Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Årets første optaktstråd til kampen mod Football Club Helsingør!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Årets første optaktstråd til kampen mod Football Club Helsingør!

    Jeg anbefaler at tage på stadion her:

    Facebook | http://www.thisisodense.dk/da/3239/o...r#.Wnisv3zkW00

    Uanset hvad din begrundelse måtte være ;-)


    #2
    Ja sådan er vi jo efterhånden nogle stykker, der ser på OB. Det ændrer dog ikke på at kampen på søndag skal vindes. Hvis ikke sæsonen skal kuldsejle fra første færd.
    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

    Comment


      #3
      Er ThisIsOdense ikke en form for "byens blog", der er tiltænkt at se bare en lille smule nuanceret på tingene?

      Altså, hvis man oprigtigt gerne vil have folk på stadion er det, retorisk set, nok ikke den fedeste salgstale at smide af sted i et blogindlæg.

      Derudover synes jeg, at flere af bloggens statements er deciderede usaglige.

      At vurdere på forhånd, at vi har fået dårligere spillere ind er jo totalt useriøst, når de nye spillere ikke engang har spillet én kamp i stribet endnu.

      'Yderlige udsalg af fodboldtalent' er måske også lidt af en journalistisk stramning, når vi har mistet to spillere (minus Weber, der jo aldrig har fået debut) og fået tilgang af 4 spillere. Så må vi jo vurdere om, vi er blevet svækket som hold, men køb/salg af spillere er en del af fodboldklubbernes livscyklus, og når vi får tilbudt op imod 8mio for en spiller vi har givet to familiepizzaer for, så skal man ikke have en doktorgrad i økonomi for at se, om det er en god forretning eller ej. Tager man så yderligere klubbens sløje økonomi med i den betragtning, så kan vi selvfølgelig ikke sige nej til sådan en handel.

      Jeg erklærer mig ikke for tilfreds med tingenes tilstand, men det vil klæde afsenderen ikke at være så biased af egne holdninger, hvis det er tiltænkt som en lad-os-samles-for-byen-agtig-blog.

      Anyways, jeg håber meget på at kigge forbi søndag, og håber på følgende opstilling:

      Grytebust - Ryan JL, KEP, Tverskov, JBL - Kløve, Rømer, JJ, Greve - AK, Festersen
      Last edited by mckellberg; 06-02-2018, 09:57.

      Comment


        #4
        Jeg tror, at det bliver det laveste tilskuertal i sæsonen. Hvem skal hive folk på stadion? Alle dem der kan lidt med bolden, eller kæmper så blod og tænder sprøjter, bliver solgt.

        OB er brevet et kønsløst, og i bedste tilfælde, middelmådigt hold uden talent eller vilje. Jeg tager på loppemarked.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
          Jeg tror, at det bliver det laveste tilskuertal i sæsonen. Hvem skal hive folk på stadion? Alle dem der kan lidt med bolden, eller kæmper så blod og tænder sprøjter, bliver solgt.

          OB er brevet et kønsløst, og i bedste tilfælde, middelmådigt hold uden talent eller vilje. Jeg tager på loppemarked.
          Jeg tror også der bliver gabende tomt. Det er så pinligt at se en sæsonåbner, hvor der sidder 2-3.000 mennesker. Der kommer i hvert fald ikke ret mange.. Normalt kan jeg mærke på min omgangskreds, og andre omkring mig nær forårssæonen starter - men i år.. Der er bare ingenting. Ingen snakker om det, ingen glæder sig, og jeg kan personligt slet ikke forstå at det allerede er i weekenden vi går igang, jeg har slet ikke haft samme glæde selv. Mærkelig og kedelig følelse at sidde med.. Men når det er sagt, så kommer jeg selvfølgelig på søndag! Og lørdag i Ådalen!

