Er jeg den eneste, der synes, at den chance helenius brænder, hvor han trækker ind fra højre side og sparker med venstre er kæmpe stor? Kommentatorerne gik ret let hen over den, men der skulle da have være mål - han er relativt upresset langt inde i feltet. Eller er det mig, der så det helt forkert?
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Kamptråd: AGF - OB 13-08-2017
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlægEr jeg den eneste, der synes, at den chance helenius brænder, hvor han trækker ind fra højre side og sparker med venstre er kæmpe stor? Kommentatorerne gik ret let hen over den, men der skulle da have være mål - han er relativt upresset langt inde i feltet. Eller er det mig, der så det helt forkert?
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Og hvorfor skal vi tro på, at det bliver bedre for hver kamp der går? Der er jo ingen fremskridt at spore i den retning. Kun sporadiske positive præstationer, som nogle så vælger at knuge sig til, som en alkoholiker knuger sig til sin sidste guldbajer. Faktum er at vi har brugt over to år på at indøve et system, som ikke fungerer så snart en modstander med bare nogenlunde organisatioriske evner, vælger at lukke ned for det. Så kan vi så bede vores fader vor, og håbe at heldet og tilfældighederne falder vores vej, for det er som regel det der afgører de kampe der får sådan et forløb.
Kent har nemlig ingen taktiske redskaber i holdet til at kunne ændre det kampbillede, når modstanderen nægter os rum at spille i og nægter at lade det blive en åben kamp. Vi kan ikke gå op i et højt pres og stresse modstanderen til at lave fejl og angribe direkte på erobringerne. Vi kan ikke slå over i en mere fysisk stil med fokus på indlæg og 2. bolde, for vi har hverken spillerne der kan slå de indlæg eller spillerne de kan vinde de dueller. Og vi har ligeledes heller ikke enten fokus eller kvalitet nok til at blive et hold der ligger et stort tryk på dødbolde.
Over to år inde i det her projekt, synes jeg virkelig ikke, at det er for meget forlangt, at vi enten har langt mere kvalitet i vores spilkoncept og kan lægge større tryk på mange af de hold vi møder, eller at vi har nogle flere spillemæssige facetter og kan omstille os ift. den modstander vi står overfor.
Det er den her sportslige ledelse der har sammensat truppen fra ende til anden, og to år og fem transfervinduer er lang tid i moderne fodbold. Så hvad er undskyldningen for at det ikke fungerer?
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlægEr jeg den eneste, der synes, at den chance helenius brænder, hvor han trækker ind fra højre side og sparker med venstre er kæmpe stor? Kommentatorerne gik ret let hen over den, men der skulle da have være mål - han er relativt upresset langt inde i feltet. Eller er det mig, der så det helt forkert?Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.
OB - engang var vi gode
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægMere fra Kent her
http://www.fyens.dk/fodbold/Kent-Nie...rtikel/3174931
Han prøver som altid at tage den positive hat på selvom man godt kan høre at han ved at det er noget lortebold
I dag er det jo ikke kun det at AGF står kompakt, det er også den totale mangel på indforståede løbemønstre og dertilhørende evne til at tæmme og lægge bolde af under pres, som såvel uden, der er problemet.
Ingen der sætter nogen af - ingen med teknik til at udføre hverken yderside afleveringer eller præcise centringer og afleveringer i længderetningen.
Man kan øve sig nok så meget - stort set ingen på midtbanen med undtagelse af Joan og JJ i form ejer den fornødne teknik og stabilitet til at udføre disse ting i tilstrækkeligt højt tempo.
Det vi ser i dag bliver ikke synderligt bedre.
MvH ChrisOB1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlægEr jeg den eneste, der synes, at den chance helenius brænder, hvor han trækker ind fra højre side og sparker med venstre er kæmpe stor? Kommentatorerne gik ret let hen over den, men der skulle da have være mål - han er relativt upresset langt inde i feltet. Eller er det mig, der så det helt forkert?
Det er også svagt at KEP header sin chance 2 meter forbi. Han er umarkeret og kommer i en højde, hvor den skal styres bedre!
Comment
-
Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlægTror sgu de med rette var faldet lidt hen. Den er jo kæmpestor. Med et simpelt træk bliver han vanvittigt fri, og skal bare løfte den lidt. Tror bare ikke rigtig han vidste hvor fri han var og så var det venstrebenet. Han mangler helt klart noget selvtillid.
Det er også svagt at KEP header sin chance 2 meter forbi. Han er umarkeret og kommer i en højde, hvor den skal styres bedre!
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlægDet gør jeg faktisk også.
Men syntes der kom bedre styr på det efter Izu kom ind. Han er en langt bedre midtbanespiller end Casper. Joan gjorde det også langt bedre en Jønsson. Så hvis Kent ikke erkender og reagerer på disse ting er det jo Kent der er det største problem i alt det her... For vi så jo tydeligt at Izu på midt istedet for Casper og Joan istedet for Jønsson er bedre for holdet. Det kan alle jo se. Det skal han også kunne og være mand nok til at tage konsekvensen af..
