Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny quiz: Jesper Hansens spin Vs. virkeligheden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Ny quiz: Jesper Hansens spin Vs. virkeligheden

    Jesper Hansen render i disse dage desperat rundt, og forsøger at holde det store kontinuitetsargument i live. Senest har det hedder sig, at man jo skal huske på, at truppen før sæsonen, kun havde fire spillere, der har spillet over 50 kampe for OB. Det tal holder ikke længere, kan jeg godt afsløre, da flere spillere, var meget tæt på 50 kampe inden sæsonstart, og naturligvis har passeret den grænse, derfor er tallet nu 6. Jeg har kigget på samtlige superligaklubber, og set hvor rutineret deres hold har været i de syv første kampe. Jeg har medtalt spillere, som har spillet minimum 4 kampe, så der er tale om de spillere, der har spillet en væsentlig rolle for holdet.

    Hvis man kigger på hele ligaen, er seks spillere med over 50 kampe meget lidt? eller er det meget? har OB et meget ungt og urutineret hold i forhold til andre klubber? Er OB blandt de klubber, der har færrest kampe og sæsoner i holdet? og betyder det noget for præstationer og placering?

    Lad os starte med en lille quiz. Hvilke klubber tror I, har hhv. flest og færrest spillere med over 50 kampe? hvilke klubber har færrest og flest gennemsnitlige antal kampe? og hvilke klubber har ældste og yngste hold. Husk der er kun tale om den gruppe af spillere fra hver klub, som har spillet minimum 4 kampe i denne sæson, altså over 50 % af kampene.

    Tag fire i hver pulje:

    Over 50 kampe

    Færrest Flest




    Gennemsnitlige antal kampe

    Flest Færrest




    Gennemsnitsalder

    Højst Lavest

    #2
    Det er jo blot endnu en benægtelse af egen uduelighed fra JH. De fleste i truppen har spillet i ligaen altid , en gruppe har spillet i AaB under samme træner . De spillere som ikke har spillet under KN behøver ikke meget taktisk omløb i pæren for at kende taktikken .

    Først hentede JH spillere man vidste ikke var gode nu afventer han at de fleste i truppen har rundet 50 kampe imens kigger han på spillere som er uden for rækkevidde ..
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #3
      klub Kampe for klubben Sæsoner for klubben Alder Antal med over 50 kampe placering
      FCN 44,1 3,1 22,2 2 1
      Hobro 78,4 3,4 28,1 5 2
      BIF 40,7 2,4 24,9 4 3
      FCM 62,1 3,4 26,9 8 4
      Horsens 50,4 2,7 25,0 5 5
      Sdr.J 28,4 2,1 26,2 4 6
      FCK 60,3 3,2 25,8 8 7
      OB 43,6 2,9 25,8 6 8
      FCH 36,5 2,3 24,1 5 9
      AGF 35,7 2,2 25,6 3 10
      SIF 59,5 3,7 24,6 7 11
      AaB 88,4 4,7 24,8 7 12
      Lyngby 69,1 4,1 27,9 8 13
      Randers 46,6 2,8 26,4 3 14
      Ingen gider vist lege med, men har får i tallene. Der skal tages et lille forbehold for få af spillerne, især fra oprykkerklubber, da det er svært at finde præcise data for antal ligakampe. Jeg har anvendt superstats til de fleste superligaklubber, men de opgør kun ligakampen, og altså ikke pokalkampe og træningskampe, hvilket klubberne jo selv tæller med, eller det er i hvert fald uklart. Dog er det kun få spillere, hvor jeg er usikker på det egentligt antal ligakampe, så det har kun begrænset påvirkning. Men kig på tallene og lav jeres egne konklusioner. Journalister der skal dække OB-BIF må gerne snuppe tallene :-)

      Comment


        #4
        Så i Top 10 er der kun 2 klubber der har flere end os der har 50+ kampe for klubben.. godt arbejde SU

        Satme bare ærgeligt at disse facts ikke er blevet brugt når Jesper Hansen går i selvsving med sin kontinuitetstale og hvor få vi har der har under 50 kampe.
        Det har jo tydeligvis ikke afgørende betydning hvis bare der er kvalitet og sammenhæng i truppen..
        Men jeg syntes da du skulle sende ham disse tal på mail. Syntes jeg godt man kan hvis det bliver holdt i en sober tone..
        Ved ikke om der vil komme noget konstruktivt ud af det men det kan vel kun gavne at han ved der bliver gransket i hans facts som "der ikke er tvivl om"

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Så i Top 10 er der kun 2 klubber der har flere end os der har 50+ kampe for klubben.. godt arbejde SU

