Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBstruktion - Nyt fra Jack Jørgensen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
    Alle kampe jeg har været til i denne sæson har holdet da netop været rundt til tribunerne og sige tak for støtten. I starten af sæsonen bad stadion speakeren sågar folk på T-hansen tribunen om lige at vente fordi spillerne gerne vil sige tak for kampen.

    Jeg synes også at cheerleaders og t-shirt kanoner og klappepølser er noget gøgl der ikke gør noget for mig. Men hvis folk får et kick ud af det, så rører det mig ikke, så længe det ikke forringer kampen. (Derfor ingen klappepølser.)

    Jeg har desværre aldrig været til en kamp i Bundesligaen, men er det netop ikke en oplevelse der er meget større end kampen? Hvor der netop er opstillet ting der gør det til et hel dags event?
    Nej, det er præcis min pointe. Der er netop ikke opstillet alt muligt gøgl der gør dagen til et heldags event. Bevares - der er da en del der forsøger at sælge en øl, en pølse eller et halstørklæde ude foran stadion. Og et par sponsorer har måske gang i en fremvisning af en bil eller lignende. Men pointen er - ALT handler om kampen og om fodbold. Ikke om underholdning, der skal få folk til at glemme eventuelle nederlag.

    Til gengæld kan man købe et 70 siders kampprogram for en euro der på seriøs vis behandler alle emner om klubben - fra dameafdelingen over ungdomsafdelingen til økonomi, statistikker, fans og førsteholdets profiler. I Odense kan du downloade en lille pjece der på en god dag har fået alle truppens spillere registreret.

    Den der lille runde med et par rituelle klap og et dødt blik i øjnene er jo ikke den interaktion jeg efterspørger - og som findes i eksempelvis Tyskland. Det skal føles og være ægte - og det skal starte fra klubben og spillerne. Min pointe er, at spillere med uendeligt meget mere status og 10x højere løn kan gøre det - hvordan kan det så være at vi ikke har ét eneste hold i Danmark der kan? Fordi det ikke kan læses på cand.merc uddannelsen hvordan man skaber samhørighed, kultur og fællesskab - men kun hvordan man "udvikler produktet", "skaber events" og lignende tomme marketingsfloskler.

    Comment


      #17
      Jeg vil også sige at Jack og OB rammer fuldstændig forbi mig med sådanne tiltag. Det betyder ingenting for mig. Jeg ved at OB jævnligt sender tilfredshedsundersøgelser ud, og det kan jo være at andre fans og kunder har tilkendegivet noget der afspejler sig i de tiltag de vil lave, men for mig personligt - så er det total spild af penge og ressourcer.

      Jeg har kun brug for at helhjertet indsats af drengene på banen, kolde fadøl uden alt muligt gøgl, og skal de bevæge sig over i noget pausehalløj - Hvorfor så ikke bruge ambassadørkorpset, og få folk som Allan Nielsen eller Bisgaard, hvad ved jeg - til at fortælle om nogle historiske anekdoter, og ligesom minde gamle, såvel som nye fans om hvilken historie vi bære på som klub!

      Dog ville jeg som eksilfynboer ønske, at klubben tænkte lidt ud af boksen ift. at få samlet OBs fans fra hele landet.. Jeg ved vi er rigtig mange OB’er her i København, der er mange i Aalborg og Århus m.v. Hvorfor ikke forsøge sig med at arrangere busture eller leje en vogn på toget fra København eksempelvis? Gør det til en favorable pris, altså det skal ikke give overskud, men blot samle flere folk til kampene. Jeg ved godt man ikke kan samle busser fra alle Danmarks byer, men så kan man sgu lave et opsamlingssted. Jeg ville selv benytte mig af det, hvis denne mulighed var der, og kender mange herover som ligeledes ville gøre brug af det. Jeg synes lidt at klubben glemmer, at de har fans udenfor fyn også - og jeg får dem desværre ikke set så ofte som jeg gerne vil.

      Det her er iøvrigt ikke en kritik af Jack Jørgensen, fordi han laver mange gode tiltag, og er generelt super dygtig. Jeg har mødt ham et par gange, og det er sgu en mand der er til at snakke med - flink og han tager sig altid tid, og er meget lydhør for os fans tanker og ideer.
      Last edited by Matti1887; 14-02-2018, 11:18.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Rene_Razz Se indlæg
        Nej, det er præcis min pointe. Der er netop ikke opstillet alt muligt gøgl der gør dagen til et heldags event. Bevares - der er da en del der forsøger at sælge en øl, en pølse eller et halstørklæde ude foran stadion. Og et par sponsorer har måske gang i en fremvisning af en bil eller lignende. Men pointen er - ALT handler om kampen og om fodbold. Ikke om underholdning, der skal få folk til at glemme eventuelle nederlag.

