Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2017/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Grundspil 2017/18

    Så skal vi snart i gang med 2.sæson med den nye struktur. Nu ved vi lidt mere om hvordan den fungerer i praksis, og det er vel gået op for folk at alle kampe tæller. Vi må håbe vi får en god start denne gang, og ikke skal halse efter alle andre hold i løbet af efteråret.
    Mit forsigtige bud på en placering i grundspillet må være fra 6 - 8 med nuværende trup. Jeg kan se at danske spil har OB som 5.favorit til mesterskabet. Det synes jeg er lige lovligt optimistisk.
    Håber vi får 1 signing eller 2 i løbet af sommeren der går direkte i startopstillingen. Så begynder det at ligne noget.
    God sæson til alle med striwerne i hjertet.

    #2
    På papiret ser det hele okay ud. Mange tror på os. Spillerne tror på top 6. Kontinuiteten er god og konkurrencen på mange pladser er større en længe..
    Jeg burde være glad og positiv.
    Men mange års skuffelser har bare sat sig så dybt at jeg ikke tillader mig selv at være alt for positiv. Manglerne på holdet overskygger desværre de stærke sider vi dog har.. En Lobotka sammen med JJ på midten og jeg ville tro på det.. Men vi har desværre en midtbane der hører til i den nederste halvdel. Både styrke og breddemæssigt. Det er bare så vigtig med den type fodbold vi spiller at vi har en midtbane der er hurtig, boldsikker og skiller sig af med bolden i fremadrettede afleveringer istedet for langsomme sidelæns afleveringer. Nogen der kan drive bolden hurtigt og sikkert fremad uden at tabe den 9 ud af 10 gange.
    Hvis vi bare får en enkelt skade til JJ er vi fucked og bliver et meget meget ordinært hold.

    Så med mindre at vi relativt hurtigt henter en midtbane spiller med god kvalitet der falder nemt ind på holdet holder jeg på min plads 7-10 vurdering..

    Comment


      #3
      Den totale mangel på bredde og holdets latterligt lave bundniveau (der kun kan hæves ved indkøb af de rigtige spillere og typer) gør, at vi højest kan håbe på at nå 7. Pladsen efter endnu en tur i nedrykningsspil. Det er en smule mere realistisk end i sidste sæson, for topniveauet blev forstærket.

      Men der er så åbenlyse mangler i lederskab, erfaring og bredde, at jeg ikke kan se hvordan vi skal kunne komme i top 6, men det ER mere realistisk end i sidste sæson.

      Men stadig urealistisk.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Den totale mangel på bredde og holdets latterligt lave bundniveau (der kun kan hæves ved indkøb af de rigtige spillere og typer) gør, at vi højest kan håbe på at nå 7. Pladsen efter endnu en tur i nedrykningsspil. Det er en smule mere realistisk end i sidste sæson, for topniveauet blev forstærket.

        Men der er så åbenlyse mangler i lederskab, erfaring og bredde, at jeg ikke kan se hvordan vi skal kunne komme i top 6, men det ER mere realistisk end i sidste sæson.

        Men stadig urealistisk.

        MvH ChrisOB
        Syntes nu kun at bredden mangler på midtbanen. Alle pladser har 2 mand. Det er sgu kvaliteten der er et problem.. Ja vi har mange dygtige spillere.. Men vi mangler en stjerne eller 2 som fx Falk der gav så meget plads til sine holdkammerater.. Og stjernen/kaptajnen/den store leder måtte gerne findes midt på banen

        Comment


          #5
          Jeg kan se os være bedre end Helsingør, Hobro, sif og ach, så jeg gætter på en 10.-plads. At OB igen melder ud om top 6, kan jeg kun ryste på hovedet over. Har man virkelig glemt, hvor elendigt det hele var i efteråret? Vi har fået en angriber, som på papiret har mål i støvlerne, men derudover er det de samme hoveder, som skal bringe os i top 6, det kommer ikke til at ske. Der vil være kampe igen, hvor JJ er skadet, hvor KEP pine død skal spille, hvor RJ er elendig og hvor Tingager sidder ude med rødt. Plus vi skal nu igen møde toppen af superligaen. Det lykkedes utroligt nok at slå bif på hjemmebane, da det så sortest ud, men det skal vi nok ikke regne med igen.
          Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
            Jeg kan se os være bedre end Helsingør, Hobro, sif og ach, så jeg gætter på en 10.-plads. At OB igen melder ud om top 6, kan jeg kun ryste på hovedet over. Har man virkelig glemt, hvor elendigt det hele var i efteråret? Vi har fået en angriber, som på papiret har mål i støvlerne, men derudover er det de samme hoveder, som skal bringe os i top 6, det kommer ikke til at ske. Der vil være kampe igen, hvor JJ er skadet, hvor KEP pine død skal spille, hvor RJ er elendig og hvor Tingager sidder ude med rødt. Plus vi skal nu igen møde toppen af superligaen. Det lykkedes utroligt nok at slå bif på hjemmebane, da det så sortest ud, men det skal vi nok ikke regne med igen.
            Måske kunne vi også slutte over Sønderjyske. De har mistet det meste af et hold samt træner over de sidste 12 måneder og køber vel ikke de store stjerner ind..
            Syntes faktisk at det vil være pinligt at slutte under dem..
            Men ellers helt enig

