Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvad vil OB? Det er på tide med et svar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hvad vil OB? Det er på tide med et svar!

    Det må være på tide at forlange et svar fra OB. Hvad er det egentlig den langsigtede plan er? Hvor skal vi være om 3 sæsoner og hvordan kommer vi derhen? Ikke et svar fra kommunikationsafdelingen, men et svar fra ejeren og bestyrelsen.

    Med fyringen af hele den sportslige ledelse i 2010 var det Thorborg, der var ude at forklare situationen. Det var ham der tog ansvaret. Det var ret tydeligt for enhver at beslutningen kom før planen var klar, og virkeligheden er nok, at mens vi spillede godt i Europa var der stadigt større kaos i kulissen og en konkurs var nok ikke en umulighed i årerne der fulgte.

    Da planen for genrejsningen af OB endelig blev meldt ud virkede den fornuftig for os alle sammen. Mens fodbolddanmark stadig kaldte fyringen af Kim, Lars og Viggo for tosset, var der bred enighed herinde om, at et fynsk OB bygget på fynske talenter var den helt rigtige langsigtede medicin. Fra fansene mødte klubben intet andet end forståelse, selvom vi faldt næsten lige så hurtigt fra tinderne som Herfølge gjorde det i sin tid.

    Så fulgte en lang række af år med håbløse dispositioner fra ledelsen, hvor de selv tilsidesatte deres egen strategi og gradvist åd fundamentet op indefra. Fra Thomas Christensens tid som sportslig ansvarlig - hvor vi købte dyre, afdankede spillere uden fremtid til håbløse træneransættelser til den endelige konklusion om, at det var på tide at starte forfra igen. Ind med en sportschef, der kunne skære udgifterne i bund. Ind med en kortsigtet træner, der satte prop i, og så ansættelse af Kent Nielsen.

    Men her gik der noget galt. For der blev ikke lagt eller meldt en ny plan ud. Kun mellem linjerne blev det indrømmet, at vi havde ødslet alle årerne siden 2010 væk i dyre fejldispositioner. Ingen sagde om vi stadig skulle være en klub bygget på fynske spillere. Ingen sagde hvor lang tid der skulle gå før vi igen skulle tilbage i toppen. Tilbage var kun Kents spillemæssige projekt og en salme om langsigtet fokus og genopbygning.

    Mens den spillemæssig fremgang er udeblevet de sidste tre sæsoner har OB løbende justeret kommunikationen. Først troede man på toppen, så kommunikerede man, at det tog lidt længere tid end forventet, og endelig er man begyndt at autokommunikere, at vi regner med top seks, at planen er lagt og den ikke fraviges og så ellers fuldstændig stilhed når vi endnu en gang misser en målsætning.

    Men der er ingen plan. OB er en klub uden mål og uden strategi. Ingen ved hvor vi er på vej hen, ingen ved hvordan vi skal komme derhen eller hvornår det skal ske. Derfor bliver der heller ikke evalueret undervejs. Hverken fra klub eller fans, for vi har intet at måle udviklingen op mod. Resultatet er sådan et underligt tomrum, hvor vi i stedet for vrede fans har fået apatiske tilskuere. Stadigt flere falder fra og blandt de unge har vi tabt en hel generation.

    Det virker slet ikke til at være gået op for klubben hvor slem situationen er, eller også er de selv så forvirrede så de griber til fortærskede standardfraser.

    Jack Jørgensen siger at OB nok har været for dårlige til at forventningsafstemme at forudsætningerne ikke er de samme som for 8 år siden. Jesper Hansen siger, at det er helt forkert at folk forventer OB skal spille med i toppen lige nu. Kent Nielsen snakker om kontinuitet og forventninger til spillerne selvom alle der ser på kan se, at vi ikke har spillet så dårligt på noget tidspunkt i de sidste 4-5 sæsoner som vi gør lige nu.

    Ingen af dem har forstået eller tør indse, at vi udmærket har forstået situationen. At vi er helt med på budgettet er et andet og at vi ikke er klar til at spille om top 3. Det eneste vi forlanger er en langsigtet plan for hvordan vi kommer tilbage til toppen og at der skabes en eller anden form for sammenhæng mellem kommunikationen og virkeligheden.

    Jeg har ikke tillid til OB før der kommer en langsigtet plan med klare mål. Lad os forlange at Thorborg og bestyrelsen kommer i tale. Hvad skal der ske med OB?

