Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Vinter 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
    Men til gengæld vil Rømer gøre op for mangel af styrke i duelspillet efter afgangen af Tingager. Rømer mindes jeg at være ret så god i duelspillet.
    Det er han absolut. Ikke med samme pondus som Tingager selvsagt, men en klar opgradering ift. Izunna og også bedre en Tverskov imo.

    Tror generelt ikke, at man skal sætte næsen op efter en CB til start 11 i det her vindue, Kents udtalelser i går var et praj i retningen af, at det var noget der sagtens kunne udsættes til sommerpausen, og hvis det blev til vinter, kunne det også sagtens være til bredden.

    Jeg forventer, at Rømer bliver vinduets "store" signing, han har næppe heller været helt billig, og så regner jeg også med en udviklings/breddespiller til midtbanen eller forsvaret.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Hvis du tror fodbold handler om at finde en masse spillere der kan spille en masse pladser uden at falde igennem, så giver jeg ikke meget for det udgangspunkt.

      OBs sportslige fejlinvesteringer i JHs tid handler jo i HØJ grad om fejlcasts ift. roller og positioner. Vi har lige sendt én ud af døren der var et skoleeksempel på det. Izunna var opflasket i FCM som bølgebryderen og duelspilleren på en central midtbane der hovedsagligt inkluderede 3 spillere, hvor de to andre så tog sig af de mere kreative pligter. I OB castede man ham til at spille centralt med kun én makker, og i første omgang med El Makrini, hvilket var en katastrofe ift. det fremadrettede spil, da ingen af dem havde de store evner til at se de pasningslinjer. Mixet med JJT var bedre, men når alt kom til alt, var det jo stadig bare ikke noget match made in heaven, da Izunna aldrig har haft og næppe nogensinde får evnerne til at sætte spillet med ro og kvalitet fra de dybe positioner.

      Blandt andre fejlcasts kan nævnes: Jönsson som venstre midt med defensive pligter, Casper Nielsen som kreativ kant, Pereira som angrebsback og Spelmann som disciplineret central midt.

      At Rømer har spillet et begrænset antal kampe som en kontrolleredn central midt eller i midterforsvaret, gør ham sgu ikke nødvendigvis til nogen særligt kvalitetsspiller, det er ingen grund til at dumme debatten ned på det niveau.

      OB skal ikke ud i en eller anden ny opfindelse af en kontrollerende central midtbanespiller, som det vil være i tilfældet Rømer. Det vil sandsynligvis ende med at være et skridt tilbage ift. Izunna der havde klare defensive kvaliteter. Når alt kommer til alt, så var Izunna en bærende spiller for FCM i en årrække og havde klare kvaliteter. Rømer har været kastet rundt mellem positionerne som en anden Frederik Holst, fordi at han er udmærket fysisk og taktisk, men ingen spidskompetencer har i sit spil.

      OBs hovedopgave i det her vindue nu, bør være at finde en central midtbanespiller af højest mulige kvalitet, som kan hæve det generelle niveau offensivt, og som minimum vedligeholde det defensivt. Vi kan snakke en masse om, at der mangler kvalitet offensivt på kanterne, men én måderne at skabe rum for angriberne og kanterne på, handler i høj grad også om at få afviklet spillet hurtigt nok og med stor nok kvalitet i de første to faser, så modstandernes defensiver ikke så let kan komme ned og stå kompakt og i kontrol, imens vi kører bolden planløst fra side til side.

      El Makrini løste ikke den opgave særligt godt, det gjorde Izunna heller ikke, og jeg kan virkelig ikke få øje på, hvorfor Rømer skulle kunne gøre det.
      Endnu en ligegyldig spiller uden nogle spidskompetencer .. det er åbenbart et hit i OB hvis man er kastet rundt fra plads til plads fordi man har et nogenlunde topniveau men egenligt ikke evner at tilspille sig en fast plads .
      Blot mere fyld i bunken med lejesvende .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Det er han absolut. Ikke med samme pondus som Tingager selvsagt, men en klar opgradering ift. Izunna og også bedre en Tverskov imo.

