Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Pokalen 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
    Hvis vi ender med at vinde, så er det sådan en kamp, som man bare skal glemme hvis man er i en god periode, men som er en anelse bekymrende hvis man er i en dårlig periode. Altså, at give Fremad noget der ligner 60 % boldbesiddelse...


    Jonsson giver bolden væk - helt retarderet 2-2.
    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
    Kan vi ikke undlade de der helt unødvendige, pubertære og latterlige tilsvininger af spillerne? Kan vi ikke nøjes med at snakke om kvaliteten?
    Hmm

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
      Og naturlig må en fodboldspiller håndtere kritikken især da han arbejder i offentligheden og i en meget emotional forretning. Men synes ham kan også forvente at man holder det i en acceptabel form.
      En fodboldspiller skal ikke "forvente" noget som helst i forhold til, hvad folk skriver eller mener om én - de skal håndtere, hvad der kommer - og jeg ved også, per fact, at der er mindst lige så positive ord, som der er negative. Det er evnen til at skimme det negative, slå det hen som afreaktion eller som idioters desperate ord, der bestemmer om en spiller når igennem presset på den mest hensigtsfulde måde.

      Jönsson ved, at det var et utilgiveligt boldtab - og han ved, at der er mange, der forbandt ham langt væk lige dér - Og så skal han bare tage det, som det er - afreaktion - det eneste, der betyder noget, er det ens træner - og ens nærmest mener om én.

      Hvis man ikke kan lide at blive kaldt talentløs - så gå ud og vis noget talent. Groft sagt. ;-)

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Det der pisser mig af/gør mig trist idag og egentlig generelt er det kønsløse pres vi præsterer i 90 min gang på gang.. Angriberne står på midterlinen og løber sidelæns og får fat i intet. Det er nyttesløst. Helenius peger 20 gange ud på fløjen for at få dem med i et pres. Ikke 1 gang skete der noget. Jeg blev helt pinligt til sidst. De var jo meget bedre til det end os idag også vores modstandere. Ingen tacklinger og masser af tabte 2. Bolde..

        Det tvivler jeg på er en del af det nye OB

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Fortæller nok meget godt historien om, hvorfor TV-Poul har svært ved at begå sig et professionelt fodboldmiljø i dag. Den slags naivitet er del selvfølgelig ikke plads til, og at trække tiden i de sidste minutter, er jo åbenlyst bare et kynisk greb der minimerer modstanderens muligheder for at opnå rytme eller straffe en af egne fejl.
          generelt ja, men i Thranes tilfælde lod han sig rive med af stemningen, manden havde jo i sinde at udfordre mand-mod-mand.., ja den er god med dig, tænker du nok, men jo sådan så det unægteligt ud på tv-billederne! Og så var at virkeligheden fangede ham på falderebet, og manden havde ikke tænkt sig at blive udstillet i Sundby Park. Heldigt for Thrane, var vi kommet i den fase af kampen, at det er velset at trække tiden ved hjørneflaget, for så fik han faktisk 'elegant' 'driblet' sig ud af en penibel situation, hvor alle thranetrætte fans sad klistret til skærmen og bare afventede at manden faldt over bolden i sine driblekunster.

          Denne gang klarede han frisag..

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            I en perfekt verden sker den slags ikke, men det er ikke en perfekt verden - og ALLE har på et eller andet tidspunkt kommet med udbrud - også mod dem, man kender, som man fortryder - fordi det er menneskeligt at afreagere.

            Jeg indrømmer blankt, at jeg i sekunderne efter 2-2 målet skrev til min bror: "Jönsson din gigantiske klaphat. Din store narrehat!" - Det var min første reaktion. Var det forkert af mig? Utvivlsomt. Men jeg fortryder ikke - fordi jeg går ind for afreaktion - så længe det ikke kammer over i vold og trusler. Der skal være plads til en knee jerk reaktion, og jeg må stadig indrømme, at Sheeds udbrud ikke burde kunne få nogens pis så meget i kog. Jeg var tæt på at skrive det, jeg skrev til min bror, herinde, men så scorede JJ. Dét havde været mere over stregen end det Sheed skrev - men stadig en reaktion, man som fodboldspiller skal kunne tage imod - og i stedet vende til ét "Fuck jer - jeg skal vise jer!" Det gør tusindvis af fodboldspillere verden over, når de bliver udsat for den slags udbrud - og dét er den eneste rigtige reaktion - for evnen til at klare pres er mindst lige så vigtigt for en prof-spiller, som ens evner er.

