Jesper Hansen render i disse dage desperat rundt, og forsøger at holde det store kontinuitetsargument i live. Senest har det hedder sig, at man jo skal huske på, at truppen før sæsonen, kun havde fire spillere, der har spillet over 50 kampe for OB. Det tal holder ikke længere, kan jeg godt afsløre, da flere spillere, var meget tæt på 50 kampe inden sæsonstart, og naturligvis har passeret den grænse, derfor er tallet nu 6. Jeg har kigget på samtlige superligaklubber, og set hvor rutineret deres hold har været i de syv første kampe. Jeg har medtalt spillere, som har spillet minimum 4 kampe, så der er tale om de spillere, der har spillet en væsentlig rolle for holdet.
Hvis man kigger på hele ligaen, er seks spillere med over 50 kampe meget lidt? eller er det meget? har OB et meget ungt og urutineret hold i forhold til andre klubber? Er OB blandt de klubber, der har færrest kampe og sæsoner i holdet? og betyder det noget for præstationer og placering?
Lad os starte med en lille quiz. Hvilke klubber tror I, har hhv. flest og færrest spillere med over 50 kampe? hvilke klubber har færrest og flest gennemsnitlige antal kampe? og hvilke klubber har ældste og yngste hold. Husk der er kun tale om den gruppe af spillere fra hver klub, som har spillet minimum 4 kampe i denne sæson, altså over 50 % af kampene.
Tag fire i hver pulje:
Over 50 kampe
Færrest Flest
Gennemsnitlige antal kampe
Flest Færrest
Gennemsnitsalder
Højst Lavest
Hvis man kigger på hele ligaen, er seks spillere med over 50 kampe meget lidt? eller er det meget? har OB et meget ungt og urutineret hold i forhold til andre klubber? Er OB blandt de klubber, der har færrest kampe og sæsoner i holdet? og betyder det noget for præstationer og placering?
Lad os starte med en lille quiz. Hvilke klubber tror I, har hhv. flest og færrest spillere med over 50 kampe? hvilke klubber har færrest og flest gennemsnitlige antal kampe? og hvilke klubber har ældste og yngste hold. Husk der er kun tale om den gruppe af spillere fra hver klub, som har spillet minimum 4 kampe i denne sæson, altså over 50 % af kampene.
Tag fire i hver pulje:
Over 50 kampe
Færrest Flest
Gennemsnitlige antal kampe
Flest Færrest
Gennemsnitsalder
Højst Lavest
Comment