Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg

    Det er nogen generelle betragtninger du kommer med ang. økonomien i fodboldeuropa- herunder Danmark og OB selvf. Som jeg husker det frit fra hukommelsen er jeg slet ikke sikker på at OB skal inkluderes der i fremgangen. Jeg mener JH på et tidspunkt sagde at i sommeren ´15 (måske '14) ret mig gerne hvis det er helt forkert, kunne igen OB igen begynde at bygge op. Så "nedbrydningen" eller omstruktureringen var stadig igang. Det stemmer også med at JH sagde ved sin start at OB var kommet senere i gang med omlægning, efter den økonomiske krise i ´07-´09

    Rekrutteringen af spillerene du nævner vil jeg ikke bruge meget tid idet jeg ikke har nok kendskab til dem, og deres personlighed, men Spellman vil jeg mene var, og stadig er garant for den kultur man vil have i klubben, truppen dengang var særdeles introvert.. der var Spellman en stærk garant for fight med hans udtryk og attitude, og Thomas Mikkelsen var på samme måde, bare på et lavere niveau. Jeppe Hansen og lign typer siger måske noget om hvilken situation OB var i på det tidspunkt .. og hvad forhindrede iøvrigt André Rømer i selv at gå forest og smadre igennem til træningen, i stedet for at få ophævet kontrakten, og derefter gå i medierne med en historie?

    Økonomi har jeg bestemt ikke meget forstand på, men mon ikke NT også på det tidspunkt har krævet sin del af de små transferindtægter der har været. Sløj trup og besparelser er næppe attraktivt for mange ambitiøse spillere.
    Min pointe var nu heller ikke, at økonomien i OB var god dengang, der tror jeg ikke der er nogle der vil påstå, at den var, min påstand var at fodboldøkonomien var kommet sig over finanskrisen, og at det igen var sælgers marked, som vi kunne se på de priser man fik for spillerne, så det var ikke noget dårligt tidspunkt for en sælgende klub som OB. I og med at man havde 3 spillere som var i starten af 20erne og inde omkring det danske landshold, altså noget nær de optimale salgsemner, synes jeg bare det er en relevant kritik, at man slet ikke fik nok ud af det potentiale. Falk, Emil Larsen og Bashkim burde kunne have indbragt omkring 40-50 millioner tilsammen, og vi endte med at få omkring 10. Havde vi forløst det økonomiske potentiale bedre der, havde der været meget bedre forudsætninger for at bygge noget succesfuldt op, og når man af sportslige årsager valgte at holde på spillerne, må man også acceptere præmissen at forventningerne er derefter. Og virkeligheden er, at vi hverken forløste det sportslige eller det økonomiske potentiale på de spillere, og det var en KÆMPE forspildt mulighed.

    Spelmann havde muligvis den rette attitude, men der skal stadig mere til at være en succes, når man går ud og bruger et par millioner på ham, og han havde hverken de fodboldmæssige evner eller de mentale evner til at være en leder, og det manglede vi dengang. Jeg har ikke noget at udsætte på hverken Spelmanns, Krygers eller Mikkelsens indstilling, men at man hentede dem fremfor navne som Kanstrup, Drachmann og Marc P, som både var bedre fodboldspillere og ledere, var en stor fejltagelse.

    Jeg anfægter overhovedet ikke, at JH skulle være blevet ansat med en spareplan for øje, men der var et stort sportsligt og økonomisk potentiale bundet i en god håndfuld spillere da han kom hertil, og vi fik ikke forløst nogle af delene, og det var simpelthen ikke godt nok. At den sportslige turnaround endte med at tage over 5 år, var ligeledes heller ikke godt nok, det kunne sagtens være blevet gjort på 2-3 år, som mange andre klubber har gjort, det handler sådan set bare om at få ansat nogle enkelte nøglepersoner, og her fejlede bestyrelse, sportslige udvalg og JH i fællesskab.
    Last edited by Sheed; 15-10-2019, 22:06.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Min pointe var nu heller ikke, at økonomien i OB var god dengang, der tror jeg ikke der er nogle der vil påstå, at den var, min påstand var at fodboldøkonomien var kommet sig over finanskrisen, og at det igen var sælgers marked, som vi kunne se på de priser man fik for spillerne, så det var ikke noget dårligt tidspunkt for en sælgende klub som OB. I og med at man havde 3 spillere som var i starten af 20erne og inde omkring det danske landshold, altså noget nær de optimale salgsemner, synes jeg bare det er en relevant kritik, at man slet ikke fik nok ud af det potentiale. Falk, Emil Larsen og Bashkim burde kunne have indbragt omkring 40-50 millioner tilsammen, og vi endte med at få omkring 10. Havde vi forløst det økonomiske potentiale bedre der, havde der været meget bedre forudsætninger for at bygge noget succesfuldt op, og når man af sportslige årsager valgte at holde på spillerne, må man også acceptere præmissen at forventningerne er derefter. Og virkeligheden er, at vi hverken forløste det sportslige eller det økonomiske potentiale på de spillere, og det var en KÆMPE forspildt mulighed.

