. upfront fra Braunschweig, der kunne stige til noget der ligner 8, med diverse klausuler. De bliver næppe aktiveret allesammen, så et realistisk skøn er velsagtens, at vi ikke ender med at med at få mere end 5-6 for Tingager i alt (og så skal en større eller mindre del vel afleveres til bl.a. Holbæk?). Det vil så sige 2,5-3 millioner ned i OBs kasse.

                        Af det jeg kan snuse mig frem til i lokalpressen omkring Horsens, snakker de om godt 2 millioner som vi har smidt for at aktivere Ludwigs frikøbsklausul. Derudover smed vi nok nogle få hundredetusinde for at få Marco Lund i vinters. Lad os bare sige, at det løber op omkring 2,5 millioner, når vi også smider sign on fees oven i hatten. Så er vi tæt på det beløb vi antageligt får i kassen for Tingager.

                        Det vil sige, at vi i stedet for 1½ sæson med Tingager, som var en af vores profiler, først har fået ½ sæson med Marco Lund som var langt dårligere, og nu Ludwig i stedet, som i den grad også ser ud til at have et stykke vej op til Tingager. Og vi er dårligt nok blevet rigere.

                        Hvis man skal kigge så firkantet på tingene, må det da siges at være exceptionel dårlig business. Vi har mistet en profil og er blevet klart dårligere, og vi har dårligt nok tjent noget på det i rene transferbeløb ind og ud.
                        Du ved jo ikke om de sidste 2-3 signings gør at holdet får det helt rigtige mix og rammer top 6. Og Grytebust så lige gør det sidste.
                        Du kan råbe,skrige og argumentere her fra og til nytår. Hvis vi ikke kan få mere end 4 mill syntes jeg at vi skal beholde ham for at have det aller bedste hold muligt i denne sæson hvor vi jagter genrejsningen og begejstringens tilbagekomst mest muligt. Vi har altså solgt for 10 mill i 2018 allerede ca. Så budgettet er vel nået

                        Men hedder den 5 mill med 1-2 millioner i evt bonus og vidresalgs %`er vil jeg godt kunne forstå hvis de siger ja.

                        Og jeg har hørt 1 mill ligeud for Ludwig

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Du ved jo ikke om de sidste 2-3 signings gør at holdet får det helt rigtige mix og rammer top 6. Og Grytebust så lige gør det sidste.
                          Du kan råbe,skrige og argumentere her fra og til nytår. Hvis vi ikke kan få mere end 4 mill syntes jeg at vi skal beholde ham for at have det aller bedste hold muligt i denne sæson hvor vi jagter genrejsningen og begejstringens tilbagekomst mest muligt. Vi har altså solgt for 10 mill i 2018 allerede ca. Så budgettet er vel nået

                          Men hedder den 5 mill med 1-2 millioner i evt bonus og vidresalgs %`er vil jeg godt kunne forstå hvis de siger ja.

                          Og jeg har hørt 1 mill ligeud for Ludwig
                          Nej, jeg ved heller ikke om Jakob fortsætter sit pointsnit og vi ender med at rykke ud, det hele handler om sandsynlighed, og selvom vi rammer rigtigt på et par signings, har jeg stadig svært ved at se, at det række til meget mere end en 6. plads og 10 kampe som blind passager i mesterskabsspillet, og det kommer ikke per automatik til at indvarsle ind ny storhedstid og +8000 i snit på tribunerne, selvom nogle måske tror det.

                          Jeg konstaterer, at det ALDRIG har været en del af en sund forretningsmodel at lade sine bedste og mest værdifulde spillere gå gratis. Jeg synes det er ekstremt snæversynet, hvis man ikke kan se ud over den her sæson, og betragte den som en omstillings- og opbygningssæson, hvor man går fra én stil til en anden, og jeg her faktisk også tiltro til, at ledelsen er klogere end det, heldigvis.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Nej, jeg ved heller ikke om Jakob fortsætter sit pointsnit og vi ender med at rykke ud, det hele handler om sandsynlighed, og selvom vi rammer rigtigt på et par signings, har jeg stadig svært ved at se, at det række til meget mere end en 6. plads og 10 kampe som blind passager i mesterskabsspillet, og det kommer ikke per automatik til at indvarsle ind ny storhedstid og +8000 i snit på tribunerne, selvom nogle måske tror det.

                            Jeg konstaterer, at det ALDRIG har været en del af en sund forretningsmodel at lade sine bedste og mest værdifulde spillere gå gratis. Jeg synes det er ekstremt snæversynet, hvis man ikke kan se ud over den her sæson, og betragte den som en omstillings- og opbygningssæson, hvor man går fra én stil til en anden, og jeg her faktisk også tiltro til, at ledelsen er klogere end det, heldigvis.
                            Som jeg skrev tidligere er jeg enig i at vi skal have noget for vores bedste spillere. Men beløb kan blive for lave(simpelthen fordi vores spillere ikke er særlig attraktive). Og når vi så oven i købet kun får 50% af det. Så mener jeg at der er omstændigheder der gør at det ikke kan betale sig.

                            Men det bliver nok ikke sådan nej. For JH sidder jo ofte over for “manden”der holder ham på pinden. Og “manden” kunne godt blive sur hvis JH ikke kanaliserer forventede millioner ned i lommen på ham. Så forventer helt sikkert at vi forlænger med 1 år eller sælger til højestbydende engang sidst i august

                            Comment


                              Fuck får 46 millioner for en målmand som ikke er bedre end Gyte.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                                Fuck får 46 millioner for en målmand som ikke er bedre end Gyte.
                                63,3 plus mulighed for yderligere 26
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X