        Til gengæld kan man købe et 70 siders kampprogram for en euro der på seriøs vis behandler alle emner om klubben - fra dameafdelingen over ungdomsafdelingen til økonomi, statistikker, fans og førsteholdets profiler. I Odense kan du downloade en lille pjece der på en god dag har fået alle truppens spillere registreret.

        Den der lille runde med et par rituelle klap og et dødt blik i øjnene er jo ikke den interaktion jeg efterspørger - og som findes i eksempelvis Tyskland. Det skal føles og være ægte - og det skal starte fra klubben og spillerne. Min pointe er, at spillere med uendeligt meget mere status og 10x højere løn kan gøre det - hvordan kan det så være at vi ikke har ét eneste hold i Danmark der kan? Fordi det ikke kan læses på cand.merc uddannelsen hvordan man skaber samhørighed, kultur og fællesskab - men kun hvordan man "udvikler produktet", "skaber events" og lignende tomme marketingsfloskler.
        Jeg beklager min misforståelse, havde faktisk en idé om at det nogen steder i Tyskland nærmede sig sådan at Tivoli kom til byen. Må se at komme afsted og selv se det :)

        Ingen tvivl om der godt kunne lægges mere arbejde i klubbens kommunikation og selvom man skal passe på med at blande tingene for meget sammen kunne man vel godt freelance OBstruktion eller stemmer fra Ådalen til at hjælpe med det.

        Jeg kan godt se noget af det du mener, men synes faktisk at spillere som KEP, CN og Tingager har vist noget af den der ild i øjnene og oprigtig glæde når de kommer ud bagefter, så man bare håbe at den indflydelse kan sprede sig.

        Havde vi ikke en kamp i efteråret hvor vi havde et par spillere på tribunerne? Og selvom jeg hader at skulle give dem ros var både Zanka og Makienok da spillere der havde den interaktion. Og tror på at tiltage som det at møde op til opstartstræningen er ting der skaber den sammenhørighed. Så tror der er noget på vej i den retning. Synes faktisk at den "hårde kerne" på RMN tribunen gør alt for det, og tror meget af vejen frem ligger der. For det er jo et parløb. Og hvis der skal siges noget fedt om det lave tilskuer fremmøde mod Helsingør, så var det netop at spillernes sange virkelig kunne høres.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
          PS. Du svarede mig aldrig på hvilken gruppe det var jeg var en del af?
          De personer, der hele tiden skal finde såkaldte "nuancer" ved alting i stedet for bare at kalde en spade for en spade, når en spade ER en spade. Dem der flegner mere over ord skrevet på et debatforum end at vores klub er ledet af inkompetente marketings-gøglere.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            De personer, der hele tiden skal finde såkaldte "nuancer" ved alting i stedet for bare at kalde en spade for en spade, når en spade ER en spade. Dem der flegner mere over ord skrevet på et debatforum end at vores klub er ledet af inkompetente marketings-gøglere.

            MvH ChrisOB
            Modtaget, jeg er sjovt nok uenig. Kan jeg så lokke dig til at svare på de spørgsmål jeg har til dit indlæg også?

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Rene_Razz Se indlæg
              Jeg er så træt af de her marketing-typer der overbefolker danske fodboldklubber... Deres løsninger på vigende tilskuertal er intetsigende og altid helt ude af trit med dét som alle kan se.
              Der skal fokus på "produktet" og "oplevelser"... Altså fancy barer, små madboder, cheerleaders, dumme konkurrencer og quizzer, opgejlede stadionspeakere og fingermaling og hoppeborg for børn og familiesegmentet...

              Tag én tur til et hvilket som helst Bundesliga-stadion - man finder øl og pølser, et fyldigt kampprogram til næsten ingen penge, to gamle gubber der diskuterer fodbold før kampen og rimelige billetpriser på gode moderne stadions.

              Og først og fremmest ser man respekt for fans, inddragelse så folk ikke kan blive væk. Jeg har set Bernd Leno og Kiessling pisse en sikker CL-plads væk i Hamburg under et år efter de kom hjem som verdensmestre... Alligevel var det første de gjorde, at stille sig op sammen med resten af holdet og lytte til deres fans.

              Jeg har set Jonas Lössl droppe sig til nederlag i Ingolstadt - og være på vej af banen i raseri. Indtil han kom i tanke om at han ikke spillede i Danmark længere - og vendte om og stod med resten af holdet og lyttede på deres medrejsende fans. Dernæst blev en capo inviteret på banen - han fik lov at holde den første peptalk for spillerne - før trænere og medier havde fået lov at komme til. Mens resten af fansene jublede i baggrunden.
              Pludselig var et tungt nederlag vendt til ny kampgejst og et "vi står sgu sammen - og næste gang skal vi vise dem..."

