JJT har været stærk, men ligefrem sæsonens vigtigste markspiller?, Nej! Han spiller en position, hvor vi er mest ømtålelige for fejl i opspillet, og der har han lavet nogen ret så graverende fejl på det seneste.. En pause er ikke altid en 'skidt' ting som du vil gøre det til. Nogle gange er det tværtimod en nødvendighed. Tverskov har heller ikke været så overbevisende generelt i foråret, som han var i efteråret. I går var han stærk dog, og mere ærgerrig end set nyligt..
han er i hvert fald en af dem. Målt på pointsnit med og uden er han formentligt den, der klarer sig bedst i truppen.
Selvfølgelig skulle han skiftes ud i går, da han ramte helt forbi skiven, men at det skal koste ham en plads i næste kamp, kan jeg slet ikke følge. Og så er jeg med på, at han heller ikke var for god mod EfB, men det var der så også en del, der ikke var - Izunna inklusiv.
han er i hvert fald en af dem. Målt på pointsnit med og uden er han formentligt den, der klarer sig bedst i truppen.
Selvfølgelig skulle han skiftes ud i går, da han ramte helt forbi skiven, men at det skal koste ham en plads i næste kamp, kan jeg slet ikke følge. Og så er jeg med på, at han heller ikke var for god mod EfB, men det var der så også en del, der ikke var - Izunna inklusiv.
Grunden til at jeg netop mener at JJT burde få en hviler, er at manden er ung og relativt uerfaren. Han har i de seneste par kampe haft et par 'nærved' situationer, faktisk så mange at det ikke kan blive ved med at gå godt, hvor vi kunne og burde blive straffet. Så det er ligeså meget for at beskytte drengen, som det er hvad der er i holdets bedste interesse. Dertil har Greve leveret netop de forløsende afleveringer der skulle til. Vi så både Greve og JJT på banen mod Efb mener jeg det var, og det var defensivt for tyndt, og med for mange hasarderede afleveringer og driblinger til følge. Det kan der ikke være to meninger om. Lige pt. Synes jeg at Greve presser mere på og er en my skarpere.
Grunden til at jeg netop mener at JJT burde få en hviler, er at manden er ung og relativt uerfaren. Han har i de seneste par kampe haft et par 'nærved' situationer, faktisk så mange at det ikke kan blive ved med at gå godt, hvor vi kunne og burde blive straffet. Så det er ligeså meget for at beskytte drengen, som det er hvad der er i holdets bedste interesse. Dertil har Greve leveret netop de forløsende afleveringer der skulle til. Vi så både Greve og JJT på banen mod Efb mener jeg det var, og det var defensivt for tyndt, og med for mange hasarderede afleveringer og driblinger til følge. Det kan der ikke være to meninger om. Lige pt. Synes jeg at Greve presser mere på og er en my skarpere.
jo, det kan der sgu sagtens være to meninger om, hvis du mener, at Greve og JJT ikke kan spille samtidig. Ikke begge på central midt. Greve spillede kant i går, og det vil jeg da mene gik udemærket
jo, det kan der sgu sagtens være to meninger om, hvis du mener, at Greve og JJT ikke kan spille samtidig. Ikke begge på central midt. Greve spillede kant i går, og det vil jeg da mene gik udemærket
Greve selv mener hans spil generelt bliver "låst" på den kant - så selv om det gik godt igår, så er det ikke ensbetydende med, at det kommer til at gå godt fra start imod Silkeborg. Kent selv fremhæver, at der blev givet lidt køb på det defensive - og den eneste forskel på de to hold er efter min bedste overbevisning, at vi scorede på flere chancer, end de gjorde. Den risiko ser jeg personligt helst ikke blive gentaget, hvorfor jeg også vil stille mig tvivlende overfor Greve og JJT som de præsenterede sig hver især imod Silkeborg - der blev givet for meget væk. Alt for nemt.
MvH ChrisOB
1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
Ja, jeg ville gerne skifte JJT ud med Izunna - 100%. Jeg er fuldstændig på det rene med, at man ser fodbold forskelligt. Jeg ser ikke JJT rykke holdet - tværtimod, så er han ret giftig for defensiven.
Greve selv mener hans spil generelt bliver "låst" på den kant - så selv om det gik godt igår, så er det ikke ensbetydende med, at det kommer til at gå godt fra start imod Silkeborg. Kent selv fremhæver, at der blev givet lidt køb på det defensive - og den eneste forskel på de to hold er efter min bedste overbevisning, at vi scorede på flere chancer, end de gjorde. Den risiko ser jeg personligt helst ikke blive gentaget, hvorfor jeg også vil stille mig tvivlende overfor Greve og JJT som de præsenterede sig hver især imod Silkeborg - der blev givet for meget væk. Alt for nemt.