      Spelmann havde muligvis den rette attitude, men der skal stadig mere til at være en succes, når man går ud og bruger et par millioner på ham, og han havde hverken de fodboldmæssige evner eller de mentale evner til at være en leder, og det manglede vi dengang. Jeg har ikke noget at udsætte på hverken Spelmanns, Krygers eller Mikkelsens indstilling, men at man hentede dem fremfor navne som Kanstrup, Drachmann og Marc P, som både var bedre fodboldspillere og ledere, var en stor fejltagelse.

      Jeg anfægter overhovedet ikke, at JH skulle være blevet ansat med en spareplan for øje, men der var et stort sportsligt og økonomisk potentiale bundet i en god håndfuld spillere da han kom hertil, og vi fik ikke forløst nogle af delene, og det var simpelthen ikke godt nok. At den sportslige turnaround endte med at tage over 5 år, var ligeledes heller ikke godt nok, det kunne sagtens være blevet gjort på 2-3 år, som mange andre klubber har gjort, det handler sådan set bare om at få ansat nogle enkelte nøglepersoner, og her fejlede bestyrelse, sportslige udvalg og JH i fællesskab.
      Af de 3 du nævner, Falk, Emil Larsen og Bashkim, blev Bashkim jo også solgt til en anden dansk klub for et ganske pænt beløb 9-10 mill. eller sådan ca, Her var der dog det problem at tidligere havde OB af nød solgt 50% transferrettigheder til en invisteringsforening/fond eller lign, for at få tingene til at hænge sammen. Så det beløb blev lige barberet grundigt ned. Emils sløje knæ var vel nærmest en offentlig hemmelighed i fodboldkredse, og Falks "landholdniveau" blev udstillet grundigt i hans debutkamp hvor han var overmatchet på alt .. stor set. At påstå de skulle have indbragt 40-50 mill. er måske en kende overdrevet og spekulativt.

      Spellman kommer jeg til min sidste dag som OB-fan til at påstå at klub og trup havde meget brug for på det tidspunkt. Her snakker vi slet ikke om at OBs navn sandynligvis var devalueret p.gr.a. derouten og nedskæringerne. Hvilken ambitiøsspiller ønsker at komme til en klub man ikke aner er i SL eller næstbedste række "om lidt". Et sportslige turn around på 2-3 år eller 4-5 år er imø et spørgsmål om held/uheld eller nuancer om du vil. Ofte har vi set at forskellen på succes og fiasko kan koges ned til et, to eller tre point yderligere, eller at andre resultater ikke har flasket særlig godt, som kunne have gjort at målet var nået.
      Last edited by manner; 16-10-2019, 04:39.
      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        ChrisOB Superior

        ​​​​​​​kunne vi ikke for én gangs skyld stoppe personfnidder?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg


          Jeg anfægter overhovedet ikke, at JH skulle være blevet ansat med en spareplan for øje, men der var et stort sportsligt og økonomisk potentiale bundet i en god håndfuld spillere da han kom hertil, og vi fik ikke forløst nogle af delene, og det var simpelthen ikke godt nok. At den sportslige turnaround endte med at tage over 5 år, var ligeledes heller ikke godt nok, det kunne sagtens være blevet gjort på 2-3 år, som mange andre klubber har gjort, det handler sådan set bare om at få ansat nogle enkelte nøglepersoner, og her fejlede bestyrelse, sportslige udvalg og JH i fællesskab.
          Jeg kan sådan set godt tilgive de første par år, hvis det så havde givet pote efterfølgende. Men Jesper Hansens helt store sorte plet var ansættelsen af Kent Nielsen. KN er uden sammenligning den værste træner OB har haft som superligaklub. Han var totalt fejlcastet til klubben, og virkelig et udtryk for, at Jesper Hansen ganske simpelt hverken forstod eller havde respekt for OBs DNA. AT JH tilmed gavn KN hånd og halsret over enhver signing, gjorde ikke sagen bedre, og heller ikke at de tilsammen supplerede hinanden negativt i forhold til kommunikation. Kent Nielsen besad ikke de nødvendige kompetencer til at have en så stor indflydelse, og med ham i spidsen var der faktisk ingen positiv sportslig udvikling set over hele perioden. Et par enkelte signings har efterfølgende kunne vokse i mere kyndige hænder, resten er et mørkt kapitel i OBs historie

