Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2017/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    nåh, så blev der efter denne runde slået et 4 point hul mellem top 6 og resten. Kravet til os var alle 3 point, hvilket havde medført både at vi havde 2 point ned til AGF, samt at vi kun halsede et enkelt point efter Hobro. Hvis vi stillede med stærkeste opstilling i stedet for reserverne, så ville det bestemt heller ikke været umuligt, langt fra..

    Comment


      Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
      nåh, så blev der efter denne runde slået et 4 point hul mellem top 6 og resten. Kravet til os var alle 3 point, hvilket havde medført både at vi havde 2 point ned til AGF, samt at vi kun halsede et enkelt point efter Hobro. Hvis vi stillede med stærkeste opstilling i stedet for reserverne, så ville det bestemt heller ikke været umuligt, langt fra..
      Ja, det kunne have været en rigtig god weekend for os med kun 1 point forholdsvis 3 point til Hobro og Horsens på plads 6 og 5. Og med et lille hul til de konkurrenter bag os. Men det sker ja hver gang: når vi ser lys ved horisonten og kommer i nærheden af en god position så dummer vi os og smider det væk. Enten holdet bliver bange for at vinde eller Kent griber forbi - eller begge.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        Ja, det kunne have været en rigtig god weekend for os med kun 1 point forholdsvis 3 point til Hobro og Horsens på plads 6 og 5. Og med et lille hul til de konkurrenter bag os. Men det sker ja hver gang: når vi ser lys ved horisonten og kommer i nærheden af en god position så dummer vi os og smider det væk. Enten holdet bliver bange for at vinde eller Kent griber forbi - eller begge.
        Tror ikke der var nogen der var bange for at vinde mod Hobro, de mødte bare et bedre hold.
        Last edited by Entusiastens; 01-10-2017, 17:52.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Tror ikke der var nogen der var bange for at vinde mod Hobro, de mødte bare et bedre hold.
          Måske spiller ja begge dele også tilsammen. Det var også en mere generel betragtning i hensigt af de sidste år. Når holdet står med vandet til halsen så kommer der ofte en modig og helhjertet kamp men når vi kom ud af de største problemer og kan kigge igen til rækkens sjovere del så følger mest en modløs eller kønsløse kamp. Så husker jeg det årevis nu.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
            Ja, det kunne have været en rigtig god weekend for os med kun 1 point forholdsvis 3 point til Hobro og Horsens på plads 6 og 5. Og med et lille hul til de konkurrenter bag os. Men det sker ja hver gang: når vi ser lys ved horisonten og kommer i nærheden af en god position så dummer vi os og smider det væk. Enten holdet bliver bange for at vinde eller Kent griber forbi - eller begge.
            Det er lige der, jeg bliver (undskyld udtrykket) forbandet (det er der ingen tvivl om):
            Jeg kan egentlig godt købe alt det andet snak. Jeg ser noget andet end Kent, men jeg anerkender også, at han nok er en større ekspert end mig. Og så ser man tit noget, andre ikke ser*. Så gode præstationer præmieres, Hobro er rigtig fint kørende osv.
            Men vi melder ud, vi vil i top-6. Vi møder en direkte konkurrent og stillingen er 1-1. Og så skifter man en angriber ud for en defensiv midt. Jeg kan ikke forstå det. Jeg kan ikke forstå, at man ikke angriber kampen, så vi kan komme tættere på top-6. Nu mistede vi i stedet et skridt, og der er ikke så satans mange skridt tilbage at tage. Smidt for helvede AK eller JJT ind. Er de ikke klar til at spille, så lad være med at have dem på bænken.

            * Jeg mindes en reservekamp med 4 straffespark, hvor bl.a. Daniel Høegh bagefter antydede at der måtte være noget matchfixing indover. Alle 4 straffespark var fuldt korrekte. Et af dem kunne jeg ikke selv se, men spurgte min kammerat med dommerkort. Han så med det samme et lille hoftesving. Ikke engang spilleren det blev begået mod, opdagede straffesparket, men det var der. Han blev ulovligt kantent. Det krævede noget ekspertise at se det, i dette tilfælde en trænet dommer. Så jeg kan godt købe, at der simpelthen er detaljer, som jeg og resten af forum for den sags skyld, ikke fanger.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
              Det er lige der, jeg bliver (undskyld udtrykket) forbandet (det er der ingen tvivl om):
              Jeg kan egentlig godt købe alt det andet snak. Jeg ser noget andet end Kent, men jeg anerkender også, at han nok er en større ekspert end mig. Og så ser man tit noget, andre ikke ser*. Så gode præstationer præmieres, Hobro er rigtig fint kørende osv.
              Men vi melder ud, vi vil i top-6. Vi møder en direkte konkurrent og stillingen er 1-1. Og så skifter man en angriber ud for en defensiv midt. Jeg kan ikke forstå det. Jeg kan ikke forstå, at man ikke angriber kampen, så vi kan komme tættere på top-6. Nu mistede vi i stedet et skridt, og der er ikke så satans mange skridt tilbage at tage. Smidt for helvede AK eller JJT ind. Er de ikke klar til at spille, så lad være med at have dem på bænken.

