Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBstruktion - Nyt fra Jack Jørgensen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OBstruktion - Nyt fra Jack Jørgensen

    Vi har i dag haft en god snak med vores kommercielle chef, Jack Jørgensen, i Ådalen, og det er der kommet to nye indlæg ud af.

    I det ene fortæller han om, hvordan det indtil videre er gået med vores ambassadørkorps, og i det andet fortæller han, hvilke nye ting, der kommer til at ske i løbet af 2018. Der er nogle rigtig spændende ting på plakaten.

    http://obstruktion.dk/jack-joergense...ores-historie/

    http://obstruktion.dk/jack-joergensen-skal-ske-2018/

    #2
    Spændende. Du nåede ikke lige at høre ham ad om det var for at højne oplevelsen på stadion, at de har sat hegn op?

    Comment


      #3
      Jeg kommer på stadion for at se fodbold, selvfølgelig er det rart hvis alt det udenom er lækkert, men er fodbolden ikke iorden (herunder også klubbens behandling af fans, ambitions niveau og kommunikation) så er der ikke nogen indpakning der kan hive mig på stadion! Net imellem banen og tilskuerne har aldrig været nødvendigt i danmark uden for københavn og er ødelæggende for oplevelsen!
      Fokuser på at fodbolden er fængende og inspirerende, så skal folk nok komme!

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af John Doe Se indlæg
        Spændende. Du nåede ikke lige at høre ham ad om det var for at højne oplevelsen på stadion, at de har sat hegn op?
        Det spurgte jeg ham om. Han svarede:

        Hej Carsten

        Vi er kede af, at du føler dig generet af nettet.

        Vi har desværre oplevet en del gange, at der under opvarmning, hvor publikum er uopmærksomme, er tilskuere, der bliver ramt af vildfarne bolde.
        Det har desværre både betydet smadrede briller, hjernerystelser og andre skader på publikum, som påvirker såvel omkringstående tilskuere - som spillerne på banen.

        Vi har derfor – i lighed med mange andre stadions – valgt at sætte nettet op, og vi har besluttet at sætte et net op, der er så lille som muligt, og som samtidig er så stort-masket som muligt. Maskerne i nettet er i samme størrelse som i nettet i målet, og de tilbagemeldinger vi har fået fra en del andre fans er, at det ikke har været til gene.

        Det betyder meget for os, at vores tilskuere kan tage del i stemningen på RMN-tribunen uden at risikere hjernerystelser og ødelagte briller, og derfor er nettet som udgangspunkt kommet for at blive.

        PS: Tillykke med sejren i går J

        Venlig hilsen / Best Regards
        Jack Jørgensen
        Kommerciel chef/ Commercial manager
        Jeg spurgte så, om man ikke kunne sænke det net under kampen? Intet svar på det.

        Når nu Jacks argumenter går på opvarmningen, så forstår jeg ikke, at man ikke vælger at sænke det under kampen. Det kan sagtens være, det bare er mig, men det generer mig virkelig at skulle se gennem det net. Jeg føler mig slet ikke lige så tæt på kampen som før, og i min vrede i kulden spekulerede jeg endda på, om man skulle have set den i tv i stedet. Næste kamp kan jeg i hvert fald ikke se fra samme sted, hvor jeg ellers har set næsten alle mine kampe fra. Det synes jeg er super ærgerligt og helt unødvendigt. Det er i mine øjne en væsentlig forringelse af stadionoplevelsen, som Jack ellers påstår at ville højne øv
        Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

        Comment


          #5
          For en del år siden havde vi også net op bag målene, og jeg må indrømme, at det ikke generer mig synderligt. I hvert fald ville det hverken få mig til at flytte plads eller overveje, om jeg gad komme til fodbold.

          Jack har jo for så vidt ret i, at der er rigtigt mange tilbud at vælge imellem, når der spilles fodbold på stadion. Rammerne omkring kampene bør være fine, MEN det er og bliver resultaterne, der afgør, om der kommer folk på stadion eller ej.

