Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt AGF-OB

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
    Tror tiderne har ændret sig meget. Folk og unge mennesker har så mange andre tilbud en dengang, så konkurrencen er blevet større. Derfor skal det både være underholdende og der skal være sejre for at folk tilvælger fodbold fremfor fravælger det. Ja, som rigtig fans skal man komme hver gang, men det er det desværre de færrreste der gør. Tror ikke vi kommer tilbage til de tider før vi ligger i top 3. Kam bare se de "vigtige" EL-kval kampe sidste år. Der var 4.000. Kan godt være jeg lyder som en sur gammel mand, men er "kun" 26 😂.
    Tror din analyse er helt forkert. Superligaen vinder aldrig underholdningskampen, men hvis vi er dygtige kan vi vinde kulturkampen - og tilhørsforhold og hyperlokalisering hører også fremtiden til i takt med globaliseringen.

Mindre show - mere kulturbygning

Comment

Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
      Der var masser af gratis billetter dengang :)
      Husker tydeligt den kamp, både os og Esbjerg lå i toppen af superligaen sammen med FCK og BIF, men vi trak det korteste strå i de efterfølgende kampe.

Årsagen til de mange tilskuere i den kamp var at én tørke der havde varet siden nedrykningen i 97 var forbi.

Hilsen René, 33 ;)
      Yes. Det har altid været fortællingerne, der har styret tilskuertallet. Intet er stærkere end fortællingen om ankomme fra 0 og bevæge sig fremad og intet virker mere i den modsatte retning end at komme fra toppen og skuffe.

Der kan også være fortællinger om et nyt stadion. Fortællinger om kulturen, som der er på Vestegnen osv.

OB lider, ligesom Odense indtil for nylig har gjort, af en manglende fortælling. En retning. En vision og en kultur der understøtter det.

Comment

Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        mon ikke, det kan tilskrives FCK, der var flere niveauer over resten af ligaen sidste år.
        Der har vel de seneste år været skiftende hold, der har leveret rigtig godt i Europa, herunder FCM. Men selvfølgelig primært FCK.

Comment

Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
          Det er klart. Men nu snakker vi jo ligaens generelle niveau, hvor du så antager, at fordi FCK klarer sig godt, og dermed har løftet DKs koefficient et par pladser, at så er ligaen også blevet bedre. Den antagelse opponerer jeg så imod, fordi FCKs niveau var så meget højere end restent af ligaens i sidste sæson, at koefficienten ikke er retvisende for det generelle niveau, og niveauet derfor godt kunne have været højere i 2004-5, koefficient eller ej.
          Men, nu handlede argumentet jo nok nærmere om, at det ikke skyldtes faldene kvalitet at tilskuertallene er faldet. Det bevises vel også meget fint af FCKs ringe tilskuertal.

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            Ryan vidste man devsærre godt var en chance at tage. Hans potentiale har vi jo set i Esbjerg, og var skader ikke kommet på tværs, så havde vi aldrig haft chancen for at hente ham. Med Desler på HB er vi jo også godt kørende, så umiddelbart er det bare ærgerligt og håber at han kan bevare gejsten og komme igen, men det er naturligvis mere og mere usikkert, om det sker. Barrett er jeg også mere nysgerrig på. Perreira er bare ikke backen til Kents spillestil, og det har godt nok været tydeligt indtil videre. Håber snart Barrett er klar, han er hårdt savnet.
            Pereira spillede en rigtig fin kamp mod AaB i mit perspektiv. Meget med i spillet pg skabte en del offensivt.

Comment

Jeg er enig med dig i, at superligaen grundliggende ikke har 'nemme' kampe. Og slet ikke for os - muligvis for FCK, når de er oppe at ringe, men ikke for nogen af os andre. Jeg forstår heller ikke sangen med, at 'dem der bør vi kunne slå'. Det er rent storhedsvanvid. Alle kan slå alle i superligaen, og kvalitetsforskellen er ofte marginal, uanset hvad vi så kan mene om budgetter mm. Over tid vil flere penge, hvis de er brugt rigtigt, slå igennem. Men det betyder ikke, at den enkelte kamp er 'nem'.
              Præcis, ingen nemme kampe for nogen hold grundlæggende.. FCK kan ikke indvende det store mod at de ikke er førerhold i denne sæson. FCN var skarpe mod os, men da vi oppede os i løbet af anden halvleg, så jævnedes kampbilledet meget, og det var ikke ufortjent at vi kom igen, omend vi så smed det igen. Horsens fik en gang læsterlige klø i opstartsfasen, men den sidste preseason mod FCM vandt de komfortabelt 3-0, hvis jeg ikke husker forkert.. Og de har bare kløet på sidenhen.