          Satme bare ærgeligt at disse facts ikke er blevet brugt når Jesper Hansen går i selvsving med sin kontinuitetstale og hvor få vi har der har under 50 kampe.
          Det har jo tydeligvis ikke afgørende betydning hvis bare der er kvalitet og sammenhæng i truppen..
          Men jeg syntes da du skulle sende ham disse tal på mail. Syntes jeg godt man kan hvis det bliver holdt i en sober tone..
          Ved ikke om der vil komme noget konstruktivt ud af det men det kan vel kun gavne at han ved der bliver gransket i hans facts som "der ikke er tvivl om"
          Jeg tæller både Hobro, FCM, Horsens, FCK og så, selv om du gerne vil udelukke de sidste 4 hold (af hvilken årsag i øvrigt?), også SIF, AaB, LBK og RFC har flere end os.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            klub Kampe for klubben Sæsoner for klubben Alder Antal med over 50 kampe placering
            FCN 44,1 3,1 22,2 2 1
            Hobro 78,4 3,4 28,1 5 2
            BIF 40,7 2,4 24,9 4 3
            FCM 62,1 3,4 26,9 8 4
            Horsens 50,4 2,7 25,0 5 5
            Sdr.J 28,4 2,1 26,2 4 6
            FCK 60,3 3,2 25,8 8 7
            OB 43,6 2,9 25,8 6 8
            FCH 36,5 2,3 24,1 5 9
            AGF 35,7 2,2 25,6 3 10
            SIF 59,5 3,7 24,6 7 11
            AaB 88,4 4,7 24,8 7 12
            Lyngby 69,1 4,1 27,9 8 13
            Randers 46,6 2,8 26,4 3 14
            Ingen gider vist lege med, men har får i tallene. Der skal tages et lille forbehold for få af spillerne, især fra oprykkerklubber, da det er svært at finde præcise data for antal ligakampe. Jeg har anvendt superstats til de fleste superligaklubber, men de opgør kun ligakampen, og altså ikke pokalkampe og træningskampe, hvilket klubberne jo selv tæller med, eller det er i hvert fald uklart. Dog er det kun få spillere, hvor jeg er usikker på det egentligt antal ligakampe, så det har kun begrænset påvirkning. Men kig på tallene og lav jeres egne konklusioner. Journalister der skal dække OB-BIF må gerne snuppe tallene :-)
            Som "statsliderlig" er det meget interessant, men jeg tror måske at det var en tand for avanceret, at komme med et kvalificeret gæt :).
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
              Jeg tæller både Hobro, FCM, Horsens, FCK og så, selv om du gerne vil udelukke de sidste 4 hold (af hvilken årsag i øvrigt?), også SIF, AaB, LBK og RFC har flere end os.
              Altså i følge hans chart har vi 6 mand med over 50 kampe. Hvordan du kommer frem til at Hobro og Horsens har flere ved jeg ikke. Med mindre at 5 er mere end 6.

              Og hvis du endelig vil have de sidste 4 med forstærker det jo bare mere min pointe at 3 ud af de 4 har flere spillere med 50+ kampe men klarer sig dårligere pt og kontinuitet i sig selv ikke er en løsning.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Altså i følge hans chart har vi 6 mand med over 50 kampe. Hvordan du kommer frem til at Hobro og Horsens har flere ved jeg ikke. Med mindre at 5 er mere end 6.

                Og hvis du endelig vil have de sidste 4 med forstærker det jo bare mere min pointe at 3 ud af de 4 har flere spillere med 50+ kampe men klarer sig dårligere pt og kontinuitet i sig selv ikke er en løsning.

                Jeg troede du kiggede på gennemsnitligt antal kampe for klubben. Den første kolonne!

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                  Jeg troede du kiggede på gennemsnitligt antal kampe for klubben. Den første kolonne!
                  Nej. Jeg tog udgangspunkt i det som Jesper Hansen havde sagt med antal spillere der havde haft 50 kampe i klubben.
                  Hvis du læser min tidligere post står det jo også højt og tydeligt ;) at det var det jeg mente.

                  Men der er da klart andre statistikker hvor det ser anderledes ud. Som den du nævner. Men den nævnte Jesper Hansen intet om

                  Comment


                    #10
                    Men jeg læser to pointer:
                    1. OB er ikke i en særlig situation, OB skiller sig ikke ud på nogen af parametrene, men ligger i midten på alle. Så undskyldningen er helt væk.
                    2. antal kampe i truppen, er faktisk ikke en særlig væsentlig faktor. Nogle af de mest rutinerede hold ligger i bunden, og hvis man laver et plotdiagram med placering på x-aksen og erfaringsvariablene på y-aksen, vil der ikke kunne tegne sig en tendens i ligaen. Så der må være andre faktorer, der betyder langt mere, en af dem må være kvailitet!

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Men jeg læser to pointer:
                      1. OB er ikke i en særlig situation, OB skiller sig ikke ud på nogen af parametrene, men ligger i midten på alle. Så undskyldningen er helt væk.
                      2. antal kampe i truppen, er faktisk ikke en særlig væsentlig faktor. Nogle af de mest rutinerede hold ligger i bunden, og hvis man laver et plotdiagram med placering på x-aksen og erfaringsvariablene på y-aksen, vil der ikke kunne tegne sig en tendens i ligaen. Så der må være andre faktorer, der betyder langt mere, en af dem må være kvailitet!
                      Fuldstændig enig

                      Comment

                      Working...
                      X