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
            Jeg tror også der bliver gabende tomt. Det er så pinligt at se en sæsonåbner, hvor der sidder 2-3.000 mennesker. Der kommer i hvert fald ikke ret mange.. Normalt kan jeg mærke på min omgangskreds, og andre omkring mig nær forårssæonen starter - men i år.. Der er bare ingenting. Ingen snakker om det, ingen glæder sig, og jeg kan personligt slet ikke forstå at det allerede er i weekenden vi går igang, jeg har slet ikke haft samme glæde selv. Mærkelig og kedelig følelse at sidde med.. Men når det er sagt, så kommer jeg selvfølgelig på søndag! Og lørdag i Ådalen!
            Bare roligt. Vi kommer med tre eller fire mand fra Tyskland, holder flaget højt og giver fuld gas for vores klub!
            Og Odense-folk vil vel ikke tillade at vi tysker er flertallet på RMN! ;-)
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
              Er ThisIsOdense ikke en form for "byens blog", der er tiltænkt at se bare en lille smule nuanceret på tingene?

              Altså, hvis man oprigtigt gerne vil have folk på stadion er det, retorisk set, nok ikke den fedeste salgstale at smide af sted i et blogindlæg.

              Derudover synes jeg, at flere af bloggens statements er deciderede usaglige.

              At vurdere på forhånd, at vi har fået dårligere spillere ind er jo totalt useriøst, når de nye spillere ikke engang har spillet én kamp i stribet endnu.

              'Yderlige udsalg af fodboldtalent' er måske også lidt af en journalistisk stramning, når vi har mistet to spillere (minus Weber, der jo aldrig har fået debut) og fået tilgang af 4 spillere. Så må vi jo vurdere om, vi er blevet svækket som hold, men køb/salg af spillere er en del af fodboldklubbernes livscyklus, og når vi får tilbudt op imod 8mio for en spiller vi har givet to familiepizzaer for, så skal man ikke have en doktorgrad i økonomi for at se, om det er en god forretning eller ej. Tager man så yderligere klubbens sløje økonomi med i den betragtning, så kan vi selvfølgelig ikke sige nej til sådan en handel.

              Jeg erklærer mig ikke for tilfreds med tingenes tilstand, men det vil klæde afsenderen ikke at være så biased af egne holdninger, hvis det er tiltænkt som en lad-os-samles-for-byen-agtig-blog.

              Anyways, jeg håber meget på at kigge forbi søndag, og håber på følgende opstilling:

              Grytebust - Ryan JL, KEP, Tverskov, JBL - Kløve, Rømer, JJ, Greve - AK, Festersen
              Well.

              1) Vi har solgt en af vores bedste spillere og han er ikke blevet erstattet. Så har vi løst kontrakten med en bærende midtbanespiller, og han er blevet erstattet af en, der i hvert fald ikke på noget tidspunkt har vidst, at han besidder samme topniveau. Jeg må gentage endnu en gang, at jeg ikke på nogen måde er interesseret i salgpriser på OB-spillere, så længe de penge ikke omsættes i at bringe OB tættere på en bedre fremtid. Jeg er hverken fan af firmaet OSE eller af Niels Thorborg. Tværtom.

              2) Siden er hverken en blog eller et samles-for-byen-agtigt-sted - jeg anbefaler at tage på stadion af alle de grunde jeg har til selv at gøre det. Jeg tror OB gennem de seneste efterhånden mange sæsoner, og nu også i transfervinduet, har gjort deres for at tilskuertallet bliver meget lavt og jeg tænker, at det langsigtede OB-projekt står bedst med en blanding mellem fremmøde og protester over den manglende udvikling.

              Jeg ser frem til, at vi lægger hele ligaen ned, og at OB præsenterer en form for holdbar plan med indhold og sigte i løbet af foråret. Jeg ser bare ikke nogen af tingene ske.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                Well.

                1) Vi har solgt en af vores bedste spillere og han er ikke blevet erstattet. Så har vi løst kontrakten med en bærende midtbanespiller, og han er blevet erstattet af en, der i hvert fald ikke på noget tidspunkt har vidst, at han besidder samme topniveau. Jeg må gentage endnu en gang, at jeg ikke på nogen måde er interesseret i salgpriser på OB-spillere, så længe de penge ikke omsættes i at bringe OB tættere på en bedre fremtid. Jeg er hverken fan af firmaet OSE eller af Niels Thorborg. Tværtom.

                2) Siden er hverken en blog eller et samles-for-byen-agtigt-sted - jeg anbefaler at tage på stadion af alle de grunde jeg har til selv at gøre det. Jeg tror OB gennem de seneste efterhånden mange sæsoner, og nu også i transfervinduet, har gjort deres for at tilskuertallet bliver meget lavt og jeg tænker, at det langsigtede OB-projekt står bedst med en blanding mellem fremmøde og protester over den manglende udvikling.

