Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner efter Kent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
    Dette er en lidt farlig tråd, forstået på den måde, at den puster til drømmene om en ny træner. Det er fint at drømme, men jeg føler mig overbevist om, at vi ikke får ny træner til sommer og dermed har drømmene lange udsigter. imo.

    Desuden er græsset altid grønnere på den anden side og jeg kan i hvert fald næsten ikke overskue hvis vi skal skifte hele truppen ud igen til en ny spillestil. Allan Kuhn kunne være spændende.
    Bo Henriksen som der nævnes bliver et stort nej tak herfra. Han vil ikke kunne føre OB fremad. Peter Sørensen ligeledes nej tak!
    Det har du helt ret i. Jeg mener bare det er relevant, at tage træneren op til diskussion når vi nu igen med stor sandsynlighed ikke opfylder den officielle målsætning. Samt at projektet kun rykker fremad med meget små skridt. Om nogen overhovedet. At fortsætte med Kent er ikke kontinuitet, det er stagnation.
    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

    Comment


      #62
      Ville simpelhen ikke orke hverken Glenn eller Bo H. Glenn Har vundet et mesterskab, fair nok, men det har Kent også. Hans ageren og udtalelser uden for banen er tåkrummende pinlige. Bo H skaber resultater, men måden han skaber dem på ønsker jeg aldrig at se i OB. Og hans evige skrigen på sidelinien er så uudholdelig at høre på at jeg ikke kan se en Horsens kamp med lyd på.

      Allan Kuhn har jeg ingen fidus til overhovedet. Det er fint at han har prædikatet, verdens bedste assistent, men han har jo aldrig vist noget som cheftræner.

      En ny træner håber jeg virkelig bliver en mand ude fra, gerne en udlænding der kan ruske op i klubben og truppen.

      Skal det være et gammelt OB koryfæ så håber jeg på at Helveg kunne have lyst til at tage en tørn mere. Helveg ved roret tror jeg ikke ville blive som tiden under LO, men man ville skulle give ham tillid og stor medindflydelse på transfers.

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
        Ville simpelhen ikke orke hverken Glenn eller Bo H. Glenn Har vundet et mesterskab, fair nok, men det har Kent også. Hans ageren og udtalelser uden for banen er tåkrummende pinlige. Bo H skaber resultater, men måden han skaber dem på ønsker jeg aldrig at se i OB. Og hans evige skrigen på sidelinien er så uudholdelig at høre på at jeg ikke kan se en Horsens kamp med lyd på.

        Allan Kuhn har jeg ingen fidus til overhovedet. Det er fint at han har prædikatet, verdens bedste assistent, men han har jo aldrig vist noget som cheftræner.

        En ny træner håber jeg virkelig bliver en mand ude fra, gerne en udlænding der kan ruske op i klubben og truppen.

        Skal det være et gammelt OB koryfæ så håber jeg på at Helveg kunne have lyst til at tage en tørn mere. Helveg ved roret tror jeg ikke ville blive som tiden under LO, men man ville skulle give ham tillid og stor medindflydelse på transfers.
        Helveg har ladrig været cheftræner og var ingen succes som assistent ... hvad får dig til at mene at han skulle være et godt valg?
        Helt enig omkring Bo, når det kommer til det spillemæssige.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
          Det syn på landsholdets præstationer deler jeg ikke. Morten Olsen har, bortset fra de sidste par år, haft stor succes med landsholdet, især materialet taget i betragtning. Bosse levede højt på at have nogle kæmpe stjerner til rådighed. Hareide er for tidlig at vurdere og både Ricardo og Sepp havde succes på hver deres måde. Før det giver det ikke mening at sammenligne, da landsholdet da var amatører og selv verdens bedste træner kunne ikke have ført det til noget. Med andre ord mener jeg ikke man kan sig at udenlandske trænere har været mere succesfulde end danske. Faktisk kan man sige at mere eller mindre alle trænere de sidste 35 år har været relativt succesfulde.
          Enig.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Jeg begriber simpelthen ikke, at folk synes at Allan Kuhn kunne være spændende. Prøv at lyt til nogle af de Mediano-udsendelser han har deltaget i, f.eks. den fra i mandags. Han lyder som om, at han er fuldstændig out of touch.

