Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd FCK-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Og vi er ikke længere et hold der er i fare for nedrykning.
    Tja.... Ved ikke rigtig med den her.

    Så vidt jeg husker matcher de 7, 10,11 og 14 i den ene pulje og 8,9,12 og 13 i den anden. Så det kommer virkelig til at afhænge af hvilken pulje, vi kommer til at havne i (sidste år havde vi jo rent svineheld ift. gruppeinddelingen). Vi kan altså sagtens havne i en pulje hvor vi måske ligger nr. 1 men hvor nummer 2 og 3 måske er Silkeborg/SønderjyskE/AGF - og de vil i givet faldt have 3-5 point op til os. Jeg føler mig absolut ikke så tryg ved det scenarie at jeg kan sige, at vi ikke længere er i fare for nedrykning.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
      Nej, det er nok det mest frustrerende aspekt ved OB pt. I glimt viser de jo faktisk takter til noget bedre, men kontinuerligt er der bare ikke meget at skrive hjem om.
      Og det er jo i sidste ende bare manglende kvalitet. Slet og ret. Vi er bare heldige med at mange andre hold også er pænt dårlige

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Depeche Se indlæg
        Tja.... Ved ikke rigtig med den her.

        Så vidt jeg husker matcher de 7, 10,11 og 14 i den ene pulje og 8,9,12 og 13 i den anden. Så det kommer virkelig til at afhænge af hvilken pulje, vi kommer til at havne i (sidste år havde vi jo rent svineheld ift. gruppeinddelingen). Vi kan altså sagtens havne i en pulje hvor vi måske ligger nr. 1 men hvor nummer 2 og 3 måske er Silkeborg/SønderjyskE/AGF - og de vil i givet faldt have 3-5 point op til os. Jeg føler mig absolut ikke så tryg ved det scenarie at jeg kan sige, at vi ikke længere er i fare for nedrykning.
        Jeg overvejede også ikke at tage den med :).

        Alt kan selvfølgelig ske men jeg kan ikke se det ske. Men afviser bestemt ikke at vi kan komme i problemer i vores gruppe hvis vi kommer i den forkerte

        Comment


          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
          Håber jeg ikke, for det er var en usund og irrationel frustration jeg havde igår. Men det opsummerer måske meget godt hvor vi er uenige. For jeg kan sagtens blive sur på JH eller Kent over en umiddelbart dum beslutning, men jeg har ikke en frustration der nødvendigvis hænger ved, og jeg tror ikke nødvendigvis de prøver at ødelægge min klub. Og jeg skal ikke kunne sige om det er fordi jeg er en af den der type der godt kan lide nuancer og ikke nødvendigvis ser sort/hvidt på tingene, men min frustration går over. Og så kan jeg igen fokusere på næste kamp og hvad skal der ske der. For det er OB det handler om, og ikke diverse personer.
          I OBs tilfælde er det også personerne, det handler om. De personer, der er ansat til at udvikle og tegne både nutid og fremtid så det afspejler noget, vi kan se os selv i. Jeg har i 25+ år fulgt denne klub - i både hjem og udland - det synes jeg ærligt talt berettiger en hvis følelsesmæssige relation, der går ud over min ellers normale stille sindstilstand.

          Jeg er fan. Jeg er lidt sindssyg og synes det er en forudsætning for min fanatisme, på den positive måde, hvor der gåes til en hvis grænse, men aldrig over. Hvor jeg kalder en spade for en spade uden at det på nogen måder er personligt.

          Hvor min frustration, irrationel som den kan være er legitim, i fanmæssig forstand. Det er samme psykologi, der lægger bag f.eks min avatar, profilbillede, hvor jeg irrationelt hader en anden fodboldklub til det punkt hvor det ville fryde mig, hvis den gik konkurs og/eller tabte samtlige kampe og/eller bliver taget for matchfixing. Hvor jeg får direkte kvalme af at høre Jump og se deres klamme gule fans gå på gaden i Odense.

          Samtidigt kender jeg flere utroligt flinke og søde fans af den klamme klub. De ved også hvad jeg mener om deres klub. Det holder de ikke imod mig - de kender til "irrationelt had".

          Fordi de er fans.

          Så min frustration er 24-7, den kan bare ikke slukkes og tændes som en kontakt, den skal dæmpes af de folk, der er ansat til at skabe begejstring om den klub, jeg har fulgt længe før flere af dem overhovedet skænkede OB en tanke.

          Og det stykke arbejde, med at dæmpe min frustration, det gør de bare ikke særligt godt. Ja de gør faktisk ondt værre hver gang de åbner munden.

