Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd BIF-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Jeg syntes mere vi gav BIF udfordringer i at lukke os op , end vi selv udfordrede dem .
    Ingen tvivl om fokus var defensivt, men i forhold til FCK kampen synes jeg det så bedre ud offensivt og når vi på en 4-5 situationer måske snakker cm. Før vi Kommer, igennem synes jeg der var ideer til noget. Imod FCK synes jeg vi så langt mere rådvilde ud.

    Comment


      Jeg synes vi spiller en rigtig flot første halveg, hvor det kun er Ryans brøler, som koster. Ellers har vi massere erobringer og det er kun cn's jok i en banan, knebne offsider og hermansons uregelmæssige måde at stoppe fester på, der afholder os fra de helt store muligheder.
      I 2. halveg har vi sværere ved at komme fremad banen, men formår stadig at holde dem fra de største chancer indtil vi laver en fejl igen, som de straffer på imponerende vis. Ingen tvivl om at sejren var fortjent nok, fordi de har mere pondus offensivt end vi har, men jeg synes vi spiller en flot kamp med det vi har til rådighed. I perioder hvor bøf ikke kan gå på vandet, så havde vi fået point i sådan en kamp

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        Hvad er sidste nyt omkring vores faciliteter ?
        JH forventer afklaring i løbet af Marts. Men vi må se om den holder

        Comment


          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
          Jeg synes vi spiller en rigtig flot første halveg, hvor det kun er Ryans brøler, som koster. Ellers har vi massere erobringer og det er kun cn's jok i en banan, knebne offsider og hermansons uregelmæssige måde at stoppe fester på, der afholder os fra de helt store muligheder.
          I 2. halveg har vi sværere ved at komme fremad banen, men formår stadig at holde dem fra de største chancer indtil vi laver en fejl igen, som de straffer på imponerende vis. Ingen tvivl om at sejren var fortjent nok, fordi de har mere pondus offensivt end vi har, men jeg synes vi spiller en flot kamp med det vi har til rådighed. I perioder hvor bøf ikke kan gå på vandet, så havde vi fået point i sådan en kamp
          Meget enig BIF vandt selvfølgelig fortjent, men forskellen var ikke større at uden store fejl kunne vi havde fået points.

          Syntes der er fremgang i vores spil set over sæsonen, vi har spillere der underpræsterer hvis de kan højne deres nivaue kan vi blive rigtig gode.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
            Jeg er enig i det hele, godt beskrevet. Næste vindue bliver det vigtigste i Jesper Hansens tid i OB. Jovist, næste vindue er altid det vigtigste, men jeg tror det kommer til at definitivt afgøre hvorvidt vi rykker os til et potentielt top 4 hold, eller blot forbliver i samme grøft.

            Jeg tror vi kunne blive et top 4 hold med rette forlængelser, og rette til- og afgange, ligesom du synes jeg der er tydelig fremgang i spillestilen, men dermed ikke sagt vi også mangler rigtig meget endnu. Jeg synes Jesper skal stræbe efter at hæve indkøbene et niveau eller to over hvad vi plejer, og satse på at Kents spillestil er så meget inde under huden, at vi godt kan tåle at skifte 2-3 mand i start 11.
            Jeg synes der er en mellemstation mellem vires ståsted pt., og så at blive et Top4-hold.
            Jeg tager gerne en mellemlanding i form af to sæsoner med en sikker Top 4-6, så vi etablerer os i Top 6, og kommer til at kigge mere op end ned (hvilket jeg ikke føler vi gør pt.), og skaber os en platform, hvor vi kan tiltrække Top 4-spillere.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
              Jeg synes der er en mellemstation mellem vires ståsted pt., og så at blive et Top4-hold.
              Jeg tager gerne en mellemlanding i form af to sæsoner med en sikker Top 4-6, så vi etablerer os i Top 6, og kommer til at kigge mere op end ned (hvilket jeg ikke føler vi gør pt.), og skaber os en platform, hvor vi kan tiltrække Top 4-spillere.
              Undskyld mig, men hvordan skal vi blive top fire-hold uden at een eneste fra ejer over bestyrelse, til direktører og til træner og resten af den sportslige sektor er i stand til st levere en sammenhængende sætning om hvad OB skal, hvordan, hvornår?

