Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2017/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Du har fuldstændig ret, det er ganske enkelt pinligt hvad der præsteres og vi ryger direkte i afgrunden nu er det tredje sæson med Kent ved roret og det bliver aldrig bedre, det er ikke til at holde ud at høre på hans dårlige undskyldninger, det er sgu ham der har hentet de langsomme og ubrugelige nordjyder, og så stiller vi op med den bedste højre back i venstre side ,det kan simpel hen ikke være rigtig vi har to til venstre back pladsen hvorfor har de kontrakt hvis ikke de er gode nok og sådan er der flere der ikke præstere

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Er samme sted, desværre... Det er lidt som et forhold eller venskab, hvor man så er vokset fra hinanden, på en eller anden måde...
      Og det er ikke noget med at du er en dårlig fan eller medløber. Vi var begge to med igennem nedrykningssæsonen og bagefter turen i 1. Division, og en lang række af ligegyldige sæsoner med 7. pladser og 8. pladser, af den grund at det sagde os noget at være det...

      Jeg kan slet ikke forklare hvad OB har betydet og fyldt igennem mit liv, det har været centrum i det meste af det jeg har foretaget mig, ja og familien for den sags skyld, når det har angået mig... men jeg er også blevet udkørt af det jeg har været vidne til de sidste år, især udenfor banen, og jeg kan ikke identificere mig ret meget med OB længere...
      + 1.....
      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Jeg burde også være mere vred, end jeg er, men er det ikke. Fordi jeg, i god tid, har udpeget de åbenlyse fejl i de herrers trupsammensætning - og hvad deres kommunikation og deres spillestil betyder for visse grupper af deres fans.

        Du bliver apatisk. Jeg tager nærmest kun på stadion af "pligt", glæder mig overhovedet ikke til en eneste kamp på stadion - eller nogen start på sæsoner, fordi man bliver drænet af den helt åbenlyse mismatch imellem hvad der bliver sagt, og det man med egne øjne kan se på banen.

        Din historie er den virkelige tragedie i denne sammenhæng - der bliver skabt mere apati end begejstring.

        Mere apati end vrede.

        Jeg tror vi får en dårligere sæsonstart end sidste år. Og et virkelighedsfornægtende sammenrend af gammeldags visionsløse grå mænd til at udbedre følgerne deraf? Det er lig med uundgåelig fiasko.

        MvH ChrisOB
        Jeg har haft sæsonkort i mange år og har altid købt dem omgående , i år har jeg været afventende og lidt ligeglad med sæsonstarten .
        I flere år har jeg taget de 120 km til Odense sammen med mine unger og nydt de hyggelige timer med dem om en fælles interesse og tog af sted med forventninger til alle kampe , når vi tabte var jeg sur og skuffet men efter nogle dage var jeg atter opsat på at komme til kamp med fornyet håb . Det har ændret sig .
        Sidste sæson var der en smule forventninger og håb inden første kamp , men ret hurtigt blev det smadret og lysten til at komme til kamp dalede for hver kamp . Det er ikke kun spillet der dræner lysten , det er også KN's forfærdelige ævl efter kampene , først var vi bare uheldige da vi mødte de hold vi gerne skulle kunne vinde over og KN mente at når vi mødte de bedre hold så ville vores spil komme til sin ret og så skulle pointene nok komme , det blev så fulgt op af otte nederlag .
        KN's virkelighedsfjerne opfattelse og udlægning faldt godt i tråd med JH's umanerligt klodsede optræden hvor arrogancen nåede sit max da han i et kampprogram roste sig selv for ikke at have handlet offensivt i vintervinduet . Når OB tabte så var følelsen gået fra sur til ligegyldighed , når vi vandt var jeg glad men stadig med overbevisningen om at det kun skulle være en ret hurtig forbigående følelse , turene hjem fra Odense var blevet triste men med min boycot af boderne på stadion blev den nu afbrudt af et stop på venen for at få noget at spise hvilket så blev det eneste hyggelige på mange af turene . Hyggen , forventningerne , håbet og lysten er kort sagt blevet drænet bid for bid siden JH's tiltræden . Han er en dødelig kræftknude i den klub som altid har betydet en verden for mig , men der brænder stadig en ligge flamme som jeg kan frygte han vil slukke helt hvis ikke jeg holder afstand til OB så længe han er der .
        Det er blevet som et følelsesløse koldt forhold hvor ingen aner hvorfor man er sammen .