Vi har valgt en 'hård' fysisk opstart i en relativt kort sommerpause, men hænger fint med endnu, og mon ikke at den ekstra fysiske træning godt kan komme os vel lidt senere i efterårssæsonen. Vi har dog ganske rigtigt set tunge og langsomme ud her i starten, men satsningen kan sagtens blive en gevinst lidt længere fremme, nu må vi se.. Omvendt 'topper' Horsens måske lidt tidligt, lidt ala deres efterårssæson fra forrige sæson, hvor de pænt længe lå i top 6 før de mistede pusten igen, må vi se.. Det sjove er at meget ellers peger mod at Horsens kun bliver bedre materialemæssigt, når både Okusun og Bjarke får flere SL minutter, og 2-3 af deres profiler vender tilbage.. De er så også heldige med at løbe ind i FCK nu, hvor FCK maskineriet bare ikke kører. Vi møder først FCK i 10ende spillerunde eller deromkring. Til den tid er Ankersen tilbage i fulde omdrejninger, Falk sikkert også, og Bengtsson spillet ind på holdet, og ja så Boilesen i rent overflod. Så vi får med statsgaranti et sværere kamp end Horsens havde i dag..

Brøndby ligner et hold der måske kan tage afgørende pointafstand fra FCK og udfordre til guldet i år..

Comment

Enig, der er ingen nemme kampe, men der er stadig kampe der er nemmere end andre, og det er selvfølgelige først og fremmest der vi skal hente point, og i flere tilfælde, bør hente point...
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Enig, der er ingen nemme kampe, men der er stadig kampe der er nemmere end andre, og det er selvfølgelige først og fremmest der vi skal hente point, og i flere tilfælde, bør hente point...
                  Naturligvis bliver det svært imod hold som Brøndby, FCK og FCM; men hvis vores defensiv holder og vores offensiv har det lige svært, så er det sådan set ikke 'sværere' at spille imod de hold, end det f.eks. bliver imod Hobro. I de kampe kan vi forventeligt spille på kontra, hvilket vi burde have det OK med. Imod Hobro bliver det en sej kamp, og de har nogle kontra-spillere og noget fysik, der kan gøre ondt på os.

Pointen er mere for mig, at niveauet i superligaen ligger indenfor en ramme, hvor det er marginaler, der afgør kampene.

Det positive i det er jo, at der sådan set heller ikke er nogen hold, som man nærmest kan afskrive sine chancer imod. Vi kan også tage points fra alle.

Comment

Naturligvis bliver det svært imod hold som Brøndby, FCK og FCM; men hvis vores defensiv holder og vores offensiv har det lige svært, så er det sådan set ikke 'sværere' at spille imod de hold, end det f.eks. bliver imod Hobro. I de kampe kan vi forventeligt spille på kontra, hvilket vi burde have det OK med. Imod Hobro bliver det en sej kamp, og de har nogle kontra-spillere og noget fysik, der kan gøre ondt på os.

Pointen er mere for mig, at niveauet i superligaen ligger indenfor en ramme, hvor det er marginaler, der afgør kampene.

Det positive i det er jo, at der sådan set heller ikke er nogen hold, som man nærmest kan afskrive sine chancer imod. Vi kan også tage points fra alle.
                    Enig, men dette scenarie kommer gradvist til at fortage sig om et par runder tror jeg. Som pointerede før, så har det også en del med at gøre hvornår man topper(tidligt/sent) osv. Hvis vi kigger på sidste sæson, så var vi slow-starters, og ikke før de sidste par runder i efteråret begyndte tingene at køre bedre for os. Vi kom til gengæld ind i forårssæsonen med bulder og brag, men gik så lidt døde i det mod slutningen(der havde vi heldigvis sikret overlevelsen) Trupperne med bredere kvalitet end resten(FCK, BIF og FCM haltende efter) vil nok i længden tåle det bedre end os andre.

Så om 3 runder er mulighederne for at slå FCK blevet markant forværret, tror jeg, og vi møder dem først om 5 eller så..

Comment

Enig... Det er meget dagsformen som afgør kampene. Der er ikke mange hold der kører sejre hjem på en eller anden force hvor de bare kan sætte den i automat gear...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Jeg er verdens største idiot. Gæt hvem der står ude foran Ceres Park nu, fordi han troede kampen var kl. 16?

Comment

Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                          Jeg er verdens største idiot. Gæt hvem der står ude foran Ceres Park nu, fordi han troede kampen var kl. 16?
                          Du er en helt, fordi du står ude foran Ceres Park. Punktum:-)

Comment

Du er en helt, fordi du står ude foran Ceres Park. Punktum:-)
                            Præcis - og samtidig fremtvinger du et lille smil på dine medfans læber :)

Comment

..måske du kan fordrive tiden med et par klassiske århusianervittigheder? Når nu det er i Aarhus, så kan jeg næppe forestille mig at du er den eneste, som er troppet for tidligt op:)

Comment

Nej, verdens største idiot havde stået der kl 18 - og kampen blev spillet kl 16 ;-)
                                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

OB - engang var vi gode

Comment

Working...
                                X