          Og skal vi ikke lige droppe den dér stråmand hvor du antyder at vi tror de nærmest med vilje vil ødelægge vores klub? Det er under værdighed.

          De er bare dårlige til deres arbejde. Utaknemmeligt? Måske. Men jeg er ligeglad. Jeg er fan igennem 25 år. Det er mig de skal gøre tilfreds - ikke omvendt.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            "Der er mange af de yngre spillere, der fortjener ros. Jens Jakob Thomasen og Casper Nielsen viste, at det turde at lave fejl mod FCK, og generelt var det et skridt i den rigtige retning, selvom vi ikke vandt.".

            I forhold til Casper Nielsen vil jeg dog nok mene, at han var lige en tand for gavmild med at bevise at han turde at begå fejl.
            Det er ret vildt at han fortsat starter, det er KUN i løbepensum og fart at han er på suppeniveau.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
              Altså på trods af hvor sent det er i kampen så har han faktisk løb på begge sider hvor han kan spille den ud, istedet for vælger han at dreje rundt et par gange og tvinge dommeren til at fløjte af. Vi Havde nok ikke opnået noget med den alligevel, men det var dumt.

              Mener du den chance hvor Jønne tacklede sig igennem til et spark eller hvilken?
              Nej, han havde ingen sigende løb, hverken til den ene eller den anden side. Det orienterede han sig om inden han valgte den svære løsning. Havde han valgt den letteste, så ville vedkommende istedet været tvunget til at spille den på tværs eller baglæns igen. Iøvigt havde vi mestendels gennem kampen netop valgt din løsning, som bragte absolut ingenting.. Og nej, spillerne på banen har ikke et digital-visir, der fortæller dem hvor mange minutter eller sekunder, der resterer. Joan var netop kommet sig i en position, hvor han ellers rimelig frit kunne sætte fart. Iøvrigt er der to slutfløjt for hver halvleg i en kamp, så symptomatisk for noget som helst er da lidt af en overdrivelse.. Kent Nielsen kunne konstatere at angriberne ikke var kommet frem til det der blot mindede om en afslutningsmulighed, og burde have reageret langt før! Billedet forsatte uforandret i anden halvleg, og ikke før FCK kom foran, så reagerede han (for sent!). Det vil altid blive en væsentligt sværere opgave at kreere chancer, nå modstanderen ikke længere er angrebslysten.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                I OBs tilfælde er det også personerne, det handler om. De personer, der er ansat til at udvikle og tegne både nutid og fremtid så det afspejler noget, vi kan se os selv i. Jeg har i 25+ år fulgt denne klub - i både hjem og udland - det synes jeg ærligt talt berettiger en hvis følelsesmæssige relation, der går ud over min ellers normale stille sindstilstand.

                Jeg er fan. Jeg er lidt sindssyg og synes det er en forudsætning for min fanatisme, på den positive måde, hvor der gåes til en hvis grænse, men aldrig over. Hvor jeg kalder en spade for en spade uden at det på nogen måder er personligt.

                Hvor min frustration, irrationel som den kan være er legitim, i fanmæssig forstand. Det er samme psykologi, der lægger bag f.eks min avatar, profilbillede, hvor jeg irrationelt hader en anden fodboldklub til det punkt hvor det ville fryde mig, hvis den gik konkurs og/eller tabte samtlige kampe og/eller bliver taget for matchfixing. Hvor jeg får direkte kvalme af at høre Jump og se deres klamme gule fans gå på gaden i Odense.

                Samtidigt kender jeg flere utroligt flinke og søde fans af den klamme klub. De ved også hvad jeg mener om deres klub. Det holder de ikke imod mig - de kender til "irrationelt had".

                Fordi de er fans.

                Så min frustration er 24-7, den kan bare ikke slukkes og tændes som en kontakt, den skal dæmpes af de folk, der er ansat til at skabe begejstring om den klub, jeg har fulgt længe før flere af dem overhovedet skænkede OB en tanke.

                Og det stykke arbejde, med at dæmpe min frustration, det gør de bare ikke særligt godt. Ja de gør faktisk ondt værre hver gang de åbner munden.

                Og skal vi ikke lige droppe den dér stråmand hvor du antyder at vi tror de nærmest med vilje vil ødelægge vores klub? Det er under værdighed.

                De er bare dårlige til deres arbejde. Utaknemmeligt? Måske. Men jeg er ligeglad. Jeg er fan igennem 25 år. Det er mig de skal gøre tilfreds - ikke omvendt.

