Annoncering

Collapse
No announcement yet.

KAMPTRÅD Hobro-OB 30. september

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Det er netop dét; vi er ikke bedre. Vi vil fortsætte med at svinge op og ned resten af sæsonen; fordi vi hverken har den fornødne kvalitet eller en træner, der er skarp nok til at ramme de rigtige opstillinger og frembringe det tilstrækkeligt tændingsniveau; når der ikke lige er 10.000 på lægterne.

    Jeg synes den midtbane SKREG langt væk af et fald - og langt henadvejen fik jeg jo ret i det, jeg skrev i optaktstråden - det var udelukkende et uskarpt Hobro-hold (og en stærk keeper, igen-igen), der sørgede for, at den kamp endte 1-1 - ikke dommeren. At det altid er alle andres skyld end os selv, fortæller historien om en trup, en træner og en ledelse, der render rundt med skyklapperne på - og aldrig kommer til at kalde en spade for en spade og så sige det, som det var: Vi var HELDIGE med at få det ene point i dag.

    MvH ChrisOB
    Enig. Jeg kan godt leve med en ringe præstation i ny og næ. Men jeg kan ikke leve med den eklatante mangel på selvindsigt der er hos træneren, ledelsen og til del spillerne. Vi var pivringe i dag, ligesom vi oftest er. Indrøm det dog, så er det også nemmere at arbejde sig ud af det.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
      hvor er det trættende at høre på alle de dårlige undskyldninger. Ja der var off side i Silkeborg og målet skulle ikke have været anerkendt, men nederlaget var fuldt fortjent - vi spillede elendigt, igen. Det samme i dag, nej der bliver ikke altid dømt straffe der, men det gjorde der denne gang- havde vi spillet godt og scoret på vores chancer havde det ikke fået nogen betydning for udfaldet.
      lad nu være med at komme med alle de dårlige undskyldninger og erkend at holdet bare ikke spiller bedre.
      Og "gode præstationer skal honoreres"? Greve har spillet to gode kampe imod Fremad og Randers og alligevel bliver han ofret til fordel for en spiller, der mere eller mindre har haft ankelproblemer hele sæsonen, og som ikke har leveret noget som helst i denne sæson (og reelt ikke er andet end fight?)

      Det er fandme i orden og sige, at man var heldige med at få point! Det er også i orden og sige, at vi var dårlige.

      Det er denne dissonans imellem ord og virkelighed, der irriterer mig mest ved Jesper Hansen og Kent Nielsens OB. Mere end vi rent faktisk ikke bevæger os ret meget fremad.

      På samme måde som når en TV ekspert stirrer sig blind i de navne, vi havde på bænken i dag - og overhovedet ikke forholder sig til, hvordan de rent faktisk har præsteret over længere tid.

      Det hele er altså ikke "underpræstering" - det er virkeligheden, at vi var dårlige i Silkeborg og dårlige i Hobro. Som i decideret dårlige.

      Og efter de næste kampe mod FCK, Lyngby og AaB kan virkeligheden være, at vi er 8-10 points fra vores målsætning - bag hold som både Horsens og Hobro.

      Virkeligheden er at vi, endnu, ikke har spillet 90 gode minutter i denne sæson, Randers kampen inklusiv. Det tætteste var kampen imod Brøndby, men dér var vi jo også heldige med at få det ene point.

      Vi er 11 kampe inde - og vi svinger stadig for meget - både i forhold til vores målsætning og i forhold til det højt besungne argument om kontinuitet.

      Dét er virkeligheden.

      Greve må da undre sig lidt over "gode præstationer skal honoreres" kommentaren, hvis du spørger mig...

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Og "gode præstationer skal honoreres"? Greve har spillet to gode kampe imod Fremad og Randers og alligevel bliver han ofret til fordel for en spiller, der mere eller mindre har haft ankelproblemer hele sæsonen, og som ikke har leveret noget som helst i denne sæson (og reelt ikke er andet end fight?)

        Det er fandme i orden og sige, at man var heldige med at få point! Det er også i orden og sige, at vi var dårlige.

        Det er denne dissonans imellem ord og virkelighed, der irriterer mig mest ved Jesper Hansen og Kent Nielsens OB. Mere end vi rent faktisk ikke bevæger os ret meget fremad.

