Annoncering

Collapse
No announcement yet.

NFCD sagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Lad os bruge naivitet/godtroenhed.
    I denne sag ja, i forhold til fodbolden nej :).

    Måske fordi sagen her omhandler klubben som helhed og spillet på banen kun drejer sig om delelementer af samme klub.
    Det er helt i orden hvis du synes at jeg, og andre, er naive og godtroende - det er dog ikke noget jeg kan genkende. Jeg synes den generelle holdning har været at det ligner en træls sag, som folk dog gerne vil følge til ende, inden at de korsfæster nogen. Du bliver så forarget over at folk ikke allerede har tændt faklerne på baggrund af enkelte dokumenter taget ud af kontekst, fair nok.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      Selvfølgelig har det med OB at gøre ... i modsat fald er det verdens vildeste tilfælde, godt og vel.

      Ja og jeg gentager ... at OB gerne ville have afklaring på om de kunne diktere et statsligt finansieret byggeri, som er beregnet til alle og ikke bare til OB, samtidig med at amatørklubben blev skubbet ud.

      Jeg synes det er ærgerligt at nogle folk tilsyneladende godkender den fremfærd, jeg ved godt de fleste er fans, men det burde ikke være relevant her.
      Eller Thorborg bygger andre ting derude.
      https://migogodense.dk/stoerre-fokus...gheder-i-byen/

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
        gratis/billigt...

        Hvis man, i stedet for selv at investere, kan få adgang til et træningsanlæg til en estimeret udgift på omkring 300 millioner kroner på lejebasis, så mener jeg ikke det er helt skævt at sige, at man har forsøgt at få fingre i et billigt/gratis træningsanlæg på bekostning af andre.

        Uanset hvad der er op og ned, så er det en lortesag, og ikke ligefrem noget der fremmer klubbens portrættering i det offentlige. Derimod synes jeg, at det understreger hvor krejleragtig hele tilgangen til vores forretning er i de senere år, og det kan da alt andet lige ikke være særlig attraktivt for potentielle samarbejdspartnere/sponsorer at se, hvordan klubben håndterer sin business.
        Nej det mener jeg ikke.... som lejer er det sådan det fungerer.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Selvfølgelig har det med OB at gøre ... i modsat fald er det verdens vildeste tilfælde, godt og vel.

          Ja og jeg gentager ... at OB gerne ville have afklaring på om de kunne diktere et statsligt finansieret byggeri, som er beregnet til alle og ikke bare til OB, samtidig med at amatørklubben blev skubbet ud.

          Jeg synes det er ærgerligt at nogle folk tilsyneladende godkender den fremfærd, jeg ved godt de fleste er fans, men det burde ikke være relevant her.
          det kommer sq an på hvordan man læser det. Jeg læser det som om OB er blevet inviteret ind som lejere for at være med til at holde investeringer og drift rentable på lang sigt og OB har været interesseret såfremt det anlæg de skulle betale lever op til behovet.
          OB er langt bagud i forhold til faciliteter og i forhold til de drøftelser der i øvrigt har gået i kommuneregi omkring fordeling af arealer til klubberne i Odense så har man haft brug for en afklaring. Den afklaring har man ikke kunnet få og trækker sig så (vel fordi man arbejder på et alternativ)og fordi det der er på bordet ikke hænger sammen i forhold tilOBs økonomi.
          Jeg fortænker så ikke OB i at holde døren åben for at kunne komme med på et senere tidspunkt - det er jo alt andet lige også trukket ud med de kommunale beslutninger.
          At NT så har købt grund ved siden af kan måske have noget med OB at gøre, måske ikke, måske er det blot en investering fordi der givetvis vil ske noget derude senere ...
          Skulle OB bygge derude for at opnå noget synergi omkring de nye faciliteter på en markedsleje kan jeg ikke se udfordringen i det.

