Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fellah til OB..

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Kan du seriøst ikke se, at Fellah og Zohore var to fuldstændigt vidt forskellige typer, når vi snakker om spillere med uforløst potentiale?
    Bare fordi de to sammenlignes betyder det jo ikke at deres situation er identisk. Nuancer, mand.

Comment

Oprindeligt indsendt af Århusianer Se indlæg
      Bare fordi de to sammenlignes betyder det jo ikke at deres situation er identisk. Nuancer, mand.
      Hvorfor så overhovedet nævne Zohore? Han kunne jo ligeså godt have nævnt 1000 andre spillere så.

Jesus Kristus, vi har med nogle tungnemme typer at gøre herinde.

Comment

Kan du seriøst ikke se, at Fellah og Zohore er to fuldstændigt vidt forskellige typer, når vi snakker om spillere med uforløst potentiale? Til at starte med er der 6½ års forskel i alderen på de to, fra da vi hentede dem.
        Jo, men du ignorerer jo hvad Kent siger og tillægger ham alt mulig anden mening, det er jo det som alle kritiserer ved dit indlæg.

Comment

Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
          Jo, men du ignorerer jo hvad Kent siger og tillægger ham alt mulig anden mening, det er jo det som alle kritiserer ved dit indlæg.
          Hvad ignorerer jeg? Jeg skriver, at de på ingen måde er sammenlignelige, hvilket de heller ikke er.

Comment

Hvad ignorerer jeg? Jeg skriver, at de på ingen måde er sammenlignelige, hvilket de heller ikke er.
            Men situationen med en spiller som har et uforløst potentiale er. Hvilket er det Kent sammenligner. Situationen, ikke spillerne.

Comment

Hvorfor så overhovedet nævne Zohore? Han kunne jo ligeså godt have nævnt 1000 andre spillere så.

Jesus Kristus, vi har med nogle tungnemme typer at gøre herinde.
              Hvorfor nævne Zohore? Tjah. Det lyder jo altid godt, når man kan sammenligne en signing med en tidligere succeshistorie. Jeg tror ikke du behøver at lægge så meget i den udtalelse. Sammenligningen er ikke helt ude i skoven, men jeg giver dig ret i at der er grund til at have en sund skepsis i forhold til denne signing.

Tungnem-kommentaren behøver vi ikke tale så meget om. Men kunne overveje ikke at kalde folk tungnemme umiddelbart efter du medgiver at de har en pointe.

Comment

Men situationen med en spiller som har et uforløst potentiale er. Hvilket er det Kent sammenligner. Situationen, ikke spillerne.
                Situationen er jo heller ikke sammenlignelig, stop nu det der. Zohore var i STARTEN af sin karriere. Fellah er i SLUTNINGEN af sin karriere. Zohore var ung og upoleret, Fellah har spillet seniorfodbold i 10 år.

Comment

Situationen er jo heller ikke sammenlignelig, stop nu det der. Zohore var i STARTEN af sin karriere. Fellah er i SLUTNINGEN af sin karriere. Zohore var ung og upoleret, Fellah har spillet seniorfodbold i 10 år.
                  Men det uforløste potentiale?

Comment

Jeg prøver lige en sidste gang. En sammenligning kræver ikke at alle forhold i de to eksempler er ens. Vi kan godt blive enige om at sammenligningen er en smule optimistisk, men den er jo ikke forkert som sådan. To spillere. Ikke meget succes i tidligere klubber. Vi henter dem og håber at vi kan hjælpe dem på vej til både klubbens og spillerens bedste.

Et tip: Læs hvad folk skriver, tænk lidt over det, tæl eventuelt til 10 og SÅ kan du gå til tasterne. Synes ellers du plejer at være ganske velovervejet i dine indlæg. Det er også den eneste grund til at jeg gider forklare det her for dig. Mange andre herinde ignorerer jeg bare.

Comment

Men det uforløste potentiale?
                      Ok.

Hvis vi havde hentet Borring, og han var blevet præsenteret med ordene: "Vi har tidligere haft succes med den slags, for eksempel da vi hentede Kenneth Zohore ind, selvom alle mente, at han aldrig ville indfri sit potentiale. Det modbeviste vi i fællesskab, og det er bestemt værd at forfølge samme mulighed med Jonas Borring der jo var rygtet til Premier League i sin tid og blev solgt for 20 millioner, og det niveau har han potentialet til nå.

Ville det så også være en relevant sammenligning?

Comment

Oprindeligt indsendt af Århusianer Se indlæg
                        Jeg prøver lige en sidste gang. En sammenligning kræver ikke at alle forhold i de to eksempler er ens. Vi kan godt blive enige om at sammenligningen er en smule optimistisk, men den er jo ikke forkert som sådan. To spillere. Ikke meget succes i tidligere klubber.
                        Men det er også det eneste forhold du kan nævne som er sammenligneligt. At de ikke har nået deres potentiale. Og det kan du jo sige for størstedelen af alle fodboldspillere.

