Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Opstart: Sæsonen 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    Proaktive handlinger findes ikke i JH's ordbog
    Tæller kontraktforlængelser med Desler, Greve og JJ ikke i det regnskab?

    Der har været både skæve og lige fra JH, og samlet set er jeg ikke nødvendigvis fan af ham. Men ih guder hvor får han meget lort kastet efter sig. Og det er måske ikke det hele, der er hans, og heller ikke alt, der er lort.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Tæller kontraktforlængelser med Desler, Greve og JJ ikke i det regnskab?

      Der har været både skæve og lige fra JH, og samlet set er jeg ikke nødvendigvis fan af ham. Men ih guder hvor får han meget lort kastet efter sig. Og det er måske ikke det hele, der er hans, og heller ikke alt, der er lort.
      Hvorfor den evige trang til at forsvare en mand, en voksen mand, der kender vilkårene for sin ansættelse og derfor er totalt ligeglad med, hvad der kastes efter ham på et forum?

      Alt er ikke lort - men samlet set langt fra godkendt. Man får ikke guldstjerner for arbejdsindsats og forsøget - men for resultater. Og langt størstedelen af indkøbene, som han er øverste ANSVARLIG for, har på den ene eller den anden måde ikke været forstærkninger. Så er det komplet ligegyldigt, at han ikke er inde over det hele. Han er chef. Og en chef står på mål for ALLE beslutninger, om du vil det eller ej.

      Du er ikke fan, men det ændrer ikke på, at kritikken, også dele af den kradse er fuldt ud berettiget - om du synes det er synd for manden eller ej.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #48
        Ved ikke helt om jeg blev så meget klogere ud fra denne artikel fra færøske in.fo.

        http://www.in.fo/itrottur/sport-deta...51cd0aeb119d47

        kort sagt er han glad for at være i OB og føler at han kan udvikle sig mere i klubben, men lægger dertil:
        - men som så mange andre har jeg et ønske om, eller drøm om man vil, at spille på så højt niveau som muligt. Hvis en mulighed kommer om at spille i en bedre division, havde det selvfølgelig været spændende, siger Toftir-manden.

        Han har en fortid i Newcastle, så han ved hvad der skal til. Jóan Símun Edmundsson har dog foreløbig kun tankerne i OB. Målet er at nå et bedre resultat end forgange turneringsår.

        foreløbig er planen at blive i OB i hvertfald et år endnu, og at være med til at slutte i top 6 i kommende turneringsår, siger Jóan Símun Edmundsson.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
          Ved ikke helt om jeg blev så meget klogere ud fra denne artikel fra færøske in.fo.

          http://www.in.fo/itrottur/sport-deta...51cd0aeb119d47

          kort sagt er han glad for at være i OB og føler at han kan udvikle sig mere i klubben, men lægger dertil:
          - men som så mange andre har jeg et ønske om, eller drøm om man vil, at spille på så højt niveau som muligt. Hvis en mulighed kommer om at spille i en bedre division, havde det selvfølgelig været spændende, siger Toftir-manden.

          Han har en fortid i Newcastle, så han ved hvad der skal til. Jóan Símun Edmundsson har dog foreløbig kun tankerne i OB. Målet er at nå et bedre resultat end forgange turneringsår.

          foreløbig er planen at blive i OB i hvertfald et år endnu, og at være med til at slutte i top 6 i kommende turneringsår, siger Jóan Símun Edmundsson.
          Så skal vi skrive forlængelse eller sælge ham nu. At ham rykker videre uden at vi får transferbeløb er bare uaccetabelt.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Hvorfor den evige trang til at forsvare en mand, en voksen mand, der kender vilkårene for sin ansættelse og derfor er totalt ligeglad med, hvad der kastes efter ham på et forum?

            Alt er ikke lort - men samlet set langt fra godkendt. Man får ikke guldstjerner for arbejdsindsats og forsøget - men for resultater. Og langt størstedelen af indkøbene, som han er øverste ANSVARLIG for, har på den ene eller den anden måde ikke været forstærkninger. Så er det komplet ligegyldigt, at han ikke er inde over det hele. Han er chef. Og en chef står på mål for ALLE beslutninger, om du vil det eller ej.

            Du er ikke fan, men det ændrer ikke på, at kritikken, også dele af den kradse er fuldt ud berettiget - om du synes det er synd for manden eller ej.