        Tror generelt ikke, at man skal sætte næsen op efter en CB til start 11 i det her vindue, Kents udtalelser i går var et praj i retningen af, at det var noget der sagtens kunne udsættes til sommerpausen, og hvis det blev til vinter, kunne det også sagtens være til bredden.

        Jeg forventer, at Rømer bliver vinduets "store" signing, han har næppe heller været helt billig, og så regner jeg også med en udviklings/breddespiller til midtbanen eller forsvaret.
        Enig hele vejen rundt. Det ville egentlig heller ikke overraske mig, hvis vinduet allerede nu er lukket. Det ville overraske mig big time, hvis vi gik ud og hentede en CF til start 11. Jeg er overbevist om, at de er tilfredse med KEP og Tverskov. Alternativt ved skader eller karantæner, så kan Joao og/eller Rømer også spille pladsen - så absurd som den end lyder, så tror jeg faktisk Kent og JH er fint tilfredse med det.

        Comment


          Nåh. Gad vide hvad der sker idag.. Vi er jo snart blevet forvente med lidt transfer action

          Comment


            Nu bliver der talt om at Kasper Kusk er for dyr (Martin Davidsen). Egentlig ikke et ønske, kom bare til at få en tanke........hvad med Danny Amankvaa ?

            Comment


              Lad os nu lige slå en kold spand i vandet ... målet er top6 og vi ligger lige udenfor. Havde vi ikke dummet os mod SIF i sidste spillerunde havde vi ligget nr. 4(*)

              Der har været aktivitet tidligt i vinduet hvilket vel alt andet lige er bedre end det sker i sidste time (salg) og ret beset så har vi mistet to i start11 og erstattet dennes to der tilnærmelsesvis er på niveautil en forholdsvis billig penge hvilket alt andet lige burde frigive kapital til enten forbedrede faciliteter eller spillere hvor vi mangler højere kvalitet og det kan ingen vel være utilfredse med.

              Når det så er sagt så ønsker vi alle at forstærke os os som minimum en smule mere end konkurrenterne og vi har et svært program forude før slutspillet så noget bør ske og det tror jeg også at der gør.

              (*) Jeg mener personligt at KN er problemet i SIF kampen og andre. Jo, spillerne skal have et mindste on at de ikke er ringe men det duer ikke atmesse at holdet er godtnok i en en grad der gør at spillerne tror at de ikke skal sætte sig op til "de små kampe" til trods for indsatsen ... der er ingen lette kampe ....

              Nu har jeg altså prøvet at være positiv ...
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                Lad os nu lige slå en kold spand i vandet ... målet er top6 og vi ligger lige udenfor. Havde vi ikke dummet os mod SIF i sidste spillerunde havde vi ligget nr. 4(*)

                Der har været aktivitet tidligt i vinduet hvilket vel alt andet lige er bedre end det sker i sidste time (salg) og ret beset så har vi mistet to i start11 og erstattet dennes to der tilnærmelsesvis er på niveautil en forholdsvis billig penge hvilket alt andet lige burde frigive kapital til enten forbedrede faciliteter eller spillere hvor vi mangler højere kvalitet og det kan ingen vel være utilfredse med.

                Når det så er sagt så ønsker vi alle at forstærke os os som minimum en smule mere end konkurrenterne og vi har et svært program forude før slutspillet så noget bør ske og det tror jeg også at der gør.

                (*) Jeg mener personligt at KN er problemet i SIF kampen og andre. Jo, spillerne skal have et mindste on at de ikke er ringe men det duer ikke atmesse at holdet er godtnok i en en grad der gør at spillerne tror at de ikke skal sætte sig op til "de små kampe" til trods for indsatsen ... der er ingen lette kampe ....

