Oprindeligt indsendt af fmprOB
Se indlæg
JH har helt sikkert nogle punkter, hvor han er dygtig og arbejdsom. Hvilke er jeg ikke helt sikker på, men der skal nok være nogle, ellers havde han ikke holdt så længe.
Men sportsdirektør-jobbet spænder jo vidt i 2018, og man kan jo diskutere, hvorvidt det efterhånden er en anakronisme. I mange klubber har man jo administrende direktører, sportschefer, økonomidirektører/chefer, tekniske direktører osv. som tilføjer forskelligee kompetencer og supplerer hinanden. Jeg kunne godt drømme om, at man bevægede sig hen mod et lignende setup i OB, hvor f.eks. JH stadig havde meget stort ansvar med nogle økonomiske og administrative ting, men mestendels overlod de sportslige beslutninger til andre folk, ligesom at han heller ikke skal stå for den kommunikative profil. Jeg synes efterhånden, at jeg har fået syn for sagen for, at JH har et for bedaget syn på, hvordan man driver en sportslig udvikling i 2018, og at han mangler den sans for detaljen der skal til for at finde de rigtige folk på forskellige planer.
Grundlæggende er min holdning, at de sportslige beslutninger skal tages af folk der arbejder med det sportslige til hverdag og har sans for detaljen og den hastige udvikling der sker i disse år, og ikke folk der sidder med økonomistyring, adminstration og deslige. Det samme gælder jo i øvrigt folk som Thorborg, TC og andre lignende jakkesætstyper der sidder i det sportslige udvalg. Bare tanken om, at de sidder og træffer beslutninger om trænere, spillere og hvordan truppen generelt skal se ud og bygges op, får mit røvhul til at trække sig op mellem skuldrebladene.
Comment