              Jeg har tilsvarende været på en række europæiske aways med OB - i Getafe eksempelvis var Bashkim eneste OB'er der nærmede sig os fans og sagde tak for støtten. Resten forsvandt ud af banen.

              Hvis spillere med VM-guldmedaljer kan vise respekt og lytte til deres fans - hvorfor kan de så ikke i Superligaen?

              Hvorfor er det at selv ved spændende kampe, har folk mere travlt med at komme først ud til de parkerede biler end med at følge afslutningen - eller blive et par minutter efter slutfløjt fordi de ved at uanset om vi vinder eller taber har vi nogle ritualer vi skal have sammen med spillerne?

              Hvordan kan det være at man kan skabe samhørighed mellem tilskuere og spillere på et kæmpe stadion som i Hamburg, som også lider af svigtende resultater? Her er tribunerne ikke ryddet umiddelbart efter slutfløjt.

              Jeg synes Jack Jørgensen skal tage på en studietur ned til Bundesligaen frem for at skele til hvad de andre danske klubber gør eller hvad der står i Marketing 1.0 bogen... Seneste tiltag i Parken er at man i pausen har en T-shirt kanon der skyder billige sponsor t-shirts op til folk i pausen. Det lokkede 8.000 tilskuere af sted i weekenden...
              Fodbold er IKKE håndbold eller basketball, hvor en lille eller stor indendørshal med basanlæg kan pumpe stemningsmusik ud til folket, og T-shirt kanonerne kan tilfredsstille en sponsor eller to - nej fodbold er kultur - og kultur skal behandles med respekt - ikke udsættes for en eller anden pseudo-marketingsrapport, der alligevel ikke gør en skid forskel på om folk kommer på stadion og kommer igen eller ej.

              Der skal vises begejstring - og den starter på banen og skal så florere ud på lægterne, hvor folk kommer fordi de er en del af en historie - akkurat som du så fint beskriver det i dit indlæg.

              Jeg elsker en historie om spillere, der kommer til OB og lærer at gu bliver der stillet krav til dem, gu bliver der råbt efter dem og skrevet mere eller mindre dumme ting på et debatforum - men det er meningen, de skal gå ud og få folk til at æde deres ord - få dem til at blive begejstret for dig - ikke lukke dig enten fornærmet eller deprimeret inde i dig selv.

              Alt andet vil bare skabe distance spillere og fans imellem. Så er jeg ligeglad med, at man dybest set hellere ville være i en anden klub, mens man er her, så dyrker man den relation - og giver folket noget andet end boldtrilleri og udendomssnak bagefter et nederlag.

              Man giver noget af sig selv - så får man edermame også noget tilbage. Tingager! Grytebust! KEP! De giver noget af sig selv - og de var og er helte i min bog.

              Ja selv en spiller som Casper Nielsen, som sand for dyden ikke har spillet særligt godt i OB-trøjen, ham fik jeg respekt for; da han efter nederlaget i Silkeborg, lignede en mand, der lige havde fået hevet hele sit livsgrundlag væk under sig, men alligevel gik ned og gav hånd til de medrejsende fans.

              Det lokker folk på stadion! At man giver noget af sig selv. Ikke klappølser, OB-quizzer, øl og vand.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                Modtaget, jeg er sjovt nok uenig. Kan jeg så lokke dig til at svare på de spørgsmål jeg har til dit indlæg også?
                Du efterlyste et statement. Det her statement: "Vores udfordring er, at vi ikke kan opfylde det behov, folk har om, at OB vinder samtlige kampe"

                Det statement har jeg et problem med.

                Jeg kritiserer ikke Jack Jørgensens arbejde - han er ansat af folk til at udfylde et arbejdsområde, som jeg, ja, dybest set mener kun kan virke, hvis spillet på banen, indsatsen på banen og ordene før og efter kampene har skabt den begejstring, der skal til for i det hele taget at lokke folk på stadion. Jeg blev i sin tid ikke fan af OB, fordi der var hornorkester på stadion eller en kat, der der skulle danse. Jeg blev fan af OB, fordi jeg blev grebet af stemningen og så et godt OB-hold. I mine 3 første kampe på Odense Stadion vandt OB med en samlet målscore på 10-2. Det var dengang man kunne gå fra den ene ende af stadion til den anden for at se en halvleg i hver ende. Jeg så Elstrup, Tchami, Sangild, sågar Leon Hansen - for hvem fodbold ikke var at sætte sit hår op med elastik og des lige, men om at smadre igennem.