          Fynboer er åbenbart kræsne, og det er ikke som i gamle dage, hvor man enten kunne høre kampen i radioen eller se kampen på stadion. Der var ikke andre muligheder. Og i øvrigt var der også kun en kamp i tv om ugen til sportslørdag - engelsk, vel at mærke. I dag bliver vi proppet med fodbold alle ugens dage. Folk bliver mættet. Folk er ikke sultne for at komme til at se live bold.

          Jeg tror i øvrigt ikke på, at et nyt, fedt stadion trækker voldsomt mange flere tilskuere på stadion. Se bare i Esbjerg. De fik bygget et af de allerfedeste stadions i Danmark. Det var jo ikke ligefrem sådan, at der var pres på indgangene derovre.

          Resultaterne tæller - det er et langt, sejt træk at få flere folk retur på stadion...og nye trukket til.
          Mvh Kent

          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
            For en del år siden havde vi også net op bag målene, og jeg må indrømme, at det ikke generer mig synderligt. I hvert fald ville det hverken få mig til at flytte plads eller overveje, om jeg gad komme til fodbold.

            Jack har jo for så vidt ret i, at der er rigtigt mange tilbud at vælge imellem, når der spilles fodbold på stadion. Rammerne omkring kampene bør være fine, MEN det er og bliver resultaterne, der afgør, om der kommer folk på stadion eller ej.

            Fynboer er åbenbart kræsne, og det er ikke som i gamle dage, hvor man enten kunne høre kampen i radioen eller se kampen på stadion. Der var ikke andre muligheder. Og i øvrigt var der også kun en kamp i tv om ugen til sportslørdag - engelsk, vel at mærke. I dag bliver vi proppet med fodbold alle ugens dage. Folk bliver mættet. Folk er ikke sultne for at komme til at se live bold.

            Jeg tror i øvrigt ikke på, at et nyt, fedt stadion trækker voldsomt mange flere tilskuere på stadion. Se bare i Esbjerg. De fik bygget et af de allerfedeste stadions i Danmark. Det var jo ikke ligefrem sådan, at der var pres på indgangene derovre.

            Resultaterne tæller - det er et langt, sejt træk at få flere folk retur på stadion...og nye trukket til.
            Der er jeg uenig. Esbjergs tilskueretal steg da markant i den første sæson med nyt stadion. Og de har da haft flere end på det gamle. Jeg tror ikke du finder nogle klubber der får nyt stadion, som IKKE oplever fremgang. SE, FCM, SIF, ja som sagt, du finder ikke nogen der har fået færre tilskuere af at få nyt stadion. Det er jeg ret sikker på vi også ville opnå, ligeledes hvis vi fik de forbandet hjørner lukket. Så ville vi rent faktisk have et sindsygt fedt stadion. Men ja resultaterne tæller selvfølgelig. Og dog har vi jo i år set en fin fremgang på tilskueresiden.

            Comment


              #7
              Jeg var også undrende over nettet da jeg kom i søndags, men glemte helt undervejs at det var der.
              Jeg kan huske at der var net på det meste af tribunen før stadion blev ombygget i 97 :)

              I øvrigt endnu en godt interview, selv om han ikke afslører så meget

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Il Corvo Se indlæg
                Jeg kommer på stadion for at se fodbold, selvfølgelig er det rart hvis alt det udenom er lækkert, men er fodbolden ikke iorden (herunder også klubbens behandling af fans, ambitions niveau og kommunikation) så er der ikke nogen indpakning der kan hive mig på stadion! Net imellem banen og tilskuerne har aldrig været nødvendigt i danmark uden for københavn og er ødelæggende for oplevelsen!
                Fokuser på at fodbolden er fængende og inspirerende, så skal folk nok komme!

