Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Sommer 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Mensah er skadet til jul. Det vil ikke være interessant at hente ham nu.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Du omregner så også tallene, så det ser lidt vel positivt ud for Kløve.

      Hvis vi skal lave det lidt mere fair så hedder tallene:

      Mensah: 5059 minutter, 18 mål, 8 assists

      Kløve: 7883 minutter, 17 mål, 8 assists

      Da en fodboldkamp varer 90 minutter, er det vel mest fair at omregne det til, at deres tal omregnes til, at man måler deres indsats per 90 minutter. Der giver:

      Mensah: 0,32 mål per kamp, 0,14 assists per kamp

      Kløve:
      0,19 mål per kamp, 0,09 assists per kamp

      Regner vi det frem til, at de begge to spiller lad os bare sige, hvad der svarer til 25 hele kampe på en sæson, så vil det sige, at Mensah i gennemsnit laver 8 mål og 3,5 assist på de 25 kampe, hvor Kløve laver 4,75 mål og 2,25 assist på samme distance. Det vil jeg nu mene er en ret markant forskel over tid.

      Men du har ret i, at Mensah ikke har leveret det helt store de seneste sæsoner. Den forklaring skal jo så dels findes i en skade og i at Mensah har spillet på et hold der har kæmpet med om mesterskabet og har en størrelse og niveau, som Kløve formentlig aldrig nogensinde kommer op på. Det er immervæk et handicap. Ser du på hans seneste hele sæson i Esbjerg i 14/15, laver han altså 6 mål og 4 assist på 13 starter og 3 indhop, og det på et hold der var helt elendigt og endte som 11er med under 1 point i snit og 7 point op til 10. pladsen, hvilket vil sige, at de var rykket ud med et brag, havde det ikke været en overgangssæson til den nye struktur.

      Til sammenligning lavede Kløve 7 mål og 4 assists i den netop overståede sæson, hvor han så spillede over dobbelt så meget som Mensah og spillede for to midterhold.

      Så nej, Mensah er ikke en spiller med kæmpe momentum lige nu, så ville han slet ikke kunne lade sig gøre at hente for OB, men det er nu en gang bare OBs lod at finde de spillere, hvis aktiekurs ikke er på index 100. Han har vist et topniveau der er højere end hos langt de fleste i truppen, hvorfor Brøndby også hentede ham, og han har nu været i 1½ år i et miljø, hvor man i høj grad praktiserer nogle af de ting OB angiveligt gerne vil fremme i endnu højere grad. Han vil formentlig ikke være den store faktor her i efteråret grundet hans skade, men når han er kommet sig over den, kan jeg ikke se, hvorfor han ikke skulle have niveau til at være en af OBs klart bedste offensive spillere.
      Men hvis vi skal bruge en halv sæson på at han bare bliver klar og så derefter skal igang igen, så er Eske klart et bedre bud at satse på set herfra. Samtidig kan man frygte at Mensahs bedste våben, hurtigheden, er faldet efter 7-10 måneder ude. Og han har derudover ikke spillet andet end maks. halve sæsoner målt på spilletid siden 13/14. Så jeg kan umiddelbart komme på mange grunde til at han ikke skulle have niveauet til at blive en klar profil på holdet.
      Selv i den sæson du nævner (tænker du mener 15/16) som en hvor han viser det, har han jo netop kun 13 startere på et ringe Esbjerg hold. Det er samme antal som Fellah havde. Så jeg er enig i at han kan noget, men ser det som et stort sats hvor jeg hellere vil give den til Greve, Kløve eller Eskesen som vi samtidig kan gøre til en del af det nu her.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af hestbjerg94 Se indlæg
        Mensah er skadet til jul. Det vil ikke være interessant at hente ham nu.
        Præcis. Han er vidst korsbåndsskadet. Skal vi så ikke bare lade den dø der?

        Comment


          En Mensah i (top)form ville bestemt forstærke os så som sådan synes jeg ikke det er en dårlig ide. Men han er vel skadet nu og har vel i det hele taget en skadeshistorik, der er mindst på højde med RJL's. Det skræmmer helt klart.

          Synes ikke det giver så meget mening at sammenligne ham med Kløve - ud fra statistik. Udover at begge er hurtige og kan spille kant er de ret forskellige som typer. Mensah er mere målfarlig, men har derfor også spillet mere offensive roller med mindre defensivt ansvar. Han har også spillet i angrebet (også inden Brøndby) og Kløve har i perioder spillet wingback.

