Annoncering

Collapse
No announcement yet.

NFCD sagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
    Lad os prøve lave 'ikke-testen'. Hvis det var kommet frem at OB havde fået en invitation til orienterende møder med NFCD og blankt havde afvist at møde op og tage en undersøgnende dialog, så kunne man sagtens skrive en artikel med en kritisk vinkel på OB. De ringe og utidssvarende faciliteter taget i betragtning, ville OB fremstå som handlingslammede. Hvis man i det mindste ikke havde undersøgt sagen, så ville det også være galt.

    Jeg synes det er dårlig stil af EB ikke at få en udtalelse fra OB. Mener EB at de virkelig har en historie der holder vand, så må de følge op på den første artikel.

    MvT
    ... og det kan man så roligt sige, at EB har gjort. Jeg savner stadig et direkte interview fra EB af Jesper Hansen, Thomas C. og NT. Dét kunne være ret spændende at følge.

    Kæft en lortesag. Bare ikke fedt at ens klub skal rulles rundt i sådan noget snask. Jeg føler ikke jeg har indsigt og viden til at fælde den afgørende dom over noget som helst, men uanset hvordan man end vender og drejer tingene, så bryder jeg overhovedet ikke om det der foregår.

    @ Entusiastens: Jeg anser på ingen måde mig selv som et godtroende menneske. Er du rar at uddybe og præcisere den påstand?

    MvT
    Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
      Hold kæft et freakshow, mand. Det er helt tydeligt, at OB har forholdt sig uetisk i sagen, og at man har presset på, for at fingre i et billigt/gratis træningsanlæg.

      Det kan godt være, der står Jesper Hansen som afsender på diverse mails, men det er Thorborgs ærinde han løber. Det bør står rimelig klart.

      Jeg synes efterhånden, at Niels Thorborg er ved at skabe sig et noget ucharmerende ry.
      Der står da intet om et gratis trænings anlæg. Der står jo netop OB bliver tilbudt at leje sig ind for at få økonomien til at hænge sammen. Og at Thorborg har undersøgt mulighederne for at købe jord ved siden af centret.
      Hvis planen var at bygge ved siden af UNIVERSET og leje nogle af faciliteterne på centret kan jeg godt se hvorfor de har overvejet det.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
        ... og det kan man så roligt sige, at EB har gjort. Jeg savner stadig et direkte interview fra EB af Jesper Hansen, Thomas C. og NT. Dét kunne være ret spændende at følge.

        Kæft en lortesag. Bare ikke fedt at ens klub skal rulles rundt i sådan noget snask. Jeg føler ikke jeg har indsigt og viden til at fælde den afgørende dom over noget som helst, men uanset hvordan man end vender og drejer tingene, så bryder jeg overhovedet ikke om det der foregår.

        @ Entusiastens: Jeg anser på ingen måde mig selv som et godtroende menneske. Er du rar at uddybe og præcisere den påstand?

        MvT
        Nu er det jo ikke let at trække et interview ud af NT. Mener stadig han ville komme med en evaluering sidste vinter. Den er vist stadig ikke kommet, og manden kan fortsætte med at leve som en skyggetante.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
          Nu er det jo ikke let at trække et interview ud af NT. Mener stadig han ville komme med en evaluering sidste vinter. Den er vist stadig ikke kommet, og manden kan fortsætte med at leve som en skyggetante.
          Det er totalt Loch Ness'sk med Thorborg. Alle taler om ham, men ingen har set ham. At dokumentere Loch Ness giver lavere odds end at NT er deltagende, tilstedeværende og markant på OB's vegne.

          MvT
          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
            Men der er jo intet nyt i det extra bladet kommer med i dag. Det ligner en typisk extra blads historie hvor de er ude at forsvare deres artikel fra weekenden.
            Jo, det er der da!
            For det første er der ny dokumentation for det medierne har sagt i ugevis. For det andet er der sprit nye interviews fra de implicerede parter. At Bordinggaard melder ud at OB forsvarstale ikke er sand, det er nyt... JHs kommentarer til Bordinggard og om køb af arealer, er nye.

            ... men selv hvis de ting ikke var nye, hvad så? Er det et problem at et medie dokumenterer en påstand? Er det et problem med interviews af de implicerede parter?

