Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - Randers FC (24-09-17)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    Lige pludselig ligger vi fornuftigt i tabellen. Jeg tror ikke Horsens holder sig i top 6, og næppe heller Hobro. Det åbner muligheder for os, selvom jeg stadig syntes, at vores hold er et tyndt top 6 hold. Vi har oven i købet mødt flere hold, som har været yderst svækket mod os - uden at vi nødvendigvis slog sømmet i.
    Og vi er faktisk det hold, der har lukket færrest mål ind af alle! :) - Nuvel, vi har heller ikke scoret mange selv, men hvis man skal glæde sig over de små ting

    Comment


      7 poing fra 1. pladsen .

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Aku 2016 Se indlæg
        7 poing fra 1. pladsen .
        6 point fra sidstepladsen...

        Der er bare mange ustabile hold i superligaen. Kun ét hold har vundet mere end halvdelen af sine kampe - det er vidner om jævnbyrdighed - desværre ikke på grund af højt niveau - nok nærmere lavt.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
          Lige pludselig ligger vi fornuftigt i tabellen. Jeg tror ikke Horsens holder sig i top 6, og næppe heller Hobro. Det åbner muligheder for os, selvom jeg stadig syntes, at vores hold er et tyndt top 6 hold. Vi har oven i købet mødt flere hold, som har været yderst svækket mod os - uden at vi nødvendigvis slog sømmet i.
          Jeg tror heller ikke, at Horsens holder hjem i top 6, de har også haft deres held med sig. Hobro til gengæld, tror jeg på holder hjem, hvis de kan fortsætte med at spille som de gør. De har en spillertrup og et koncept der er rigtigt godt afstemt, regner vi kollapset mod FCM fra, har de lukket 8 mål ind i 9 kampe, så de har en solid defensiv, og så har de en angriber der har scoret i 7 kampe i streg nu. Alene det kan sagtens være rigeligt til at lukke en top 6-placering. De er heller ikke heldige i går med Antipas der redder en 2-0 scoring på stregen, og et mål imod i overtiden, og havde de vundet der havde de være delt 1er.

          Jeg tror kun, at der er reelt er én plads tilbage at spille om i top 6, og den er der mange bejlere til. Horsens kan vi ikke udelukke, AaB kommer med 7 point i de sidste tre kampe og pilen peger i den grad fremad, AGF slår FCN og Brøndby, og har et latterligt lavt bundniveau, men de er jo også i spil, SønderjyskE spiller fint, men smider for mange sejre væk, og hvem ved om Silkeborg eller Lyngby pludselig også rammer en stime.

          Det ser stadig meget svært ud i min optik. Vi er nærmere de 25% chance end de 50%, når man ser på mængden af kvalificerede bejlere kontra mængden af pladser. Så længe vi ikke kan sætte stimer sammen af gode præstationer, tror jeg ikke på det. Det er det der ofte afgør sådan et ræs. Det er Hobros 13 point fra runde 4-8, der gør at de ligger, hvor de gør nu, det samme med Horsens 9 point i de første 4 runder, og sådan en stime har vi bare ikke været i nærheden af, hverken i form af point eller præstationer.

          Vejen er i den grad banet. Horsens og Hobro burde ikke være et match for et hold med mere end 2 års kontinuitet på den sportslige ledelse og flere af spillerne, samt et ca. 3 gange større sportsligt budget, så er det sådan nogle hold vi må strække våben overfor, skal der godt nok en ordentlig portion selvransagelse til, for det vil under alle omstændigheder være uacceptabelt.

          Comment


            Jeg er enig i de 25%. Men når vi kan spille så skidt og smide dumme points, så er der vel håb. På papiret mener jeg holdet er 9-11, men lad os nu se. Også friskt at KN turde ændre system i 45 minutter

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Jeg tror heller ikke, at Horsens holder hjem i top 6, de har også haft deres held med sig. Hobro til gengæld, tror jeg på holder hjem, hvis de kan fortsætte med at spille som de gør. De har en spillertrup og et koncept der er rigtigt godt afstemt, regner vi kollapset mod FCM fra, har de lukket 8 mål ind i 9 kampe, så de har en solid defensiv, og så har de en angriber der har scoret i 7 kampe i streg nu. Alene det kan sagtens være rigeligt til at lukke en top 6-placering. De er heller ikke heldige i går med Antipas der redder en 2-0 scoring på stregen, og et mål imod i overtiden, og havde de vundet der havde de være delt 1er.