              Vi har lavet 10 point i 10 kampe. Det er i bedste fald ret dårligt.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                JH forventer afklaring i løbet af Marts. Men vi må se om den holder
                Der er sindssygt mange faktorer i spil, og han kan kontrollere ca 4,7% af dem ...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                  Der er sindssygt mange faktorer i spil, og han kan kontrollere ca 4,7% af dem ...
                  Nok tættere på 5,17%.. Men det er fra hestens egen mund.. Og det er vel også ved at være høje tid her et lille 1/2 år efter beslutningen blev taget af kommunen

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                    Med at "udfordre dem" tror jeg han mener, at kampen ikke kom til at forløbe på BIFs præmisser i lange perioder. De BIF-kampe jeg har set kværner de løs og presser modstanderen til fejlafleveringer, som skaber deres bolderobringer på modstanderens banehalvdel efterfulgt af hurtigt trekantspil, med stikninger ind i feltet og afslutninger tæt under mål. Dem var der ikke mange af i forhold til normalen. Samtidig forsøgte OB jo faktisk at spille sig frem til chancer. At kvaliteten så ikke er god nok, når bolden er på sidste 1/3-del er så afgørende for, at det ikke giver nok mål/store chancer til at give en sejr. Mulighederne var der - men de blev ikke omsat til chancer. Så skal CN i hvet fald score sin chance! Så BIF-sejren er fuldt fortjent.

                    Men jeg var oprigtigt overrasket, at vi faktisk magtede at holde dem nede på så få chancer og på en relativt pæn måde i så store dele af kampen. KN har rykket holdet på flere parametre og jeg tager altså hatten af for at han har skiftet grundlæggende taktik i det offensive spil. Det er blevet mere underholdende at se på - hvis det vi så i går er det der har været i de andre kampe i foråret (ar ikke set dem). Men det er ikke nok til, at vi kan kalde os fast top 6 hold - langt fra (endnu)!
                    Der er lang vej til at vi kan kalde os et fast top 6 hold. Vi er kun lige ved at nå stadiet, hvor vi mindst er konkurrencedygtige med de 4-6 andre midterhold, der alle kan slå hinanden og dem nede under, men som ikke slår top 4-5, selv når man "gør mange ting rigtigt"

                    Jeg er grundlæggende imod at "tage hatten af" for noget som burde være gjort forlængst, så at vi er begyndt at spille mere direkte, eller "underholdende" om man vil, ændrer ikke på det store med hensyn til selve vores niveau. Vi er stadig ikke gode nok til at udfordre top 4 - vi er stadig i overhængende fare for at misse top 6, og der er meget langt til næste udviklingstrin, med et set up, jeg ingen tillid har til, når det tager så lang tid at indse at holdet ikke er gearet til lange, strukturerede opspil.

                    Jeg kan se at der er flere, der stadig mener vi mangler "det sidste" og så bum - udfordrer vi top 4; jeg synes det er himmelråbende naivt.

                    Vores set up er kun gearet til at udfordre om de sidste 2 pladser i top 6 og jeg tvivler stærkt på at det ændrer sig ret meget de næste 3-4 sæsoner. Med mindre der bliver brugt flere penge, med mindre ledelsen bliver bedre til at finde "guld" for de samme sparsomme midler, så forbliver vi en del af den samme grå masse som AaB, AGF, Horsens, Hobro, SønderjyskE og Silkeborg.

                    Hvor hæderlige nederlag til de rigtige tophold er hverdag, og hvor 2-4000 tilskuere på stadion er det samme.

                    De 9 mål i de to første hjemmekampe pynter selvfølgelig på det - og man skal også anerkende at vi bortset fra den 3-5-2 inficerede første halve time imod FCN ikke blev kørt over af topholdene - men man skal også være realist og måske indse at der måske er lidt meget langt endnu, før vi kan udfordre i et mesterskabsslutspil.

                    Udfordre på den måde at vi spiller en udekamp mod ét af topholdene og fortjener at vinde.

                    Hvor vi ikke er så bange for dem at vi ændrer taktik for at imødekomme et givent spilkoncept.