                Stadionoplevelsen er et arbejdsområde, som der selvfølgelig skal arbejdes med - men det vil ikke lokke mange flere folk på stadion. Det kan sejre og indsats kun gøre. Når først man har fået det ene, kan man bruge det andet til at fastholde.

                MvH ChrisOB


                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Du efterlyste et statement. Det her statement: "Vores udfordring er, at vi ikke kan opfylde det behov, folk har om, at OB vinder samtlige kampe"

                  Det statement har jeg et problem med.

                  Jeg kritiserer ikke Jack Jørgensens arbejde - han er ansat af folk til at udfylde et arbejdsområde, som jeg, ja, dybest set mener kun kan virke, hvis spillet på banen, indsatsen på banen og ordene før og efter kampene har skabt den begejstring, der skal til for i det hele taget at lokke folk på stadion. Jeg blev i sin tid ikke fan af OB, fordi der var hornorkester på stadion eller en kat, der der skulle danse. Jeg blev fan af OB, fordi jeg blev grebet af stemningen og så et godt OB-hold. I mine 3 første kampe på Odense Stadion vandt OB med en samlet målscore på 10-2. Det var dengang man kunne gå fra den ene ende af stadion til den anden for at se en halvleg i hver ende. Jeg så Elstrup, Tchami, Sangild, sågar Leon Hansen - for hvem fodbold ikke var at sætte sit hår op med elastik og des lige, men om at smadre igennem.

                  Stadionoplevelsen er et arbejdsområde, som der selvfølgelig skal arbejdes med - men det vil ikke lokke mange flere folk på stadion. Det kan sejre og indsats kun gøre. Når først man har fået det ene, kan man bruge det andet til at fastholde.

                  MvH ChrisOB

                  Og Jacks arbejde er netop ikke det sportslige, så har bare svært ved at se kritikken af at han prøver at optimere alt det omkring stadion. Så kan man have forskellige holdninger til præcis hvad der skal til, men manden arbejder for at skabe flere tilskuere, så har der været nogle forbiere, men generelt sker der noget i OB på den side, og så at klandre ham for en præmis der intet har med ham at gøre synes jeg bare er forkert.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Fodbold er IKKE håndbold eller basketball, hvor en lille eller stor indendørshal med basanlæg kan pumpe stemningsmusik ud til folket, og T-shirt kanonerne kan tilfredsstille en sponsor eller to - nej fodbold er kultur - og kultur skal behandles med respekt - ikke udsættes for en eller anden pseudo-marketingsrapport, der alligevel ikke gør en skid forskel på om folk kommer på stadion og kommer igen eller ej.

                    Der skal vises begejstring - og den starter på banen og skal så florere ud på lægterne, hvor folk kommer fordi de er en del af en historie - akkurat som du så fint beskriver det i dit indlæg.

                    Jeg elsker en historie om spillere, der kommer til OB og lærer at gu bliver der stillet krav til dem, gu bliver der råbt efter dem og skrevet mere eller mindre dumme ting på et debatforum - men det er meningen, de skal gå ud og få folk til at æde deres ord - få dem til at blive begejstret for dig - ikke lukke dig enten fornærmet eller deprimeret inde i dig selv.

                    Alt andet vil bare skabe distance spillere og fans imellem. Så er jeg ligeglad med, at man dybest set hellere ville være i en anden klub, mens man er her, så dyrker man den relation - og giver folket noget andet end boldtrilleri og udendomssnak bagefter et nederlag.

                    Man giver noget af sig selv - så får man edermame også noget tilbage. Tingager! Grytebust! KEP! De giver noget af sig selv - og de var og er helte i min bog.

                    Ja selv en spiller som Casper Nielsen, som sand for dyden ikke har spillet særligt godt i OB-trøjen, ham fik jeg respekt for; da han efter nederlaget i Silkeborg, lignede en mand, der lige havde fået hevet hele sit livsgrundlag væk under sig, men alligevel gik ned og gav hånd til de medrejsende fans.

                    Det lokker folk på stadion! At man giver noget af sig selv. Ikke klappølser, OB-quizzer, øl og vand.

                    MvH ChrisOB
                    Jeg er sådan set enig med alt det, du skriver her (bortset fra, at der er også vil være et segment, som vil gå op i helhedsoplevelsen).