          Comment


            Der går lige pt. et rygte om i Nordsjælland, at de er igang med at forsøge, at hente Kasper Larsen.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
              Der går lige pt. et rygte om i Nordsjælland, at de er igang med at forsøge, at hente Kasper Larsen.
              https://twitter.com/stupidpussy/stat...61413686235136

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                Der går lige pt. et rygte om i Nordsjælland, at de er igang med at forsøge, at hente Kasper Larsen.
                Tja. Han vil uden tvivl være bedre end Benjamin Hansen som ofte spiller i højre side af deres 3 mands forsvar.
                Ville være ked af hvis det skete nu. Specielt her med 1 1/2+ måned tilbage af transfervinduet

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                  Der går lige pt. et rygte om i Nordsjælland, at de er igang med at forsøge, at hente Kasper Larsen.
                  Så kan han lige så godt skrive med OB hvis han bliver i superligaen. Fcn betaler ikke store lønninger..... Men måske nemmere at få fast spilletid i fcn. Deres forsvar er ikke noget at råbe hurra for.

                  Comment


                    Fandt ud af at to en halv side var fyldt med lort. Ville ønske at Rygter/Ønsker blev overholdt, bare lidt.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                      Så kan han lige så godt skrive med OB hvis han bliver i superligaen. Fcn betaler ikke store lønninger..... Men måske nemmere at få fast spilletid i fcn. Deres forsvar er ikke noget at råbe hurra for.
                      Mon ikke Kasper under alle omstændigheder vender hjem med en plan om at skulle ud igen inden for et par år. Her har FCN bare vist sig at være et bedre udstillingsvindue, så om OB er inde i billedet eller ej, vil jeg godt kunne forstå, hvis han skriver med dem.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Mon ikke Kasper under alle omstændigheder vender hjem med en plan om at skulle ud igen inden for et par år. Her har FCN bare vist sig at være et bedre udstillingsvindue, så om OB er inde i billedet eller ej, vil jeg godt kunne forstå, hvis han skriver med dem.
                        Vi har solgt flere 2m mænd det sidste år end Fcn ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                          Vi har solgt flere 2m mænd det sidste år end Fcn ...
                          Men fcn har et hav af interessante spillere. De har et bedre hold, hvor scouts sidder på rad og række og kigge. Hvis han har muligheden for at komme til fcn, så forstår jeg godt han vælger dem frem for os, når han har drømme om et udlandseventyr. Det kan godt være at vi sælger til udlandet, men det er røven af 2. division i Tyskland. Det er lidt mere spændende klubber man kan vise sig frem for i fcn. Jeg håber også at hab ender hos os, men vi er altså ikke ligeså spændende som fcn, selvom at vi godt kan konkurrere på lønnen

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                            Men fcn har et hav af interessante spillere. De har et bedre hold, hvor scouts sidder på rad og række og kigge. Hvis han har muligheden for at komme til fcn, så forstår jeg godt han vælger dem frem for os, når han har drømme om et udlandseventyr. Det kan godt være at vi sælger til udlandet, men det er røven af 2. division i Tyskland. Det er lidt mere spændende klubber man kan vise sig frem for i fcn. Jeg håber også at hab ender hos os, men vi er altså ikke ligeså spændende som fcn, selvom at vi godt kan konkurrere på lønnen
                            Og lige præcis det siger vel meget om hvor uinteressante OB er blevet ...
                            Hvis “vores egne” hellere vælger en konkurrent hvordan skal vi så kunne tiltrække nogle eksterne i konkurrence med andre...
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Og lige præcis det siger vel meget om hvor uinteressante OB er blevet ...
                              Hvis “vores egne” hellere vælger en konkurrent hvordan skal vi så kunne tiltrække nogle eksterne i konkurrence med andre...
                              Nu har han jo heller ikke skrevet under med Fcm endnu. Det er vist bare et meget løst rygte ala svinet.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                Og lige præcis det siger vel meget om hvor uinteressante OB er blevet ...
                                Hvis “vores egne” hellere vælger en konkurrent hvordan skal vi så kunne tiltrække nogle eksterne i konkurrence med andre...
                                Ah er det ikke lidt en overfortolkning? Jeg anfægter ikke, at FCN for de fleste vil være mere sportsligt attraktive end OB som det er nu. Men hvem siger dog, at OB overhovedet har forsøgt at hente KL hjem? Og lad os nu lige se om han skriver kontrakt med FCN først.

                                Comment

                                Working...
                                X