                Jeg ser frem til, at vi lægger hele ligaen ned, og at OB præsenterer en form for holdbar plan med indhold og sigte i løbet af foråret. Jeg ser bare ikke nogen af tingene ske.
                1) Erstatningen havde vi på bænken i form af Tverskov, og så er Lund jo hentet ind som gardering på pladsen. I Lund har vi hentet en spiller på samme hylde, som da vi hentede Tingager i sin tid (og så er Lund endda 2 år yngre), så jeg vil argumentere for, at muligheden for en 1-1-erstatning på længere sigt er til stede. Det kan også vise sig, at det ikke går sådan, men det ved vi ikke endnu.

                Izunna har kun i meget få glimt vist sit topniveau i OB, og han har haft aaaaaalt for mange karantænedage imo. Spørgsmålet er, om han blot understøtter dit argumentet om at vi sælger ud, mere end han reelt bliver savnet?

                Det kan godt være du ikke er interesseret i salgspriser, men det er altså en virkelighed du må forholde dig til. Salg af spillere (og derved i et samlet overskud i ind- og udgående transfere) er en nødvendighed for at få økonomien til at løbe rundt i en dansk midter/bund-Superligaklub. Simple as that.

                Jeg bryder mig heller ikke om konstruktionen med OSE og NT, så der er vi enige.

                2) Cool. Jeg havde en anden opfattelse af formålet med siden så.

                Anyways. Måske vi ses søndag!

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                  Well.

                  1) Vi har solgt en af vores bedste spillere og han er ikke blevet erstattet. Så har vi løst kontrakten med en bærende midtbanespiller, og han er blevet erstattet af en, der i hvert fald ikke på noget tidspunkt har vidst, at han besidder samme topniveau. Jeg må gentage endnu en gang, at jeg ikke på nogen måde er interesseret i salgpriser på OB-spillere, så længe de penge ikke omsættes i at bringe OB tættere på en bedre fremtid. Jeg er hverken fan af firmaet OSE eller af Niels Thorborg. Tværtom.

                  2) Siden er hverken en blog eller et samles-for-byen-agtigt-sted - jeg anbefaler at tage på stadion af alle de grunde jeg har til selv at gøre det. Jeg tror OB gennem de seneste efterhånden mange sæsoner, og nu også i transfervinduet, har gjort deres for at tilskuertallet bliver meget lavt og jeg tænker, at det langsigtede OB-projekt står bedst med en blanding mellem fremmøde og protester over den manglende udvikling.

                  Jeg ser frem til, at vi lægger hele ligaen ned, og at OB præsenterer en form for holdbar plan med indhold og sigte i løbet af foråret. Jeg ser bare ikke nogen af tingene ske.
                  Trods alt ikke mere bærende, end han kun spillede 51% af spilleminutterne i efteråret, som ellers var hans bedste periode i OB. Jeg er ikke ked af Izunnas afgang, jeg tror aldrig, at det var blevet rigtigt godt med ham i OB (under Kent i hvert fald). Men giver da ret i, at niveauet på den direkte erstatning står lidt hen i det uvisse.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                    1) Erstatningen havde vi på bænken i form af Tverskov, og så er Lund jo hentet ind som gardering på pladsen. I Lund har vi hentet en spiller på samme hylde, som da vi hentede Tingager i sin tid (og så er Lund endda 2 år yngre), så jeg vil argumentere for, at muligheden for en 1-1-erstatning på længere sigt er til stede. Det kan også vise sig, at det ikke går sådan, men det ved vi ikke endnu.

                    Izunna har kun i meget få glimt vist sit topniveau i OB, og han har haft aaaaaalt for mange karantænedage imo. Spørgsmålet er, om han blot understøtter dit argumentet om at vi sælger ud, mere end han reelt bliver savnet?

                    Det kan godt være du ikke er interesseret i salgspriser, men det er altså en virkelighed du må forholde dig til. Salg af spillere (og derved i et samlet overskud i ind- og udgående transfere) er en nødvendighed for at få økonomien til at løbe rundt i en dansk midter/bund-Superligaklub. Simple as that.