        På samme måde som når en TV ekspert stirrer sig blind i de navne, vi havde på bænken i dag - og overhovedet ikke forholder sig til, hvordan de rent faktisk har præsteret over længere tid.

        Det hele er altså ikke "underpræstering" - det er virkeligheden, at vi var dårlige i Silkeborg og dårlige i Hobro. Som i decideret dårlige.

        Og efter de næste kampe mod FCK, Lyngby og AaB kan virkeligheden være, at vi er 8-10 points fra vores målsætning - bag hold som både Horsens og Hobro.

        Virkeligheden er at vi, endnu, ikke har spillet 90 gode minutter i denne sæson, Randers kampen inklusiv. Det tætteste var kampen imod Brøndby, men dér var vi jo også heldige med at få det ene point.

        Vi er 11 kampe inde - og vi svinger stadig for meget - både i forhold til vores målsætning og i forhold til det højt besungne argument om kontinuitet.

        Dét er virkeligheden.

        Greve må da undre sig lidt over "gode præstationer skal honoreres" kommentaren, hvis du spørger mig...

        MvH ChrisOB
        Personligt tror jeg ikke, at Kent er vild med Greves spillestil. Man må jo også sige, at han smider bolden mange gange i går feks, men det er også ham, der kommer med det uventede, og som kan gøre ondt på de andre.
        Hæftede mig også ved det, Kent udtalte om Eskesen i OB podcasten, hvor han sagde, at alle lægger mærke til de gode ting, han laver men ikke de mangler, han også har. Han har givetvis ret, men vi er sgu da nødt til at sætte bolden på spil for at lave mål. Selvfølgelig skal man arbejde efter at minimere fejl, men det kan ikke hjælpe noget at straffe dem, der tør. Hvis det er tilgangen, er der ikke noget at sige til, at det ofte ender i boldflytteri og spillere der ser underligt apatiske ud. Man må sgu ikke skabe en kultur, hvor man er bange for at lave fejl (overalt på banen) - jeg håber godt nok ikke, at det er det, der er i gang

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
          Personligt tror jeg ikke, at Kent er vild med Greves spillestil. Man må jo også sige, at han smider bolden mange gange i går feks, men det er også ham, der kommer med det uventede, og som kan gøre ondt på de andre.
          Hæftede mig også ved det, Kent udtalte om Eskesen i OB podcasten, hvor han sagde, at alle lægger mærke til de gode ting, han laver men ikke de mangler, han også har. Han har givetvis ret, men vi er sgu da nødt til at sætte bolden på spil for at lave mål. Selvfølgelig skal man arbejde efter at minimere fejl, men det kan ikke hjælpe noget at straffe dem, der tør. Hvis det er tilgangen, er der ikke noget at sige til, at det ofte ender i boldflytteri og spillere der ser underligt apatiske ud. Man må sgu ikke skabe en kultur, hvor man er bange for at lave fejl (overalt på banen) - jeg håber godt nok ikke, at det er det, der er i gang
          modsat helenius som jo er sikkerheden selv - og åbenbart skal spille

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Og "gode præstationer skal honoreres"? Greve har spillet to gode kampe imod Fremad og Randers og alligevel bliver han ofret til fordel for en spiller, der mere eller mindre har haft ankelproblemer hele sæsonen, og som ikke har leveret noget som helst i denne sæson (og reelt ikke er andet end fight?)

            Det er fandme i orden og sige, at man var heldige med at få point! Det er også i orden og sige, at vi var dårlige.

            Det er denne dissonans imellem ord og virkelighed, der irriterer mig mest ved Jesper Hansen og Kent Nielsens OB. Mere end vi rent faktisk ikke bevæger os ret meget fremad.

            På samme måde som når en TV ekspert stirrer sig blind i de navne, vi havde på bænken i dag - og overhovedet ikke forholder sig til, hvordan de rent faktisk har præsteret over længere tid.

            Det hele er altså ikke "underpræstering" - det er virkeligheden, at vi var dårlige i Silkeborg og dårlige i Hobro. Som i decideret dårlige.