        nedrykningen var vand i forhold til det jeg oplever i disse år , en kæmpe forskel fra dengang til nu er at dengang bevarede man troen og man havde tillid til folkene med ansvaret .
        Last edited by Magge; 18-07-2017, 07:12.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
          Den var den, der fik mig i dag. Det går ubegribeligt langsomt - som om de er usikre på helt elementære ting og lige skal sikre sig, at de nu rammer hinanden. Uden fart er 'AaB light'-stilen dødsdømt. Jeg er med på, at FCN laver en fin taktisk opstilling og stresser os godt, men det stikker dybere. Når folk med rum foran sig ikke tager løbene og tydeligvis heller ikke løber for hinanden, så er det fuldstændigt tandløst.

          Jeg kunne sagtens have tålt et nederlag, hvis FCN havde spillet godt, eller hvis der bare havde været et eller andet, der gav tro på tingene. Men det var jo fuldstændigt blottet for enhver idé. Joan var tydeligvis ikke på toppen, og når han eller Jønsson ikke laver et eller andet individuelt, så er vi mindre farlige end vådt bølgepap.
          I foråret synes jeg, at vi så bedst ud, når vi spillede på omstillinger - når vi spillede mere direkte. Jeg ved ikke, men det er som om, at Kent kunne terpe den spillestil her fra til mit røvskæg bliver 10 meter langt, og de vil stadig spille omstændigt og langsomt, og Kent og Jesper vil fortsat undre sig over, hvorfor det ikke snart giver pote alt det Kent råber på træningsbanen.

          Vi er kommet til det punkt, hvor der er købt ind til en spillestil, som holdet ikke magter, og det er fordi vi hverken har Kasper Kusk og Nicolai Thomsen med deres ungdommelige mod eller Kasper Risgård og Rasmus Würtz med deres erfaring til at være garanten for den spillestil og ikke mindst glæde, der følger med at føle, at man bare kunne få boldene skubbet frem til Kusk eller Thomsen, og så ville de sætte folk og skabe farlige situationer. Og bagude havde man så Würtz at læne sig op ad - og tillige Risgård, der som otter - og ægte AaBer brændte lidt mere for det end, undskyld, Casper Nielsen og Izunna nogensinde kommer til at gøre.

          Imens tåber vi både neutrale og gamle OBere, som ikke blive begejstret af det, de ser, alt imens man skal høre på de samme gamle plader om kontinuitet, man så i virkeligheden slet ikke ønsker sig. For det betyder at den dræbende kedsommelige spillestil fortsætter uden at det kaster resultater af sig.

          Den største tragedie er ikke, at vi tabte - det kan jo ske uanset hvor godt vi er rustet, næ, det er, at folk mister interessen for det, der sker på banen - og børnene vil hellere lege omme bagved. Og gamle OBere fortæller, at på trods af hvor meget de elsker OB, og hvor meget det har fyldt, så bliver de drænet af, hvad de i øjeblikket ser på banen og hører udenfor banen.

          Jeg synes stemningen igår på Stiften var en metafor - Der var rigtig god energi før kampen, og da den gik i gang, men i takt med boldflytteriet, misforståelserne og Grytebusts' spark ud over sidelinjerne, så fortog energien sig, og det blev aldrig rigtigt elektrisk. Det var fordi, at holdet simpelthen har problemer med at skabe energien - den skal tilhængerne skabe selv. Sætte sig selv op.

          Jeg kommer også kun på stadion af "pligt" - før i tiden glædede jeg mig. Også da vi ikke var tophold. Det kan godt være noget af det skyldes at andre ting, naturligt, er begyndt at fylde mere, men jeg skulle mene, at man skal kunne bevare sin "barnlige" gnist. Det gør man bare ikke med den spillestil og den evindelige snik-snak, bortforklaringer og undren over, at vi spiller for langsomt og ikke er klar fra start.