MvH ChrisOB
kan jeg som udgangspunkt godt følge, men Joan bliver formentligt ikke klar (er ikke fys, men der er kun gået tre dage efter problemer med baglåret). Så hvis man ikke kigger AK's vej, så kunne jønne (eller Greve) være en mulighed i front. Det ville ikke svække os defensivt, som jeg ser det (Greve er i hvert fald ikke dårligere defensivt end Jønne, og hvis det bliver den anden løsning, er det vel status quo)
Hvis jeg var Kent ville jeg godt nok begynde at overveje at omskole Greve til midtmidt næste sæson samtidig med at vi henter en rigtig god midtbanespiller der går direkte ind i start 11...
Og hvis disse råd bliver fulgt er der intet brug for Nana og Thrane og de burde sendes videre
MvH ChrisOB
Det bliver også for ofte gjort til at man er efter den ene eller anden her på forum. Men, hvis JJT skulle forårsage en kontring eller lignende, der i sidste ende kunne blive afgørende for om vi samlet trækker os sejrrigt ud af opgørene mod Silkeborg, så er han en ung relativt urutineret gut, som jeg sagtens kunne se påvirket i sin videre udvikling! Det ønsker jeg ham ikke, og det har holdet desuden heller ikke brug for, for han er en krumtap på holdet. Han har været fantastisk for os, so far, men alarmklokkerne har altså ringet gevaldigt på det seneste, eller er det kun mig der synes det?? Hvis han startede ude, er jo ikke ensbetydende med at han ikke kunne blive bragt i spil som kampen skred frem. En del chancer bliver der taget i Kents spilsystem, det kommer vi ikke udenom, og i det regnskab er sandsynligheden for brugbart output mere på Greves side pt., som jeg ser det. Og ja, selv om Greve på papiret spillede kant, så søger han stadigvæk det centrale felt og tager ligeledes chancer i sit spil, helt som JJT. Som du siger ChrisOB, SIF kunne lige så godt på en god dag haft lukreret på et par af de omstillinger 'vi,"host"JJT' gav væk. Man kan mene hvad man vil om en spiller som Jønsson, men han giver altså ikke modstanderne mange omstillinger, var igen udslagsgivende mod SIF, og stensikkert ikke en spiller Kent har tænkt sig at ofre..
Greve selv mener hans spil generelt bliver "låst" på den kant - så selv om det gik godt igår, så er det ikke ensbetydende med, at det kommer til at gå godt fra start imod Silkeborg.
MvH ChrisOB
Hvornår har han sagt det? Jeg betvivler selvfølgelig ikke, hvad du siger, det undrer mig bare, for jeg synes personligt han fungerer glimrende som kant i Kents system, hvorfra han er god til at søge ind centralt på de rigtige tidspunkter.
Diskussionen om "typiske kantspillere" (som fmprOB bringer på banen) har været oppe at vende før, og som Limefrugten er inde på: Kent spiller helst ikke med gammeldags kanter. Nikolaj Thomsen er oprindeligt central midt, men spillede i hele sin AaB-tid stort set udelukkende venstrekant, og det fungerede strålende, fordi han fik lov at bevæge sig rundt mere eller mindre som han havde lyst. Kusk havde og har jo også en meget fri rolle, selv om han trods alt er en lidt mere klassisk skolet kant.
For mig at se er Greve ikke central midt. Han er 10'er, og i Kents formation er kanterne det tætteste, man kommer på den rolle.
Hvornår har han sagt det? Jeg betvivler selvfølgelig ikke, hvad du siger, det undrer mig bare, for jeg synes personligt han fungerer glimrende som kant i Kents system, hvorfra han er god til at søge ind centralt på de rigtige tidspunkter.
Diskussionen om "typiske kantspillere" (som fmprOB bringer på banen) har været oppe at vende før, og som Limefrugten er inde på: Kent spiller helst ikke med gammeldags kanter. Nikolaj Thomsen er oprindeligt central midt, men spillede i hele sin AaB-tid stort set udelukkende venstrekant, og det fungerede strålende, fordi han fik lov at bevæge sig rundt mere eller mindre som han havde lyst. Kusk havde og har jo også en meget fri rolle, selv om han trods alt er en lidt mere klassisk skolet kant.
For mig at se er Greve ikke central midt. Han er 10'er, og i Kents formation er kanterne det tætteste, man kommer på den rolle.
Jeg ser heller ikke Greve som den 'klassiske' kantspiller i Kents system! Greve er bedst i de små mellemrum både i forhold til sit pasningsspil, men også i forhold til sine driblinger, hvor han bliver for låst, hvis han 'reelt' kun kan drible ind i banen. Han har ikke Falks fart, Joans fysik, hverken af deres dribleevner, på trods af at han godt kan drible:) Hans driblinger lykkes bedst mere centralt, hvor modstanderen ikke helt er afklaret på, hvilken vej han går. Han er heller ikke spilleren med de lange raids, men fin i at sætte en mand med sine vendinger. Som angriber ser jeg ham heller ikke lykkes med at afdrible sin direkte oppasser, der bliver det igen fysik som mangler lidt. Hans driblinger er mere som Iniestas, hvor han lige drejer en mand af:)
Det var ikke nærved mod Esbjerg. Det kostede et mål. Har også set lidt træthed i tanke og handling hos JJT de senest 2-3 kampe.
Comment