          At jeg så kan konstatere, at vennerne i Stemmer fra Ådalen efterfølgende er begyndt at undskylde JH med, at der jo skulle en oprydning mere til efter Kents tid, er helt igennem bizart, når JH har haft det fulde ansvar i hele perioden, det er JHs eget skidt.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

            Jeg kan sådan set godt tilgive de første par år, hvis det så havde givet pote efterfølgende. Men Jesper Hansens helt store sorte plet var ansættelsen af Kent Nielsen. KN er uden sammenligning den værste træner OB har haft som superligaklub. Han var totalt fejlcastet til klubben, og virkelig et udtryk for, at Jesper Hansen ganske simpelt hverken forstod eller havde respekt for OBs DNA. AT JH tilmed gavn KN hånd og halsret over enhver signing, gjorde ikke sagen bedre, og heller ikke at de tilsammen supplerede hinanden negativt i forhold til kommunikation. Kent Nielsen besad ikke de nødvendige kompetencer til at have en så stor indflydelse, og med ham i spidsen var der faktisk ingen positiv sportslig udvikling set over hele perioden. Et par enkelte signings har efterfølgende kunne vokse i mere kyndige hænder, resten er et mørkt kapitel i OBs historie

            At jeg så kan konstatere, at vennerne i Stemmer fra Ådalen efterfølgende er begyndt at undskylde JH med, at der jo skulle en oprydning mere til efter Kents tid, er helt igennem bizart, når JH har haft det fulde ansvar i hele perioden, det er JHs eget skidt.
            Mener at der står Thorborg overalt på den signing ...

            https://www.berlingske.dk/sport/ob-r...-med-millioner

            https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...enarie/5390547

            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              At det er Thorborg der ansætter træneren er vidst ingen nyhed. På samme måde står der jo også Thorborg på Michelsen-signingen. Der hvor jeg bedømmer en sportsdirektør i den henseende, er på hans evner til at samarbejde med træneren, og at sikre ham de bedste mulige betingelser for at få succes med hans koncept.

              Comment


                Jeg synes da der har været kritik der ikke var berettiget. Ta´nu et eksempel som kakao/redbull sagen. Som led i en overordnet kostplan, valgte man at fjerne de to ting, og i stedet servere noget andet. Et helt år efter det skete, dukker historien så op i medierne, og JH beskyldes for at skabe spilid og ødelægge stemningen, og køre OB i sænk.

                Det var desværre en sag der endte med at få OB til at se fuldstændig åndssvage ud, og var længe efter en del af grundlaget i kritikken af at OB var ualmindeligt fattige, spillerne var grådige, der var oprør osv. Det var bare ikke JHs skyld, det var medier og fans der bare tærskede løs på en mere eller mindre ikke eksisterende historie.
                Skal man endelig rette en kritik mod JH, så er det nok at han skulle have været ude med en meget bedre damage control.


                Der hvor jeg synes kritikken er berettiget, er feks. når man henter en spiller som Lado. Den 1. angriber vi ventede så længe på, som var 1. prioritet i vinduet, ham der skulle gå ind fra start og gøre en forskel. Det var simpelthen latterligt på et helt nyt niveau at vær vidne til.
                Ja, fejlkøb sker, men det der var helt grotesk. Og når det så krydres med politikersnak, så bliver det hele så utroværdigt og fjernt.


                Jeg vil huske tiden med JH, som den tid hvor det var meget svært at hitte ud af hvad der var op og ned i OB, og hvor det ofte virkede som om den røde tråd ikke var tilstede i foretagendet.
                Det er også det, der for mig, har kostet mest i OB hjertet.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Jeg synes da der har været kritik der ikke var berettiget. Ta´nu et eksempel som kakao/redbull sagen. Som led i en overordnet kostplan, valgte man at fjerne de to ting, og i stedet servere noget andet. Et helt år efter det skete, dukker historien så op i medierne, og JH beskyldes for at skabe spilid og ødelægge stemningen, og køre OB i sænk.