            MvH ChrisOB
            En emotional reaktion er "del af forretning" i fodboldverden. Det oplever og deltager jeg hver gang på stadion eller når jeg kigger fodbold på TV. "Klaphat", "idiot", etc. tilhører til det. Men når det bliver til at svine hård personligt så trækker jeg en grænse. Derudover - som allerede sagt - er det en stor forskel for mig om det sker i social media eller i en personlig og privat område. Der er mange mennesker i verden jeg kalder "røvhul" og mere - men det sker i samtale med venner etc.. Og selv hvis du ville have skrevet helt stærkere ord til din bror så er det ikke "forkert" i min bog. Det er absolut o.k. og for mig ville der også ikke være noget at fortryde. Det bliver kun en lidt anden ting for mig når jeg går i offentligheden.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Enig. Det kunne være en mulighed i nogle kampe. Så lad os endelig få fyldt noget kvalitet ind på midten..
              Kan ikke forestille mig at man forlænger med Welbeck men frygter at Thrane får et enkelt år mere fordi han er "En god trup spiller"
              Jeg vil sige, at på denne side af vintervinduet kan vi ikke tillade os den luksus at forsøge det. Ham og Izunna er alt for vigtige inde centralt. Der er ikke andre reelle alternativer derinde, men Casper og Tverskov kan til nøds tage kampe derinde.
              Jeg frygter det samme som dig. Nana virker færdig, Kent viser ham ingen tillid ser det ud som.

              Comment


                Netop hjemvendt fra Sundby Idrætspark. Hyggeligt stadion, gode priser og godt udvalg af mad. Her kunne vi lære en del i Odense.

                Og nå ja. Så var der kampen. Det var satme godt nok en pinlig omgang, men Jens Jakob redder dagen. Igen. Videre.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
                  Jeg vil sige, at på denne side af vintervinduet kan vi ikke tillade os den luksus at forsøge det. Ham og Izunna er alt for vigtige inde centralt. Der er ikke andre reelle alternativer derinde, men Casper og Tverskov kan til nøds tage kampe derinde.
                  Jeg frygter det samme som dig. Nana virker færdig, Kent viser ham ingen tillid ser det ud som.
                  Enig. JJ og Izu ligner den foretrukkende akse i denne sæson. Men skulle Tverskov komme i kanonform kunne det blive en mulighed..
                  Men midtbanen skal have en kraftig forstærkning

                  Nana fik spilletid i Dalum men var virkelig dårlig i spillet på banen. Som i virkelig dårlig. Dog havde han 3-4 lange offensive sideskift som var virkelig gode. Men det var altså også det...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Den tror jeg faktisk, at jeg bragte på banen for to år siden, og jeg er egentlig fortsat enig. Det giver rigtigt god mening med tanke på, hvordan Kent byggede sig hold op i AaB. JJ minder på flere måder om Thomsen. Ingen af dem har de åbenlyse spidskompetencer, men de kan sætte spillet, afvikle det hurtigt og slå de fremadrettede afleveringer skarp. Og så er der bare mere plads, ro og tid på bolden, når du modtager den på kanten, fremfor det kaos der ofte er centralt midt på banen, hvor det bliver meget duelspil. Det tror jeg også har været Kents kongstanke ift. Jönsson, men det har bare har været meget langt fra virkeligheden.

                    Med ham på kanten, kunne der blive plads til en Risgård type centralt, som altså betød rigtigt meget for AaBs spil med de dybe løb han tog fra midtbanen og det tryk han kunne lægge i feltet. Sådan en type har vi på intet tidspunkt haft centralt, i den tid Kent har været her.
                    En Risgård type ville være fantastisk. Suk.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      En fodboldspiller skal ikke "forvente" noget som helst i forhold til, hvad folk skriver eller mener om én - de skal håndtere, hvad der kommer - og jeg ved også, per fact, at der er mindst lige så positive ord, som der er negative. Det er evnen til at skimme det negative, slå det hen som afreaktion eller som idioters desperate ord, der bestemmer om en spiller når igennem presset på den mest hensigtsfulde måde.

                      Jönsson ved, at det var et utilgiveligt boldtab - og han ved, at der er mange, der forbandt ham langt væk lige dér - Og så skal han bare tage det, som det er - afreaktion - det eneste, der betyder noget, er det ens træner - og ens nærmest mener om én.