"for eksempel da vi hentede Kenneth Zohore ind, selvom alle mente, at han aldrig ville indfri sit potentiale."

Kan vi så blive enige om, at det her i hvert fald er noget absurd vrøvl. Det er da det letteste at finde masser af beviser på folk der mener det modsatte, også herinde.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ng-hos-zohore/
                        http://forum.ob.dk/showthread.php?59...ghlight=zohore

Comment

Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg
                          Først skal vi lige have på plads, at jeg sagde at I gerne måtte brokke jer, men at påstå at KN sætter lighedstegn mellem Zohore og Fellah fordummer jeres kritik. FORDI DET GØR HAN IKKE. Erkend det.

Så er der diskussionen om Fellah har potentiale. Her har I nogle finde pointer, du (ChrisOB) bad mig om at besvare Sheeds punkter, og det vil jeg her forsøge.
                          Vil pointere at vi ikke er vildt uenige, men dog heller ikke helt enig 

- Fordi han er 28 og bliver 29 i løbet af lejeperioden. Det er begrænset, hvor meget upside der er i en spiller med den alder.
                          Men der er et uløst potentiale, nej, det er ikke det samme som Julius men der er et væsentligt uløst potentiale. Og da han med garanti næsten ikke koster os noget, er der en større sandsynlig upside end downside.

- Fordi at han ikke har spillet fodbold i 2017 stort set. Så tager det som regel en del tid at komme i kampform igen.

Han får et halvt år til at spille sig til en kontrakt og tilpasse sig. Han koster ikke det store og er ikke blevet lovet noget som helst. Hvis han spiller, er det fordi han er bedre end det vi allerede har. Når I mener at han intet sandsynligt potentiale har, så forstår jeg jer fint. Men vi er bare ikke enige, og fred med det.

- Fordi at hans sagnomspundne topniveau efterhånden ligger mange år tilbage, og det er meget få gange man har set det. Ift. hvor meget nogle vil hype det topniveau, er det forsvindende få mål han har været en del af.

I siger ingen potentiale, jeg mener han har et 

- Fordi at han ikke arbejder godt defensivt. Hvis folk har det svært med Jönssons defensive arbejdsindsats, får de nok snart endnu et flip. Fellah er sjusket og udisciplineret i sit defensive arbejde. https://streamable.com/dus3o

Det er ikke noget jeg har hørt noget om mht. Fellah. Jeg kan finde flere lignende eksempler på det samme med Desler.
                          Men fair pointe.

- Fordi han har en dårlig attitude og tvivlsom indstilling til tingene. Der har været en disciplinærsag i FCN og fra begge danske klubber har der været historier om, at han ikke har kunne indordne sig i træningskulturen.

Jeg har fået det modsatte at vide fra hans tid i FCN. Her har han leveret til træning, men Hjulmand vil ham ikke. Men han kæmpede og var god i de få kampe han fik.

- Fordi at han i nu 2 på hinanden følgende danske klubber ikke har slået til.

Fair nok

- Fordi at han risikerer at stå i vejen for nogle af de spændende talenter vi rent faktisk har. Vi har både Greve og Eskesen der spiller den plads han reelt bejler til. Jeg kan ikke se meget fornuft i at sylte dem til fordel for en Fellah med et enormt svingende niveau.

Det er tydeligt meldt ud at han kun kommer til at spille, hvis han er god nok. Så hvis I har ret mht. hans ikke-eksisterende potentiale, så er dette ikke et problem. Det ene vil udelukke det andet.
                          Hvis han tager tid fra Greve og Julius er det fordi han har været med til at hæve niveauet i truppen. Er det skidt?
                          Han er også hentet ind til at dele ud af sine erfaringer, og det vel også hjælpe de unge.

- Fordi at han står i vejen for, at man kunne bruge de penge han skal have på en anden spiller der er yngre og mere perspektivrig, eller som kunne være brugt på at opgradere en af de andre handler man allerede har lavet, eller vil lave til sommer.

Han koster med meget stor sandsynlig ikke OB det store. Økonomisk stopper denne handel ikke andre handler med unge spillere med endnu større potentiale, evt. en Kusk.

Kan godt forstå at I ikke drikker champagne over Fellah, det gør jeg heller ikke.
                          Men upsiden er i min verden væsentlig større end downsiden ved denne handel fordi den er stykket sammen som den er.
                          Fellah må også være super motiveret, eller kan I ikke finde noget som helst positivt ved tilgangen?
                          For at svare på dit sidste spørgsmål: Nej - det kan jeg virkelig ikke. Det er spild af tid for begge parter. Tror jeg.