          Der skal ske et eller andet. For spillerne har brug for den begejstring. Jeg synes bare, at de bliver svigtet af en ledelse, der ikke har fingeren på pulsen omkring, hvad rigtig kontinuitet er. Det er at tage de rigtige beslutninger på de rigtige tidspunkter.

          Jeg kan sagtens se os stå med 0 points efter 3 kampe. Og vil ledelsen så handle? Og KAN de?

          Jeg tvivler. Du gør mindre, kan jeg forstå. Men i det mindste kunne du se, hvor kedeligt, det var igår.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Jeg har haft sæsonkort i mange år og har altid købt dem omgående , i år har jeg været afventende og lidt ligeglad med sæsonstarten .
            I flere år har jeg taget de 120 km til Odense sammen med mine unger og nydt de hyggelige timer med dem om en fælles interesse og tog af sted med forventninger til alle kampe , når vi tabte var jeg sur og skuffet men efter nogle dage var jeg atter opsat på at komme til kamp med fornyet håb . Det har ændret sig .
            Sidste sæson var der en smule forventninger og håb inden første kamp , men ret hurtigt blev det smadret og lysten til at komme til kamp dalede for hver kamp . Det er ikke kun spillet der dræner lysten , det er også KN's forfærdelige ævl efter kampene , først var vi bare uheldige da vi mødte de hold vi gerne skulle kunne vinde over og KN mente at når vi mødte de bedre hold så ville vores spil komme til sin ret og så skulle pointene nok komme , det blev så fulgt op af otte nederlag .
            KN's virkelighedsfjerne opfattelse og udlægning faldt godt i tråd med JH's umanerligt klodsede optræden hvor arrogancen nåede sit max da han i et kampprogram roste sig selv for ikke at have handlet offensivt i vintervinduet . Når OB tabte så var følelsen gået fra sur til ligegyldighed , når vi vandt var jeg glad men stadig med overbevisningen om at det kun skulle være en ret hurtig forbigående følelse , turene hjem fra Odense var blevet triste men med min boycot af boderne på stadion blev den nu afbrudt af et stop på venen for at få noget at spise hvilket så blev det eneste hyggelige på mange af turene . Hyggen , forventningerne , håbet og lysten er kort sagt blevet drænet bid for bid siden JH's tiltræden . Han er en dødelig kræftknude i den klub som altid har betydet en verden for mig , men der brænder stadig en ligge flamme som jeg kan frygte han vil slukke helt hvis ikke jeg holder afstand til OB så længe han er der .
            Det er blevet som et følelsesløse koldt forhold hvor ingen aner hvorfor man er sammen .

            nedrykningen var vand i forhold til det jeg oplever i disse år , en kæmpe forskel fra dengang til nu er at dengang bevarede man troen og man havde tillid til folkene med ansvaret .
            Jeg har fuld forståelse for og kan helt igennem relaterede til alt, hvad du skriver, men det dér med "kræftknude" bryder jeg mig ikke om. Det er at gå over stregen - og jeg har selv lavet den sammenligning, i sin tid, og det kommer der intet godt ud af.

            Så bliver det en tand for personligt for mig, og det sætter den berettigede kritik i et dårligere lys, uanset om jeg så forstår frustrationen bag - jeg deler den til fulde.

            JH er ikke en kræftsygdom, han er et menneske af kød og blod, der uheldigvis ikke magter det, han er ansat til. Han fortjener ikke den sammenligning. Under nogen omstændigheder.