            Og efter de næste kampe mod FCK, Lyngby og AaB kan virkeligheden være, at vi er 8-10 points fra vores målsætning - bag hold som både Horsens og Hobro.

            Virkeligheden er at vi, endnu, ikke har spillet 90 gode minutter i denne sæson, Randers kampen inklusiv. Det tætteste var kampen imod Brøndby, men dér var vi jo også heldige med at få det ene point.

            Vi er 11 kampe inde - og vi svinger stadig for meget - både i forhold til vores målsætning og i forhold til det højt besungne argument om kontinuitet.

            Dét er virkeligheden.

            Greve må da undre sig lidt over "gode præstationer skal honoreres" kommentaren, hvis du spørger mig...

            MvH ChrisOB

            helt enig.

            Og ja greve må da i den grad undre sig.

            Thrane har spillet, hvad én sådan ok kamp og pludselig skal han starte inde fordi det kræver en belønning?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
              Personligt tror jeg ikke, at Kent er vild med Greves spillestil. Man må jo også sige, at han smider bolden mange gange i går feks, men det er også ham, der kommer med det uventede, og som kan gøre ondt på de andre.
              Hæftede mig også ved det, Kent udtalte om Eskesen i OB podcasten, hvor han sagde, at alle lægger mærke til de gode ting, han laver men ikke de mangler, han også har. Han har givetvis ret, men vi er sgu da nødt til at sætte bolden på spil for at lave mål. Selvfølgelig skal man arbejde efter at minimere fejl, men det kan ikke hjælpe noget at straffe dem, der tør. Hvis det er tilgangen, er der ikke noget at sige til, at det ofte ender i boldflytteri og spillere der ser underligt apatiske ud. Man må sgu ikke skabe en kultur, hvor man er bange for at lave fejl (overalt på banen) - jeg håber godt nok ikke, at det er det, der er i gang
              Jeg kunne nu personligt pege på mange flere end Greve, der også har et stort problem med at smide bolde væk, men de spiller og har spillet alligevel, så det her handler vel om favoritter; hvor han satsede på, at vi med fight kunne udfordre Hobro. Det var en kæmpe fejl. Og kun manglende skarphed fra vores modstander forhindrede os i at blive straffet ultimativt for det. Havde Hobro scoret i starten af 2. halvleg havde vi tabt med mere end 2-0. Så var det blevet 4-0. Tror jeg.

              Hvis frygten for fejl er større end lysten til at spille (og naturligt komme til at lave fejl i ren iver - det gjorde og gør Rasmus Falk sig faktisk også meget i), så ender man, som du siger med en masse folk, der spiller mere på automatik - og så er der ikke den dér naturlige mønsterbrydning, som en individualist er med for at skabe. Det er fint at have skabelon - men det er sgu da for fanden saksen, der gør det meste af arbejdet; hvis man skal have klippet et flot mønster.

              Ja, Eskesen har mangler; det tro da fanden, når han kun er en knægt; men dem kommer han kun af med via erfaring - og hvor man får lov, som ung spiller, at lave de fejl. Det ryk i Fremad, hvor han sætter 3 mand og sender (gamle) Festersen afsted i dybden gjorde mere for begejstringen for OB end noget som helst andet en OB-spiller har lavet i denne sæson. For mig i hvert fald.

              Problemet er, at der er alt for mange, der smider bolde væk under Kent Nielsen. Der er alt for mange misforståelser. Og når det sker i den mængde, det gør, så handler det altså om at der er nogen, der simpelthen ikke har de ideer, som han så latterligt efterlyste efter kampen. Han havde bænken de eneste spillere med ideer (og selv de har, for det meste, set idéløse ud i denne sæson!)

              Goddag mand økseskaft.

              Det var fint nok, at vi kunne løbe et Randers-hold i opløsning over ende - men når man møder et bedre kollektiv, så skal man fandme ikke satse på at løb er nok. Så skal man starte med spillere, der har ideerne.