                Det lyder lidt som et forsøg på at det skal blive et gøglermarked .. og noget klappølse stemning ..

                INGEN forlanger vi vinder hver gang , sikke en gang bræk .. han kender tydeligvis ikke folkets “ krav “ ..


                Hvordan gør ambassadør korpset sig synlig ift fansene og Hr og Fru Fynbo ?
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Det lyder lidt som et forsøg på at det skal blive et gøglermarked .. og noget klappølse stemning ..

                  INGEN forlanger vi vinder hver gang , sikke en gang bræk .. han kender tydeligvis ikke folkets “ krav “ ..


                  Hvordan gør ambassadør korpset sig synlig ift fansene og Hr og Fru Fynbo ?
                  Det Jack Jørgensen er det samme som rigtigt mange andre har gjort - Slået fast at fynboer er et kræsent folkefærd; det er hverken nyt eller overraskende - og så giver han lige skruen endnu et drej ved at lave et statement, som han udemærket godt ved ikke er rigtigt, men som lige skal male kritikken og kravene den eller de tand skarpere, end de egentligt er og har været. Som når man forlangte bedre spil - så blev det herinde til at vi skulle spille ligesom Barcelona.

                  Vi forlanger retning, styring og indsats. Hvor selv kulde og vinterferieramte kampe imod en hvilken som helst modstander, som mininum trækker 4-5000 - hvor det er nemt at lokke folk med på stadion - hvor der er begejstring om OB, både før, under og efter kampene. Stadionoplevelsen trækker ikke folk på stadion og gør dem til fans - det gør spillet på banen - profiler - en historie - et projekt.

                  Hvad nytte gør en god stadionoplevelse, hvis det kun er 2-3000 der dukker op? I et opland som det odenseanske og fynske?

                  Folkets krav er ikke at vinde 6-1 hver kamp; folkets krav er at man efter 80 minutter, uanset stilling tager løbet for sidemanden og smækker igennem.

                  Hvis Jack Jørgensen og resten af hans slæng af verdensfjerne marketings-gøglere i OSE ikke snart fatter det, så kan de lave det ene tiltag efter det andet, og det vil ikke hæve begejstringen for OB - og dermed muligheden for at lokke folk på stadion med andet end gratisbilletter.

                  Tag jer sammen OSE! Holdet gjorde det på banen sidst.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #10
                    Jeg må også sige jeg er træt af at høre på den falske præmis om at fynboer er særligt kræsne. Vi vil bare se nogle spillere der vil dø med støvlerne på og selvfølgelig vinde en gang i mellem. Da jeg begyndte at holde med OB i midthalvfemserne var det da ikke fordi vi vandt mesterskaber. Sp skulle jeg have valgt Brøndby som så mange andre fynboer.

                    Og den med at spillet skal være som Barcelona er ligeså meget en stråmand som når Jesper Hansen siger at vi forventer at han henter Messi.

                    Få nu lukket de hjørner!
                    OB: Danske mestre i 2075/6

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                      Jeg må også sige jeg er træt af at høre på den falske præmis om at fynboer er særligt kræsne. Vi vil bare se nogle spillere der vil dø med støvlerne på og selvfølgelig vinde en gang i mellem. Da jeg begyndte at holde med OB i midthalvfemserne var det da ikke fordi vi vandt mesterskaber. Sp skulle jeg have valgt Brøndby som så mange andre fynboer.

                      Og den med at spillet skal være som Barcelona er ligeså meget en stråmand som når Jesper Hansen siger at vi forventer at han henter Messi.

                      Få nu lukket de hjørner!
                      Det har Jesper Hansen da ikke udtalt, så vidt jeg ved. Det var stemmer fra ådalen, der citerede en samtale, hvor han sagde, st hvis han hentede Messi, så ville han få kritik for, at han ikke kunne heade.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Det Jack Jørgensen er det samme som rigtigt mange andre har gjort - Slået fast at fynboer er et kræsent folkefærd; det er hverken nyt eller overraskende - og så giver han lige skruen endnu et drej ved at lave et statement, som han udemærket godt ved ikke er rigtigt, men som lige skal male kritikken og kravene den eller de tand skarpere, end de egentligt er og har været. Som når man forlangte bedre spil - så blev det herinde til at vi skulle spille ligesom Barcelona.

