Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: Aab-OB

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Inden det bliver alt for videnskabeligt, så kommer der her en helt nede på gulvet vurdering af OB lige her og nu.

Vores defensive fungere godt , vi har en super målmand.
    Vores offensive er ringe, vi spiller for langsomt.
    Det er utroligt, men dejligt at vi vinder igår, for der var en par spillere der var piv ringe, JJ, Jønne, Izu, De spiller alt for omstændigt og langsomt.
    Greve var savnet igår.
    Nu er vi i top 6 Jubii, Nu skal der fightes og kæmpes til blodet sprøjter for at blive der. Håber det lykkedes.

Comment

Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
      Inden det bliver alt for videnskabeligt, så kommer der her en helt nede på gulvet vurdering af OB lige her og nu.

Vores defensive fungere godt , vi har en super målmand. ENIG
      Vores offensive er ringe, vi spiller for langsomt. ENIG
      Det er utroligt, men dejligt at vi vinder igår, for der var en par spillere der var piv ringe, JJ, Jønne, Izu, De spiller alt for omstændigt og langsomt.
      Greve var savnet igår. ENIG i det hele - men det skal med i vurderingen at Jønne sætter vores backs i scene de to gange det kunne have været blevet farligt i kampen, hvis indlægget/afslutteren havde været skarpere.
      Nu er vi i top 6 Jubii, Nu skal der fightes og kæmpes til blodet sprøjter for at blive der. Håber det lykkedes.
      Se ovenfor.

Comment

Jeg tror og håber, at denne korte video vil hjælpe mange herinde: https://www.youtube.com/watch?v=w7zPZsLGK18
        Den demonstrere værktøjet expected goals på få minutter. Det er altså ikke bare hokus pokus, rigtig mange har brugt i flere år. Jeg troede faktisk, at den var blevet bredt anerkendt, og blev anvendt af hvem som helst efterhånden.

Comment

Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg

Vores defensive fungere godt , vi har en super målmand.
          Vores offensive er ringe, vi spiller for langsomt.
          Greve var savnet igår.
          Faktum er jo, at vi har fået point nok til at komme i Top-6, så der må jo være noget, som statistikken ikke kan fortælle os, hvad er. Det kan være Grytebust redninger, det kan være vores forsvarsspilleres evne til at blokere skud. Det kan være noget helt tredje, men statistikken fortæller os desværre ikke hele sandheden omkring disse expected goal. Og hvem bestemmer i øvrigt, hvad et expected goal er osv. osv.? Der findes jo også kvalitativer studier på fodboldhold omkring team efficacy, som har en anden videnskabsteoretisk retning i forhold til, hvad der kan være med til at skaffe fodboldhold point.

Comment

Er sgu ligeglad med om spillet et sprudlende. Bare vi får de point også på de dårlige dage. Men med den defensiv vi har haft i den sæson. Er top 6 klart muligt.

Men vi mangler en spiller ala falk der kan en masse på egen hånd og lave en masse assist. I den sidste sæson han var i OB scorede ak og fester over 20mål tilsammen og de fleste af målene var falk med i. Inten med assist eller 3 fod osv

Comment

Hvor mange andre forums har diskussioner på baggrund af Expected Goals-statistikker? Og man siger niveauet er lavt? Kun niveauet for b...

MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                Er sgu ligeglad med om spillet et sprudlende. Bare vi får de point også på de dårlige dage. Men med den defensiv vi har haft i den sæson. Er top 6 klart muligt.

Men vi mangler en spiller ala falk der kan en masse på egen hånd og lave en masse assist. I den sidste sæson han var i OB scorede ak og fester over 20mål tilsammen og de fleste af målene var falk med i. Inten med assist eller 3 fod osv
                Korrekt - en spiller ala Falk vil gøre godt - en stor forskel. Men hvor finder vi ham lige henne.

Glæder nu mig stadig til vi bliver mere sprudlende og kan dominerer dårligere modstandere. Vi har klart noget potentialle i truppen nu, og måske kommer der en rigtig god udvikling nu.