              Så nytter det ikke at Matthias Thrane spiller 90 minutter. Så nytter det ikke man starter med Casper Nielsen og Mikkel Desler; der er ren dynamik og ikke ret meget andet. Desler har så mere idé og initiativ end Casper Nielsen, men pointen er, at jeg før kampen frygtede, med rette, at den midtbane ville falde sammen. Fordi den ville komme til at smide for mange bolde væk. Fordi fysikken på den midtbane er overvurderet - og ville slet ikke komme til at matche hverken Mistrati eller Damborg.

              At han så bruger "honorering af gode præstationer"-kortet som forsvar for sin startopstilling ændrer ikke på, at kampen viste, at det var en klokkeklar fejl. Og derfor bør midtbanen imod FCK selvfølgelig igen være JJ og Izunna. Selv om den konstellation langt fra har været perfekt, så er den da i mindste mere holdbar end én med en midterforsvarer og én af ligaens, imo, dårligste breddespillere.

              Jeg vil ikke bare nøjes med at "undre" mig over den opstilling - jeg vil være decideret vred over den - og forbande Kent langt væk for overhovedet at tænke tanken - og så bagefter bruge kliché-undskyldningen, når hans sats ikke virkede.

              Der er en fundamental ansvars-brist i og omkring OB - personficeret ved en anfører, der mere fokuserer på én kontroversiel (og ja, den er kontroversiel, fordi sådan én typisk bliver ikke dømt) - end på at hans hold atter præsterede som om de aldrig har prøvet at spille sammen før.

              Det pisser mig af. Og det burde pisse flere af - noget mere.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                @Chris: +1
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Kent er tro mod sig selv. Han lod AK, kønne og Helenius, samt KEP spille fast i perioder hvor ingen af dem viste noget som helst. Tillid er godt, men spørgsmålet er om det gavner en spiller uden selvtillid, at han spiller fast. Det findes der ikke et fast svar på, fordi spillernes psyke er forskellig. Som jeg ser det er det kun KEP som har haft gavn af tilliden. Men hvad gør det ved spillere, som træner godt, spiller godt for reserverne og laver gode indhop, uden at det får en effekt. Skulle Thrane have startet i går. Svaret er et klart nej. Han var OK mod Randers, men viste ikke det samme niveau som Izu kan. Måske kan det gavne Izu at sidde på bænken og tænke over om det er klogt at give dommerne mulighed for at give det røde kort. I tilfælde Izu, så tror jeg det er hans stil, og det hjælper ikke at holde ham ude. I stedet skal man overveje om Izu er fremtidens DM? Hvis han er, så må vi tage med i regnestykket, at han af og til vil sidde ude.

                  Comment


                    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/t...sen-efter-1-1/

                    Her er en mand, der har set den samme kamp, som jeg og 99 procent af alle, der har med OB at gøre, gjorde.

                    Der var meget små perioder, hvor vi var med - og både spillemæssigt og chancemæssigt er det jo klart en kamp, som Hobro burde ha vundet. Det var et ufortjent, heldigt point; med en elendig indsats i 1. halvleg og 10 minutter af 2. halvleg, en OK periode på 10 minutter derefter og herefter dårligt igen.

                    Og nej, dommeren var ikke "kampafgørende" - det var kun Hobros manglende effektivitet og vores målmand, der var det.

                    KALD EN SPADE FOR EN SPADE: DET VAR DÅRLIGT KENT NIELSEN! Fra ende til anden.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/t...sen-efter-1-1/

                      Her er en mand, der har set den samme kamp, som jeg og 99 procent af alle, der har med OB at gøre, gjorde.

                      Der var meget små perioder, hvor vi var med - og både spillemæssigt og chancemæssigt er det jo klart en kamp, som Hobro burde ha vundet. Det var et ufortjent, heldigt point; med en elendig indsats i 1. halvleg og 10 minutter af 2. halvleg, en OK periode på 10 minutter derefter og herefter dårligt igen.

                      Og nej, dommeren var ikke "kampafgørende" - det var kun Hobros manglende effektivitet og vores målmand, der var det.

                      KALD EN SPADE FOR EN SPADE: DET VAR DÅRLIGT KENT NIELSEN! Fra ende til anden.

                      MvH ChrisOB
                      Enig. Det var skidt stort set hele vejen igennem, og det er et meget heldigt point.