            ... men ja, selve hovednyherne blev jo bragt for flere uger siden af andre medier, så i den forstand er EB bagefter, men det er jo sådan set underordnet, og ikke noget der afgør noget.
            Last edited by Kaspernon; 19-12-2017, 10:51.
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              Der står da intet om et gratis trænings anlæg. Der står jo netop OB bliver tilbudt at leje sig ind for at få økonomien til at hænge sammen. Og at Thorborg har undersøgt mulighederne for at købe jord ved siden af centret.
              Hvis planen var at bygge ved siden af UNIVERSET og leje nogle af faciliteterne på centret kan jeg godt se hvorfor de har overvejet det.
              gratis/billigt...

              Hvis man, i stedet for selv at investere, kan få adgang til et træningsanlæg til en estimeret udgift på omkring 300 millioner kroner på lejebasis, så mener jeg ikke det er helt skævt at sige, at man har forsøgt at få fingre i et billigt/gratis træningsanlæg på bekostning af andre.

              Uanset hvad der er op og ned, så er det en lortesag, og ikke ligefrem noget der fremmer klubbens portrættering i det offentlige. Derimod synes jeg, at det understreger hvor krejleragtig hele tilgangen til vores forretning er i de senere år, og det kan da alt andet lige ikke være særlig attraktivt for potentielle samarbejdspartnere/sponsorer at se, hvordan klubben håndterer sin business.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                ... og det kan man så roligt sige, at EB har gjort. Jeg savner stadig et direkte interview fra EB af Jesper Hansen, Thomas C. og NT. Dét kunne være ret spændende at følge.

                Kæft en lortesag. Bare ikke fedt at ens klub skal rulles rundt i sådan noget snask. Jeg føler ikke jeg har indsigt og viden til at fælde den afgørende dom over noget som helst, men uanset hvordan man end vender og drejer tingene, så bryder jeg overhovedet ikke om det der foregår.

                @ Entusiastens: Jeg anser på ingen måde mig selv som et godtroende menneske. Er du rar at uddybe og præcisere den påstand?

                MvT
                Den gælder for de fans der frikender OB, på baggrund af et opslag der ikke bringer dokumentation og ikke tager afstand fra centrale dele af problemstillingen :).
                Du virker hverken naiv eller godtroende.
                Jeg er i øvrigt også et positivt menneske, men når det drejer sig om forretningsfolk og andre magtmennesker, så fortæller historien bare at man skal være på vagt ... der manipuleres og lyves rutinemæssigt.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  Det havde jeg så ikke læst og det viser jo, at OB selvfølgelig ikke holdt sig til sandheden i sin forsvarstale ... helt som forventet.
                  Holdt kæft nogle svindlere!
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Det havde jeg så ikke læst og det viser jo, at OB selvfølgelig ikke holdt sig til sandheden i sin forsvarstale ... helt som forventet.
                    Holdt kæft nogle svindlere!
                    Hvorfor? Hvilken dokumentation er der kommet frem i de nye artikler?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                      Hvorfor? Hvilken dokumentation er der kommet frem i de nye artikler?
                      At OB var med, minimum frem til marts 17 ...
                      At OB ikke bare var en passiv part, der blev inviteret ... tværtimod ... OB pressede på for at få statslige midler til at finansiere egne faciliteter.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        At OB var med, minimum frem til marts 17 ...
                        At OB ikke bare var en passiv part, der blev inviteret ... tværtimod ... OB pressede på for at få statslige midler til at finansiere egne faciliteter.
                        At Thorborg ville købe en grund derude.
                        At OB gerne ville have en afklaring på om projektet kunne ske, med eller uden DBU.
                        Jeg kan godt se at vi læser det forskelligt, men ser altså bare ikke dokumentation for at andre end Thorborg var inde over at købe en grund. Hvilket vel at mærke giver meget god mening at han som forretningsmand kan se et potentiale i Cortex Park, og eftersom han umiddelbart ikke har investeret noget i OB i lang tid, er jeg ikke overbevist om at den skulle gives til OB. Jeg ser bare stadig ikke den store dokumentation. Hvis du kigger på de mails der er fremlagt er de jo ikke særligt slemme i forhold til at det her skulle være foregået, så må der være nogle ville mails eller referater derude som enten er fuldstændig hemmelige eller EB af en eller anden grund ikke gider referere. Begge ting lyder mærkelige i forhold til hvor meget EB vil køre denne sag.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                          At Thorborg ville købe en grund derude.
                          At OB gerne ville have en afklaring på om projektet kunne ske, med eller uden DBU.
                          Jeg kan godt se at vi læser det forskelligt, men ser altså bare ikke dokumentation for at andre end Thorborg var inde over at købe en grund. Hvilket vel at mærke giver meget god mening at han som forretningsmand kan se et potentiale i Cortex Park, og eftersom han umiddelbart ikke har investeret noget i OB i lang tid, er jeg ikke overbevist om at den skulle gives til OB. Jeg ser bare stadig ikke den store dokumentation. Hvis du kigger på de mails der er fremlagt er de jo ikke særligt slemme i forhold til at det her skulle være foregået, så må der være nogle ville mails eller referater derude som enten er fuldstændig hemmelige eller EB af en eller anden grund ikke gider referere. Begge ting lyder mærkelige i forhold til hvor meget EB vil køre denne sag.
                          Selvfølgelig har det med OB at gøre ... i modsat fald er det verdens vildeste tilfælde, godt og vel.