                    Jeg synes bare, at der er et element, der mangler i den her debat – nemlig, at spillerne så også får noget/nok tilbage den anden vej. Der er en lille kerne af fans, der knokler for stemningen og oplevelsen, men det er for få, og det svækker fansenes indflydelse betragteligt. To gange inden for det sidste års tid har fans og klub for alvor stillet sig sammen skulder ved skulder: Efteråret 16 hjemme mod AGF, og efteråret 17 hjemme mod Brøndby. Her fik vi at se, at fyldte stemningsafsnit også kan være med til at løfte spillerne, ligesom deres indsats løfter stemningen.

                    Det er for nemt som fan bare at tage offerrollen på sig. Fansene skal vel også give noget af sig selv for at få noget tilbage – eller det er måske nok at betale? Det bliver selvfølgelig lidt en hønen-og-ægget diskussion, men langt de fleste OB fans opfører sig som forbrugere/kunder, og så bliver det også nemmere at anskue og behandle dem/os som sådan.

                    Jeg skyder overhovedet ikke efter dig (eller andre) personligt, men måske ville det også være nemmere for klubben at se fansene og sammenspillet som en ressource, hvis vi rent faktisk var det i en højere grad.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                      Jeg er sådan set enig med alt det, du skriver her (bortset fra, at der er også vil være et segment, som vil gå op i helhedsoplevelsen).

                      Jeg synes bare, at der er et element, der mangler i den her debat – nemlig, at spillerne så også får noget/nok tilbage den anden vej. Der er en lille kerne af fans, der knokler for stemningen og oplevelsen, men det er for få, og det svækker fansenes indflydelse betragteligt. To gange inden for det sidste års tid har fans og klub for alvor stillet sig sammen skulder ved skulder: Efteråret 16 hjemme mod AGF, og efteråret 17 hjemme mod Brøndby. Her fik vi at se, at fyldte stemningsafsnit også kan være med til at løfte spillerne, ligesom deres indsats løfter stemningen.

                      Det er for nemt som fan bare at tage offerrollen på sig. Fansene skal vel også give noget af sig selv for at få noget tilbage – eller det er måske nok at betale? Det bliver selvfølgelig lidt en hønen-og-ægget diskussion, men langt de fleste OB fans opfører sig som forbrugere/kunder, og så bliver det også nemmere at anskue og behandle dem/os som sådan.

                      Jeg skyder overhovedet ikke efter dig (eller andre) personligt, men måske ville det også være nemmere for klubben at se fansene og sammenspillet som en ressource, hvis vi rent faktisk var det i en højere grad.
                      Det er nogle meget gode pointer, du kommer med her.

                      Jeg har det sådan, at det er mere undskyldt at påtage sig en offer-rolle, hvis man anskuer OB som en størrelse, hvor kernen er der og har været dér igennem mange+ år og vil være der mange år efter de fleste af de nuværende ansatte, både administrativt og på banen forlængst har forladt klubben. Det er dem, der skal overbevise os - og så får de også mere af os. Jeg synes faktisk, at de har fået mere igennem samtlige år med Kent Nielsen/Jesper Hansen, end man egentlig har fortjent - af støtte under kampene både på hjemmebane, men måske navnligt på udebane især.

                      Det er svært at hanke sig selv op til at lave en indsats for et hold og en ledelse, man dybest set ikke føler giver nok af sig selv - vis a vis f.eks at gøre som Casper Nielsen i Silkeborg og gå ned og give hånd til de fans, der står dernede og vise med al tydelighed, at det her går dem på.

                      Jeg synes vi har været en ressource, og at én af grundene til at vi ikke er store nok er bl.a det stykke arbejde, eller mangel på samme, som de har lagt i det de senere år. Jeg føler intet slægtskab med OSE; jeg føler slægtskab med navnet OB, som de er ansat til at varetage. Når jeg er på stadion om 20 år igen - og de ikke er; så er det faktisk dem, der først og fremmest skal give ud af sig selv, før jeg skal give ud af mig selv.

                      Jeg er mere end bare en kunde - og jeg ved godt, at du ikke er efter mig personligt - men når jeg er mere end bare en kunde, så er det mig, de skal gøre tilfreds - og ikke omvendt. For hvis de gør mig tilfreds, så vil de også få meget mere igen. Støtten til klubben OB er for mit vedkommende ubegrænset, men tilliden til dem, der er ANSAT til at varetage klubben OB's interesser den hverken er, eller bør imo være ubegrænset.

                      Da Mikkel Desler efter en mistet bold fortsatte sit løb for at erobre en bold, så gjorde han mere for at lokke folk på stadion end enhver "helhedsoplevelse" kan gøre. Det er min påstand.