                      Jeg kan godt forstå, hvis man som spiller eller træner har brug for at tale præstationen op - det handler jo også om tro på sig selv og holdet - men realistisk set var det endnu en dårlig kamp.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                        Enig. Det var skidt stort set hele vejen igennem, og det er et meget heldigt point.

                        Jeg kan godt forstå, hvis man som spiller eller træner har brug for at tale præstationen op - det handler jo også om tro på sig selv og holdet - men realistisk set var det endnu en dårlig kamp.
                        Ja, naturligvis kan der være behov for det, men det tenderer jo det latterlige efterhånden. For hver gang de forsøger at "beskytte" spillerne, så mister fansene en smule af troen. Kreditten er ikke uendelig, når det udmeldte ikke in sync med den virkelighed vi oplever.

                        Comment


                          Det er længe siden, jeg har kunnet tage KNs analyser af kampene alvorligt. Eneste plus har været, at han som regel ikke har været efter dommerne, men det er han så også nu. I min verden var det et klokkeklart straffe, som dommeren har perfekt udsyn til. Javel, der forgår masser af den slags, men når dommeren nu står og glor på det. Så Kent skal stoppe med det der, og det samme skal KEP. Endnu en advarsel for brok, det dur bare ikke, når man får sin løn for at spille fodbold for OB og ikke for at skabe sig og sidde på tribunen. Spøjst at Kent mener, at gode præstationer skal honoreres, når han hidtil mest har honoreret de elendige.
                          Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                          Comment


                            I denne sæsons narrativ om vores gode og stabile defensiv, skal det vel også lige nævnes, at vi ikke har hold buret rent i de sidste 6 Superligakampe nu. Med den offensive kvalitet vi ikke har, bliver det naturligt også svært at vinde fodboldkampe så.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                              Kent er tro mod sig selv. Han lod AK, kønne og Helenius, samt KEP spille fast i perioder hvor ingen af dem viste noget som helst. Tillid er godt, men spørgsmålet er om det gavner en spiller uden selvtillid, at han spiller fast. Det findes der ikke et fast svar på, fordi spillernes psyke er forskellig. Som jeg ser det er det kun KEP som har haft gavn af tilliden. Men hvad gør det ved spillere, som træner godt, spiller godt for reserverne og laver gode indhop, uden at det får en effekt. Skulle Thrane have startet i går. Svaret er et klart nej. Han var OK mod Randers, men viste ikke det samme niveau som Izu kan. Måske kan det gavne Izu at sidde på bænken og tænke over om det er klogt at give dommerne mulighed for at give det røde kort. I tilfælde Izu, så tror jeg det er hans stil, og det hjælper ikke at holde ham ude. I stedet skal man overveje om Izu er fremtidens DM? Hvis han er, så må vi tage med i regnestykket, at han af og til vil sidde ude.
                              🖒
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
                                Det er længe siden, jeg har kunnet tage KNs analyser af kampene alvorligt. Eneste plus har været, at han som regel ikke har været efter dommerne, men det er han så også nu. I min verden var det et klokkeklart straffe, som dommeren har perfekt udsyn til. Javel, der forgår masser af den slags, men når dommeren nu står og glor på det. Så Kent skal stoppe med det der, og det samme skal KEP. Endnu en advarsel for brok, det dur bare ikke, når man får sin løn for at spille fodbold for OB og ikke for at skabe sig og sidde på tribunen. Spøjst at Kent mener, at gode præstationer skal honoreres, når han hidtil mest har honoreret de elendige.
                                Jeg synes på den anden side at KN og KEP har en pointe: der er INGEN absolut INGEN linje i den danske dommerstands kendelser mere. Og det er fordi ingen af vores dommere dømmer internationalt mere. Hvis dommeren "står det rigtige sted og glor på det", bør han jo dømme 10-12 straffespark i en kamp. Hiven i trøjen sker ved tæt på hver eneste dødbold omkring feltet. Hvis man vil "hiven i trøjen" til livs, skal der dømmes på det i hver kamp. Problemet er bare, at de danske klubber vil få kæmpe problemer i de internationale kampe efterfølgende, når superligaspillerne har lært at afholde sig fra det, men at det ikke bliver dømt ude i Europa.

                                Comment

                                Working...
                                X