                    Jeg bryder mig heller ikke om konstruktionen med OSE og NT, så der er vi enige.

                    2) Cool. Jeg havde en anden opfattelse af formålet med siden så.

                    Anyways. Måske vi ses søndag!
                    Jeg er helt enig omkring Izunna. Min indvending er bare, at jeg ikke har set noget fra Rømer, der skulle indikere, at han vil kunne levere det samme som Izunna forventedes at kunne, da man hentede ham. På den måde er det de facto en sænkelse af ambitionsniveauet på et tidspunkt hvor man burde have en bedre økonomi end man havde, da man hentede Izunna.

                    Nej, jeg tænker faktisk at dem, der fejrer 3 millioner i transferindtægt frem for 2 millioner er nødt til at forholde sig til præcis hvordan de mener, det forbedrer klubbens potentiale på længere sigt. Husk nu, at OB er en del af OSE, som er en del af en relativt spekulationstung Thorborg-koncern. De penge der kommer ind på transfers kan forsvinde mange steder hen og pt. er bevisbyrden helt på jeres side i forhold til at redegøre for hvordan I mener at de penge omsættes til OB's fordel - for der har ikke været noget i de seneste mange transfervinduer, der skulle indikere det var tilfældet.

                    Jeg snakkede med en god bekendt forleden, der havde en toppost i systemet i Kim Brink-tiden, som sagde til min opgivende kommentar om, at det jo kunne være pengene blev sparet op til en langsigtet plan, der involverede en facilitetsopgradering og et større sats om 5-7 år. Hertil var kommentaren "Du kender Niels Thorborg - tror du selv på det?"

                    2) Det er en del af formålet med siden, men det er også at have en kritisk debat om Odense og den udvikling byen gennemgår - herunder noget så vigtigt som OB :)

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                      Jeg tror også der bliver gabende tomt. Det er så pinligt at se en sæsonåbner, hvor der sidder 2-3.000 mennesker. Der kommer i hvert fald ikke ret mange.. Normalt kan jeg mærke på min omgangskreds, og andre omkring mig nær forårssæonen starter - men i år.. Der er bare ingenting. Ingen snakker om det, ingen glæder sig, og jeg kan personligt slet ikke forstå at det allerede er i weekenden vi går igang, jeg har slet ikke haft samme glæde selv. Mærkelig og kedelig følelse at sidde med.. Men når det er sagt, så kommer jeg selvfølgelig på søndag! Og lørdag i Ådalen!
                      Du opsummerer her præcis, hvad jeg finder mest galt ved Jesper Hansen/Kent Nielsen/Niels Thorborg/OSE's OB. Folk er ligeglade. Det er kun de mest loyale, der kommer til at dukke op; og selv de mest loyale har svært ved at geare sig op. Der er absolut ingen begejstring ud over den, vi selv må forsøge at skabe.

                      Det hold, den træner, den sportsdirektør, den ledelse, den konstruktion er for mig værre end hvis vi bare var gået i total meltdown for åbne gardiner: Folk keder sig, folk glæder sig ikke. Og skylden for det kan kun kastes ét sted hen.

                      Jeg kommer på søndag, som jeg altid gør - i gamle dage kunne jeg snildt lokke 6-7 folk med på stadion (fra familie og omgangskreds) - nu bliver vi kun de sædvanlige 3; de originale 3, der kommer uanset hvad. De andre gider ikke - og et par af dem havde tidligere sæsonkort.

                      Jeg er så mega træt af endeløs snak - gå ud og levér - og hvis vi så taber, så vil jeg ikke høre flere virkelighedsfjerne undskyldninger om "at vi langt henadvejen var det bedre hold, fordi vi havde boldbesidelse, men vi manglede kvalitet for at blive farlige". Hvis der er så mange, der vil vinde til træning, så må det for fanden også vise sig på banen. Ellers har I det meste i munden.

                      Kom ud af jeres skald! Smadre igennem! Vær ligeglad med opspilsmønstre, der ikke kan lade sig gøre på dårlige baner i midten af fucking Februar. Vis noget engagement og I vil blive belønnet for det. Kravl ind i jer selv både før og efter kampen og der vil falde brænde ned.

                      Og flere folk vil blive ligeglade med jer.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment

                      Working...
                      X