              * Jeg mindes en reservekamp med 4 straffespark, hvor bl.a. Daniel Høegh bagefter antydede at der måtte være noget matchfixing indover. Alle 4 straffespark var fuldt korrekte. Et af dem kunne jeg ikke selv se, men spurgte min kammerat med dommerkort. Han så med det samme et lille hoftesving. Ikke engang spilleren det blev begået mod, opdagede straffesparket, men det var der. Han blev ulovligt kantent. Det krævede noget ekspertise at se det, i dette tilfælde en trænet dommer. Så jeg kan godt købe, at der simpelthen er detaljer, som jeg og resten af forum for den sags skyld, ikke fanger.
              Jeg anderkender også at være fuldblodet mandagstræner.. Har aldrig spillet fodbold selv..

              Men jeg kan godt se når noget virker og hvornår noget ikke gør.
              Og man siger at fans ikke kan se hvad der sker på de indre linier osv.. Men det virker også som om at dem der så er på indre linier ikke kan se det helt åbenlyse for os der har det brede perspektiv ude fra..
              Havde ingen problemer med at se vi langt fra var gode nok til top 6 sidste år fra sæsonstart af.. Og har ingen problemer med at se det i år..

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Jeg anderkender også at være fuldblodet mandagstræner.. Har aldrig spillet fodbold selv..

                Men jeg kan godt se når noget virker og hvornår noget ikke gør.
                Og man siger at fans ikke kan se hvad der sker på de indre linier osv.. Men det virker også som om at dem der så er på indre linier ikke kan se det helt åbenlyse for os der har det brede perspektiv ude fra..
                Havde ingen problemer med at se vi langt fra var gode nok til top 6 sidste år fra sæsonstart af.. Og har ingen problemer med at se det i år..
                Vi vinder ikke nok kampe og folk keder sig, når de ser os spille. Det behøves man ikke en træneruddannelse for at kunne se - og opleve.

                Udtrykket "mandagstræner" er noget folk bruger for at kvæle berettiget kritik og få den til at virke ukvalificeret og ligegyldig. Det er den ikke. Der findes ikke nogen vigtigere kritik end den, der kommer fra fans. Punktum.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Ja, det er jo trods alt nok de færreste der er i en klub i 12 år som direktør uden at lave en fejl og ansætte en forkert. Sportslig sammensmeltning er en lige hård nok dom i min verden. To år efter at de rykker ned på et overtidsmål i 2011, står de med bronzemedaljer om halsen som oprykkere og nåede hele vejen til pokalfinalen det år. Når man tænker på, hvor mange år vi allerede har brugt på at vende en skude med væsentligt flere midler og stadig er langt fra noget der ligner metal og pokalfinaler, så synes jeg alligevel man må have lidt respekt for det arbejde.

                  Randers FC var en parantes i dansk fodbold da han blev direktør i 2003, og han afleverede dem som et stabil Superligaklub både sportsligt og økonomisk, og med en bronzemedalje og pokaltitel på CVet.
                  https://docs.google.com/viewerng/vie...2520AGF%21.doc

                  interessant indlæg om ledelsen i AGF

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Vi vinder ikke nok kampe og folk keder sig, når de ser os spille. Det behøves man ikke en træneruddannelse for at kunne se - og opleve.

                    Udtrykket "mandagstræner" er noget folk bruger for at kvæle berettiget kritik og få den til at virke ukvalificeret og ligegyldig. Det er den ikke. Der findes ikke nogen vigtigere kritik end den, der kommer fra fans. Punktum.

                    MvH ChrisOB
                    100% enig i første afsnit: man skal jo ikke have en uddannelse for at elske fodbold, opleve det og have en mening om det. Gudskelov. Så blev det kedeligt.
                    Afsnit 2 er jeg mere skeptisk ved. Kritik fra fans er ikke altid lige vigtig, bare fordi det er fans. I så tilfælde skulle Solbakken straks fyres i FCK efter én dårlig kamp i Lyngby, Jess Thorup ville være fyret for længst, og en del superligaklubber, herunder helt sikkert OB, havde nok skiftet træner 3-4 gange allerede i denne sæson og havde en spillertrup på 45-70 spillere, hvoraf ca. 90% var 'fejlkøb'. Det ligger i mandagstrænerjobbet, at man ikke behøver være rationel eller rimelig, og man kan være ligeglad med budget, relationer og alt andet praktisk.