                          Ja og jeg gentager ... at OB gerne ville have afklaring på om de kunne diktere et statsligt finansieret byggeri, som er beregnet til alle og ikke bare til OB, samtidig med at amatørklubben blev skubbet ud.

                          Jeg synes det er ærgerligt at nogle folk tilsyneladende godkender den fremfærd, jeg ved godt de fleste er fans, men det burde ikke være relevant her.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            Selvfølgelig har det med OB at gøre ... i modsat fald er det verdens vildeste tilfælde, godt og vel.

                            Ja og jeg gentager ... at OB gerne ville have afklaring på om de kunne diktere et statsligt finansieret byggeri, som er beregnet til alle og ikke bare til OB, samtidig med at amatørklubben blev skubbet ud.

                            Jeg synes det er ærgerligt at nogle folk tilsyneladende godkender den fremfærd, jeg ved godt de fleste er fans, men det burde ikke være relevant her.
                            Jeg synes egentlig folks overvejelser er enormt nøgterne. Det er de færreste herinde, som forholder sig ukritisk til klubben og dens ageren - både sportsligt og i tilfælde som det her. Tværtimod, så går folk så meget op i klubben, at de konstant forholder sig kritisk til den. Synes du umiddelbart, at det er positivitet der er fremherskende herinde?

                            Det er snarere dig, som har evigt travlt med at blive forarget over andre.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                              Jeg synes egentlig folks overvejelser er enormt nøgterne. Det er de færreste herinde, som forholder sig ukritisk til klubben og dens ageren - både sportsligt og i tilfælde som det her. Tværtimod, så går folk så meget op i klubben, at de konstant forholder sig kritisk til den. Synes du umiddelbart, at det er positivitet der er fremherskende herinde?

                              Det er snarere dig, som har evigt travlt med at blive forarget over andre.
                              Præcis. Der er vel ikke en eneste herinde, der har udtrykt begejstring for den her sag og måden som den hidtil ser ud til at være håndteret på. Men det betyder jo ikke at alle dele af sagen behøver at være pilrådne og svindel og bedrageri.

                              @ Entusiastens: jeg er enig med dig i, at fankasketten godt kan sløre noget af dømmekraften i det her, men hvis du kigger lidt indad, er du så bedre selv? Det virker i hvert fald som om, at det kan være svært at se alle detaljerne fra den høje sandhedspiedestal, som du har sat dig selv op på i den her sag (beklager, at det bliver lidt personligt). Du tolker i hvert fald på alle oplysningerne, med det udgangspunkt at OB (og folkene omkring) bevidst har svindlet og bedraget, og så får du det til at passe ind efter det. Det mener jeg sådan set også, at du er i din gode ret til, men oplysningerne er stadig mangelfulde og åbne for fortolkninger… også dem, der ikke lige passer ind i din mening.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                                Jeg synes egentlig folks overvejelser er enormt nøgterne. Det er de færreste herinde, som forholder sig ukritisk til klubben og dens ageren - både sportsligt og i tilfælde som det her. Tværtimod, så går folk så meget op i klubben, at de konstant forholder sig kritisk til den. Synes du umiddelbart, at det er positivitet der er fremherskende herinde?

                                Det er snarere dig, som har evigt travlt med at blive forarget over andre.
                                Lad os bruge naivitet/godtroenhed.
                                I denne sag ja, i forhold til fodbolden nej :).

                                Måske fordi sagen her omhandler klubben som helhed og spillet på banen kun drejer sig om delelementer af samme klub.
                                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                                Jeg er ikke fan.
                                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                                Comment

                                Working...
                                X