Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2017/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Ej, slap dog lige af. Er sort humor nu også forbudt? Jeg kalder da ikke manden noget grimt. Den beskrivelse kunne lige så godt være af min egen gamle far. Det er jo bare en måde at lave lidt sjov med, at Jesper plejer at lukke transfervinduet tidligt, mens hans kollegaer arbejder hele aftenen. Det er superfrustrerende for mig, men jeg gider ikke forfalde til at kalde ham en masse grimt. Derfor lidt sjov på hans bekostning. Min beskrivelse af ham kunne vel sagtens have været lavet som satiretegning i en avis.
    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
      Ej, slap dog lige af. Er sort humor nu også forbudt? Jeg kalder da ikke manden noget grimt. Den beskrivelse kunne lige så godt være af min egen gamle far. Det er jo bare en måde at lave lidt sjov med, at Jesper plejer at lukke transfervinduet tidligt, mens hans kollegaer arbejder hele aftenen. Det er superfrustrerende for mig, men jeg gider ikke forfalde til at kalde ham en masse grimt. Derfor lidt sjov på hans bekostning. Min beskrivelse af ham kunne vel sagtens have været lavet som satiretegning i en avis.
      Det er ingen avis med respekt for sig selv, der ville have trykt den satiretegning. At indikere at Jesper Hansen er doven og uengageret er dumt. Mange andre ting kan man kritisere ham for, men ikke det. Derfor er dit sjove indlæg (imo) helt malplaceret. Det er ikke humor, der er problemet, men indholdet

      Comment


        Humor og satire opleves meget forskelligt syntes nu ikke det er særligt ondskabsfuld. JH arbejder jo selvfølgelig hårdt ud fra de evner og forudsætninger han har, men virker nu også til at han er noget træg på transfermarkedet og så syntes jeg det er sjovt med galgenhumor og billedsprog.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
          Det er ingen avis med respekt for sig selv, der ville have trykt den satiretegning. At indikere at Jesper Hansen er doven og uengageret er dumt. Mange andre ting kan man kritisere ham for, men ikke det. Derfor er dit sjove indlæg (imo) helt malplaceret. Det er ikke humor, der er problemet, men indholdet
          Jeg har set mange grovere satiretegninger, så det tvivler jeg på. Hvad taler i øvrigt for, at han ikke er doven? Nej, han ligger ikke på sofa hele dagen, men han er doven i den forstand, at han hele tiden prøver de nemmeste løsninger. Dvs spillere fra hans eget ekstremt begrænsede netværk i Danmark.
          Last edited by StateTrooper; 24-08-2017, 23:55.
          OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
            Humor og satire opleves meget forskelligt syntes nu ikke det er særligt ondskabsfuld. JH arbejder jo selvfølgelig hårdt ud fra de evner og forudsætninger han har, men virker nu også til at han er noget træg på transfermarkedet og så syntes jeg det er sjovt med galgenhumor og billedsprog.
            Virkelig? Jeg synes efterhånden det er trivielt og måske en anelse fordummende.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
              Virkelig? Jeg synes efterhånden det er trivielt og måske en anelse fordummende.
              Sådan er vi forskellige. Jeg har tit hentet et af dagens grin herinde. Det er heller ikke alt herinde, som jeg syntes er interessant, men så skøjter jeg henover. Kan virkelig ikke hidse mig op, over andres holdninger og/måder at udtrykke sig på.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                Sådan er vi forskellige. Jeg har tit hentet et af dagens grin herinde. Det er heller ikke alt herinde, som jeg syntes er interessant, men så skøjter jeg henover. Kan virkelig ikke hidse mig op, over andres holdninger og/måder at udtrykke sig på.
                Jeg hidser mig bestemt ikke op. Tværtimod faktisk. Jeg synes det er lidt kedeligt, og dræber lysten til at debattere herinde. Og så finder jeg andre fora - ligesom mange andre før mig.

                Comment


                  http://www.dr.dk/nyheder/regionale/f...ev-saesonstart

                  Hvorfor ender vi stadig i top 6?!

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
                    Skal jeg ikke kunne sige. Jeg ordknepper lige (ved det godt), men den ordmæssige signalværdi i første citat fra Jesper Hansen synes jeg er rammende:

                    - Vi vil gerne være et godt fodboldhold, som skaber chancer og scorer mål. Jeg føler stadig, at vi har spillerne til det, forklarer han.