              Jeg tror kun, at der er reelt er én plads tilbage at spille om i top 6, og den er der mange bejlere til. Horsens kan vi ikke udelukke, AaB kommer med 7 point i de sidste tre kampe og pilen peger i den grad fremad, AGF slår FCN og Brøndby, og har et latterligt lavt bundniveau, men de er jo også i spil, SønderjyskE spiller fint, men smider for mange sejre væk, og hvem ved om Silkeborg eller Lyngby pludselig også rammer en stime.

              Det ser stadig meget svært ud i min optik. Vi er nærmere de 25% chance end de 50%, når man ser på mængden af kvalificerede bejlere kontra mængden af pladser. Så længe vi ikke kan sætte stimer sammen af gode præstationer, tror jeg ikke på det. Det er det der ofte afgør sådan et ræs. Det er Hobros 13 point fra runde 4-8, der gør at de ligger, hvor de gør nu, det samme med Horsens 9 point i de første 4 runder, og sådan en stime har vi bare ikke været i nærheden af, hverken i form af point eller præstationer.

              Vejen er i den grad banet. Horsens og Hobro burde ikke være et match for et hold med mere end 2 års kontinuitet på den sportslige ledelse og flere af spillerne, samt et ca. 3 gange større sportsligt budget, så er det sådan nogle hold vi må strække våben overfor, skal der godt nok en ordentlig portion selvransagelse til, for det vil under alle omstændigheder være uacceptabelt.
              Fuldstændig enig.. 45 gode minutter ændrer ikke på det som jeg har set hele sæsonen

              Comment


                Flot kamp på mange måder. Spændende og tiltrængt med systemskifte, hvor wingbacks skubbes længere frem, hvor Joan spiller i mellemrum, hvilket jeg så som et skridt væk fra den mere relationsafhængige spillestil, hvor løbene, afleveringer og placering skal sidde lige i skabet for at lykkedes, hvilket det ikke har gjort på stort set noget som helst tidspunkt i to år. Det var med andre ord, en langt mere simpel måde at spille på, og det virkede.
                Men Randers var svækket på markante pladser, særligt i midterforsvaret, og er stadig et stærkt skrantende hold, så en meget billig baggrund. Men det har set mere positivt ud et stykke tid, hvis vi ser bort fra blamagen i Silkeborg.

                Comment


                  Hvorfor spillede Desler ikke igår?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                    Jeg er enig i de 25%. Men når vi kan spille så skidt og smide dumme points, så er der vel håb. På papiret mener jeg holdet er 9-11, men lad os nu se. Også friskt at KN turde ændre system i 45 minutter
                    Af ren nysgerrighed; hvem har efter din mening en trup til 5-8 på papiret?
                    SLO

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Bageren Se indlæg
                      Hvorfor spillede Desler ikke igår?
                      Han er lige kommet tilbage fra en skade, og derudover er Ryan nok også bare foran ham, når vi spiller med wingbacks. Jeg tror, han var kommet på banen til sidst, hvis ikke Tingager havde måtte udgå. Han varmede i hvert fald ret kraftigt op.
                      SLO

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
                        Han er lige kommet tilbage fra en skade, og derudover er Ryan nok også bare foran ham, når vi spiller med wingbacks. Jeg tror, han var kommet på banen til sidst, hvis ikke Tingager havde måtte udgå. Han varmede i hvert fald ret kraftigt op.
                        Enig

                        Men han skal til at kæmpe for sin plads. Ryan er en klasse back og meget mere skolet en Desler.

                        Men der er stor kamp om pladserne efterhånden i OB. Mulighederne er mange. Problemet er bare stadig at vi mangler den ekstra kvalitet som skal flytte os.
                        Det ændrer stor konkurrence mellem jævne superliga spillere ikke rigtig på.

                        Men hatten af for Kent igår. Om det så var 3-4-3 eller 3-5-2

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
                          Af ren nysgerrighed; hvem har efter din mening en trup til 5-8 på papiret?
                          Jeg ved godt du spørger en anden, men jeg vil mene, at de bageste fem og Greve har niveau til 5 - 8. Vores midtbane (JJT og Izuna) er jeg mere usikker på, og angriberne præsterer ikke tilfredsstillende.
                          Jeg synes , at det er en tendens på forum at overvurdere de øvrige hold i ligaen.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Jeg tror heller ikke, at Horsens holder hjem i top 6, de har også haft deres held med sig. Hobro til gengæld, tror jeg på holder hjem, hvis de kan fortsætte med at spille som de gør. De har en spillertrup og et koncept der er rigtigt godt afstemt, regner vi kollapset mod FCM fra, har de lukket 8 mål ind i 9 kampe, så de har en solid defensiv, og så har de en angriber der har scoret i 7 kampe i streg nu. Alene det kan sagtens være rigeligt til at lukke en top 6-placering. De er heller ikke heldige i går med Antipas der redder en 2-0 scoring på stregen, og et mål imod i overtiden, og havde de vundet der havde de være delt 1er.