            MvH ChrisOB
            Men kritikken "proaktive handlinger findes ikke i JH's ordbog" er jo dum og ukorrekt - chef eller ej, eller om du vil det eller ej

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Så skal vi skrive forlængelse eller sælge ham nu. At ham rykker videre uden at vi får transferbeløb er bare uaccetabelt.
              Enig. Det vil være uacceptabelt at lade ham gå uden en transfer..
              Ser ham gerne i klubben en sæson eller 2 mere men vi skal simpelthen have transfers for spillere for ham da jeg forudsætter at det frigiver midler til at hente bedre spillere og ikke bare ryger i Thorborgs lommer..
              Vi ser klubber som FCK og Ajax køre den model pænt hårdt og jeg ville ikke have noget imod at vi også var åbne med en lign.

              Selvfølgelig er der også spillere som ikke er meget værd og hvor det nok ikke kan betale sig at sælge ift at skulle hente en ny, men spillere som fx Grytebust,Desler,Tingager,JJ,Joan osv skal man have penge for

              Comment


                #52
                Selvfølgelig laver han noget. Desværre for meget skidt. Jeg kunne godt gentage de mange eksempler, men hvis man kigger på bundlinjen, så er jeg ikke imponeret over JH. Heller ikke selvom man ved, at det er en post hvor fejlkøb og spillere som ikke falder til er en del at vilkårene. Da han så samtidigt ikke er typen som kan henrykke fans, og få folk til at blive OB fans, så er han i min bog klubbens ubetinget svageste led.

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                  Selvfølgelig laver han noget. Desværre for meget skidt. Jeg kunne godt gentage de mange eksempler, men hvis man kigger på bundlinjen, så er jeg ikke imponeret over JH. Heller ikke selvom man ved, at det er en post hvor fejlkøb og spillere som ikke falder til er en del at vilkårene. Da han så samtidigt ikke er typen som kan henrykke fans, og få folk til at blive OB fans, så er han i min bog klubbens ubetinget svageste led.
                  Eksemplerne behøver vi heller ikke at gennemgå igen igen, og jeg er ret enig i, at det handler om bundlinjen. For mig er udgangspunktet, at alle sportschefer rammer plet og forkert, også fordi en spiller på papiret kan være perfekt (Som f.eks. Sæternes var det, stabil målscorer), men så er der lige den menneskelige faktor (og fysiske, sociale, osv.), som gør det umuligt at regne 100% ud.
                  Jeg synes ikke, at JHs bundlinje ser så meget anderledes ud end så mange andre sportchefers. Det er der sikkert en del, der vil være uenige i, og sådan er det. Men det samlede billede handler om sportschefens arbejde, trænerteam, osv., men også klubbens samlede strategi. Hvordan er sammenhængen?

                  Billedet er pt sportsligt, at vi ikke kommer til at skifte ret meget ud. Vi har også stadigvæk en relativt ung trup, men med en del unge spillere, der nu har mere erfaring. Altså må sportschef og træner være relativt tilfredse og satse på det, de har og gør, indenfor den økonomi, der nu er. Derfor bør man faktisk kunne have nogle forventninger til kommende sæson. Ikke om en top-placering, men der bør være gode muligheder for at ligge med i midten og være i top 6 eller tæt på. Vi har sagt nogle gange, at det var NU, der skulle ses en vendning, men der bliver nok ikke meget bedre forudsætninger for at lykkes med JH/Kent, end dem vi ser nu.

                  Og så nævner du begejstring. OB har været præget af dybt mismod siden 2010. En stor del af det skyldes klubbens øverste ledelse, som foretog et drastisk skifte, præget af økonomi. For mig er det ikke kun skiftet i sig selv; for der var mange andre klubber, der måtte stramme bæltet. Dog har det nok været få, sandsynligvis ingen andre, der har skåret så meget og dybt som OB. Både når man tæller kroner, men især % af omsætning. Men den helt store fejl var i det var, at man lige glemte at fortælle det til OB fans. Og man rettede heller ikke op senere og gør det ikke en gang rigtigt nu.