                      Hvis man ikke kan lide at blive kaldt talentløs - så gå ud og vis noget talent. Groft sagt. ;-)

                      MvH ChrisOB
                      Naturlig skal de håndtere hvad der kommer. Men det betyder ja ikke at alt er o.k. hvad der kommer.
                      Når nogen fornærmer mig så skal jeg også håndtere det - men det betyder ikke at det er acceptabelt at jeg bliver fornærmet.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Enig. JJ og Izu ligner den foretrukkende akse i denne sæson. Men skulle Tverskov komme i kanonform kunne det blive en mulighed..
                        Men midtbanen skal have en kraftig forstærkning

                        Nana fik spilletid i Dalum men var virkelig dårlig i spillet på banen. Som i virkelig dårlig. Dog havde han 3-4 lange offensive sideskift som var virkelig gode. Men det var altså også det...
                        Arh. Jeg så ikke kampen mod Dalum.
                        Ja, vi skal have en opgradering. Jeg er egentlig tilfreds med både Izunna og JJT derinde, men så gerne en spiller derinde der er bedre end den ene af dem, offensivt eller defensivt. En rigtig dominerende type, enten via fysik og erobringer eller en bedre version af Casper Nielsen der er overalt på banen og målfarlig. Kan JJT det samme i superligaen som han kunne i dag fra kanten, foretrækker jeg det sidste.

                        Tverskov var rigtig god sidste efterår, men jeg synes det er gået lidt tabt igen og at han er blevet lidt anonym. Han er en fin backup pt., som jeg er tryg nok ved.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                          Netop hjemvendt fra Sundby Idrætspark. Hyggeligt stadion, gode priser og godt udvalg af mad. Her kunne vi lære en del i Odense.

                          Og nå ja. Så var der kampen. Det var satme godt nok en pinlig omgang, men Jens Jakob redder dagen. Igen. Videre.
                          Hvis du med "videre" mener det faktum, at vi kom videre til næste runde, så jo.

                          Men man kan ikke "komme videre" fra det faktum, at der er kæmpe store spille og indstillingsmæssige problemer i og omkring den trup. I dag kunne vi heller ikke stå rigtigt som hold; og alt hvad der krævede for at få en stor chance var en simpel fremlægning imellem back og centerforsvar. Det er forsvarsspil på serieniveau. Og det kan JJ's drømmehug ikke ændre på.

                          Det var (endnu) et "nederlag", med den forskel, at vi vandt.

                          MvH ChrisOB
                          Last edited by ChrisOB; 21-09-2017, 20:51.
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Der er godt gang i den herinde med krænkere og krænkede og folk der bliver krænket over at folk klager over krænkelser. Spillet var endnu engang en skandale, og jeg er glad for at kampen kun blev spillet en cykeltur væk fra min bopæl. Vores niveau er til toppen af første division på en god dag. Aftenens højdepunkt var "svineren", som er amagerkansk for en flæskestegssandwich. Fadøllene var også ok. Jeg tror ikke min FCK-ven der var med var imponeret over niveauet.
                            OB: Danske mestre i 2075/6

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
                              Arh. Jeg så ikke kampen mod Dalum.
                              Ja, vi skal have en opgradering. Jeg er egentlig tilfreds med både Izunna og JJT derinde, men så gerne en spiller derinde der er bedre end den ene af dem, offensivt eller defensivt. En rigtig dominerende type, enten via fysik og erobringer eller en bedre version af Casper Nielsen der er overalt på banen og målfarlig. Kan JJT det samme i superligaen som han kunne i dag fra kanten, foretrækker jeg det sidste.

                              Tverskov var rigtig god sidste efterår, men jeg synes det er gået lidt tabt igen og at han er blevet lidt anonym. Han er en fin backup pt., som jeg er tryg nok ved.
                              Med den skade, som Tverskov spillede med i ALT for lang tid, før de besluttede sig for operation PLUS operationen og de 6 ugers pause oven i, så er det kun naturligt, at Tverskov p.t er LAAANGT fra niveau. Han starter nærmest fra nul med sin form og timing. Det bliver ikke på denne side af jul, vi ser ham præstere ordentligt, det tør jeg godt love dig.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                                Der er godt gang i den herinde med krænkere og krænkede og folk der bliver krænket over at folk klager over krænkelser. Spillet var endnu engang en skandale, og jeg er glad for at kampen kun blev spillet en cykeltur væk fra min bopæl. Vores niveau er til toppen af første division på en god dag. Aftenens højdepunkt var "svineren", som er amagerkansk for en flæskestegssandwich. Fadøllene var også ok. Jeg tror ikke min FCK-ven der var med var imponeret over niveauet.
                                Nej, for det var ret beset en kamp imellem to hold på 1. Divisionsniveau.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X