          Helt grundlæggende skal OB have nye faciliteter. Om man lejer sig ind et sted på en markedsleje eller bygger sit eget må være en cost/benefit analyse ..

          Jeg glæder mig bare til at se hvilke faciliteter OB kan stille med der skulle være bedre til en billigere pris end det lejen skulle være i dette setup.
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment




            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
              Præcis. Der er vel ikke en eneste herinde, der har udtrykt begejstring for den her sag og måden som den hidtil ser ud til at være håndteret på. Men det betyder jo ikke at alle dele af sagen behøver at være pilrådne og svindel og bedrageri.

              @ Entusiastens: jeg er enig med dig i, at fankasketten godt kan sløre noget af dømmekraften i det her, men hvis du kigger lidt indad, er du så bedre selv? Det virker i hvert fald som om, at det kan være svært at se alle detaljerne fra den høje sandhedspiedestal, som du har sat dig selv op på i den her sag (beklager, at det bliver lidt personligt). Du tolker i hvert fald på alle oplysningerne, med det udgangspunkt at OB (og folkene omkring) bevidst har svindlet og bedraget, og så får du det til at passe ind efter det. Det mener jeg sådan set også, at du er i din gode ret til, men oplysningerne er stadig mangelfulde og åbne for fortolkninger… også dem, der ikke lige passer ind i din mening.
              Så vi alle er enige om, at uanset hvad der er op og ned i denne sag, så ER det en møgsag? Så er spørgsmålet, hvor mange af denne slags sager, både på og udenfor banen skal der til, før folk for alvor finder faklerne frem og erkender, at vi har en ledelse der, uanset hvad de siger og gør, åbenbart ikke kan slå søm i en lort uden at ødelægge begge dele? Sådan i overført betydning?

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Så vi alle er enige om, at uanset hvad der er op og ned i denne sag, så ER det en møgsag? Så er spørgsmålet, hvor mange af denne slags sager, både på og udenfor banen skal der til, før folk for alvor finder faklerne frem og erkender, at vi har en ledelse der, uanset hvad de siger og gør, åbenbart ikke kan slå søm i en lort uden at ødelægge begge dele? Sådan i overført betydning?

                MvH ChrisOB
                At ledelsen er inkompetent og ønskes hen hvor peberet gror er jeg helt enig i - men det var de også før de måske/måske ikke forsøgte sig med lyssky metoder i NFCD sagen. Det på trods er der stadig et stykke vej før end jeg vil dømme dem som svindlere i den aktuelle sag.

                Men ud af min klub håber jeg da de kommer.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                  At ledelsen er inkompetent og ønskes hen hvor peberet gror er jeg helt enig i - men det var de også før de måske/måske ikke forsøgte sig med lyssky metoder i NFCD sagen. Det på trods er der stadig et stykke vej før end jeg vil dømme dem som svindlere i den aktuelle sag.

                  Men ud af min klub håber jeg da de kommer.
                  Om end ikke "svindlere", så "lidt lyssky?" Der er ikke blevet spillet med åbne kort, før først en tabloid-avis tvinger dem til at gøre det, 14 dage efter historien brød første gang. Og tilbage står der stadig et PR-mareridt; der uanset om der rent faktisk foregik noget fordækt, ender med at blive en ren tabersag. Personligt kan jeg ikke finde ud af hvilken vej dokumentationen peger. Og jeg er egentlig ligeglad nu - der er nogen, der gerne vil ha OB ned med nakken; eller i hvert fald ledelsen, så ét eller andet forkert har de altså gjort.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Om end ikke "svindlere", så "lidt lyssky?" Der er ikke blevet spillet med åbne kort, før først en tabloid-avis tvinger dem til at gøre det, 14 dage efter historien brød første gang. Og tilbage står der stadig et PR-mareridt; der uanset om der rent faktisk foregik noget fordækt, ender med at blive en ren tabersag. Personligt kan jeg ikke finde ud af hvilken vej dokumentationen peger. Og jeg er egentlig ligeglad nu - der er nogen, der gerne vil ha OB ned med nakken; eller i hvert fald ledelsen, så ét eller andet forkert har de altså gjort.