                  Det var desværre en sag der endte med at få OB til at se fuldstændig åndssvage ud, og var længe efter en del af grundlaget i kritikken af at OB var ualmindeligt fattige, spillerne var grådige, der var oprør osv. Det var bare ikke JHs skyld, det var medier og fans der bare tærskede løs på en mere eller mindre ikke eksisterende historie.
                  Skal man endelig rette en kritik mod JH, så er det nok at han skulle have været ude med en meget bedre damage control.


                  Der hvor jeg synes kritikken er berettiget, er feks. når man henter en spiller som Lado. Den 1. angriber vi ventede så længe på, som var 1. prioritet i vinduet, ham der skulle gå ind fra start og gøre en forskel. Det var simpelthen latterligt på et helt nyt niveau at vær vidne til.
                  Ja, fejlkøb sker, men det der var helt grotesk. Og når det så krydres med politikersnak, så bliver det hele så utroværdigt og fjernt.


                  Jeg vil huske tiden med JH, som den tid hvor det var meget svært at hitte ud af hvad der var op og ned i OB, og hvor det ofte virkede som om den røde tråd ikke var tilstede i foretagendet.
                  Det er også det, der for mig, har kostet mest i OB hjertet.
                  Jeg er meget enig mht. Kakao/Redbull-sagen. Det er vanvittigt, at vi overhovedet skulle have en diskussio om, hvorvidt at professionelle sportsfolk skal gå og fylde sig med sådan nogle ting i hverdagen, når vi er blevet så meget klogere på, hvordan man via den rigtige kost og de rigtige drikke kan optimere præstationer og restitution. Hvis den sag overhovedet viste os noget, var det da, at man rent faktisk var på vej i en mere professionel retning.

                  I min verden er Lado ikke den bedste case, når det kommer til kritik af JH. Ja, han endte med at blive et gedigent flop, men jeg kan sagtens se argumenterne for, hvorfor man endte med at hente ham. Det var trods alt ikke en spiller der havde været sportslig irrelevant i flere år, han havde rent faktisk vist et vidst niveau.

                  Der hvor kritikken er berettiget er netop den manglende røde tråd som du nævner. Den eneste røde tråd i indkøbspolitikken ser ud til at have været, at man har forsøgt at opfylde cheftrænerens ønsker, hvilket så har gjort, at man har overbetalt markant for flere spillere, og at man har bundet sig til for dyre og for lange kontrakter. Det er en meget tvivlsom praksis, i min verden. Jeg har et par gange postet historien om, at Klopp helst ville have Julian Brandt tilbage i sommeren 2017, men at Liverpools sportsdirektør stod fast på, at hans scoutingafdeling havde scoutet dem og fandt at Salah var en bedre spiller. Tænk hvis man bare havde fulgt trænerens ønske dengang, så skulle vi nok igang med en seriøs omgang historieomskrivning.

                  På samme måde kan man spekulere i, hvordan det var gået under Kent Nielsen, hvis JH ikke bare var gået med Kent Nielsens ønsker og endte med at overbetale for spillere som AK, KEP, Jönsson, Helenius, Izunna osv. Når man ved lidt om, hvor mange penge der er blevet investeret i de spillere, kan man ikke lade være med at spekulere på, hvad man kunne have fået for de penge, hvis vi i stedet for at overbetale dem, rent faktisk havde hentet spillere til markedspriser for de samme penge. Ikke dermed sagt, at Kent så var blevet en succes, men jeg er ikke i tvivl om, at det projekt havde haft et andet udtryk, hvis der rent faktisk havde været en stærk sportsdirektør med nogle dygtige folk omkring sig, som kunne have udfordret Kent på, at man skulle betale alt for mange penge for en række ex-spillere.
                  Last edited by Sheed; 16-10-2019, 15:33.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Jeg synes da der har været kritik der ikke var berettiget. Ta´nu et eksempel som kakao/redbull sagen. Som led i en overordnet kostplan, valgte man at fjerne de to ting, og i stedet servere noget andet. Et helt år efter det skete, dukker historien så op i medierne, og JH beskyldes for at skabe spilid og ødelægge stemningen, og køre OB i sænk.