                    Comment


                      "Sammenfattende synes jeg man må konkludere, at der i toppen i OB sidder en lille flok inkompetente, der har som mål at blive siddende og som holder sammen om at skræmme, og til nød smide dem væk, der bringer deres positioner i fare.
                      Og når en utilstrækkelig fodboldpresse, også den lokale, formentlig er for gode venner med disse topfigurer eller andre med indflydelse i OB, eller endnu værre, simpelthen ikke forstår, hvad der reelt foregår, og når der stadig er penge til rådighed fra investorer, der jo selv må få noget ud af deres investeringer, så kan toppen fortsætte.
                      Løsningen er eksempelvis et fredeligt ”fan-oprør” – hjulpet på vej af et kompetent team udefra, med opdateret, fodboldmæssig ekspertise og penge, der kan og vil overtage klubbens ledelse.
                      For potentialet er stadig til stede. Absolut. OB kan og bør være en sportslig og økonomisk stabil top 4 klub i en dansk Superligakonkurrence – selv med det nuværende stadion.
                      Men med den nuværende top og endnu en cheftræner, tilknyttet på opportunisme og denne gang formentlig også lidt kammeratskab, er der intet håb om strukturel bedring."

                      Teksten ovenover er fra SU1978 artikel, hvor jeg har byttet AGF ud med OB. Er det ikke lidt skræmmende, hvor meget vores situationer ligner hinanden?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                        100% enig i første afsnit: man skal jo ikke have en uddannelse for at elske fodbold, opleve det og have en mening om det. Gudskelov. Så blev det kedeligt.
                        Afsnit 2 er jeg mere skeptisk ved. Kritik fra fans er ikke altid lige vigtig, bare fordi det er fans. I så tilfælde skulle Solbakken straks fyres i FCK efter én dårlig kamp i Lyngby, Jess Thorup ville være fyret for længst, og en del superligaklubber, herunder helt sikkert OB, havde nok skiftet træner 3-4 gange allerede i denne sæson og havde en spillertrup på 45-70 spillere, hvoraf ca. 90% var 'fejlkøb'. Det ligger i mandagstrænerjobbet, at man ikke behøver være rationel eller rimelig, og man kan være ligeglad med budget, relationer og alt andet praktisk.
                        Jeg ved du tit gør dig i overdrivelser for at fremme forståelsen - pointen var, at i en fodboldklub der kommer man før eller siden til at "lytte" til tilhængerne - når der bliver buhet og piftet på stadion efter endnu en pinlig indsats - når folk bliver væk fra stadion - oven i at resultaterne ikke er som de bør være.

                        Man kommer ikke langt i fodboldbranchen, hvis man ikke opfanger signaler fra fans - ligesom man heller ikke gør, hvis man fyrer efter én dårlig kamp, hvor folk forlanger hoveder på fad. Men de lytter mere, når det sker efter 10-15 dårlige kampe på en sæson med dertilhørende ikke-opnået målsætning.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Jeg ved du tit gør dig i overdrivelser for at fremme forståelsen - pointen var, at i en fodboldklub der kommer man før eller siden til at "lytte" til tilhængerne - når der bliver buhet og piftet på stadion efter endnu en pinlig indsats - når folk bliver væk fra stadion - oven i at resultaterne ikke er som de bør være.

                          Man kommer ikke langt i fodboldbranchen, hvis man ikke opfanger signaler fra fans - ligesom man heller ikke gør, hvis man fyrer efter én dårlig kamp, hvor folk forlanger hoveder på fad. Men de lytter mere, når det sker efter 10-15 dårlige kampe på en sæson med dertilhørende ikke-opnået målsætning.

                          MvH ChrisOB
                          Helt enig. Jeg aner ikke, hvordan David Nielsen kommer til at klare det i AGF, men hvis man ser dagens interviews med ham, så må det være sukker i fan-ører. Han er god til at opfange signaler. Han får måske mere snor og dermed bedre muligheder, end hvis de havde hyret Kent:-)

                          Comment


                            Gryte og KEP på månedens hold i Tipsbladet

                            http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...en-september-1

                            Comment


                              Randers fyrer træner

                              http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/o...-kraefter-til/

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                En træner der selv siger fra når han ved det ikke er nok det han kan.

                                Respekt herfra for den beslutning.

                                Comment

                                Working...
                                X