Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Vinter 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Det lyder rigtigt, hvad du siger. Det der kunne tale for et skifte nu er jo, at den svenske sæson starter i foråret, og der er ingen tvivl om, at det gør rigtigt ondt på Helsingborg at ligge i næstbedste række. Og når en korsbåndsskadet, 32-årig Jesper Lange og Oke Akpoveta er det, man har på bænken i offensiven, så er Rasmus Jönsson noget af en upgrade:-)
    De ville være "vilde" for at hente Jønne nu, ingen tvivl om det. Har bare svært ved at overbevise mig selv om, at de økonomiske ender når sammen til det.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
      Hvis Jønne smutter, går vi pludselig forstærkede ud af vinduet.. og det endda før vi ved, om "McGeady/Fellah"-transferen bliver til noget.
      Jeg vil nu foretrække at beholde ham i foråret istedet at skulle ud i noget ophævning af kontrakt med lidt kontanter..
      Ikke fordi jeg gør mig mange illusioner om at han får et lignende forår som sidste år men lad os nu bare få Joan ud og holde den der så vi har lidt muligheder ved skader og karantæner

      Comment


        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        Holy moly! Det jokede vi med i går, i fht. Andreas Granquist. Vildt.
        Hehe, var der ikke en, der grinede af mig i går ;)

        Comment


          Oprindeligt indsendt af hestbjerg94 Se indlæg
          Derudover vil jeg gerne lige understrege at de mål Jønne har scoret har alle været mod hold der endte/ var placeret udenfor top 6 da han scorede mod dem. Hans opblomstring i efteråret skyldtes at han kontinuerligt spillede mod dårligere modstandere.
          Det er der nok en pointe i. Der er i hvert fald en pointe i, at Jönsson var god, da det også kørte for resten af holdet. Men en stor del af grunden til, at det er gået som det gik er jo også, at han har været brugt forkert fra dag 1. Det har alle dage været misforstået, at han blev parkeret ude på den kant, hvor han spillede for langt væk fra målet og blev bedt om for meget defensivt.

          Der er også noget pudsigt i, at den ene halvsæson, hvor vores kreative midtbanespiller fungerede, var den eneste halvsæson, hvor han ikke lavede en eneste assist. Jönsson som hængede angriber med de rigtige folk omkring sig havde været spændende. Jönsson som venstre kant der skulle arbejde begge veje var DOA.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
            Martin Davidsen oplyser fra kilder, at der er tale om en midtbanespiller fra en udenlandsk klub. Spændende om det har hold i sig.
            The plot thickens; Davidsens spiller er ("vist") ikke dansk. Der må være flere navne i spil.
            SLO

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Jeg ved ikke, hvad du definerer som "mange", men at finde bare en håndfuld kommentarer fra forskellige folk var i hvert fald meget nemt. Jeg konstaterer bare, at det i høj grad er blevet bagataliseret, at vi har skiftet en mand ud med 200 Superligakampe som defensiv midt, og fået en ind der ikke en gang har spillet 20 kampe i den rolle, og nogle får det næsten til at lyde som om, at det er en øjeblikkelig opgradering.

              "Tror Rømer er noget mere disciplineret end Izunna, både i sin opgaveløsning og helt bogstavligt i forhold til gule kort."
              "Han er skolet i FCM og har dermed en aggressiv stil i sit spil, hvilket vi har manglet i høj grad. Især i genpresset. Han er god med bolden, også langt bedre venner med den end Izunna i min optik. "
              "Han er aldrig blevet den stamspiller, som man havde håbet på, og selvom det har set lidt bedre ud her i efteråret, så tror jeg heller aldrig, at han bliver det."

              "Jeg anerkender at han skal udfylde en vigtig plads på holdet, men tror på Rømer kan gøre det mindst ligeså godt"
              "Jeg mener nok at Rømer har nogen brugbare kompetencer i fht. Izu som var udfordret i afleveringsspillet, og dom stort set ikke magtede dybdeløb."


              En lang kontrakt er vel ikke en hindring for at skille sig af med en spiller? Hvis Helenius er en god spiller, burde det vel ikke være noget problem at få ham afsat? Med mindre man selvfølgelig har skudt helt forkert og givet ham en kontrakt, der bliver svær at komme ud af.

              Har jeg skrevet, at Kløve bliver et flop? Nej, det har jeg ikke skrevet nogle steder, men det må du jo så forsøge at påvise, hvis du mener at have læst det. Det jeg skriver er, at der er intet der tyder på, at Kløve med de kvaliteter han har i sit spil, kommer til at løse nogle af de klare problemer vi har offensivt, sammenlignet med Joan der går ud. Jeg har flere gange spurgt ind til, hvad det helt specifikt er, som folk mener han kan bidrage med, som vi ikke har i forvejen. Jeg venter stadig forgæves på svar.