Jeg vil ikke have et problem med, hvis han spiller fordi han er bedre, end dem vi har - og det gælder inklusiv vores unge talenter - men jeg ved også, at en spiller som Fellah vil få flere chancer for at bevise sit værd fremfor en 18-årig gut - der er af samme spillertype. Jeg ved at trænere priorterer såkaldt erfaring, så min frygt er at Eskesens muligheder for at komme med i kamptruppen bliver væsentligt forringet. Og det er det, der er humlen. Når man ikke umiddelbart er forstærkning, lige nu og her, så er det skidt, at han så kommer til at tage en plads fra vores unge talent.

Det handler om faldgruberne.

Jeg ser Fellah som en lottokupon - med et tvivlsomt potentiale, som jeg mener ikke kan nå at blive udfoldet på et halvt år. Imens - på det halve år - kan han så bare blive en plads-stjæler. For mig er det rent tidsspilde. Ja faktisk er det lige før, at jeg ville ha været mindre negativ, hvis de bare havde udstyret ham med en 3-årig kontrakt.

Jeg synes, det er en tåbelig handel - der lugter af desperation - efter man 2 gange tidligere har fået en kurv af ham. Nu prøver man så en tredje gang - og tror så et halvt år er nok til at indfri det potentiale? Gu er det ej. Tror jeg så, at vi ikke henter alligevel? Nej, det gør jeg ikke. Jeg tror vi henter ham uanset. For Kent Nielsen har tidligere vist, at han ville ha ham. Og Nordsjælland vil hjertens gerne af med ham.

Og hvis det mod al forventning bliver en succés, så er det jo det - så har de set rigtigt. I mellemtiden forbeholder jeg min ret til at ryste på hovedet over valget af spiller, valget af kontrakt og de potentielle faldgrubber, der ligger og venter på en humørspiller som Fellah.

MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Zohore blev en succes i klubben. Han var elendig da han kom men blev trænet god. Det er det Jesper og Kent ønsker skal ske med Fellah og med dejligt mange penge ved salg til klubben.
                            Sker det. Der er rigtig mange forskelle på både de to spillere og deres situation men en forhåbentlig presset sportsdirektør trænger så meget til en succes og magter næppe at scoute et uopdaget talent der kan købes til klubben.
                            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

OB - engang var vi gode

Comment

Kent mener, at Fellahs uforløste potentiale kan sammenlignes med Zohores situation. Det er to vidt forskellige spillere på vidt forskellige stadier af deres karriere. DET ER EN ABSURD OG ENORMT SØGT SAMMENLIGNING. Erkend det.

Jeg har i hvert fald ikke skrevet, at Fellah ikke har noget potentiale, så i det her tilfælde, er det dig der forsøger at lægge mig ord i munden som jeg aldrig har sagt. Det synes jeg grundlæggende er uklædeligt.

Det jeg har skrevet er, at Fellahs sagnomspundne potentiale efterhånden ligger så mange år tilbage, at det må være ved at være tvivlsomt om han nogensinde genfinder det igen. Især når han nu også har ramt en alder der typisk er slutningen af ens spillemæssige peak for en spiller af hans kaliber.

Hvis du ikke kan se ("har hørt"?), at Fellah har problemer i den defensive del af spillet, så er jeg sikker på, at Synoptik eller Louis Nielsen kan være behjælpelige med lige netop det problem.

Hvis du har fået afvide, at Fellah bidrog til en god træningskultur i FCN og faldt ind på lige fod med resten af truppen, så er du ganske enkelt nødt til at få dig nogle andre kilder, eller ganske enkelt rode dig ud i det der Google, for der findes flere eksempler på det modsatte.

Hvilke kampe var han god i for FCN? Så skal jeg gerne gå ind i gense dem i den database jeg har adgang til. Det må du jo kunne sige meget præcist med så få kampe han har spillet?
                              Så er vi enige om at der er et potentiale 😊 Så er det sandsynligheden.

FFM har hjulpet med at finde citatet frem, og hvis du stadig holder fast i det jeg har påtalt, så kan du desværre ikke få hjælp fra Synoptik eller Louis. Sjovt at du synes det er uklædeligt at ligge ord i munden på folk, når det er præcis det du gør i dette tilfælde. Og det er det jeg startede med at påpege.
                              Så er vi jo næsten enige 😊

Jeg har ikke specifikt lagt mærke til Fellahs defensive mangler, og derfor vil jeg ikke udtale mig om dem. Så hverken Synoptik eller Louis Nielsen vil hjælpe medmindre de sælger DVDer med tidligere kampe eller tidsmaskiner.

Comment

Fellah med til morgen træningen

https://mobile.twitter.com/Odense_Bo...88661541842944

Comment

Working...
                                X