                  Resultatet er, at der er en del fans, som stadigvæk savner 'de gamle dage' og ikke kan forstå, hvor de blev af. Det tomrum kommer der mange mærkelige historier og myter ud af. Men mest af alt kommer der en stadig strøm af mismod. Vi har haft en ordgøgler og fynsk charmetrold som træner (Bech), og vi havde lige en sølvræv og charmør som Poul Hansen inde over også - men lige lidt hjalp det på begejstringen. Resultaterne var lige skuffende og klubbens strategi lige usynlig. Mit postulat er: JH kunne være en charmetrold og cykle på et-hjulet cykel i klovnedragt; han kunne komme med nok så spændende og sjove udtalelser - det ville ikke ændre en skid. Derfor ser jeg heller ikke hans evne til at begejstre som ret væsentlig.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Hvorfor den evige trang til at forsvare en mand, en voksen mand, der kender vilkårene for sin ansættelse og derfor er totalt ligeglad med, hvad der kastes efter ham på et forum?

                    Alt er ikke lort - men samlet set langt fra godkendt. Man får ikke guldstjerner for arbejdsindsats og forsøget - men for resultater. Og langt størstedelen af indkøbene, som han er øverste ANSVARLIG for, har på den ene eller den anden måde ikke været forstærkninger. Så er det komplet ligegyldigt, at han ikke er inde over det hele. Han er chef. Og en chef står på mål for ALLE beslutninger, om du vil det eller ej.

                    Du er ikke fan, men det ændrer ikke på, at kritikken, også dele af den kradse er fuldt ud berettiget - om du synes det er synd for manden eller ej.

                    MvH ChrisOB
                    Så fordi en del af kritikken af JH er berettiget, så skal man bare lade ukorrekte påstande stå usagt hen?

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                      Men kritikken "proaktive handlinger findes ikke i JH's ordbog" er jo dum og ukorrekt - chef eller ej, eller om du vil det eller ej
                      Jeg ser mere udtrykket "findes ikke JH's ordbog" som et overdrev - det er IKKE "ukorrekt", at der har været for lidt proaktiv handling. Men det kan så måske være en smagssag. Alt efter temperamentet.

                      Så du kan kalde selve statementet for "ukorrekt og dumt", men det er på ingen måder uberettiget at klandre JH for både sine handlinger og mangel på samme.

                      Hans job er at skubbe OB fremad. Det sker ikke hurtigt nok. Det er hverken dumt eller ukorrekt at påstå.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                        Så fordi en del af kritikken af JH er berettiget, så skal man bare lade ukorrekte påstande stå usagt hen?
                        Overhovedet ikke. Man skal bare have det i baghovedet, at der altid vil være nogen, der er enige i, at JH laver for lidt. Med hensyn til at få forstærket truppen. Som er hans arbejde. Hans ansvar.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Jeg ser mere udtrykket "findes ikke JH's ordbog" som et overdrev - det er IKKE "ukorrekt", at der har været for lidt proaktiv handling. Men det kan så måske være en smagssag. Alt efter temperamentet.

                          Så du kan kalde selve statementet for "ukorrekt og dumt", men det er på ingen måder uberettiget at klandre JH for både sine handlinger og mangel på samme.

                          Hans job er at skubbe OB fremad. Det sker ikke hurtigt nok. Det er hverken dumt eller ukorrekt at påstå.

                          MvH ChrisOB
                          Det er bestemt overdrevet - og det er for mig kernen af problemet (og årsagen til, at jeg selv kan have tendens til at forsvare JH):

                          En (for) stor del af kritikken er simpelthen bare overdrevet. Det virker som om, der er en gruppe herinde som er i konstant kapløb om hvem, der hurtigst og mest tydeligt kan slå fast hvor elendig JH er til stort set alt han skal som sportsdirektør.

                          Det synes jeg er synd fordi jeg grundlæggende er enig i, at størstedelen af kritikken (når den bliver lidt mere konkret og begrundet) er berettiget. Jeg synes bare meget af det drukner i indlæg som det omtalte her.

                          Comment


                            #58
                            Vi møder Sakhtar Donetsk 2 dage efter Kiel kampen

                            http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/o...khtar-donetsk/
                            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                              En (for) stor del af kritikken er simpelthen bare overdrevet. Det virker som om, der er en gruppe herinde som er i konstant kapløb om hvem, der hurtigst og mest tydeligt kan slå fast hvor elendig JH er til stort set alt han skal som sportsdirektør.
                              Jeg har samme fornemmelse som dig.
                              Og det får mig i perioder at tage en pause fra forummet.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                                Jeg har samme fornemmelse som dig.
                                Og det får mig i perioder at tage en pause fra forummet.
                                Samme her
                                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                                Comment

                                Working...
                                X