                    Det var desværre en sag der endte med at få OB til at se fuldstændig åndssvage ud, og var længe efter en del af grundlaget i kritikken af at OB var ualmindeligt fattige, spillerne var grådige, der var oprør osv. Det var bare ikke JHs skyld, det var medier og fans der bare tærskede løs på en mere eller mindre ikke eksisterende historie.
                    Skal man endelig rette en kritik mod JH, så er det nok at han skulle have været ude med en meget bedre damage control.


                    Der hvor jeg synes kritikken er berettiget, er feks. når man henter en spiller som Lado. Den 1. angriber vi ventede så længe på, som var 1. prioritet i vinduet, ham der skulle gå ind fra start og gøre en forskel. Det var simpelthen latterligt på et helt nyt niveau at vær vidne til.
                    Ja, fejlkøb sker, men det der var helt grotesk. Og når det så krydres med politikersnak, så bliver det hele så utroværdigt og fjernt.


                    Jeg vil huske tiden med JH, som den tid hvor det var meget svært at hitte ud af hvad der var op og ned i OB, og hvor det ofte virkede som om den røde tråd ikke var tilstede i foretagendet.
                    Det er også det, der for mig, har kostet mest i OB hjertet.
                    Jeg er enig med dig i at damage control i red-bull sagen var elendig, og fik OB til at se ynkelige ud. Dvalisvilli endte karrieren i OB som en fiasko, det er uomtvisteligt. På tidspunktet da han ankom, skadet? og i hvert fald ude af form, var han før det en spiller med en stærk fysik der lavede hovedparten af sine mål på tap-ins, og indlæg i feltet, ved simpelthen at holde forsvarene fra kroppen. OB var på det tidspunkt et af de hold i SL der havde flest indlæg i feltet, og afslutninger tæt under mål. Så egentlig var der på papiret tegning til noget der kunne blive godt. Jeg skal ikke kunne sige om OB lavede lidt om på spilkonceptet, eller hvad der lige skete siden det endte som det gjorde, jeg mener JH blev informeret om Lado fra TB som vist nok havde scoutet på ham da han var træner og sportschef.
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                      At det er Thorborg der ansætter træneren er vidst ingen nyhed. På samme måde står der jo også Thorborg på Michelsen-signingen. Der hvor jeg bedømmer en sportsdirektør i den henseende, er på hans evner til at samarbejde med træneren, og at sikre ham de bedste mulige betingelser for at få succes med hans koncept.
                      "Hvis Kent Nielsen kommer med de rigtige navne, vil Thorborg være klar til at bruge de nødvendige millioner."
                      Det beskriver vel hvem i OB skulle vælge de rigtige spiller -og dermed "betingelser for at få success"- og kunne pege på hvem skulle hentes. "Magten" og dermed ansvaret for scouting og transfers ligger åbenbart mere hos træneren end hos sportsdirektøren.
                      Om det er godt eller ikke så viser det vel - hvis det er sandt og kommer fra NT- at JH står i anden række i hensigt af transfers. Og bebrejdelser eller ros skulle gå i første linje til træneren.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg



                        "Hvis Kent Nielsen kommer med de rigtige navne, vil Thorborg være klar til at bruge de nødvendige millioner."
                        Det beskriver vel hvem i OB skulle vælge de rigtige spiller -og dermed "betingelser for at få success"- og kunne pege på hvem skulle hentes. "Magten" og dermed ansvaret for scouting og transfers ligger åbenbart mere hos træneren end hos sportsdirektøren.
                        Om det er godt eller ikke så viser det vel - hvis det er sandt og kommer fra NT- at JH står i anden række i hensigt af transfers. Og bebrejdelser eller ros skulle gå i første linje til træneren.
                        Og det er jo en enormt syg kultur, hvis træneren bare skal pege på spillerne, og man så bare henter dem for næsten enhver pris, for træneren tænker jo i sagens natur altid på den næste kamp og den næste sæson, og ikke i regnskaber og med fokus på, at der også skal være råd til kontraktforlængelser og til at handle i senere transfervinduer. På samme måde, vil en træner som oftest også stå i vejen for at sælge en af hans gode spillere, selvom den økonomiske gevinst ved salget vil gavne klubben på den længere bane.