                Nu har jeg altså prøvet at være positiv ...
                Forstår ikke du mener vi står 1-1,i minverden, så kan det over tid i bedste fald blive en erstatning på 99% af nuværende styrke. Men det kommende forår, der er vi alvorligt svækket. Frygter vi taber til Helsingør i første kamp, og går i sort.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                  Nu har vi KEP som den erfarne og fint med det, selvom jeg stadig tvivler lidt på, at +5 mio. til ham over 3 år viser sig at være en god økonomisk beslutning, men så skal dem der spiller vi siden af også være nogle, hvor hans evner til at lære fra sig kan gøre gavn.
                  Plus 5 millioner til KEP? Har de tal været fremme?
                  "En fodboldspiller dur ikke, hvis han ikke kan løbe Fyn rundt uden at trække vejret." -Richard Møller Nielsen
                  RBerntsen || Æ Å 1887 || TPoFFaST

                  Comment


                    Der render sgu en angriber rundt uden kontrakt, som har lavet 29 mål i 59 kampe i de to sidste sæsoner i Norge. Ville det være interessant for OB?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af bernz Se indlæg
                      Plus 5 millioner til KEP? Har de tal været fremme?
                      Ekstra Bladet lavede en stor opgørelse sidste vinter, hvor de listede top 5 lønningerne for samtlige Superliga-klubber, og beskrev bl.a. deres arbejde således.

                      Ekstra Bladet har i forbindelse med disse artikler været i kontakt med et utal af indsigtsfulde personer fra dansk fodbolds inderkreds for at danne et billede af lønhierarkiet ikke alene i Superligaen, men helt ned på klub-niveau.


                      I den opgørelse var KEP den 3. bedst lønnede i vores trup, estimeret til 140.000 om måneden i snit, inkl. sign on fee. Lidt hurtig hovedregning siger, at det løber op i lidt over 5 mio. over 36 måneder. Om der så er nogle klausuler der kan lægge yderligere til, melder historien ikke noget om.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Der render sgu en angriber rundt uden kontrakt, som har lavet 29 mål i 59 kampe i de to sidste sæsoner i Norge. Ville det være interessant for OB?
                        MOske.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Ekstra Bladet lavede en stor opgørelse sidste vinter, hvor de listede top 5 lønningerne for samtlige Superliga-klubber, og beskrev bl.a. deres arbejde således.

                          Ekstra Bladet har i forbindelse med disse artikler været i kontakt med et utal af indsigtsfulde personer fra dansk fodbolds inderkreds for at danne et billede af lønhierarkiet ikke alene i Superligaen, men helt ned på klub-niveau.


                          I den opgørelse var KEP den 3. bedst lønnede i vores trup, estimeret til 140.000 om måneden i snit, inkl. sign on fee. Lidt hurtig hovedregning siger, at det løber op i lidt over 5 mio. over 36 måneder. Om der så er nogle klausuler der kan lægge yderligere til, melder historien ikke noget om.
                          Helenius skulle efter sigende også hæve op imod 150.000 pr/md
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                            Helenius skulle efter sigende også hæve op imod 150.000 pr/md
                            Pæn hyre for at udrette not much.

                            Måske en anden spillestil ku gøre ham de penge værd?

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Ekstra Bladet lavede en stor opgørelse sidste vinter, hvor de listede top 5 lønningerne for samtlige Superliga-klubber, og beskrev bl.a. deres arbejde således.

                              Ekstra Bladet har i forbindelse med disse artikler været i kontakt med et utal af indsigtsfulde personer fra dansk fodbolds inderkreds for at danne et billede af lønhierarkiet ikke alene i Superligaen, men helt ned på klub-niveau.


                              I den opgørelse var KEP den 3. bedst lønnede i vores trup, estimeret til 140.000 om måneden i snit, inkl. sign on fee. Lidt hurtig hovedregning siger, at det løber op i lidt over 5 mio. over 36 måneder. Om der så er nogle klausuler der kan lægge yderligere til, melder historien ikke noget om.
                              Interessant. Kan du huske de andre? Eller evt. et link til noget? :)
                              "En fodboldspiller dur ikke, hvis han ikke kan løbe Fyn rundt uden at trække vejret." -Richard Møller Nielsen
                              RBerntsen || Æ Å 1887 || TPoFFaST

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af bernz Se indlæg
                                Interessant. Kan du huske de andre? Eller evt. et link til noget? :)
                                Det her er det eneste jeg kan finde, og det er før Helenius kom til.

                                Men 140 af de tunge til KEP, hvilket vel er rimelig godt for os mht. Hans nuværende niveau?

                                http://www.sif4ever.dk/d/225978-lnnen-i-superligaen

                                Comment

                                Working...
                                X