                        Vi forlanger retning, styring og indsats. Hvor selv kulde og vinterferieramte kampe imod en hvilken som helst modstander, som mininum trækker 4-5000 - hvor det er nemt at lokke folk med på stadion - hvor der er begejstring om OB, både før, under og efter kampene. Stadionoplevelsen trækker ikke folk på stadion og gør dem til fans - det gør spillet på banen - profiler - en historie - et projekt.

                        Hvad nytte gør en god stadionoplevelse, hvis det kun er 2-3000 der dukker op? I et opland som det odenseanske og fynske?

                        Folkets krav er ikke at vinde 6-1 hver kamp; folkets krav er at man efter 80 minutter, uanset stilling tager løbet for sidemanden og smækker igennem.

                        Hvis Jack Jørgensen og resten af hans slæng af verdensfjerne marketings-gøglere i OSE ikke snart fatter det, så kan de lave det ene tiltag efter det andet, og det vil ikke hæve begejstringen for OB - og dermed muligheden for at lokke folk på stadion med andet end gratisbilletter.

                        Tag jer sammen OSE! Holdet gjorde det på banen sidst.

                        MvH ChrisOB
                        Jeg er så træt af de her marketing-typer der overbefolker danske fodboldklubber... Deres løsninger på vigende tilskuertal er intetsigende og altid helt ude af trit med dét som alle kan se.
                        Der skal fokus på "produktet" og "oplevelser"... Altså fancy barer, små madboder, cheerleaders, dumme konkurrencer og quizzer, opgejlede stadionspeakere og fingermaling og hoppeborg for børn og familiesegmentet...

                        Tag én tur til et hvilket som helst Bundesliga-stadion - man finder øl og pølser, et fyldigt kampprogram til næsten ingen penge, to gamle gubber der diskuterer fodbold før kampen og rimelige billetpriser på gode moderne stadions.

                        Og først og fremmest ser man respekt for fans, inddragelse så folk ikke kan blive væk. Jeg har set Bernd Leno og Kiessling pisse en sikker CL-plads væk i Hamburg under et år efter de kom hjem som verdensmestre... Alligevel var det første de gjorde, at stille sig op sammen med resten af holdet og lytte til deres fans.

                        Jeg har set Jonas Lössl droppe sig til nederlag i Ingolstadt - og være på vej af banen i raseri. Indtil han kom i tanke om at han ikke spillede i Danmark længere - og vendte om og stod med resten af holdet og lyttede på deres medrejsende fans. Dernæst blev en capo inviteret på banen - han fik lov at holde den første peptalk for spillerne - før trænere og medier havde fået lov at komme til. Mens resten af fansene jublede i baggrunden.
                        Pludselig var et tungt nederlag vendt til ny kampgejst og et "vi står sgu sammen - og næste gang skal vi vise dem..."

                        Jeg har tilsvarende været på en række europæiske aways med OB - i Getafe eksempelvis var Bashkim eneste OB'er der nærmede sig os fans og sagde tak for støtten. Resten forsvandt ud af banen.

                        Hvis spillere med VM-guldmedaljer kan vise respekt og lytte til deres fans - hvorfor kan de så ikke i Superligaen?

                        Hvorfor er det at selv ved spændende kampe, har folk mere travlt med at komme først ud til de parkerede biler end med at følge afslutningen - eller blive et par minutter efter slutfløjt fordi de ved at uanset om vi vinder eller taber har vi nogle ritualer vi skal have sammen med spillerne?

