Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Vinter 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Lige nu har vi vel kun 2 naturlige cf'ere i truppen, og det er for lidt .. Joao kan spille der påstås det, jeg har ikke set det men husker omtalen af en kamp i Randers, og det lød ikke opløftende. Vi kan ikke vente på at Molberg bliver den tredie til sommer, hvis han er en mulighed. Vi må og skal have en mere i truppen asap, som kan gå ind og spille på et fornuftigt niveau i forhold til målsætningen for klubben
    Slet ikke uenig. Men bare ikke altid at ledelsen ser på samme måde som os fans

    Comment


      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
      Jo, men det ser ikke ud til at det gavnede Tverskov, da han blev flyttet rundt. Det samme gør sig gældende for flere spillere. Enten skal Rømer spille sig på fast på en plads, ellers skal han være indskifter. Jeg er bange for, at han ender som indskifter og fyld, der hvor der opstår huller. Præcis som i FCM. Jeg ved godt at konkurrencen i FCM er meget større end i OB.
      Skal vi i top 6, så mangler vi 3 spiller e til start 11, for at vi kan sige at vi er styrket. Da vi er under top 6 nu, så skal der tydeligvis mere til end det nuværende setup.
      Jeg er ret sikker på at Rømer skal spille den defensive midtbane, og kun agere andre steder, hvis vi virkelig er ramt. Joao bliver 1. Reserve for kep og Tverskov, så der skal to fravær i bagkæden til, før han skal derned og spille. Det er i den optimale verden bedst, hvis vi får en forsvarsspiller mere ind, men skal vi også have fat i spillere som dem, der rygtes vi viser interesse for, så tror jeg simpelthen ikke der er penge til noget nævneværdigt. Jeg håber virkeligt det er offensivt vores fokus er nu, så vi kan få en vitaminindsprøjtning i den målfattige offensiv vi ser weekend efter weekend ikke har kvalitet nok!

      Comment


        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
        Jeg er ret sikker på at Rømer skal spille den defensive midtbane, og kun agere andre steder, hvis vi virkelig er ramt. Joao bliver 1. Reserve for kep og Tverskov, så der skal to fravær i bagkæden til, før han skal derned og spille. Det er i den optimale verden bedst, hvis vi får en forsvarsspiller mere ind, men skal vi også have fat i spillere som dem, der rygtes vi viser interesse for, så tror jeg simpelthen ikke der er penge til noget nævneværdigt. Jeg håber virkeligt det er offensivt vores fokus er nu, så vi kan få en vitaminindsprøjtning i den målfattige offensiv vi ser weekend efter weekend ikke har kvalitet nok!
        Med tanke på at vi umiddelbart har scoret 7-8 mill i transfer og måske har brugt 2 mill på Rømer er det tankevækkende hvis der ikke er mere at gøre med i dette vindue..
        Man må alle dage forvente at Grytebust bliver solgt til sommer for et pænt beløb så det er ikke urealistisk at vi runder 15-20 mill i år minimum. Kan sagtens se den toppe på 25 hvis Søndergaard også ryger, Molberg bliver i Italien og bonussen begynder at komme ind for Tingager.
        Så man behøver middelbart ikke at “spare op” til sommeren efter min mening.
        I den ligning skal også indgå et højere tilskurer tal samt forventede højere tv indtægter end sidste år.

        Ud fra dette ville det være skuffende hvis man ikke åbner pengepungen lidt

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Med tanke på at vi umiddelbart har scoret 7-8 mill i transfer og måske har brugt 2 mill på Rømer er det tankevækkende hvis der ikke er mere at gøre med i dette vindue..
          Man må alle dage forvente at Grytebust bliver solgt til sommer for et pænt beløb så det er ikke urealistisk at vi runder 15-20 mill i år minimum. Kan sagtens se den toppe på 25 hvis Søndergaard også ryger, Molberg bliver i Italien og bonussen begynder at komme ind for Tingager.
          Så man behøver middelbart ikke at “spare op” til sommeren efter min mening.
          I den ligning skal også indgå et højere tilskurer tal samt forventede højere tv indtægter end sidste år.

          Ud fra dette ville det være skuffende hvis man ikke åbner pengepungen lidt
          Men det er jo ren spekulation det her, ingen kan forudsige transfermarkedet hvilket er blevet bevist med de 3 transfers OB har været indblandet i det vindue. Dit regnestykke er baseret på "hvis og hvis", men jeg forventer nu også en transfer eller 2 mere.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af hestbjerg94 Se indlæg
            Men det er jo ren spekulation det her, ingen kan forudsige transfermarkedet hvilket er blevet bevist med de 3 transfers OB har været indblandet i det vindue. Dit regnestykke er baseret på "hvis og hvis", men jeg forventer nu også en transfer eller 2 mere.
            Ja selvfølgelig er det spekulation.. Men det er vel også en del af dette job. At spekulere og have fingeren på pulsen.. At være god til at planlægge 1-2 vinduer frem i tiden og ikke bare reagere på det der sker.. De ved jo også mere om hvad der foregår bag kulisserne..
            Jeg siger bare at chancen for vi behøver at gemme penge til sommervinduet er lille, da chancen for et Grytebust salg er stor..

