Oprindeligt indsendt af jajes.
Se indlæg
Selvfølgelig er det skuffende at en ung spiller der er opfostret i OB vælger, som MaxHH beskriver det, at lade sin kontrakt løbe ud for at score alle pengene ved sin transfer til HSV. Det er skuffende, fordi det bryder med den romantiske forestilling om at fodboldspillere har en hjerteklub som de vil gå gennem ild og vand for. Så jeg kan godt forstå at man føler sig trådt på når man som fan netop har det forhold til sin klub. Det er ikke en måde jeg ville have ageret på, og heldigvis findes der masser af eksempler på at professionelle fodboldspillere kan have et specielt forhold til en bestemt klub. Jeg har derfor ikke ærlig meget til overs for LJ, fordi han, udefra set, er et egoistisk menneske, men det er så også det, han har jo aldrig spyttet på klubben eller stillet sig i opposition til OB som klub.
Derfor forstår jeg ikke at man kan have sådan et had til en enkelt spiller. I (på Lars Ludersøn-holdet) korsfæster ham fordi han er et symbol på det der er "galt" med professionel fodbold. Hans handlinger synes jeg ikke kvalificerer sådan en hetz. (og så gider jeg i øvrigt ikke undskylde for at tage helikopterperspektivet. udsigten er simpelthen for god)
Comment