                    MvH ChrisOB
                    Personligt så jeg gerne dårlige ting ske for BIF, ved ikke om det automatisk gør dem til dårlige mennesker (er de), men stadig ;)

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                      Personligt så jeg gerne dårlige ting ske for BIF, ved ikke om det automatisk gør dem til dårlige mennesker (er de), men stadig ;)
                      Man er ikke nødvendigvis et dårligt menneske - bare nogen, der har taget nogle valg, de burde genoverveje... ;-) Jeg kan sagtens mene Jesper Hansen er en uduelig leder, uden at det betyder jeg sætter spørgsmålstegn ved hans generelle, øh, "menneskehed".

                      Jeg konstaterer, at nogen lækker den historie til pressen; måske i håb om at der kommer en reaktion fra OB; men den kommer først, når den bliver udbasuneret i en tabloid-avis; og på en måde der i bedste fald giver megen ambivalens i forhold til deres motiver, i værste fald giver vished for, at man arbejder fordækt og udelukkende for egen vinding.

                      Men nu, hvor jeg har sundet mig lidt over, hvad jeg tidligere har skrevet, i denne post, så bliver jeg mindet om mit eget profilbillede, så jeg slutter af med ét:

                      JO, man ER et dårligt menneske, hvis man holder med eller arbejder i Brøndby. ;-)

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Man er ikke nødvendigvis et dårligt menneske - bare nogen, der har taget nogle valg, de burde genoverveje... ;-) Jeg kan sagtens mene Jesper Hansen er en uduelig leder, uden at det betyder jeg sætter spørgsmålstegn ved hans generelle, øh, "menneskehed".

                        Jeg konstaterer, at nogen lækker den historie til pressen; måske i håb om at der kommer en reaktion fra OB; men den kommer først, når den bliver udbasuneret i en tabloid-avis; og på en måde der i bedste fald giver megen ambivalens i forhold til deres motiver, i værste fald giver vished for, at man arbejder fordækt og udelukkende for egen vinding.

                        Men nu, hvor jeg har sundet mig lidt over, hvad jeg tidligere har skrevet, i denne post, så bliver jeg mindet om mit eget profilbillede, så jeg slutter af med ét:

                        JO, man ER et dårligt menneske, hvis man holder med eller arbejder i Brøndby. ;-)

                        MvH ChrisOB
                        Er glad at du skrev det sidste med " ;-) " - bare i hensigt af en målmand som spillede mere end 800 kampe for os .. 😜
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Så vi alle er enige om, at uanset hvad der er op og ned i denne sag, så ER det en møgsag? Så er spørgsmålet, hvor mange af denne slags sager, både på og udenfor banen skal der til, før folk for alvor finder faklerne frem og erkender, at vi har en ledelse der, uanset hvad de siger og gør, åbenbart ikke kan slå søm i en lort uden at ødelægge begge dele? Sådan i overført betydning?

                          MvH ChrisOB
                          Nu vil jeg ikke tale på alles vegne, men jeg er enig i, at det er møgsag, fordi ligemeget hvad der er op og ned i sagen, så er den blevet præsenteret som en møgsag, og det hele er for mudret pt til, at det indtryk for alvor bliver vasket væk.

                          Men jeg er ikke enig i, at det er ligegyldigt, hvad der faktisk er op og ned ift. hvad det eventuelt skal have af konsekvenser

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Om end ikke "svindlere", så "lidt lyssky?" Der er ikke blevet spillet med åbne kort, før først en tabloid-avis tvinger dem til at gøre det, 14 dage efter historien brød første gang. Og tilbage står der stadig et PR-mareridt; der uanset om der rent faktisk foregik noget fordækt, ender med at blive en ren tabersag. Personligt kan jeg ikke finde ud af hvilken vej dokumentationen peger. Og jeg er egentlig ligeglad nu - der er nogen, der gerne vil ha OB ned med nakken; eller i hvert fald ledelsen, så ét eller andet forkert har de altså gjort.