            Undskyld, men dér trækker jeg altså grænsen.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Jeg har haft sæsonkort i mange år og har altid købt dem omgående , i år har jeg været afventende og lidt ligeglad med sæsonstarten .
              I flere år har jeg taget de 120 km til Odense sammen med mine unger og nydt de hyggelige timer med dem om en fælles interesse og tog af sted med forventninger til alle kampe , når vi tabte var jeg sur og skuffet men efter nogle dage var jeg atter opsat på at komme til kamp med fornyet håb . Det har ændret sig .
              Sidste sæson var der en smule forventninger og håb inden første kamp , men ret hurtigt blev det smadret og lysten til at komme til kamp dalede for hver kamp . Det er ikke kun spillet der dræner lysten , det er også KN's forfærdelige ævl efter kampene , først var vi bare uheldige da vi mødte de hold vi gerne skulle kunne vinde over og KN mente at når vi mødte de bedre hold så ville vores spil komme til sin ret og så skulle pointene nok komme , det blev så fulgt op af otte nederlag .
              KN's virkelighedsfjerne opfattelse og udlægning faldt godt i tråd med JH's umanerligt klodsede optræden hvor arrogancen nåede sit max da han i et kampprogram roste sig selv for ikke at have handlet offensivt i vintervinduet . Når OB tabte så var følelsen gået fra sur til ligegyldighed , når vi vandt var jeg glad men stadig med overbevisningen om at det kun skulle være en ret hurtig forbigående følelse , turene hjem fra Odense var blevet triste men med min boycot af boderne på stadion blev den nu afbrudt af et stop på venen for at få noget at spise hvilket så blev det eneste hyggelige på mange af turene . Hyggen , forventningerne , håbet og lysten er kort sagt blevet drænet bid for bid siden JH's tiltræden . Han er en dødelig kræftknude i den klub som altid har betydet en verden for mig , men der brænder stadig en ligge flamme som jeg kan frygte han vil slukke helt hvis ikke jeg holder afstand til OB så længe han er der .
              Det er blevet som et følelsesløse koldt forhold hvor ingen aner hvorfor man er sammen .

              nedrykningen var vand i forhold til det jeg oplever i disse år , en kæmpe forskel fra dengang til nu er at dengang bevarede man troen og man havde tillid til folkene med ansvaret .
              Det er mit første år med sæsonkort men det føles ikke så god som forventet. Rational var jeg klar at det kunne ikke blive bedre med det hold og Kent Nielsens spillestil, men der er ja altid håb. Men i går har realiteten overhalet håbet. Investerer mange tid, energi ( og penge) i OB og jeg vil se hvad bringer denne sæson, men hvis det bliver denne kedelige og succesløse boldskubberi så vil jeg forholde mig mere til realiteten fremtidig.
              Mit største/sidste håb: at Kent Nielsen er snart fortid i OB. Man vil ja hellere tage en tur til 1. Div. med en nyopbygning end at opleve det videre. Selvom vi var begejstret dertid: Kent Nielsen var det værste hvad kunne ske i OB i vores situation. En stædig mand som tror at realiteten må tilpasse sig til sine idéer og som ødelægger det hvad OB stod for årevis.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Jeg har fuld forståelse for og kan helt igennem relaterede til alt, hvad du skriver, men det dér med "kræftknude" bryder jeg mig ikke om. Det er at gå over stregen - og jeg har selv lavet den sammenligning, i sin tid, og det kommer der intet godt ud af.

                Så bliver det en tand for personligt for mig, og det sætter den berettigede kritik i et dårligere lys, uanset om jeg så forstår frustrationen bag - jeg deler den til fulde.

                JH er ikke en kræftsygdom, han er et menneske af kød og blod, der uheldigvis ikke magter det, han er ansat til. Han fortjener ikke den sammenligning. Under nogen omstændigheder.

                Undskyld, men dér trækker jeg altså grænsen.

                MvH ChrisOB
                Ja måske det kan være anstødende for nogle at drage sammenligning mellem hans virke i OB og en kræftknude , men derfor er det ikke ensbetydende med at jeg ønsker JH noget ondt personligt eller helbredsmæsdigt . Det var for at udstille at hans tilstedeværelse i OB er dødbringende og at han bør fjernes fra sin stilling .
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #53
                  Og Kent har udpeget en anfører og en viceanfører som ikke er sikre i startopstillingen. Say no more.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                    Og Kent har udpeget en anfører og en viceanfører som ikke er sikre i startopstillingen. Say no more.
                    Bare rolig KEP starter inde fra næste uge af.