                            Jeg tror kun, at der er reelt er én plads tilbage at spille om i top 6, og den er der mange bejlere til. Horsens kan vi ikke udelukke, AaB kommer med 7 point i de sidste tre kampe og pilen peger i den grad fremad, AGF slår FCN og Brøndby, og har et latterligt lavt bundniveau, men de er jo også i spil, SønderjyskE spiller fint, men smider for mange sejre væk, og hvem ved om Silkeborg eller Lyngby pludselig også rammer en stime.

                            Det ser stadig meget svært ud i min optik. Vi er nærmere de 25% chance end de 50%, når man ser på mængden af kvalificerede bejlere kontra mængden af pladser. Så længe vi ikke kan sætte stimer sammen af gode præstationer, tror jeg ikke på det. Det er det der ofte afgør sådan et ræs. Det er Hobros 13 point fra runde 4-8, der gør at de ligger, hvor de gør nu, det samme med Horsens 9 point i de første 4 runder, og sådan en stime har vi bare ikke været i nærheden af, hverken i form af point eller præstationer.

                            Vejen er i den grad banet. Horsens og Hobro burde ikke være et match for et hold med mere end 2 års kontinuitet på den sportslige ledelse og flere af spillerne, samt et ca. 3 gange større sportsligt budget, så er det sådan nogle hold vi må strække våben overfor, skal der godt nok en ordentlig portion selvransagelse til, for det vil under alle omstændigheder være uacceptabelt.

                            Slet ikke enig her. Horsens tror jeg faktisk bare bliver bedre. De har hentet Bjarke Jakobsen og Okusun, og sammen med Hallur Hansson er det grundpillen af det Vendsysselhold, som i flere sæsoner lå i toppen af 1.divison. Faktisk tror jeg at Horsens bliver bedre i løbet af sæsonen. De har et koncept, og så kan man lide det eller ej, men de er netop blevet markant stærkere på alle de parametre de i forvejen var gode til. Deres sæson i sidste sæson kunne faktisk minde meget om det vi ser med Hobro pt. Horsens lå også længe i top 6 i efteråret, men Bo Henriksen råbeeffekten aftog, og superligaen blev hverdag. De spillemæssige mangler blev for åbenlyse. De har fået luget ud i truppen, bl.a. Aabech, som ikke arbejdede hårdt nok defensivt. I stedet er 2-vejsspilleren Bjarke Jakobsen kommet til. Kan noget frem af banen uden af give afkald på det defensive, lidt som Hallur. Okusun er et monster i luftspillet ligesom Mikkel Qvist er monster til lange indkast. Det bliver umuligt både at dæmme op for Sanneh og Okusun, og nedfaldsboldene har man kompetente skytter fra distancen i form af både Hallur og Bjarke. Og så er Finbogasson bare der hvor han skal være tit og ofte. Også på målmandsposten er de blevet væsentligt bedre.

                            Hobro derimod hænger og falder på Pål Alexander Kirkevold, og enten bliver han læst eller ryger han i vintertransfervinduet. Kunne minde lidt om første gang Hobro rykkede op, der faldt holdet også fuldstændig fra hinanden, da deres angrebses blev solgt (husker ikke lige navnet pt.) Naturligvis er det imponerende hvad Hobro har præsteret til nu, men det varer ikke ved længe endnu. Ingen tilpasser sit spil efter hvad Hobro kommer med som nyoprykker, men når det sker, så tror jeg også at deres rolle i top 6 er udspillet. Alle ved derimod præcis hvad Horsens kommer med, men det er sku langtidsholdbart.. Tror også at moralen i Horsens har fået et kæmpeboost efter at man klarede skærene mod Vendsyssel.

                            Comment


                              Nogen der ved hvor man kan finde en stilling efter 10 runder i sidste sæson?

                              Comment


                                En af historierne med Hobro er jo også Kirkevold. Scoret i 7 kampe i træk, og kun en scoring mod os fra at tangere rekorden i Suppen. 60 % af deres scoringer. Det bliver han jo nok ikke ved med at kan holde, og der kan komme fattige tider.
                                Jeg tror heller ikke Hobro holder, men okay, jeg troede heller ikke Lyngby ville holde i sidste sæson, så man skal passe på med at dømme nogen :-)

                                Kirkevold bliver også nøglen mod Hobro på lørdag. Kan vi holde ham skak, så er der gode muligheder.
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X