    #2
    Godt indlæg!
    Mit spørgsmål er bare hvordan får vi Thorborg i tale? Vi har forlangt det længe, men intet er sket..

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
      Godt indlæg!
      Mit spørgsmål er bare hvordan får vi Thorborg i tale? Vi har forlangt det længe, men intet er sket..
      Måske højlydte ønsker på stadion? Det er klassisk at folk råber på bondens hoved, men det er på tide vi retter harmen længere op.

      Comment


        #4
        Bravo, Bo!! Du får sat ord på en masse af de samme tanker som jeg render og gør mig.
        Jeg tror desværre at den larmende tavshed vil fortsætte, selvom det ville klæde klubben at melde tydeligt ud.

        Comment


          #5
          Der kommer ikke til at ske en skid!!
          Klubben er inficeret med forpulede amatøre, der er ingen i klubben som bløder blå og hvid!

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
            Måske højlydte ønsker på stadion? Det er klassisk at folk råber på bondens hoved, men det er på tide vi retter harmen længere op.
            Samtidigt med at folk planlægger boycut.. Jeg støtter op med opråb på stadion og synlige bannere fra langsiden!

            Comment


              #7
              Det er lidt trist, efter 9 min. spil i Søndags, så alt lidt lysere ud. Det lignede lidt en ny start. Ny tribune, masser af tilskuere, og god start. Det hele er skyllet ud i lokummet nu. Til næste hjemmekamp kommer der max. 4500.

              Comment


                #8
                Godt skrevet. Jeg håber på, at planen ligger i skuffen og er klar til eksekvering. Når man er god for 8,8 milliarder, så forstår jeg ikke at man orker at tage på stadion og kigge på det lort som JH har stampet sammen. Når man er så rig, så er det fordi NT køber billigt og sælger dyrt. I OB er det omvendt. Jeg forstår ikke at NT ikke besluttet er bruge mange flere kroner på klubben. Han kan jo ikke nå at bruge formuen, og mig bekendt så kan han ikke tage formuen med i graven, den dag hvor han bliver kaldt "hjem"

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
                  Samtidigt med at folk planlægger boycut.. Jeg støtter op med opråb på stadion og synlige bannere fra langsiden!
                  Vi skal ikke på stadion. Vi skal stå uden for og hylde spillerne og møde NT med tavshed og banner med JH raush, og hvad er din strategi med klubben. 1000 tilskuer til en kamp må få ham til at overveje strategien.

                  Comment


                    #10
                    Den officielle målsætning er top6 og ret beset har KN fået den trup han har efterspurgt og har stadig en tro på at det kanlykkedes at forløse det potentiale han mener truppen har ved at holde kontinuitet og spille dem bedre sammen,

                    Målsætningen var også top6 i sidste sæson og der rullede ingen hoveder men et eller andet må der vel ske når vi matematisk ikke kan nå top6 i indeværende sæson.

                    At man ikke når målet i "første hug" men vi har hele tiden været et par placeringer efter målsætningen.

                    Jeg er personligt imod JH som sportschef men ret beset så har han vel fra bestyrelsens side levet op til hans job ved at sætte en prop i hullet, skabe økonomisk balance og som jeg har forstået det endda "penge til at handle for" .. jeg mener så at det kunne være gjort bedre men det må jo stå hen i det uvisse og hvem ved hvad det skulle koste at gøre det bedre ..

                    Strategien er vel stadig unge fynske spillere og et par udenlandske profiler og der har været en del fynske talenter gennem holdet de seneste 5 år om end han ikke har formået at lave penge på dem ..

                    Indtil at vi har etableret os i top6 tror jeg ikke at der kommer andet end "vi vil da gerne gribe chancen hvis den kommer" og efter et par sæsoner i top6 kan en ny målsætning måske lyde top3 men der går altså min. 5 år endnu ...

                    Spørgsmålet er vel hvor længe NT kan holde spillestilen ud ... og så bør KN ikke blive hvis vi misser top6 igen i denne sæson .. men hvad skal en ny træner bygge på ...
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      Den officielle målsætning er top6 og ret beset har KN fået den trup han har efterspurgt og har stadig en tro på at det kanlykkedes at forløse det potentiale han mener truppen har ved at holde kontinuitet og spille dem bedre sammen,

                      Målsætningen var også top6 i sidste sæson og der rullede ingen hoveder men et eller andet må der vel ske når vi matematisk ikke kan nå top6 i indeværende sæson.