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Syntes nu kun at bredden mangler på midtbanen. Alle pladser har 2 mand. Det er sgu kvaliteten der er et problem.. Ja vi har mange dygtige spillere.. Men vi mangler en stjerne eller 2 som fx Falk der gav så meget plads til sine holdkammerater.. Og stjernen/kaptajnen/den store leder måtte gerne findes midt på banen
              Bredden kendetegnes ved kvaliteten - ikke kvantiteten. Det kan godt være to spillere til samme plads, men ikke meget af det der kommer fra vores bænk hverken supplerer, forstærker eller skaber reel konkurrence.

              Det er lige dele ustabilitet og middelmådighed. I en sådan grad at en central forsvarsspiller er et mere brugbart alternativ på den centrale midt end andre. OB var ét af de mest "smalle" mandskaber i sidste sæson, fordi bredden er stort set ikke-eksisterende.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #8
                Jeg tror at vi når top 6, men det bliver med det yderste af neglene. men jeg tror på det. En bare lidt bedre start end sidste sæson kan ændre meget. Det hele står og falder ikke med kvaliteten i truppen, men med om vi kæmper for det i hver kamp og ikke kun når vi skal. Det synes jeg ahr været vores største problem i sidste sæson. Vi skal være der fra start og kæmpe alle mand. Så får vi en bedre sæson end længe set, dog uden at vi kommer i nærheden af medaljer.
                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  På papiret ser det hele okay ud. Mange tror på os. Spillerne tror på top 6. Kontinuiteten er god og konkurrencen på mange pladser er større en længe..
                  Jeg burde være glad og positiv.
                  Men mange års skuffelser har bare sat sig så dybt at jeg ikke tillader mig selv at være alt for positiv. Manglerne på holdet overskygger desværre de stærke sider vi dog har.. En Lobotka sammen med JJ på midten og jeg ville tro på det.. Men vi har desværre en midtbane der hører til i den nederste halvdel. Både styrke og breddemæssigt. Det er bare så vigtig med den type fodbold vi spiller at vi har en midtbane der er hurtig, boldsikker og skiller sig af med bolden i fremadrettede afleveringer istedet for langsomme sidelæns afleveringer. Nogen der kan drive bolden hurtigt og sikkert fremad uden at tabe den 9 ud af 10 gange.
                  Hvis vi bare får en enkelt skade til JJ er vi fucked og bliver et meget meget ordinært hold.

                  Så med mindre at vi relativt hurtigt henter en midtbane spiller med god kvalitet der falder nemt ind på holdet holder jeg på min plads 7-10 vurdering..
                  Sad but true.
                  Hvis alt passer godt tilsammen så kan det måske lykkes med Top 6. Det er ja sikker en fordel at spillere er allerede spillet godt tilsammen. Helenius skulle gøre os skarper og AK og Fester vil vel ikke har en pestsæson anden gang i træk. Men i hensigt af den offensive organisation og de overraskende momenter bærede JJT og Joan alt på deres skuldrene. Vi spillede ofte langsomt og alt for forudsigeligt når en af begge var ude. Vi har absolut brug for en midtbane/kantspiller med kreative evner.
                  Derudover frygter jeg at KEP bliver starter i cf, selvom Tverskov/Tingager viste sig som den bedste kombination.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Bredden kendetegnes ved kvaliteten - ikke kvantiteten. Det kan godt være to spillere til samme plads, men ikke meget af det der kommer fra vores bænk hverken supplerer, forstærker eller skaber reel konkurrence.

                    Det er lige dele ustabilitet og middelmådighed. I en sådan grad at en central forsvarsspiller er et mere brugbart alternativ på den centrale midt end andre. OB var ét af de mest "smalle" mandskaber i sidste sæson, fordi bredden er stort set ikke-eksisterende.

                    MvH ChrisOB
                    Jeg tror nu at de fleste fans i andre klubber føler det samme på nær top 2-3.. At de mangler bredde. At de har kvantitet istedet for kvalitet..
                    Og på nær 3 markpladser(venstreback,midtbane og venstrekant) føler jeg faktisk at der er kommet konkurrence.
                    Men er enig i midtbaneproblemet som jeg også har postet flere gange..

                    Vi mangler spillere der kan noget ekstra..

                    Tror umiddelbart at vi taler samme sprog. Kun dialekten der driller

                    Comment


                      #11
                      Jeg synes truppen er i det store hele er okay. Vi mangler lige en stjernespiller i hver kæde, for vi er godt nok.. Leverpostej. Måske Tingager, Joan og Helenius kan blive det. JJT og en Jønne der hæver bundniveauet kan også blive det. Måske en udefra? Tænker Kusk eller en central midtbane.