                        Hvordan kan det være at man kan skabe samhørighed mellem tilskuere og spillere på et kæmpe stadion som i Hamburg, som også lider af svigtende resultater? Her er tribunerne ikke ryddet umiddelbart efter slutfløjt.

                        Jeg synes Jack Jørgensen skal tage på en studietur ned til Bundesligaen frem for at skele til hvad de andre danske klubber gør eller hvad der står i Marketing 1.0 bogen... Seneste tiltag i Parken er at man i pausen har en T-shirt kanon der skyder billige sponsor t-shirts op til folk i pausen. Det lokkede 8.000 tilskuere af sted i weekenden...

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Det Jack Jørgensen er det samme som rigtigt mange andre har gjort - Slået fast at fynboer er et kræsent folkefærd; det er hverken nyt eller overraskende - og så giver han lige skruen endnu et drej ved at lave et statement, som han udemærket godt ved ikke er rigtigt, men som lige skal male kritikken og kravene den eller de tand skarpere, end de egentligt er og har været. Som når man forlangte bedre spil - så blev det herinde til at vi skulle spille ligesom Barcelona.

                          Hvilket statement? Altid en god ting lige at konkretisere når man kritiserer specifikke udtalelser.

                          Vi forlanger retning, styring og indsats. Hvor selv kulde og vinterferieramte kampe imod en hvilken som helst modstander, som mininum trækker 4-5000 - hvor det er nemt at lokke folk med på stadion - hvor der er begejstring om OB, både før, under og efter kampene. Stadionoplevelsen trækker ikke folk på stadion og gør dem til fans - det gør spillet på banen - profiler - en historie - et projekt.

                          Hvad nytte gør en god stadionoplevelse, hvis det kun er 2-3000 der dukker op? I et opland som det odenseanske og fynske?

                          Du mener helt oprigtigt ikke at en bedre stadion oplevelse kan føre til større fremmøde? Eller at yngre generationer er opvokset med helt andre former for tidsfordriv og man måske derfor skal udvide oplevelsen for dem?


                          Folkets krav er ikke at vinde 6-1 hver kamp; folkets krav er at man efter 80 minutter, uanset stilling tager løbet for sidemanden og smækker igennem.


                          Hvis Jack Jørgensen og resten af hans slæng af verdensfjerne marketings-gøglere i OSE ikke snart fatter det, så kan de lave det ene tiltag efter det andet, og det vil ikke hæve begejstringen for OB - og dermed muligheden for at lokke folk på stadion med andet end gratisbilletter.

                          "Ja, det kan jeg godt. Helt kort så handler det om, at jeg har ansvaret for alt det, der ikke har noget med sporten at gøre." Dette er lige præcis ikke Jacks arbejdsområde. Skal vi ikke kritisere folk for det de faktisk laver?

                          Tag jer sammen OSE! Holdet gjorde det på banen sidst.

                          Mener du i ramme alvor at selve oplevelsen omkring stadion ikke kan få flere folk på stadion? At en bedre hjemmeside umuligt kan være en positiv ting? At det de kigget på boderne og alt andet omkring kampen ikke er noget der spiller ind?


                          MvH ChrisOB
                          PS. Du svarede mig aldrig på hvilken gruppe det var jeg var en del af?

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Rene_Razz Se indlæg
                            Jeg er så træt af de her marketing-typer der overbefolker danske fodboldklubber... Deres løsninger på vigende tilskuertal er intetsigende og altid helt ude af trit med dét som alle kan se.
                            Der skal fokus på "produktet" og "oplevelser"... Altså fancy barer, små madboder, cheerleaders, dumme konkurrencer og quizzer, opgejlede stadionspeakere og fingermaling og hoppeborg for børn og familiesegmentet...

                            Tag én tur til et hvilket som helst Bundesliga-stadion - man finder øl og pølser, et fyldigt kampprogram til næsten ingen penge, to gamle gubber der diskuterer fodbold før kampen og rimelige billetpriser på gode moderne stadions.