                MvH ChrisOB
                Jeg er fan af OB, klubben, historien og legenderne. Og når jeg kigger på klubben så synes jeg at JH's tilgang med at styrke det interne rekrutterings grundlag er et godt tiltag. I forhold til at det er kommet frem at vi pt, Stadig betaler af for sølvårene er jeg også ganske tilfreds med at han har trukket i håndbremsen økonomisk og vi ikke er i fare for noget Lyngby noget. Jeg synes hans transfer ageren er blevet bedre og bedre, selvom der er stadig er ting at hente der. Jeg er overordnet glad for at det er en kalkulerende og nærig (både med ord og penge) jyde der står i spidsen pt, fremfor en PH eller Gravgaard. Han har gentagende gange sagt at det at den professionelle og amatør afdelingen står sammen er vigtigt for ham, hvilket jeg synes er noget af det som er vigtigt for mig i OB, at vi ikke er noget plastik som FCK, men har en stolt historie og et vigtigt bagland. Dermed ikke sagt at der ikke skal laves en grundig overvejelse når vi er i land med genopretningen om JH er manden der skal fortsætte, men i vores situation synes jeg han har gjort det godt.

                Med hensyn til Kent har jeg generelt troet på ham og det her projekt, men må indrømme at hvis vi ikke kommer i top 6 denne sæson må det være tid til at finde noget andet efterhånden. Der er heller ingen tvivl om at Kent er en træmand og måske skal der en anden personlighed til som modsvar til JH.

                Med hensyn til klubbens ageren i forhold til fans kunne jeg forstå på ham fra de uofficielle herinde at flere af Jacks tiltag var spændende og noget der blev set frem til. Og når man netop har valgt at fokus skal ligges der til at starte med lyder det jo spændende. Og netop med fan panelet og sådanne tiltag prøver Jack og OB da netop at komme ud til folk, så kan man mene om deres tiltag hvad man vil, men der bliver prøvet forskellige tiltag og det synes jeg da er positivt.

                Du har fuldstændig ret med min påstand omkring folk der ødelægger klubben og den skal jeg beklage. Burde nok ikke være på forum når OB har spillet da man er oppe at køre.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                  Nej, han havde ingen sigende løb, hverken til den ene eller den anden side. Det orienterede han sig om inden han valgte den svære løsning. Havde han valgt den letteste, så ville vedkommende istedet været tvunget til at spille den på tværs eller baglæns igen. Iøvigt havde vi mestendels gennem kampen netop valgt din løsning, som bragte absolut ingenting.. Og nej, spillerne på banen har ikke et digital-visir, der fortæller dem hvor mange minutter eller sekunder, der resterer. Joan var netop kommet sig i en position, hvor han ellers rimelig frit kunne sætte fart. Iøvrigt er der to slutfløjt for hver halvleg i en kamp, så symptomatisk for noget som helst er da lidt af en overdrivelse.. Kent Nielsen kunne konstatere at angriberne ikke var kommet frem til det der blot mindede om en afslutningsmulighed, og burde have reageret langt før! Billedet forsatte uforandret i anden halvleg, og ikke før FCK kom foran, så reagerede han (for sent!). Det vil altid blive en væsentligt sværere opgave at kreere chancer, nå modstanderen ikke længere er angrebslysten.
                  Må lige se den igen. Men uanset ved han da forhåbentligt at vi kører på det allersidste og den skal bare fremad nu så vi kan prøve det aller sidste.
                  Synes ikke jeg nævner noget med symptomatisk nogle steder?
                  I forhold til at skifte ud så, så vi vel netop i første halvleg flere gange hvor Festersen og AK med flere i genpresset netop får erobret bolden og kan prøve noget derfra, det synes jeg er fint at prøve at fortsætte med, især fordi uafgjort i parken måske ikke er det værste resultat.


                  Mener du den chance hvor Jønne tacklede sig igennem til et spark eller hvilken?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                    Må lige se den igen. Men uanset ved han da forhåbentligt at vi kører på det allersidste og den skal bare fremad nu så vi kan prøve det aller sidste.
                    Synes ikke jeg nævner noget med symptomatisk nogle steder?
                    I forhold til at skifte ud så, så vi vel netop i første halvleg flere gange hvor Festersen og AK med flere i genpresset netop får erobret bolden og kan prøve noget derfra, det synes jeg er fint at prøve at fortsætte med, især fordi uafgjort i parken måske ikke er det værste resultat.