                        Det er der man er nødt til at have en stærk sportsdirektør, der kan udfordre den tankegang, og som med autoritet kan sørge for, at man træffer de mest rationelle beslutninger. Hvis vi skal købe ovenstående præmis, er det så bare et endnu tydligere praj om, at JH var inkompetent fra start af, når det handler om at opbygge en sund beslutningsproces og ledelsesstruktur, og at OB har nogle store problemer når det kommer til ledelse.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          Og det er jo en enormt syg kultur, hvis træneren bare skal pege på spillerne, og man så bare henter dem for næsten enhver pris, for træneren tænker jo i sagens natur altid på den næste kamp og den næste sæson, og ikke i regnskaber og med fokus på, at der også skal være råd til kontraktforlængelser og til at handle i senere transfervinduer. På samme måde, vil en træner som oftest også stå i vejen for at sælge en af hans gode spillere, selvom den økonomiske gevinst ved salget vil gavne klubben på den længere bane.

                          Det er der man er nødt til at have en stærk sportsdirektør, der kan udfordre den tankegang, og som med autoritet kan sørge for, at man træffer de mest rationelle beslutninger. Hvis vi skal købe ovenstående præmis, er det så bare et endnu tydligere praj om, at JH var inkompetent fra start af, når det handler om at opbygge en sund beslutningsproces og ledelsesstruktur, og at OB har nogle store problemer når det kommer til ledelse.
                          Tror mere det siger at træneren har bare en meget stor indflydelse på hvilke spiller hentes og er tænkt som den som skulle har det største ansvar i hensigt af scouting mens JH er tænkt mere til den administrative rolle.
                          Det betyder naturligt ikke at træneren beslutter alene og skal kun pege på en spiller han vil har; der er ja også den økonomisk ramme som skal tænkes på.
                          Til sidst går det om opdeling af arbejdsfelter i organisationen.
                          Om ansvaret for scouting/spilleudvalg rykkede først med tiden til Kent fordi man vurderede at JH havde ikke netværket at klare det eller om det var allerede planlagt på den måde da JH tiltrod til OB kan jeg selvfølgelig ikke sige. Men ser ud som det var til mindst klubbens linje siden Kent, det viser ikke kun citatet men også realiteten når man kigger hvilke spiller blev hentet under Kent. Og hvis det var klubbens linje og beslutning så kan man vel ikke bebrejde JH for dårlige transfers, så skal man rette det til Kent og ledelsen som stod for den linje.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Og det er jo en enormt syg kultur, hvis træneren bare skal pege på spillerne, og man så bare henter dem for næsten enhver pris, for træneren tænker jo i sagens natur altid på den næste kamp og den næste sæson, og ikke i regnskaber og med fokus på, at der også skal være råd til kontraktforlængelser og til at handle i senere transfervinduer. På samme måde, vil en træner som oftest også stå i vejen for at sælge en af hans gode spillere, selvom den økonomiske gevinst ved salget vil gavne klubben på den længere bane.

                            Det er der man er nødt til at have en stærk sportsdirektør, der kan udfordre den tankegang, og som med autoritet kan sørge for, at man træffer de mest rationelle beslutninger. Hvis vi skal købe ovenstående præmis, er det så bare et endnu tydligere praj om, at JH var inkompetent fra start af, når det handler om at opbygge en sund beslutningsproces og ledelsesstruktur, og at OB har nogle store problemer når det kommer til ledelse.
                            Hvis ovennævnte gør JH inkompetent, hvad var så Troels Bech i sit “samarbejde” i BIF med Zorninger og Jan Bech Andersen ? Og gør det ham så uegnet som sportsdirektør i OB ??
                            Ja jeg prøver såmænd blot at dreje en håbløs og endeløs debat om fortiden over til en konstruktiv debat om fremtiden i OB.
                            Mvh pnl