                            Og først og fremmest ser man respekt for fans, inddragelse så folk ikke kan blive væk. Jeg har set Bernd Leno og Kiessling pisse en sikker CL-plads væk i Hamburg under et år efter de kom hjem som verdensmestre... Alligevel var det første de gjorde, at stille sig op sammen med resten af holdet og lytte til deres fans.

                            Jeg har set Jonas Lössl droppe sig til nederlag i Ingolstadt - og være på vej af banen i raseri. Indtil han kom i tanke om at han ikke spillede i Danmark længere - og vendte om og stod med resten af holdet og lyttede på deres medrejsende fans. Dernæst blev en capo inviteret på banen - han fik lov at holde den første peptalk for spillerne - før trænere og medier havde fået lov at komme til. Mens resten af fansene jublede i baggrunden.
                            Pludselig var et tungt nederlag vendt til ny kampgejst og et "vi står sgu sammen - og næste gang skal vi vise dem..."

                            Jeg har tilsvarende været på en række europæiske aways med OB - i Getafe eksempelvis var Bashkim eneste OB'er der nærmede sig os fans og sagde tak for støtten. Resten forsvandt ud af banen.

                            Hvis spillere med VM-guldmedaljer kan vise respekt og lytte til deres fans - hvorfor kan de så ikke i Superligaen?

                            Hvorfor er det at selv ved spændende kampe, har folk mere travlt med at komme først ud til de parkerede biler end med at følge afslutningen - eller blive et par minutter efter slutfløjt fordi de ved at uanset om vi vinder eller taber har vi nogle ritualer vi skal have sammen med spillerne?

                            Hvordan kan det være at man kan skabe samhørighed mellem tilskuere og spillere på et kæmpe stadion som i Hamburg, som også lider af svigtende resultater? Her er tribunerne ikke ryddet umiddelbart efter slutfløjt.

                            Jeg synes Jack Jørgensen skal tage på en studietur ned til Bundesligaen frem for at skele til hvad de andre danske klubber gør eller hvad der står i Marketing 1.0 bogen... Seneste tiltag i Parken er at man i pausen har en T-shirt kanon der skyder billige sponsor t-shirts op til folk i pausen. Det lokkede 8.000 tilskuere af sted i weekenden...
                            Alle kampe jeg har været til i denne sæson har holdet da netop været rundt til tribunerne og sige tak for støtten. I starten af sæsonen bad stadion speakeren sågar folk på T-hansen tribunen om lige at vente fordi spillerne gerne vil sige tak for kampen.

                            Jeg synes også at cheerleaders og t-shirt kanoner og klappepølser er noget gøgl der ikke gør noget for mig. Men hvis folk får et kick ud af det, så rører det mig ikke, så længe det ikke forringer kampen. (Derfor ingen klappepølser.)

                            Jeg har desværre aldrig været til en kamp i Bundesligaen, men er det netop ikke en oplevelse der er meget større end kampen? Hvor der netop er opstillet ting der gør det til et hel dags event?

                            Comment


                              #15
                              Har ikke brug for aktioner og attraktioner omkring kampen. Vil kun se at drengene løber soler sort og fighter røven ud af buksen fra første til sidste sekund. Så alt er godt for mig.
                              Har ikke brug for store forændringer omkring kampene. Der er "små" ting som tæller og kan bringe en stor effekt: Så var det fedt da Fester og El Makrini var med på Stiften sidste sæson da vi spillede mod AGF. Kan det ikke blive "helt normalt" at de spillere som er ikke med i truppen en kampdag står der sammen med os? Det ville vise "Sammen for klubben, for byen, for altid".
                              Hvis Jack vil forændre mere så må ham gerne begynde med at give os PØLSEMIX TILBAGE. Det ville forbedre oplevelsen omkring kampen helt praktisk.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment

                              Working...
                              X