            Men jeg vil blive meget overrasket hvis vi ikke runder 15-20 mill i år på transfers og max bruger det halve på at geninvestere.

            Comment


              Det er ret simpelt. Skal vi i top 6 så skal der mere til og landet vi 2-3 af rygterne, så er det realistisk og så må vi leve med at vi er sårbar bagtil

              Comment


                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                Det er ret simpelt. Skal vi i top 6 så skal der mere til og landet vi 2-3 af rygterne, så er det realistisk og så må vi leve med at vi er sårbar bagtil
                Toutouh er fuldstændig urealistik. Ham gider jeg ikke engang diskuttere
                Kusk vil jeg give 10-20% alene af den årsag at han måske selv vil presse på for et skifte. Men efter salg af Verbic og Toutouh på vej ud virker det ikke realistisk
                Rieks er den største mulighed. Men frygter at det bare vil være fuser som ikke slår til og ser helst ikke vi tager chancen.

                Med 22 mand i truppen er vi godt nok tynde så jeg kunne godt forestille man forsøgte at hente en enkelt mere til truppen. Men som altid skal alt nok køres igennem på den skrabeste måde og man vil hellere være 1 for lidt end 1 for meget. Man er ikke aggresive nok i jagten på succes ift mange andre klubber og det frygter jeg får konsekvenser på transfermarkedet når en spiller skal vælge mellem os og andre konkurrende klubber.
                Så hvis man virkelig jagtede succes og top 6 hentede man en midtforsvarer, midtbanespiller og en venstrekant. 25 mand i en trup er ikke vanvittigt i superligaen hvis man kigger på andre midterklubber..

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Toutouh er fuldstændig urealistik. Ham gider jeg ikke engang diskuttere
                  Kusk vil jeg give 10-20% alene af den årsag at han måske selv vil presse på for et skifte. Men efter salg af Verbic og Toutouh på vej ud virker det ikke realistisk
                  Rieks er den største mulighed. Men frygter at det bare vil være fuser som ikke slår til og ser helst ikke vi tager chancen.

                  Med 22 mand i truppen er vi godt nok tynde så jeg kunne godt forestille man forsøgte at hente en enkelt mere til truppen. Men som altid skal alt nok køres igennem på den skrabeste måde og man vil hellere være 1 for lidt end 1 for meget. Man er ikke aggresive nok i jagten på succes ift mange andre klubber og det frygter jeg får konsekvenser på transfermarkedet når en spiller skal vælge mellem os og andre konkurrende klubber.
                  Så hvis man virkelig jagtede succes og top 6 hentede man en midtforsvarer, midtbanespiller og en venstrekant. 25 mand i en trup er ikke vanvittigt i superligaen hvis man kigger på andre midterklubber..
                  Men når de 3 som er nævnt, nu er så urrealisitiske, så bliver det jo 3 spillere der ikke er et hak bedre end dem vi har i forvejen. At købe kvalitet til bredden tvivler jeg på er nok til top 6. Det er 1 gerne 2 med noget ramasjang på drengen, som kan gøre en forskel, der skal ind, hvis vi skal i top 6 her i foråret.

                  Comment


                    Glem bare alt om top 6 i år. Med det program vi har tilbage er chancen næsten nul. Vi har smidt alt for mange dumme point i efteråret til at det lykkedes.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                      Men når de 3 som er nævnt, nu er så urrealisitiske, så bliver det jo 3 spillere der ikke er et hak bedre end dem vi har i forvejen. At købe kvalitet til bredden tvivler jeg på er nok til top 6. Det er 1 gerne 2 med noget ramasjang på drengen, som kan gøre en forskel, der skal ind, hvis vi skal i top 6 her i foråret.
                      Ja det skal der nemlig. Og jeg kan desværre ikke se hvor den skal komme fra..
                      Vi har ikke økonomien til at købe dem og ungdomsarbejdet er så langt bag ud ift mange andre klubber at vi bare heller ikke producerer profil nok, der også er gode nok til at gøre forskellen. Se hvad der skete i BIF de år de var nød til at “satse” på talenter der ikke slog til. De lå også i bunden. Deres setup var ikke gearet til det. De havde været en købeklub for længe. De gode unge søgte andre steder hen.