                      At man ikke når målet i "første hug" men vi har hele tiden været et par placeringer efter målsætningen.

                      Jeg er personligt imod JH som sportschef men ret beset så har han vel fra bestyrelsens side levet op til hans job ved at sætte en prop i hullet, skabe økonomisk balance og som jeg har forstået det endda "penge til at handle for" .. jeg mener så at det kunne være gjort bedre men det må jo stå hen i det uvisse og hvem ved hvad det skulle koste at gøre det bedre ..

                      Strategien er vel stadig unge fynske spillere og et par udenlandske profiler og der har været en del fynske talenter gennem holdet de seneste 5 år om end han ikke har formået at lave penge på dem ..

                      Indtil at vi har etableret os i top6 tror jeg ikke at der kommer andet end "vi vil da gerne gribe chancen hvis den kommer" og efter et par sæsoner i top6 kan en ny målsætning måske lyde top3 men der går altså min. 5 år endnu ...

                      Spørgsmålet er vel hvor længe NT kan holde spillestilen ud ... og så bør KN ikke blive hvis vi misser top6 igen i denne sæson .. men hvad skal en ny træner bygge på ...
                      mener som sådan ikke problemet er om vi misser målsætning om top 6 første år, og 2. og 3. for den sags skyld - men vi skal være i spil til top 6 hele tiden - og helt til det sidste. Det var vi ikke sidste år - vi var laaaangt fra - alene af den grund burde der have rullet hoveder.
                      Havde man landet på en 7. plads efter 26 runder med 2 point op - det kan ske i en tæt liga men det ville indikere at vi var på rette vej.

                      - Det er der intet der tyder på mere.

                      JH fik lukket hullet og fint for det - men han er ikke god nok til at bringe os fremad. "penge at handle for" - men der bliver ikke handlet - og alligevel antyder han man har kigget på noget (hvilket jo må betyde at man ikke er helt tilfreds med truppen trods alt) Men man har åbenbart sat barren for højt. Det er sgu da inkompetence - og hvis Kent er tilfreds med den nuværende trup - ja så er der også et eller andet helt galt der.

                      - Og fint at JH fik styr på økonomien - men hvad nu, faldende interesse, manglende sejre, placeringer osv - det kommer i den grad til at koste i det lange løb.

                      Ideen om fynske talenter suppleret med erfarne kvalitetsspillere hentet udefra - fint med mig, fortsæt endelig med at forsøge at implementere den. Det store problem som jeg ser det er pt stilen - det, hvad end det er Kent forsøger - det virker ikke...han har ikke spilleren til det. Det er hamrende ineffektivt og dræbende kedeligt at se på.

                      Ud med Kent og Jesper og lad os så prøve forfra EN til gang....