            Peter Sørensen derimod lyder som regel skarp i mine ører, og har vist at han har rykket sig på mange parametre siden AGF. Jeg ville ikke demonstrere, hvis han blev OB næste cheftræner, men jeg håber da på noget andet.
            Enig. Også min favorit

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
              Ville simpelhen ikke orke hverken Glenn eller Bo H. Glenn Har vundet et mesterskab, fair nok, men det har Kent også. Hans ageren og udtalelser uden for banen er tåkrummende pinlige. Bo H skaber resultater, men måden han skaber dem på ønsker jeg aldrig at se i OB. Og hans evige skrigen på sidelinien er så uudholdelig at høre på at jeg ikke kan se en Horsens kamp med lyd på.

              Allan Kuhn har jeg ingen fidus til overhovedet. Det er fint at han har prædikatet, verdens bedste assistent, men han har jo aldrig vist noget som cheftræner.

              En ny træner håber jeg virkelig bliver en mand ude fra, gerne en udlænding der kan ruske op i klubben og truppen.

              Skal det være et gammelt OB koryfæ så håber jeg på at Helveg kunne have lyst til at tage en tørn mere. Helveg ved roret tror jeg ikke ville blive som tiden under LO, men man ville skulle give ham tillid og stor medindflydelse på transfers.
              BHs ACH har i denne sæson været bedre spillende end længe set, og spørgsmålet er vel ikke om han skal tilrette OB til en mere fysisk og defensiv/destruktiv stil. Han skal vel kunne tilrette stilen (“udtrykket” på ny fodbolddansk) efter klubbens strategi og vision. Motivatoren BH er vel tæt på at være topklasse i SL, her tror jeg absolut han kan bringe noget nyt og godt.
              Believe OB

              œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Enig. Også min favorit
                Synes generelt også han har været god, selvom jeg mistede lidt da han flere gange udtalte at Silkeborg aldrig havde indgivet protest hvis situationen var omvendt efter kampen mod HIK. Det er enten løgn eller fuldstændigt naivt.

                Comment


                  #68
                  Sandsynligvis kun en våd drøm:
                  Mirko Slomka er uden kontrakt siden næsten ét år.
                  Spiller gerne 4-4-2 og står for tempofodbold med hurtige omstillinger og en direkte spillemåde. Kræver indsats og løbevillighed fra spillere, kigger meget på deres fysiske fitness og er en rigtig god og erfaren fyr.
                  Måske absolut urealistisk men nogen jeg ville meget gerne se i OB.
                  http://www.transfermarkt.de/mirko-sl...il/trainer/697
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    #69
                    Kort og godt Kim Brink

                    Comment


                      #70
                      Om man bryder sig om Bo Henriksens stil er selvfølgelig en smagssag. Personligt har jeg det stramt med hans tilsvininger af dommerne og ikke mindst hans forhold til at filme, men derudover synes jeg på mange måder, han er en fed karakter.

                      Netop derfor har jeg også set, hørt og læst mange interviews med ham, og på den baggrund tør jeg godt sige, at Horsens spillestil ikke ubetinget er hans foretrukne. Han er pragmatiker; han spiller på den måde, som han mener kan give flest point med det spillermateriale, han har til rådighed. Han har nogle grundlæggende principper om disciplin, hårdhed og løbestyrke, men derudover har han for mig at høre ikke et fast spilkoncept.

                      I et interview, som Mediano lavede med ham for et års tid siden, fortalte han, at han håber en dag at træne et hold, som har bolden markant mere end modstanderen. Han tror bare ikke på, at det kan lade sig gøre at få succes på den måde med et budget som Horsens'. At de så er endt som så udpræget et dødboldshold, tror jeg langt hen ad vejen er en tilfældighed. De har hentet de spillere, de nu engang kunne få, en del af dem er stærke i luften, og undervejs har Bo set en mulighed for at skabe en markant spidskompetence, hvorefter de er begyndt at hente spillere specfikt derefter. Ved at hente spillere, der opfylder kriterierne om at være stærke i luften, men samtidig også kan noget andet (som Okosun og Borring) har de stille og roligt bygget på. Det synes jeg, er en meget fornuftig måde at arbejde på.

                      Hvad man så synes om den spillestil må igen være et spørgsmål og smag og behag. Jeg vil da hellere se FCN spille, men at Horsens skulle være markant mindre seværdige end eksempelvis Sønderjydske, Helsingør, AGF og os, har jeg nu svært ved at se. Under alle omstændigheder kan jeg slet ikke forestille mig, at Bo Henriksen ville spille sådan, hvis han blev træner i OB, for det ville netop ikke være pragmatisk. Det ville være lige så ulogisk som at forsøge at spille tiki taka med Horsens' trup.
                      SLO

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
                        Om man bryder sig om Bo Henriksens stil er selvfølgelig en smagssag. Personligt har jeg det stramt med hans tilsvininger af dommerne og ikke mindst hans forhold til at filme, men derudover synes jeg på mange måder, han er en fed karakter.