                            MvH ChrisOB
                            Eller miskreditere flere af de involverede parter i projektet. Nu vi i forvejen er så meget i gang med at gætte og gisne i den her sag, så kunne man jo også godt prøve at gætte på, hvem der kunne have interesse i det - jeg kan da i hvert fald godt komme i tanke om en person, der pt. er bitter på flere af projektets parter, og for hvem en OB-involvering også ville have været en torn i øjet, fordi det ville stride mod den oprindelige plan

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                              Eller miskreditere flere af de involverede parter i projektet. Nu vi i forvejen er så meget i gang med at gætte og gisne i den her sag, så kunne man jo også godt prøve at gætte på, hvem der kunne have interesse i det - jeg kan da i hvert fald godt komme i tanke om en person, der pt. er bitter på flere af projektets parter, og for hvem en OB-involvering også ville have været en torn i øjet, fordi det ville stride mod den oprindelige plan
                              Ja den tanke har da også strejfet mig. Men man skal passe på med at gætte på alt muligt synes jeg. Det er ikke alle der har noget problem med at gætte, jeg vil bare ikke. Der er så mange løse ender i det her og det er ikke sikkert vi får at vide hvad der er foregået.
                              Og det er ikke sikkert vi har ret til at få det at vide.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                                Det havde jeg så ikke læst og det viser jo, at OB selvfølgelig ikke holdt sig til sandheden i sin forsvarstale ... helt som forventet.
                                Holdt kæft nogle svindlere!
                                Det her blev altså på ingen måde bedre for OB.

                                Flere mails der tydeligt, viser at det er OB der har taget initiativ. Og presset på for at Jørgen Povlsen og Henrik Dam skulle tage stilling til OBs rolle i projektet. De er begge to ansatte i en virksomhed hvor Niels Thorborg sidder i bestyrelsen ?!!? Og møder der direkte er på opfordring af NT. Det kan altså i min optik, umuligt give anledning til at man kan læse det på flere måder, end at et styrker EBs påstand.

                                At Jørgen Povlsen bakker Jesper Hansen og Niels Thorborg op, er vel ikke så underligt, når Thorborg har direkte indflydelse, på mandens job ?

                                Ydermere så påstår OB nu at Thorborgs køb af grund i forbindelse med centeret intet har med NFCD og OB at gøre, virker helt væk. Hvorfor er det så på en dagsorden, som omhandler NFCD. Æbler og pærer ville aldrig blive blandet i sådan forretning. Og under alle omstændigheder så er NT jo inhabil i den her sag!

                                Hvorfor ser man ikke DBU på banen ? Der må da være nogle mails mellem TC og JH med DBU folk uden OB tilknytning cc på sådanne mails, dialogen har jo strakt sig over 2 år !!!

                                Som jeg tidligere har skrevet, så mangler OB i høj grad, at komme med noget konkret dokumentation, som modsvar mod disse efterhånden, veldokumenterede påstande EB fremlægger. Hvad med de mails til andre interessenter, som Jørgen Povlsen taler om også kunne / havde mulighed for at indgå i drift, eller referater hvor disse er identificeret, hvorfor er det ikke lagt frem som dokumentation ? Man skal da ikke bilde, mig ind at der i et projekt af den her kaliber, ikke er lavet en screening, af mulige driftspartnere, som tidligt at inviteret til drøftelser, hvis det er sådan, man har ønsket at drive centeret ? Lige nu fremstår det som en søforklaring af rang.

                                Jeg ser altså ingen tegn på at OB har fortalt bare en sand strofe i det her, ligegyldigt, hvor meget jeg har ja hatten og fanbrillerne på.

                                Comment

                                Working...
                                X