                    Mener du den chance hvor Jønne tacklede sig igennem til et spark eller hvilken?
                    My bad, det var nok ikke dig så, som skrev at det var symptomatisk for kampen:) Netop genpres, eller højt pres fra vores to forreste var noget af det jeg savnede, for at være ærlig.. Specielt Lüftner begår mange fejl, hvis han bliver presset. Selv en så rutineret som Kvist gjorde det mod FCM, altså lod sig presse til at begå en graverende fejl. Til gengæld stod midtbane- og forsvarskæde højt og holdt afstanden, så FCK aldrig rigtig fandt mellemrumsplads. Men AK og Fester gik aldrig i manden, de skyggedækkede..

                    Og det var en bag-om-støttebenet dribling af Jønsson, endda en flot en af slagsen, og ikke nogen tackling. Selve afslutningen lod dog meget tilbage at ønske..

                    Comment


                      Casper Nielsen om forskellige vurdering om kampen af ham og Kvist:
                      https://www.bt.dk/superligaen/ober-e...edium=facebook
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                        My bad, det var nok ikke dig så, som skrev at det var symptomatisk for kampen:) Netop genpres, eller højt pres fra vores to forreste var noget af det jeg savnede, for at være ærlig.. Specielt Lüftner begår mange fejl, hvis han bliver presset. Selv en så rutineret som Kvist gjorde det mod FCM, altså lod sig presse til at begå en graverende fejl. Til gengæld stod midtbane- og forsvarskæde højt og holdt afstanden, så FCK aldrig rigtig fandt mellemrumsplads. Men AK og Fester gik aldrig i manden, de skyggedækkede..

                        Og det var en bag-om-støttebenet dribling af Jønsson, endda en flot en af slagsen, og ikke nogen tackling. Selve afslutningen lod dog meget tilbage at ønske..
                        Kan godt se jeg skal have kigget lidt på kampen igen, husker den chance som fuldstændig tilfældigt at han lige fik den med sig.

                        Comment


                          Rigtige fodboldhold etablerer angreb og scorer mål. Derfor har OB ikke været et rigtigt hold meget længe.
                          Næste træner skal ikke være en træner med lang fortid i forsvaret.
                          Og næste sportschef skal kunne spotte og købe angribere. Ja også andre.
                          Så skal det nok gå godt.
                          Men indtil da er eneste mulighed en assistent med evner for taktik og træning i angreb.
                          Ellers fortsætter vi med at mangle den sidste tredjedel, du ved.
                          Last edited by Tåhyler; 26-02-2018, 22:19.
                          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                          OB - engang var vi gode

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                            Rigtige fodbold etablerer angreb og scorer mål. Derfor har OB ikke været et rigtigt hold meget længe.
                            Næste træner skal ikke være en træner med lang fortid i forsvaret.
                            Og næste sportschef skal kunne spotte og købe angribere.
                            Så skal det nok gå godt.
                            Men indtil da er eneste mulighed en assistent med evner for taktik og træning i angreb.
                            Ellers fortsætter vi med at mangle den sidste tredjedel, du ved.
                            Tror mest af alt det handler om kvalitet på banen. Spillerne er ikke gode nok til det spil KN vil praktisere.. Vores centrale midtbane er blandt de dårligste i superligaen og det går bare ikke med den spillestil vi har. Hvad hjælper det at have gode angribere hvis ingen fodrer dem?
                            De centrale er for langsomme i spil med bolden(JJ) eller boldmongoler der byder ind med mig lidt andet en fysik(CN)
                            Vi mangler en kaptajn derinde. En der kan styre slagets gang og holde på bolden. Før han findes bliver det aldrig helt godt

                            Comment


                              Casper Nielsen holder stadig fast i sin vurdering af kampen og tror på Top 6

                              https://www.bt.dk/superligaen/ober-e...ne-lidt-ad-det

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Tror mest af alt det handler om kvalitet på banen. Spillerne er ikke gode nok til det spil KN vil praktisere.. Vores centrale midtbane er blandt de dårligste i superligaen og det går bare ikke med den spillestil vi har. Hvad hjælper det at have gode angribere hvis ingen fodrer dem?
                                De centrale er for langsomme i spil med bolden(JJ) eller boldmongoler der byder ind med mig lidt andet en fysik(CN)
                                Vi mangler en kaptajn derinde. En der kan styre slagets gang og holde på bolden. Før han findes bliver det aldrig helt godt
                                Det har du cirka ret i. Det CN burde kunne kan han ikke godt nok. Men spillede de hurtigere med smartere løb behøvede han ikke lave så mange fejl.
                                Kent siger de skal spille mere direkte. Det kræver indøvede mønstre og en del af dem. Og derfor også fodbold intelligente spillere. Jeg synes det på det område ser bedre ud end længe. Det kræver så også fodbold intelligente trænere!?
                                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                                OB - engang var vi gode

                                Comment

                                Working...
                                X