              Men slutproduktet er jo, at Kløve hyldes som et superspændende indkøb og omtales som en der kan bringe noget nyt, imens at Joan reduceres til en forholdsvis overflødig spiller der alligevel ikke havde fortjent nogen kontraktforlængelse og har klare attitudeproblemer. Det synes jeg er unuanceret.

              Og så ligger jeg i øvrigt ikke søvnløs over, at Joan har fået nogle advarsler for film. Bryder jeg mig om at se på det? Næ. Er det noget som er afgørende for mig for, om en spiller skal have lov at være i OB? Nej, det er det heller ikke.
              Først og fremmest har jeg meget svært ved at se hvordan de kommentarer du har fundet skulle sige at Izunna ingenting er værd, eller at Rømer er bedre og passer langt bedre ind. Derudover har du ikke påvist at det er de samme debatører der i efteråret skrev at Izunna var blevet en vigtig del af holdet. Hvis det kommer fra forskellige debatører kan de vel være lige meget - man skal vel ikke stå til regnskab for modsætninger i forhold til hvad andre har skrevet?

              Og jo, en kontrakt er da et argument for ikke at skille sig af med en spiller. For man kan jo ikke tvinge en spiller væk. Hvis Helenius er glad for sin kontrakt i OB og han ikke kan få bedre tilbud, så kan OB jo ligesom ikke tvinge ham til at skifte. Det er jo ikke slaveri. Vi kan da sagtens blive enige om at Helenius ikke har præsteret, men at påstå at vi lige så godt kunne skille os af med en Helenius med 2,5 år tilbage af kontrakten som Joan med et halvt år tilbage er jo useriøst.

              Du skrev ekstremt ironisk om Kløves kompetencer, så det var tydeligt at du bestemt ikke er imponeret af manden og ikke forventer han præsterer godt. Kaldte du ham decideret et forventet flop? Nej, men det lå ret tydeligt mellem linjerne. Hvad var ellers din pointe med at skrive så sarkastisk?

              Og det er helt fair, at det ikke er en dealbreaker for dig at Joan filmer. For mig hører det ikke hjemme i OB, og jeg græder tørre tårer over snart at have en skuespiller mindre i klubben. Også selvom Joan på sine gode dage havde nogle kvaliteter vi bestemt kan bruge.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                Hehe, var der ikke en, der grinede af mig i går ;)
                Jo! Undskyld! - nu kan det sagtens være, at alt bliver ved rygterne, men der er da langt mere gang i den, end jeg i min vildeste fantasi havde set komme.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                  Og jo, en kontrakt er da et argument for ikke at skille sig af med en spiller. For man kan jo ikke tvinge en spiller væk. Hvis Helenius er glad for sin kontrakt i OB og han ikke kan få bedre tilbud, så kan OB jo ligesom ikke tvinge ham til at skifte. Det er jo ikke slaveri. Vi kan da sagtens blive enige om at Helenius ikke har præsteret, men at påstå at vi lige så godt kunne skille os af med en Helenius med 2,5 år tilbage af kontrakten som Joan med et halvt år tilbage er jo useriøst.
                  Er det ikke lige præcis det man forsøger lige nu? Er man ikke igang med at presse en spiller ud ved bl.a. ikke at tage ham med på træningslejr?

                  Jeg forstår ikke det "useriøse" i at forsøge at afvikle en spillers kontrakt før tid, hvis man kan se, at man næppe får den værdi igen, som man har bundet i ham. Det sker hele tiden i fodboldverdenen. Hvorfor skulle man ikke afsøge markedet for muligheder, hvis man var af den opfattelse, at Helenius ikke vil kunne udfylde den opgave han var udset til resten af sin kontraktperiode?

                  Hvorfor er det legitimt at presse en spiller ud med 6 måneder tilbage af hans kontrakt og ikke en med 2½ år? Det giver jo ingen mening. Og hvis du tror, at fodboldklubber ikke benytter muligheden for at stille deres spillere til regnskab for deres præstationer ift. de forventninger der er sat ifm. indgåelse af en kontrakt, også tidligt i en kontraktperiode, så er du godt nok naiv.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Jo! Undskyld! - nu kan det sagtens være, at alt bliver ved rygterne, men der er da langt mere gang i den, end jeg i min vildeste fantasi havde set komme.
                    Haha, helt iorden. Det var jo bare en tanke i går - pudsigt historien lige dukker op i dag.
                    Og ja, der er da gang i rygtemøllen om ikke andet. Det er nu altid meget sjovt

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Er det ikke lige præcis det man forsøger lige nu? Er man ikke igang med at presse en spiller ud ved bl.a. ikke at tage ham med på træningslejr?