                      Jeg ved godt at i moderne fodbold er der ikke nok ikke noget, der hedder ægte klubfølelse længere for spillerne, men det betyder ikke, at jeg skal opgive håbet om det romantiske i fodbold. Og i den sammenhæng, der tror jeg stadig at hvis de giver mere af sig selv, uanset om de så ikke føler, de får noget den anden vej, så vil de få tilbage - endda tifoldigt.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                        Jeg er sådan set enig med alt det, du skriver her (bortset fra, at der er også vil være et segment, som vil gå op i helhedsoplevelsen).

                        Jeg synes bare, at der er et element, der mangler i den her debat – nemlig, at spillerne så også får noget/nok tilbage den anden vej. Der er en lille kerne af fans, der knokler for stemningen og oplevelsen, men det er for få, og det svækker fansenes indflydelse betragteligt. To gange inden for det sidste års tid har fans og klub for alvor stillet sig sammen skulder ved skulder: Efteråret 16 hjemme mod AGF, og efteråret 17 hjemme mod Brøndby. Her fik vi at se, at fyldte stemningsafsnit også kan være med til at løfte spillerne, ligesom deres indsats løfter stemningen.

                        Det er for nemt som fan bare at tage offerrollen på sig. Fansene skal vel også give noget af sig selv for at få noget tilbage – eller det er måske nok at betale? Det bliver selvfølgelig lidt en hønen-og-ægget diskussion, men langt de fleste OB fans opfører sig som forbrugere/kunder, og så bliver det også nemmere at anskue og behandle dem/os som sådan.

                        Jeg skyder overhovedet ikke efter dig (eller andre) personligt, men måske ville det også være nemmere for klubben at se fansene og sammenspillet som en ressource, hvis vi rent faktisk var det i en højere grad.
                        Det er i mine øjne et rigtig dårligt modargument. Hvornår er vi så mange nok, eller lyder høje nok, til at spillerne synes de får noget ud af at bakke op om os?
                        Igen henviser jeg til, at man altså godt kan finde ud af det når man tjener 10-15x mere end den gennemsnitlige SL-spiller og står foran 200 mennesker fra Mainz? Er landsholdsspiller med VM-finale på CV'et og står foran fans der i de første 10 minutter skriger dig ind i hovedet hvor elendig du er... De står det igennem, og bruger 20-25-30 minutter på at pleje dem og vende frustrationen til konstruktiv støtte.

                        Hvorfor kan de så ikke i OB eller DK generelt? Og du nævner de seneste år hvor stemningsgruppen vitterligt er blevet lille - men der var jo samme udfordring i de store succesår. Jeg nævner igen Getafe hvor vel 150 fans skreg mindst ligeså højt som til Villareal-kampen - og som havde brugt en anseelig sum penge og 3-4 timers flyvetur på at støtte...

                        Og hvad gav spillerne og OB os igen dér? Eller i Bern, Prag, Beograd, Stuttgart, Enschede, London eller Heerenveen?

                        Comment


                          #27
                          Jeg kan generelt godt følge mange af kritikpunkterne her i tråden, og jeg synes også, der går vel meget ærgerlig marketingssnak i den fra Jack her, men jeg vil lige understrege, at der også arbejdes på nogle af de parametre, I omtaler her.

                          Jeg kender langt fra til alle de kommende initiativer, og jeg kan derfor ikke afvise, at der kommer til at foregå nogle ting på stadion, som rammer helt forbi flertallet herinde. Jeg ved dog lidt om, hvad der kommer til at ske bag RMN-tribunen, og uden at afsløre for meget vil jeg sige, at der er minimum ét ret bemærkelsesværdigt tiltag, der er helt i tråd med det, der bliver efterspurgt her.

                          Derudover arbejdes der også på et tiltag, der forhåbentlig kan mindske afstanden mellem klub og fans. Jeg er nemlig helt enig i, at det er et stort problem, at så mange føler, de ikke bliver hørt.
                          SLO

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Det er nogle meget gode pointer, du kommer med her.

                            Jeg har det sådan, at det er mere undskyldt at påtage sig en offer-rolle, hvis man anskuer OB som en størrelse, hvor kernen er der og har været dér igennem mange+ år og vil være der mange år efter de fleste af de nuværende ansatte, både administrativt og på banen forlængst har forladt klubben. Det er dem, der skal overbevise os - og så får de også mere af os. Jeg synes faktisk, at de har fået mere igennem samtlige år med Kent Nielsen/Jesper Hansen, end man egentlig har fortjent - af støtte under kampene både på hjemmebane, men måske navnligt på udebane især.

                            Det er svært at hanke sig selv op til at lave en indsats for et hold og en ledelse, man dybest set ikke føler giver nok af sig selv - vis a vis f.eks at gøre som Casper Nielsen i Silkeborg og gå ned og give hånd til de fans, der står dernede og vise med al tydelighed, at det her går dem på.