                        Netop derfor har jeg også set, hørt og læst mange interviews med ham, og på den baggrund tør jeg godt sige, at Horsens spillestil ikke ubetinget er hans foretrukne. Han er pragmatiker; han spiller på den måde, som han mener kan give flest point med det spillermateriale, han har til rådighed. Han har nogle grundlæggende principper om disciplin, hårdhed og løbestyrke, men derudover har han for mig at høre ikke et fast spilkoncept.

                        I et interview, som Mediano lavede med ham for et års tid siden, fortalte han, at han håber en dag at træne et hold, som har bolden markant mere end modstanderen. Han tror bare ikke på, at det kan lade sig gøre at få succes på den måde med et budget som Horsens'. At de så er endt som så udpræget et dødboldshold, tror jeg langt hen ad vejen er en tilfældighed. De har hentet de spillere, de nu engang kunne få, en del af dem er stærke i luften, og undervejs har Bo set en mulighed for at skabe en markant spidskompetence, hvorefter de er begyndt at hente spillere specfikt derefter. Ved at hente spillere, der opfylder kriterierne om at være stærke i luften, men samtidig også kan noget andet (som Okosun og Borring) har de stille og roligt bygget på. Det synes jeg, er en meget fornuftig måde at arbejde på.

                        Hvad man så synes om den spillestil må igen være et spørgsmål og smag og behag. Jeg vil da hellere se FCN spille, men at Horsens skulle være markant mindre seværdige end eksempelvis Sønderjydske, Helsingør, AGF og os, har jeg nu svært ved at se. Under alle omstændigheder kan jeg slet ikke forestille mig, at Bo Henriksen ville spille sådan, hvis han blev træner i OB, for det ville netop ikke være pragmatisk. Det ville være lige så ulogisk som at forsøge at spille tiki taka med Horsens' trup.
                        Enig i det meste. Ligeledes har Kent jo hentet spillere til OB, efter hvad han mener er deres kompetancer. Endnu en grund til at der skal en ændring til.
                        Last edited by sinus; 11-03-2018, 21:15.
                        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
                          Om man bryder sig om Bo Henriksens stil er selvfølgelig en smagssag. Personligt har jeg det stramt med hans tilsvininger af dommerne og ikke mindst hans forhold til at filme, men derudover synes jeg på mange måder, han er en fed karakter.
                          Hvad mener du med tilsvininger? At han står og beklager sig over kendelser under kampen, eller er det noget andet? Hvis det ikke handler om andet end at brokke sig over nogle kendelser, kan det ærligt talt ikke bringe mit pis i kog.

                          Jeg kan også spørge sådan her: Synes du det er mere sympatisk at stå og råbe f.eks. "Fucking stupid" af en af sine egne spillere, så alle kan høre det, end at beklage sig og råbe af dommeren?

                          Comment


                            #73
                            BH har OB i blodet. Han tilpasser spillestil til spillernes evner og ikke som nu hvor vi har en spillestil som kræver bedre spillere end vi har nu. Vil hellere se ACH mandfolje fight end vores langsomme flytte bold rundt uden at blive farlige

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Hvad mener du med tilsvininger? At han står og beklager sig over kendelser under kampen, eller er det noget andet? Hvis det ikke handler om andet end at brokke sig over nogle kendelser, kan det ærligt talt ikke bringe mit pis i kog.

                              Jeg kan også spørge sådan her: Synes du det er mere sympatisk at stå og råbe f.eks. "Fucking stupid" af en af sine egne spillere, så alle kan høre det, end at beklage sig og råbe af dommeren?
                              Fair nok, deciderede tilsvininger er der trods alt sjældent tale om. Jeg refererer til hans enormt skabede reaktioner på mere eller mindre alle kendelser, der går imod Horsens. Det synes jeg generelt er uklædeligt, selvom jeg nu heller ikke vil sige, at min urin svinger sig op over kogepunktet.

                              Og nej, jeg bryder mig absolut heller ikke om Kents opførsel. Som jeg skrev, er jeg jo netop - et par forbehold til trods - fan af Bo Henriksens stil.
                              SLO

                              Comment


                                #75
                                Nemlig, Bo sviner ikke spillerne på den måde. Ingen kan vide hvad han kan med andre spillere. Jeg foretrækker rigtig frisk blod - næppe dansk. Og ikke fundet af Jesper Hansen.
                                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                                OB - engang var vi gode

                                Comment

                                Working...
                                X