Comment

Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

med LO fik vi point men resten var sq ikke kønt ...
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    med LO fik vi point men resten var sq ikke kønt ...
                    Nogle af de bedste kampe jeg har set med OB, var under LO. Men holdet var så også til det. At tage til Aalborg, holde dem ok væk, selv score 2 på dødbold, og derudover tillade sig at brænde et par store tilbud, kan vi ikke brokke os for meget over. Heller det end at spille godt og få 3-3 eller tabe 5-4

Comment

Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                      Korrekt - en spiller ala Falk vil gøre godt - en stor forskel. Men hvor finder vi ham lige henne.

Glæder nu mig stadig til vi bliver mere sprudlende og kan dominerer dårligere modstandere. Vi har klart noget potentialle i truppen nu, og måske kommer der en rigtig god udvikling nu.
                      Tror vi får svært ved at hente sådan en kaliber. Men lur mig hvis alt flasker sig om vi ikke har en lille krøltop på vej der kommer tæt på i løbet af et par år

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Tror vi får svært ved at hente sådan en kaliber. Men lur mig hvis alt flasker sig om vi ikke har en lille krøltop på vej der kommer tæt på i løbet af et par år
                        Det kan man jo håbe. I øvrigt så synes jeg faktisk at Greve har mange af de samme kvaliteter som Falk. Han er ikke en ligeså dygtig dribler, har ikke samme acceleration og evner ikke på samme måde, at sætte en modspiller fra stående. Men hans vendinger og drev med bolden er altså klasse, og så er han uomtvisteligt den mest offensivt kreative spiller vi har for nuværende. Der mangler dog slutprodukt. Men det gjorde der altså også med Falk det første lange stykke tid. Han var bare så forbandet elegant på en fodboldbane og en Gucci-spiller af Guds nåde, hvilket nok maskerede det manglende output en smule.

Comment

Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                          Det kan man jo håbe. I øvrigt så synes jeg faktisk at Greve har mange af de samme kvaliteter som Falk. Han er ikke en ligeså dygtig dribler, har ikke samme acceleration og evner ikke på samme måde, at sætte en modspiller fra stående. Men hans vendinger og drev med bolden er altså klasse, og så er han uomtvisteligt den mest offensivt kreative spiller vi har for nuværende. Der mangler dog slutprodukt. Men det gjorde der altså også med Falk det første lange stykke tid. Han var bare så forbandet elegant på en fodboldbane og en Gucci-spiller af Guds nåde, hvilket nok maskerede det manglende output en smule.
                          Greve mangler en del for at komme på Falks niveau uden tvivl.. Men han er den der kommer tættest på og man kan da håbe at hans udvikling stadig kører på fuld kraft.. Jeg så ham stadig gerne som forreste midtbane i en 3-5-2 men det kommer nok ikke til at ske i OB..
                          Men Julius er altså 1-2 klasser bedre en Greve var på samme tidspunkt. Bliver spændende at følge hans udvikling

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Greve mangler en del for at komme på Falks niveau uden tvivl.. Men han er den der kommer tættest på og man kan da håbe at hans udvikling stadig kører på fuld kraft.. Jeg så ham stadig gerne som forreste midtbane i en 3-5-2 men det kommer nok ikke til at ske i OB..
                            Men Julius er altså 1-2 klasser bedre en Greve var på samme tidspunkt. Bliver spændende at følge hans udvikling
                            Beundre Greve helt vildt og værdsætter hans personlighed vilje mod og arbejdsindsats hvis alle i start 11 besad dette tror jeg næsten vi ville være overvindelige i superligaen. Der er lidt Helvegsk i ham, ikke talentet med det mest åbenlyse største talent, men hans indstilling og vilje til at arbejde med det han har kan bringe ham meget langt. Kæmpe fornøjelser at han har fået chancen og grebet den Big Time ,mon dette var sket under LO eller TV-Poul.

Utroligt spændende med ham Julius - håber han er en Greve type mht til personligheden.

Comment

Dejlige points på kontoen. Det er klart også det bedste at sige om en kamp, som nok ikke vinder nogen skønhedspriser, det er vi nok ret enige om. Men grimme points er også points:-)

Når talen så kommer til, om det går bedre end sidste år, så er det første der falder mig ind, hvor utroligt marginal forskel, der reelt er på holdene i superligaen. Helsingør mangler noget individuel kvalitet i bunden, og FCK har det, men deres præstationer for tiden taler jo sit eget sprog om, at penge og dermed spillere med højere individuel kvalitet ikke skaber en afgørende kvalitetsforskel i sig selv. Resten af holdene ligger indenfor et meget smalt spektrum, så situationen er den, at alle virkelig kan slå alle (og de fleste slår Helsingør).