                    Det er små ting, men hvis han i stedet havde udtalt følgende, så var der bare mere tro og power over det:

                    - Vi vil være et godt fodboldhold, der er chanceskabende og scorer mange mål. Jeg mener helt klart, at vi har spillerne til det, forklarer han.

                    MvT
                    Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                      Skal jeg ikke kunne sige. Jeg ordknepper lige (ved det godt), men den ordmæssige signalværdi i første citat fra Jesper Hansen synes jeg er rammende:

                      - Vi vil gerne være et godt fodboldhold, som skaber chancer og scorer mål. Jeg føler stadig, at vi har spillerne til det, forklarer han.

                      Det er små ting, men hvis han i stedet havde udtalt følgende, så var der bare mere tro og power over det:

                      - Vi vil være et godt fodboldhold, der er chanceskabende og scorer mange mål. Jeg mener helt klart, at vi har spillerne til det, forklarer han.

                      MvT
                      Enig! Han tror heller selv på det..
                      Last edited by Jacob97; 25-08-2017, 08:33.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
                        Enig! Han tror heller selv på det..

                        Og stadig hænger han sin hat på de få gode kampe vi spillede i foråret ..
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
                          Det er altså også ufatteligt, at foråret konstant fremstilles som om, vi spillede champagnebold og nærmest smadrede ligaen. Lad mig gennemgå foråret 2017's modstandere, og i parantes tilføjes holdets placering, hvis man laver en stilling for kalenderåret 2017 (stillingen rangerer holdene efter pointsnit, hvilket således tillader alle hold at være med, også nyoprykkere, da holdene ikke har spillet lige antal kampe, 16 hold!)

                          Vi mødte følgende i 15 forårskampe:

                          Randers x 5: Har vundet 5 kampe i 2017, næsten halvdelen mod OB = 2, OB slog dem 3 gange (13)
                          Horsens x 3: 2 uafgjorte og en sejr (10)
                          AaB: vinder klart 4-0 hjemme, AaB har været i krise hele 2017, sidsteplads i kalendertabellen (16)
                          Sdr.J: Taber 1-0 hjemme, her mødte vi top-6 hold (12)
                          AGF: vinder 2-1 ude, på daværende tidspunkt var AGF i kæmpekrise (8)
                          EFB x 2: en sejr og en uafgjort, EFB rykker ned med et brag (15)
                          SIF x2: En sejr og et nederlag, sluttede faktisk halvsvagt af i slutspillet med to sejre i seks kamp, tre nederlag og et kryds (11)

                          Vi møder ET top-6 hold, der iøvrigt for kalenderåret ender på en 12-plads, og vi møder et hold, der lige kan snige sig ind i den bedste halvdel på pointsnit. Vi møder stort set kun hold fra bunden af 2017 stillingen, fra 10-16, vi mangler lige nr.14.... Er der ikke en journalist til stede, der rent faktisk gider undersøge ting, og ikke blot køber standardargumenter og spin fra sportsdirektører?
                          Last edited by SU1978; 25-08-2017, 09:28.

                          Comment


                            De positive ting der trods alt er ved at være en del af et galehus er, at der i det mindste er nogle der føler stærkt for klubben og aktivt forsøger at gøre en forskel. Det kan man i det mindste fæstne noget lid til vil ske en eller anden dag. Og så er det med til at holde klubben relevant i en offentlig betragtning.

                            Men i magtesløsheden er der virkelig ikke meget håb at hente og interessen forsvinder for hver gang klubbens ansigter udadtil bare læner sig tilbage og sætter endnu en plade på, som ingen af os tror på indholdet af længere. Og imens taber man generationer af potentielle fans der vil vokse op og kun lære OB at kende som en støvet og kedelig dinosaur der ingen relevans eller tiltrækningskraft har. Det er godt nok beskæmmende, at man kan blive ved med at lede et aktiv i en underholdningsindustri så horribelt.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
                              "Du ved præcis, hvordan OB vil spille. Det er let at være modstandertræner ..."
                              Det er så sandt.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                Og stadig hænger han sin hat på de få gode kampe vi spillede i foråret ..
                                Cherrypicking ... det har han længe gjort sig skyldig i.
                                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                                Jeg er ikke fan.
                                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                                Comment

                                Working...
                                X