                      Får vi det, så forventer jeg top 6, men indtil nu er det et stille håb om at vi kan ramme nok gode dage, så vi får de fornødne point.

                      Jeg tror FCK og BIF stikker af igen og så er der Helsingør, Hobro og nok også Horsens der må forventes at halte efter det store midterfelt med FCM i toppen og AaB i bunden. Tror Vi er nogenlunde i midten af midten, hvor dagsformen oftere end niveauet er udslagsgivende.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Jeg tror nu at de fleste fans i andre klubber føler det samme på nær top 2-3.. At de mangler bredde. At de har kvantitet istedet for kvalitet..
                        Og på nær 3 markpladser(venstreback,midtbane og venstrekant) føler jeg faktisk at der er kommet konkurrence.
                        Men er enig i midtbaneproblemet som jeg også har postet flere gange..

                        Vi mangler spillere der kan noget ekstra..

                        Tror umiddelbart at vi taler samme sprog. Kun dialekten der driller
                        Forskellen er så bare, at jeg tror OB-fans har mere at have det i, hvis nogen påstår, (som jeg gør), at vi ikke har et bredt nok hold til at kunne udfordre nogen i TOP-6. På forhånd. Noget andet bliver virkelighed.

                        Nogle hold uden bredde kompenserer for det ved at have et godt nok hold med et lavt bundniveau. Vi har et "okay" hold med et stigende topniveau - men én af ligaens suverænt laveste bundniveauer.

                        Det kan udelukkende hæves ved forstærkning (eller trolddom fra trænerteamet, mirakel og/eller spillere der genopfinder/opfinder sig selv)

                        Jeg er stadig bange for, at der for mange der stirrer sig blinde i det godkendte forår - og glemmer at vi i foråret mødte ét hold fra TOP-6 (og tabte til dem) plus de sidste 4-6 kampe viste et markant niveaufald i forhold til starten af foråret; og ikke mindst mental/fysisk slid.

                        Det nytter ikke at være blandt de bedste blandt de næstbedste - det kommer man ikke nødvendigvis i top 6 af.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Forskellen er så bare, at jeg tror OB-fans har mere at have det i, hvis nogen påstår, (som jeg gør), at vi ikke har et bredt nok hold til at kunne udfordre nogen i TOP-6. På forhånd. Noget andet bliver virkelighed.

                          Nogle hold uden bredde kompenserer for det ved at have et godt nok hold med et lavt bundniveau. Vi har et "okay" hold med et stigende topniveau - men én af ligaens suverænt laveste bundniveauer.

                          Det kan udelukkende hæves ved forstærkning (eller trolddom fra trænerteamet, mirakel og/eller spillere der genopfinder/opfinder sig selv)

                          Jeg er stadig bange for, at der for mange der stirrer sig blinde i det godkendte forår - og glemmer at vi i foråret mødte ét hold fra TOP-6 (og tabte til dem) plus de sidste 4-6 kampe viste et markant niveaufald i forhold til starten af foråret; og ikke mindst mental/fysisk slid.

                          Det nytter ikke at være blandt de bedste blandt de næstbedste - det kommer man ikke nødvendigvis i top 6 af.

                          MvH ChrisOB
                          Jeg er meget enig. Hvis vi får rygvind og heldige sejre som avler selvtillid, så kan vi snuse til 6. pladsen. Vi kan også blive nr. 11 hvis det går modsat. Såfremt vi beholder det nuværende hold, så spår jeg en 9. plads. Sidste år gættede jeg på 10. pladsen. Jeg ser mulighed for en lille fremgang, men der skal købes 3 til start 11 hvis vi virkelig skal rykke os. Samtidig må vi ikke sælge fra sidste års start 11, uden at vi køber mere end 4

                          Comment


                            #14
                            Tror på os som et hold 5 til 8 -så ja top 6 er bestemt muligt.

                            Knald og fald kampene var ikke noget at råbe hurra for, men syntes truppen viste stor kvalitet i nogle af de sidste kampe før vinterpausen og de regulærer forårskampe.

                            Forventer at vi holder på vores bedste spilleren, og at enten Festersen eller Ak, finder målinstinktet frem.

                            Så er meget positiv, vi manglede lidt i mange kampe sidste sæson, er sikker på at KN har formår at komme styrket ud til forårets kampe.

                            Comment


                              #15
                              Tror egentlig også vi er tæt på at have det maksimale af hvad OB kan skrabe sammen af trup... om det så er nok til top-6, det tvivler jeg på...
                              For mig at se handler det om stabilitet, og der er vi ikke ret gode. Altså, vores trup er ikke stærk nok til at blive en seriøs konkurrent der går ind og præstere igen og igen over en længere periode... men der er da en mulighed for top-6, men som sagt noget mere stabilitet. Der skal ikke være så mange kampe hvor der går 20-25 min. før vi møder op, og ikke så mange perioder hvor vi kun vinder hver tredje, fjerde eller femte kamp, og deri også det at vi skal score flere mål selvfølgelig. Og så har vi nogle profiler der skal stramme gevaldigt op...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment

                              Working...
                              X