                    På et eller andet tidspunkt skal vi jo videre fra "hæderlige" nederlag. Både hvis vi har ambitioner om at blive fast top 6 og udfordre i top 6. Altså ikke bare være der.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Jeg har med glæde set at spillerne nu tør spille med mere mod som Kent ret længe har bedt dem om, men der er to ting i det. For det første skal modet jo være båret af et forsøg på en klog aktion. Det er der spillere på væsentlige pladser, der nok altid vil have problemer med. Og for det andet, og det er for mig at se meget vigtigt, er det torskedumt af Kent at svine spillere til når de efter bedste evne forsøger. Jeg hørte på tv hvor groft han svinede Barret til - mindst een gang. Jeg tror hverken det gør de fleste spillere mere modige eller dygtigere.
                      Hvis Kent overlever efter sommer er jeg endnu mere spændt på, hvem der bliver ny assistent. Jeg tror allerede vi efter næste spillerunde kan komme i en situation, hvor Kent ved, han er fortid. Også selv om der har været klar fremgang og at ansvaret for spillertruppens sammensætning jo primært er hos den samme, som ham der ansatte Kent.
                      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                      OB - engang var vi gode

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                        Jeg har med glæde set at spillerne nu tør spille med mere mod som Kent ret længe har bedt dem om, men der er to ting i det. For det første skal modet jo være båret af et forsøg på en klog aktion. Det er der spillere på væsentlige pladser, der nok altid vil have problemer med. Og for det andet, og det er for mig at se meget vigtigt, er det torskedumt af Kent at svine spillere til når de efter bedste evne forsøger. Jeg hørte på tv hvor groft han svinede Barret til - mindst een gang. Jeg tror hverken det gør de fleste spillere mere modige eller dygtigere.
                        Hvis Kent overlever efter sommer er jeg endnu mere spændt på, hvem der bliver ny assistent. Jeg tror allerede vi efter næste spillerunde kan komme i en situation, hvor Kent ved, han er fortid. Også selv om der har været klar fremgang og at ansvaret for spillertruppens sammensætning jo primært er hos den samme, som ham der ansatte Kent.

                        " Også selv om der har været klar fremgang og at ansvaret for spillertruppens sammensætning jo primært er hos den samme, som ham der ansatte Kent."

                        Hvori syntes du fremgangen består ?
                        Hvem mener du har ansvaret for truppens sammensætning ?
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Nok tættere på 5,17%.. Men det er fra hestens egen mund.. Og det er vel også ved at være høje tid her et lille 1/2 år efter beslutningen blev taget af kommunen
                          Beslutningen fra kommunen kunne vel ikke komme som et lyn fra en klar himmel , man må vel have været lidt forberedt på hvilken beslutning der kom . Man har vel forhåbenlig ikke siddet med hænderne i skødet og afventet hvad der kom ?
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                            Beslutningen fra kommunen kunne vel ikke komme som et lyn fra en klar himmel , man må vel have været lidt forberedt på hvilken beslutning der kom . Man har vel forhåbenlig ikke siddet med hænderne i skødet og afventet hvad der kom ?
                            Nej det tror og forventer jeg ikke de har. Derfor havde jeg også forventet en afklaring hurtigere. Men det er klart hvis nogle ting skal igennem kommunen til godkendelse er det en proces der tager tid

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Nok tættere på 5,17%.. Men det er fra hestens egen mund.. Og det er vel også ved at være høje tid her et lille 1/2 år efter beslutningen blev taget af kommunen
                              Der skal indhentes tilbud, gives byggetilladelser etc., og de havde jo ikke et færdigt tilbud liggende klar i skuffen, som de kunne sætte i værk, dagen efter banefordelingen lå fast.

                              Hellere tage sig tiden og få det gjort ordentligt.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                " Også selv om der har været klar fremgang og at ansvaret for spillertruppens sammensætning jo primært er hos den samme, som ham der ansatte Kent."

                                Hvori syntes du fremgangen består ?
                                Hvem mener du har ansvaret for truppens sammensætning ?
                                Til det første. Det er vist ret anerkendt nu at det er sådan det er. Altså på nær offensive afslutninger.
                                Til det andet. Jesper Hansen, selvfølgelig.
                                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                                OB - engang var vi gode

                                Comment

                                Working...
                                X