Vi er bedre defensivt end sidste år; måske fordi KEP spiller bedre og Tingager har fået mere erfaring (mens Gryte bare er pisse god, og det var han også sidste år), og de er bedre sammenspillet, sådan at defensiven samlet set lukker ned for flere ting. Offensivt mener jeg derimod vi er dårligere end (eller lige så dårlige som) sidste efterår. Vi har haft nogle gode tilløb til chanceskabende spil i f.eks. kampen imod Lyngby, som vel nærmest var den bedste kamp i hele efteråret, men generelt er det svært offensivt. Vi har ingen individualister, der rammer topformen, som Joan og til dels Jønne gjorde det i (dele af) foråret - og uden dem er vi ordinære.

Jeg kan sagtens følge tankegangen, at det ikke kan række til top6. Det er en helt rimelig argumentation, pseudo-videnskabelige stats eller ej. Ca. 1 mål per kamp burde ikke være nok til top 6; det er sådan set argumentation nok.
                              Omvendt skal vores konkurrenter - Lyngby, AaB, AGF - ramme et højere niveau for at gå forbi, mens Hobro og Horsens skal blive ved med at overpræstere. Hvis Hobro sælger Kirkevold i vinterpausen og Antipas går i stykker igen (fordi det gør han), så bliver det vanskeligt for dem. Med andre ord: de andre er altså ikke bedre (endnu - Lyngby kan være på vej).

Hvis vi ligefrem kunne ramme noget offensiv kvalitet; hell, så er top 6 ligefrem realistisk. Hvis ikke, så tror jeg heller ikke 1 mål per kamp er nok i længden.

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Dejlige points på kontoen. Det er klart også det bedste at sige om en kamp, som nok ikke vinder nogen skønhedspriser, det er vi nok ret enige om. Men grimme points er også points:-)

Når talen så kommer til, om det går bedre end sidste år, så er det første der falder mig ind, hvor utroligt marginal forskel, der reelt er på holdene i superligaen. Helsingør mangler noget individuel kvalitet i bunden, og FCK har det, men deres præstationer for tiden taler jo sit eget sprog om, at penge og dermed spillere med højere individuel kvalitet ikke skaber en afgørende kvalitetsforskel i sig selv. Resten af holdene ligger indenfor et meget smalt spektrum, så situationen er den, at alle virkelig kan slå alle (og de fleste slår Helsingør).

Vi er bedre defensivt end sidste år; måske fordi KEP spiller bedre og Tingager har fået mere erfaring (mens Gryte bare er pisse god, og det var han også sidste år), og de er bedre sammenspillet, sådan at defensiven samlet set lukker ned for flere ting. Offensivt mener jeg derimod vi er dårligere end (eller lige så dårlige som) sidste efterår. Vi har haft nogle gode tilløb til chanceskabende spil i f.eks. kampen imod Lyngby, som vel nærmest var den bedste kamp i hele efteråret, men generelt er det svært offensivt. Vi har ingen individualister, der rammer topformen, som Joan og til dels Jønne gjorde det i (dele af) foråret - og uden dem er vi ordinære.

Jeg kan sagtens følge tankegangen, at det ikke kan række til top6. Det er en helt rimelig argumentation, pseudo-videnskabelige stats eller ej. Ca. 1 mål per kamp burde ikke være nok til top 6; det er sådan set argumentation nok.
                                Omvendt skal vores konkurrenter - Lyngby, AaB, AGF - ramme et højere niveau for at gå forbi, mens Hobro og Horsens skal blive ved med at overpræstere. Hvis Hobro sælger Kirkevold i vinterpausen og Antipas går i stykker igen (fordi det gør han), så bliver det vanskeligt for dem. Med andre ord: de andre er altså ikke bedre (endnu - Lyngby kan være på vej).

Hvis vi ligefrem kunne ramme noget offensiv kvalitet; hell, så er top 6 ligefrem realistisk. Hvis ikke, så tror jeg heller ikke 1 mål per kamp er nok i længden.

Comment

Working...
                                X