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                        Vi skal ikke på stadion. Vi skal stå uden for og hylde spillerne og møde NT med tavshed og banner med JH raush, og hvad er din strategi med klubben. 1000 tilskuer til en kamp må få ham til at overveje strategien.
                        Synes det er ikke den bedste strategi at bliver helt væk. Hvis man vil presse ledelsen så har nan brug for
                        1. den størst mulige opmærksomhed i medierne og
                        2. den størst mulige antal af deltager.
                        Begge kan man bedre få med f.eks. at sige at man kommer først 10 minutter efter kampstart på tribunen. Og 20 minutter i næste kamp og 30 i kampen derefter osv hvis man ikke få et svar/en forændring i den sportslige ledelse osv.. Og når man kommer ind så giver man fuld gas for at støtte holdet på banen.
                        Det giver en større opmærksomhed fordi medierne viser ikke kun at fansene bliver væk men også det "nu kommer de"-øjeblik.
                        Det øjer pressen hver gang fordi man kommer hver gang senere og det vil sikker være en kontinuerlig tema i medier. (og vi elsker ja " kontinuitet" i OB ;-))
                        Det giver mere folk mulighed for at deltage i protesten. Fordi der er mange, tror jeg, som ville ikke blive helt væk (mig includeret) men ville deltage at presse ledelsen og vise vores protest og kunne gå med sådan en form af protest.
                        Tror det vil være langt succeslovender end at blive helt væk. Sidstnævnte koster sikker klubben indtægter i modsætning til en strategi hvor man kommer senere på tribunen. Men tror ikke at den finansielle aspekt interesserer NT meget. Han er milliardær - og de indtægter vi taler om er peanuts for ham. Men at skabe en offentlighed også om sit ansvar - det kan give en helt anden press.
                        Så, hvis nedgangen fortsætter - hvad jeg frygter - og hvis det bliver nødvendigt at gå i sådan en retning så håber det bliver ikke bare en "vi bliver væk-strategi" men noget mere strategisk udrettet. Og det skulle være en fælles strategi. Hvis lille grupper siger bare frustreret "farvel" en efter anden så ændrer det intet.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #13
                          Vi har kontaktet Thorborg på mail for at høre, om han ville stille op til en snak med os. Han har ikke svaret på vores henvendelse.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            Synes det er ikke den bedste strategi at bliver helt væk. Hvis man vil presse ledelsen så har nan brug for
                            1. den størst mulige opmærksomhed i medierne og
                            2. den størst mulige antal af deltager.
                            Begge kan man bedre få med f.eks. at sige at man kommer først 10 minutter efter kampstart på tribunen. Og 20 minutter i næste kamp og 30 i kampen derefter osv hvis man ikke få et svar/en forændring i den sportslige ledelse osv.. Og når man kommer ind så giver man fuld gas for at støtte holdet på banen.
                            Det giver en større opmærksomhed fordi medierne viser ikke kun at fansene bliver væk men også det "nu kommer de"-øjeblik.
                            Det øjer pressen hver gang fordi man kommer hver gang senere og det vil sikker være en kontinuerlig tema i medier. (og vi elsker ja " kontinuitet" i OB ;-))
                            Det giver mere folk mulighed for at deltage i protesten. Fordi der er mange, tror jeg, som ville ikke blive helt væk (mig includeret) men ville deltage at presse ledelsen og vise vores protest og kunne gå med sådan en form af protest.
                            Tror det vil være langt succeslovender end at blive helt væk. Sidstnævnte koster sikker klubben indtægter i modsætning til en strategi hvor man kommer senere på tribunen. Men tror ikke at den finansielle aspekt interesserer NT meget. Han er milliardær - og de indtægter vi taler om er peanuts for ham. Men at skabe en offentlighed også om sit ansvar - det kan give en helt anden press.
                            Så, hvis nedgangen fortsætter - hvad jeg frygter - og hvis det bliver nødvendigt at gå i sådan en retning så håber det bliver ikke bare en "vi bliver væk-strategi" men noget mere strategisk udrettet. Og det skulle være en fælles strategi. Hvis lille grupper siger bare frustreret "farvel" en efter anden så ændrer det intet.
                            Genau!

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                              Synes det er ikke den bedste strategi at bliver helt væk. Hvis man vil presse ledelsen så har nan brug for
                              1. den størst mulige opmærksomhed i medierne og
                              2. den størst mulige antal af deltager.
                              Begge kan man bedre få med f.eks. at sige at man kommer først 10 minutter efter kampstart på tribunen. Og 20 minutter i næste kamp og 30 i kampen derefter osv hvis man ikke få et svar/en forændring i den sportslige ledelse osv.. Og når man kommer ind så giver man fuld gas for at støtte holdet på banen.
                              Det giver en større opmærksomhed fordi medierne viser ikke kun at fansene bliver væk men også det "nu kommer de"-øjeblik.
                              Det øjer pressen hver gang fordi man kommer hver gang senere og det vil sikker være en kontinuerlig tema i medier. (og vi elsker ja " kontinuitet" i OB ;-))
                              Det giver mere folk mulighed for at deltage i protesten. Fordi der er mange, tror jeg, som ville ikke blive helt væk (mig includeret) men ville deltage at presse ledelsen og vise vores protest og kunne gå med sådan en form af protest.
                              Tror det vil være langt succeslovender end at blive helt væk. Sidstnævnte koster sikker klubben indtægter i modsætning til en strategi hvor man kommer senere på tribunen. Men tror ikke at den finansielle aspekt interesserer NT meget. Han er milliardær - og de indtægter vi taler om er peanuts for ham. Men at skabe en offentlighed også om sit ansvar - det kan give en helt anden press.
                              Så, hvis nedgangen fortsætter - hvad jeg frygter - og hvis det bliver nødvendigt at gå i sådan en retning så håber det bliver ikke bare en "vi bliver væk-strategi" men noget mere strategisk udrettet. Og det skulle være en fælles strategi. Hvis lille grupper siger bare frustreret "farvel" en efter anden så ændrer det intet.
                              Rigtig fin idé!

                              Comment

                              Working...
                              X