Jeg bliver meget meget skuffet hvis ikke disse 2 justeringer er lavet til næste gang
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægMeget trist og meget sigende for hvor vi står. Hvis vi møder et hold der stiller sig ned og bare står nogenlunde, hverken kan eller vil vi lukke det op. Det kræver et mirakel ala JJTs hug mod Horsens, eller at det Izunna-langskud i dag skulle gå ind, for at vi får åbnet op. Trist.
Og hvorfor skal vi tro på, at det bliver bedre for hver kamp der går? Der er jo ingen fremskridt at spore i den retning. Kun sporadiske positive præstationer, som nogle så vælger at knuge sig til, som en alkoholiker knuger sig til sin sidste guldbajer. Faktum er at vi har brugt over to år på at indøve et system, som ikke fungerer så snart en modstander med bare nogenlunde organisatioriske evner, vælger at lukke ned for det. Så kan vi så bede vores fader vor, og håbe at heldet og tilfældighederne falder vores vej, for det er som regel det der afgører de kampe der får sådan et forløb.
Kent har nemlig ingen taktiske redskaber i holdet til at kunne ændre det kampbillede, når modstanderen nægter os rum at spille i og nægter at lade det blive en åben kamp. Vi kan ikke gå op i et højt pres og stresse modstanderen til at lave fejl og angribe direkte på erobringerne. Vi kan ikke slå over i en mere fysisk stil med fokus på indlæg og 2. bolde, for vi har hverken spillerne der kan slå de indlæg eller spillerne de kan vinde de dueller. Og vi har ligeledes heller ikke enten fokus eller kvalitet nok til at blive et hold der ligger et stort tryk på dødbolde.
Over to år inde i det her projekt, synes jeg virkelig ikke, at det er for meget forlangt, at vi enten har langt mere kvalitet i vores spilkoncept og kan lægge større tryk på mange af de hold vi møder, eller at vi har nogle flere spillemæssige facetter og kan omstille os ift. den modstander vi står overfor.
Det er den her sportslige ledelse der har sammensat truppen fra ende til anden, og to år og fem transfervinduer er lang tid i moderne fodbold. Så hvad er undskyldningen for at det ikke fungerer?
Comment
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlægVi har ikke spillerne med det fornødne niveau til at åbne kompakte forsvar, så de kan blive ved og ved med at "øve" sig på det, det vil stadig falde til jorden med et brag. Uanset hvem træneren er.
I dag er det jo ikke kun det at AGF står kompakt, det er også den totale mangel på indforståede løbemønstre og dertilhørende evne til at tæmme og lægge bolde af under pres, som såvel uden, der er problemet.
Ingen der sætter nogen af - ingen med teknik til at udføre hverken yderside afleveringer eller præcise centringer og afleveringer i længderetningen.
Man kan øve sig nok så meget - stort set ingen på midtbanen med undtagelse af Joan og JJ i form ejer den fornødne teknik og stabilitet til at udføre disse ting i tilstrækkeligt højt tempo.
Det vi ser i dag bliver ikke synderligt bedre.
MvH ChrisOB
Comment
-
Komme godt fra start, danne en base, osv. Bemærkningerne er jo møntet kontra opstarten i forrige sæson. Da havde vi 7 point efter 5 runder og havde ikke tabt. Nu har vi 8 point efter 5 runder og tabt en enkelt, men vundet 2, hvor ingen indikationer i spil pegede mod en sejr mod Horsens, før et drømmetræf, en enkeltmandspræstation af JJT tippede en ellers dødbider i vores favør. Spillet var langt mere seværdigt i forrige sæson, men ekstremt ringe chanceudnyttelse af vores forreste. Nu er spillet meget langt fra seværdigt, men AK har umiddelbart meget god chanceudnyttelse med 3 mål, for han har bestemt ikke vadet i chancer. Helenius har fået et par stykker, men har ikke engang været tæt på at score..
Vi har holdt nullet, og det er det mest positive der er at sige om opstarten, men med til det billede hører så også at vi har spillet ren pindsvinefodbold, og modstanderne på nær FCN kunne ligeledes leve fint med henholdende spil, så et par 0-0 har der vel også ligget i luften.. JJT reddede på falderebet en sejr mod Horsens, og de var endda mere end tæt på at komme tilbage, da de for første gang i slutminutterne blev tvunget ud af busken. Er vores defensiv overhovedet for alvor blevet testet af et mandskab, som for alvor fra start går efter alle point imod os?
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Rijkaard Se indlægOB med Kent Nielsen er simpelthen så kalorie fattigt, så jeg snart ikke ved, hvad jeg skal kalde det..."Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
Comment
Comment