                      Jeg forstår ikke det "useriøse" i at forsøge at afvikle en spillers kontrakt før tid, hvis man kan se, at man næppe får den værdi igen, som man har bundet i ham. Det sker hele tiden i fodboldverdenen. Hvorfor skulle man ikke afsøge markedet for muligheder, hvis man var af den opfattelse, at Helenius ikke vil kunne udfylde den opgave han var udset til resten af sin kontraktperiode?

                      Hvorfor er det legitimt at presse en spiller ud med 6 måneder tilbage af hans kontrakt og ikke en med 2½ år? Det giver jo ingen mening. Og hvis du tror, at fodboldklubber ikke benytter muligheden for at stille deres spillere til regnskab for deres præstationer ift. de forventninger der er sat ifm. indgåelse af en kontrakt, også tidligt i en kontraktperiode, så er du godt nok naiv.
                      Der er altså bare forskel på en kontrakt, der udløber om 6 måneder (og som man i øvrigt er nået frem til at man ikke forlænger med) og så 2½ år.

                      Du har da ret i, at selvfølgelig kunne man arbejde på at presse ham ud allerede nu hvis man mente det var eneste udvej. Og hvis det var tilfældet var man heller ikke bleg for at gøre det. Jeg tror bare slet ikke man er der endnu.

                      Det virker til, at du forudsætter, at man egentlig ret gerne havde beholdt Joan, men gerne vil af med Helenius. Jeg tror bare ikke helt det forholder sig sådan. I bund og grund tror jeg ikke Joan har en særlig stor stjerne hos JH/KN og det vil ikke undre mig hvis det kommer frem, at man har givet ham et tilbud, der ikke ligger meget over det han får nu.
                      Helenius tror jeg heller ikke man har opgivet endnu. Alt hvad JH og KN tidligere har gjort og udtalt peger på, at de begge lægger vægt på at være tålmodige med nye spillere på trods af manglende præstationer på banen.
                      Last edited by Agbre; 29-01-2018, 23:47.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                        Nej det er ikke underligt, men jo det er underligt og modstridende i dit ræsonnement:) Overvej derfor om dit ræssonement er i trit med virkelighed.. Som inspiration kunne du google ‘strejke’ og ‘lock-out’ i forbindelse med lønforhandlinger/kontraktforhandlinger..
                        Jeg tror ikke man agter at genoptage forhandlingerne.

                        Hvad er det modstridende i mit ræsonnement?
                        Last edited by Agbre; 30-01-2018, 00:14.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                          Men på papiret har vi mindst 4-5 kompetente angribere ... en er måske på vej væk men stadig .. er JH så, så forudseende at vi allerede nu henter en til erstatning for en der forsvinder til sommer?
                          På papiret ja....Men det ligesom ikke rigtigt nok vel? Selvfølgelig kan vi ikke bare blive ved med at hente angribere hvorfor en kreativ midt/kant der kan sætte dem i scene og forhåbentligt hjælpe til med at forløse deres potentiale, nok også virker mest realistisk i mine øjne. Men ak og Helenius ja de har tidligere været gode det samme med fester men det er ved at være noget tid siden.

                          Comment


                            https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...m-kant/7017427

                            Hvis Victor Fischer kommer til FCK - og de også har Robert Skov - så er der godt nok pres på deres kanter. Det lugter af én ud. Ikke sikkert vi har råd eller er attraktive nok, men det er da tankevækkende...

                            Comment


                              Helsingborgs sportschef ser en mulighed for at Jönsson kan komme allerede her i vinter: kan ikke linke, men citat her fra Helsingborgs Dagblad:

                              "Efter Andreas Granqvist har HIF siktat in sig på ännu en hemvändare – redan i det här transferfönstret.
                              "I de samtal vi har haft med Rasmus Jönsson ser jag en möjlighet", säger HIF-ordförande Krister Azelius."

                              I Sverige lukker vinduet først 4.april; ved ikke lige om det kan betyde noget.
                              Last edited by nixcha; 30-01-2018, 03:26.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
                                The plot thickens; Davidsens spiller er ("vist") ikke dansk. Der må være flere navne i spil.
                                Det snakker JH vel også om i "transfer-special"udsendelsen i Stemmer fra Ådalen at der er en proriteret liste der arbejdes ud fra
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X