                    Det kan du være lige så sikker på som at Jønne er på kanten og at KN er træner.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                      Ja måske det kan være anstødende for nogle at drage sammenligning mellem hans virke i OB og en kræftknude , men derfor er det ikke ensbetydende med at jeg ønsker JH noget ondt personligt eller helbredsmæsdigt . Det var for at udstille at hans tilstedeværelse i OB er dødbringende og at han bør fjernes fra sin stilling .
                      Jeg kom i sin tid til at sammenligne det nederlag, som endte med at koste Lars Olsen og Kim Brink jobbet, med 11. September - jeg kaldte det vist OB's 11. September; og det var ikke alene taktløst, det var en også en dum sammenligning, som man bare ikke skal komme med. Det samme synes jeg, man kan sige om din.

                      Der er visse ting, man ikke skal sammenligne med; menneskelige katastrofer og tragedier; og så er det mig ligegyldigt, at jeg er enig i, at JH's virke er ødelæggende for klubben.

                      Ingen mennesker (der ikke har slået nogen ihjel), fortjener at blive sammenlignet med en kræftknude, uanset om det så "kun" er hans virke, du taler om. Jeg gjorde det med David Nielsen - og blev truet med politianmeldelse, tæsk og des lige over PM; bare for at komme med egen personlig erfaring med at bruge ord, man senere kan komme til at fortryde.

                      Du kan ganske rigtigt kalde hans tilstedeværelse i OB for dødbringende; men det er for mig langt over stregen at bruge det i sammenhæng med en kræftknude.

                      En kræftknude er ondsindet - Jesper Hansen eller hans virke er ikke ondsindet. Et ødelæggende makværk, ja - kræftknude - nej. For mig betyder valget af ord og sammenlignings grundlag noget.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Jeg kom i sin tid til at sammenligne det nederlag, som endte med at koste Lars Olsen og Kim Brink jobbet, med 11. September - jeg kaldte det vist OB's 11. September; og det var ikke alene taktløst, det var en også en dum sammenligning, som man bare ikke skal komme med. Det samme synes jeg, man kan sige om din.

                        Der er visse ting, man ikke skal sammenligne med; menneskelige katastrofer og tragedier; og så er det mig ligegyldigt, at jeg er enig i, at JH's virke er ødelæggende for klubben.

                        Ingen mennesker (der ikke har slået nogen ihjel), fortjener at blive sammenlignet med en kræftknude, uanset om det så "kun" er hans virke, du taler om. Jeg gjorde det med David Nielsen - og blev truet med politianmeldelse, tæsk og des lige over PM; bare for at komme med egen personlig erfaring med at bruge ord, man senere kan komme til at fortryde.

                        Du kan ganske rigtigt kalde hans tilstedeværelse i OB for dødbringende; men det er for mig langt over stregen at bruge det i sammenhæng med en kræftknude.

                        En kræftknude er ondsindet - Jesper Hansen eller hans virke er ikke ondsindet. Et ødelæggende makværk, ja - kræftknude - nej. For mig betyder valget af ord og sammenlignings grundlag noget.

                        MvH ChrisOB
                        Noteret ��
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          #57
                          Er du gal hvor de sejler rundt i det AaB forsvar .. nu 1-2

                          Comment


                            #58
                            Nu 1-3 .. sønderjyske spiller AaB ud af brættet. Egentlig sjovt nu de kun har 1 mand i startopstillingen som har været der i 16 måneder. Kontinuitet?????

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                              Nu 1-3 .. sønderjyske spiller AaB ud af brættet. Egentlig sjovt nu de kun har 1 mand i startopstillingen som har været der i 16 måneder. Kontinuitet?????
                              og et budget der i alle år under Jesper Hansen, har været lavere end OBs, ikke råd min bare.....

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                                Nu 1-3 .. sønderjyske spiller AaB ud af brættet. Egentlig sjovt nu de kun har 1 mand i startopstillingen som har været der i 16 måneder. Kontinuitet?????
                                Hold nu op, det tager flere sæsoner at bygge et godt hold op som forstår og spiller efter et koncept. Bare kig på SønderjyskE, Lyngby og Brøndby...

                                Comment

                                Working...
                                X