                            Jeg synes vi har været en ressource, og at én af grundene til at vi ikke er store nok er bl.a det stykke arbejde, eller mangel på samme, som de har lagt i det de senere år. Jeg føler intet slægtskab med OSE; jeg føler slægtskab med navnet OB, som de er ansat til at varetage. Når jeg er på stadion om 20 år igen - og de ikke er; så er det faktisk dem, der først og fremmest skal give ud af sig selv, før jeg skal give ud af mig selv.

                            Jeg er mere end bare en kunde - og jeg ved godt, at du ikke er efter mig personligt - men når jeg er mere end bare en kunde, så er det mig, de skal gøre tilfreds - og ikke omvendt. For hvis de gør mig tilfreds, så vil de også få meget mere igen. Støtten til klubben OB er for mit vedkommende ubegrænset, men tilliden til dem, der er ANSAT til at varetage klubben OB's interesser den hverken er, eller bør imo være ubegrænset.

                            Da Mikkel Desler efter en mistet bold fortsatte sit løb for at erobre en bold, så gjorde han mere for at lokke folk på stadion end enhver "helhedsoplevelse" kan gøre. Det er min påstand.

                            Jeg ved godt at i moderne fodbold er der ikke nok ikke noget, der hedder ægte klubfølelse længere for spillerne, men det betyder ikke, at jeg skal opgive håbet om det romantiske i fodbold. Og i den sammenhæng, der tror jeg stadig at hvis de giver mere af sig selv, uanset om de så ikke føler, de får noget den anden vej, så vil de få tilbage - endda tifoldigt.

                            MvH ChrisOB
                            Men man kunne jo også anskue det sådan, at når fansene efterhånden er det eneste langtidsholdbare, så har man også et større ansvar over for OB og for at ville OB det bedste, selvom den til en hver tid sidende ledelse/træner etc. ikke nødvendigvis er ens kop the eller gør det godt nok.

                            Du siger, at i Kent Nielsen/Jesper Hansen æraen har der været mere støtte end fortjent, hvilket man self godt kan argumentere for ud fra resultaterne, men hvis støtten nu havde været konstant højere, så havde de måske også haft bedre forudsætninger: bedre præstationer måske (under den præmis at støtten også gavner på den front), flere indtægter, en mere attraktiv klub for spillere at komme til – og nok så vigtigt, så ville kritikken måske også har været mere mærkbar eller have mere vægt bag sig, hvis den kom fra en større samlet skare, i stedet for at komme til udtryk som det her drypvisse frafald, som vi har været vidne til i en del år, og som på en eller anden måde er lidt uhåndgribeligt (især fordi det også er en tendens, der ses over det meste af landet i en eller anden grad).

                            Jeg er helt enig med dig i, at Deslers genpres betyder mere end en pude til et koldt sæde eller whatever, men hvis det nu også sydede og boblede og gav sig til udtryk på tribunen, så ville det måske også anspore Deslers sidemand til at tage samme løb næste gang osv.

                            Det er en større drøm for mig, at Odense/Fyn vil samle sig om OB, end at vi bliver, lad os sige, en fast bestanddel af top-6. Jeg ved godt, at det på nogen måder er lidt pladderromantisk fra min side, men der har bare vist sig, at Odense faktisk godt kan samle sig, det falder bare for nemt fra hinanden igen, og det er ikke kun klubbens skyld i mine øjne. Det er et samspil, hvor der skal være velvilje fra begge parter. Forholdet virker tyndslidt, men det virker omvendt også som om på mig, at klubben prøver at række lidt ud nu, og det synes jeg er meget positivt, selvom det hele ikke er lige elegant eller virker efter hensigten.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Rene_Razz Se indlæg
                              Det er i mine øjne et rigtig dårligt modargument. Hvornår er vi så mange nok, eller lyder høje nok, til at spillerne synes de får noget ud af at bakke op om os?
                              Igen henviser jeg til, at man altså godt kan finde ud af det når man tjener 10-15x mere end den gennemsnitlige SL-spiller og står foran 200 mennesker fra Mainz? Er landsholdsspiller med VM-finale på CV'et og står foran fans der i de første 10 minutter skriger dig ind i hovedet hvor elendig du er... De står det igennem, og bruger 20-25-30 minutter på at pleje dem og vende frustrationen til konstruktiv støtte.

                              Hvorfor kan de så ikke i OB eller DK generelt? Og du nævner de seneste år hvor stemningsgruppen vitterligt er blevet lille - men der var jo samme udfordring i de store succesår. Jeg nævner igen Getafe hvor vel 150 fans skreg mindst ligeså højt som til Villareal-kampen - og som havde brugt en anseelig sum penge og 3-4 timers flyvetur på at støtte...