                      Der snakkes om at vores U13/U14 kunne være en gylden årgang men der er sgu længe til de måske når til U19 og bliver gode nok til SL. Og ikke engang det er nogen garanti for kæmpetalenter. Det sammenholdt med en sportsdirektør/ledelse der det meste af tiden virker ukompetente bliver der altså bare lang vej til succes.
                      Og det er ikke bare Top 6 der er succes i sig selv

                      Nåh der faldt man sgu lige i et hul af håbløshed. Folk skal være velkommen til syntes det er noget negativt fis, men de sidste mange år taler for sig selv og det vil den nærmeste fremtid også gøre. Så får vi at se hvem der er negative idioter, naive jubeloptimister og hvem der har ret

                      Comment


                        "forskerskatten" for fodboldspillere - helt sygt - bør få Jesper Ha-Ha til at se efter norske og svenske spillere.

                        Men ellers er der vel nu mulighed for en "fremmed fugl" med et ekseptionelt potentiale af den type vi tidligere har haft held med (også mange svipsere). Andre danske sportsdirektører har haft forbindelser og evner til at finde dem.
                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          Apropos svenske/norske spillere, så har jeg et bud på en afløser for Sten Grytebust, så snart han ryger.

                          Jeg synes Jesper Hansen skal kigge mod Norge, og Molde, hvor Andreas Linde er en rigtig fornuftig keeper. 24 år, én svensk landskamp på bagen (fra januar 17) og i sommer var han på rygtebasis på vej til Sporting Lissabon, uden det dog blev til noget.

                          Jeg ved slet ikke om han er realistisk, men han ville være noget af en afløser, tænker jeg umiddelbart.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Med tanke på at vi umiddelbart har scoret 7-8 mill i transfer og måske har brugt 2 mill på Rømer er det tankevækkende hvis der ikke er mere at gøre med i dette vindue..
                            Man må alle dage forvente at Grytebust bliver solgt til sommer for et pænt beløb så det er ikke urealistisk at vi runder 15-20 mill i år minimum. Kan sagtens se den toppe på 25 hvis Søndergaard også ryger, Molberg bliver i Italien og bonussen begynder at komme ind for Tingager.
                            Så man behøver middelbart ikke at “spare op” til sommeren efter min mening.
                            I den ligning skal også indgå et højere tilskurer tal samt forventede højere tv indtægter end sidste år.

                            Ud fra dette ville det være skuffende hvis man ikke åbner pengepungen lidt
                            Har måske ikke helt fulgt med, men hvor har du de 7-8 Mill fra i foreløbig transfers fra , er det alene baseret på gætterier herinde ?
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Ifølge Søren Sorgenfri kæmper OB og Aab om Kasper Kusk
                              https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...perligaklubber

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af cykelmyggen Se indlæg
                                Ifølge Søren Sorgenfri kæmper OB og Aab om Kasper Kusk
                                https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...perligaklubber
                                Det citat er bare løftet fra den artikel han lagde ud i starten af sidste uge, så intet nyt der, bare TV3Sport der er lidt sløve i optrækket.

                                Jeg tror helt sikkert på, at vi gerne vil have Kusk, men jeg tror også på Martin Davidsen, når han skriver, at han lige nu ligger et sted økonomisk, hvor vi ikke kan være med.

                                "Som det ser ud nu, er Kasper Kusk ikke et realistisk emne for OB. Økonomien gør det umuligt. Man skal passe på med garantier, men det kommer ikke til at ske."

                                Til sammenligning må vi jo bare sige, at selvom AaB lige nu givetvis ikke bruger ligeså mange penge på lønninger som vi gør, så har de angiveligt tjent +50 mio. på salg af Bassogog og Mæhle i det seneste år, og har generelt en bedre balance i driften, end vi har haft over en længere periode. Læg dertil at Kusk er indfødt aalborggenser, og så kan vi næppe tillade os at påstå, at vores projekt skulle være betydeligt mere interessant end AaBs pt. De står altså som en klart bedre kandidat, som jeg oplever det.

                                Vi må desværre bare indse, at OB nok igen kommer ud af et regnskabsår med et betydeligt minus grundet bl.a. sportslige underpræstationer og et minus på transferkontoen. Set i lyset af det, kan de foreløbige begivenheder i det her vindue godt være den nødvendige øvelse der gør, at vi fra 2018 som minimum kan få balance i tingene økonomisk. Derfor tror jeg heller ikke, at vi som sådan skal forvente det store i resten af det her vindue, men måske må vente til sommer, hvor der er udsigt til at få frigivet en del midler lønmæssigt, samt et oplagt salg af Grytebust må være forestående, hvilke også gerne skulle give nogle midler at råde over. OB ligner for mig slet ikke en klub lige nu, der bruger penge før de har dem.

                                Så længe vi underpræsterer sportsligt, er der med al sandsynlighed et økonomisk hul der skal lukkes med salg, og derfor virker det ikke realistisk, at vi skulle gå ud og bruge minimum 4-5 mio. på en Kusk nu, som vi har ageret økonomisk de sidste 4-5 år.
                                Last edited by Sheed; 08-01-2018, 12:03.

                                Comment

                                Working...
                                X