                              Og hvad gav spillerne og OB os igen dér? Eller i Bern, Prag, Beograd, Stuttgart, Enschede, London eller Heerenveen?
                              Man kan helt sikkert godt lære noget af at kigge til Tyskland. Men der er også noget med ejerstrukturen i de tyske klubber, der giver fansene mere indflydelse og betyder, at du nok ikke kan sammenligne 1:1. Desuden, så er stemningen og opbakningen i Tyskland generelt også helt fantastisk, og det forstærker da netop mit argument med, at spillerne/klubben er mere lydhør, hvis fansene giver mere af sig selv. Det er jo svært for mig at sætte et antal eller et decibelniveau på, men synes du med hånden på hjertet, at der er god stemning på Odense stadion pt? Det er ikke for at sige noget som helst ondt, om dem som rent faktisk gør en kæmpe indsats for at skabe stemning, men de kæmper en svær kamp pt. Og antallet af mennesker på de andre tribuner er for lavt til, at det virkeligt batter noget.

                              Det lyder som om, at du har haft nogle ærgerlige oplevelser, som jeg ikke helt kan relatere til. Jeg synes generelt, at spillerne er ganske gode til at takke af efter kampene. Men de er også mennesker, og jeg forstår helt ærligt godt, hvis det kan blive lidt halvhjertet, når 95% af tilskuerne er væk nærmest før slutfløjtet er lydt og stemningen undervejs har været so-so.

                              Det er selvfølgelig ikke kun fansenes ansvar. Der skal to til tango. Og jeg skrev også efter sidste udsendelse med stemmer fra Ådalen et indlæg om, hvor ærgerligt det er, at Kent Nielsen nærmest får det til at virke som om, at fansene er et nødvendigt onde / en modpol. Men som jeg ser det, så kræver det en indsats for begge parter for at opnå et mere varigt godt samarbejde.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                                Man kan helt sikkert godt lære noget af at kigge til Tyskland. Men der er også noget med ejerstrukturen i de tyske klubber, der giver fansene mere indflydelse og betyder, at du nok ikke kan sammenligne 1:1. Desuden, så er stemningen og opbakningen i Tyskland generelt også helt fantastisk, og det forstærker da netop mit argument med, at spillerne/klubben er mere lydhør, hvis fansene giver mere af sig selv. Det er jo svært for mig at sætte et antal eller et decibelniveau på, men synes du med hånden på hjertet, at der er god stemning på Odense stadion pt? Det er ikke for at sige noget som helst ondt, om dem som rent faktisk gør en kæmpe indsats for at skabe stemning, men de kæmper en svær kamp pt. Og antallet af mennesker på de andre tribuner er for lavt til, at det virkeligt batter noget.

                                Det lyder som om, at du har haft nogle ærgerlige oplevelser, som jeg ikke helt kan relatere til. Jeg synes generelt, at spillerne er ganske gode til at takke af efter kampene. Men de er også mennesker, og jeg forstår helt ærligt godt, hvis det kan blive lidt halvhjertet, når 95% af tilskuerne er væk nærmest før slutfløjtet er lydt og stemningen undervejs har været so-so.

                                Det er selvfølgelig ikke kun fansenes ansvar. Der skal to til tango. Og jeg skrev også efter sidste udsendelse med stemmer fra Ådalen et indlæg om, hvor ærgerligt det er, at Kent Nielsen nærmest får det til at virke som om, at fansene er et nødvendigt onde / en modpol. Men som jeg ser det, så kræver det en indsats for begge parter for at opnå et mere varigt godt samarbejde.

                                Det kræver helt sikkert noget begge veje , stemningen pt er pinlig byen/ oplandet / klubben’s størrelse taget i betragtning . Oven i en periode med svigtende resultater og manglende stjerner på holdet samt en mildt sagt ikke publikums appellerende ledelse/sportsdirektør /træner har der i perioder været mere en stemning af modstand og dem/os fremfor en stemning af samhørighed .

                                Rigtig mange af os sure gamle mænd som kritiserer og brokker os kræver ikke sejre hver gang eller sambanold , ej heller at vi henter Messi eller Klopp , vi er rigtig godt tilfredse med Fester , KEP og lignende . Den for mig største mangelvare de seneste år har været troværdighed . Troværdighed i retningen , ambitionerne , indkøbene og ikke mindst i udmeldingerne fra især JH ( også gerne fra Thorning )
                                Jeg er stadig af den overbevisning at når omgivelserne kan se meningen og troværdigheden med klubbens handlinger så kan de også bedre bakke op om klubben , selv i perioder hbor det halter og vi bliver nummer 8 .
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X