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                              Hvis ovennævnte gør JH inkompetent, hvad var så Troels Bech i sit “samarbejde” i BIF med Zorninger og Jan Bech Andersen ? Og gør det ham så uegnet som sportsdirektør i OB ??
                              Ja jeg prøver såmænd blot at dreje en håbløs og endeløs debat om fortiden over til en konstruktiv debat om fremtiden i OB.
                              Mvh pnl
                              Jeg giver ikke meget for det Troels Bech leverede på det rent sportslige i Brøndby nej. Kommunikativt gjorde han det fint, især med deres strategiplan, som mange hoppede på, men som de har skidt højt og flot på lige siden, men sportsligt giver jeg ham ikke den store kredit. Det var tydeligvis Zorniger der løftede helheden derude, og løftede spillere som Pukki, Wilczek, Nørgaard, Hjulsager etc. med mange niveauer, og deres mest succesfulde indkøb som Mukhtar og Röcker var også nogle han trak til. En stor del af de spillere der har stået Troels Bech på, jo især de spillere man har hentet i danske klubber som Fisker, Kopplin, Gammelby og Uhre, har jo vist sig at være nulboner eller i bedste fald middelmådige, og dem der lignede successer er så også faldet gevaldigt i niveau, efter at Zorniger-magien forsvandt. Og så har manden jo martret Brøndbys økonomi i en del år frem i tiden, ved at indgå kontrakter med nogle absurde klausuler der gør, at det er lukrativt for spillere at blive i Brøndby og få en stor bonus for hvert transfervindue de bliver, selvom de sidder på tribunen hver eneste uge.

                              Så nej, hvis Troels Bech skal til OB for at være en form for showkaptajn og en pushover, når det kommer til det rent sportslige, så kan jeg virkelig ikke se, hvad manden har at skaffe her. OBs sportsdirektør burde være ham med visionerne og ham der tegnede klubben fremadrettet, og ikke en kastebold mellem bestyrelsesformand og cheftræner.

                              Hvis du ikke bryder dig om at debattere fortiden, fatter jeg virkelig ikke, hvad du laver inde i den her tråd. Jesper Hansen er på papiret fortid i OB, så den her tråd handler naturligvis også om fortiden, alt andet ville da være underligt.

                              Hvis du vil deltage i en reel debat om OBs fremtid, hvilket jeg tvivler på at du i virkeligheden vil, så er der oprettet en tråd, hvor du kan gøre det. https://forum.ob.dk/forum/club-ob-s-...t%C3%B8r/page4
                              Last edited by Sheed; 16-10-2019, 19:18.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Jeg giver ikke meget for det Troels Bech leverede på det rent sportslige i Brøndby nej. Kommunikativt gjorde han det fint, især med deres strategiplan, som mange hoppede på, men som de har skidt højt og flot på lige siden, men sportsligt giver jeg ham ikke den store kredit. Det var tydeligvis Zorniger der løftede helheden derude, og løftede spillere som Pukki, Wilczek, Nørgaard, Hjulsager etc. med mange niveauer, og deres mest succesfulde indkøb som Mukhtar og Röcker var også nogle han trak til. En stor del af de spillere der har stået Troels Bech på, jo især de spillere man har hentet i danske klubber som Fisker, Kopplin, Gammelby og Uhre, har jo vist sig at være nulboner eller i bedste fald middelmådige, og dem der lignede successer er så også faldet gevaldigt i niveau, efter at Zorniger-magien forsvandt. Og så har manden jo martret Brøndbys økonomi i en del år frem i tiden, ved at indgå kontrakter med nogle absurde klausuler der gør, at det er lukrativt for spillere at blive i Brøndby og få en stor bonus for hvert transfervindue de bliver, selvom de sidder på tribunen hver eneste uge.

                                Så nej, hvis Troels Bech skal til OB for at være en form for showkaptajn og en pushover, når det kommer til det rent sportslige, så kan jeg virkelig ikke se, hvad manden har at skaffe her. OBs sportsdirektør burde være ham med visionerne og ham der tegnede klubben fremadrettet, og ikke en kastebold mellem bestyrelsesformand og cheftræner.

                                Hvis du ikke bryder dig om at debattere fortiden, fatter jeg virkelig ikke, hvad du laver inde i den her tråd. Jesper Hansen er på papiret fortid i OB, så den her tråd handler naturligvis også om fortiden, alt andet ville da være underligt.

                                Hvis du vil deltage i en reel debat om OBs fremtid, hvilket jeg tvivler på at du i virkeligheden vil, så er der oprettet en tråd, hvor du kan gøre det. https://forum.ob.dk/forum/club-ob-s-...t%C3%B8r/page4
                                Meget enig med dig i stort set det hele. TB ville være en fin kommunikator overfor medier, sponsorer og fans men hvad OB behøver er en sportsdirektør der er nemlig det - en direktør.

                                Ob har haft et par sportschefer men en direktør er sq en direktør med de beføjelser og det ansvar der følger med og der har JH ikke været opgaven voksen.

                                Men problemet er det samme som det har været i de sidste 10+ år hvor der er en bestyrelse der blander sig i den daglige drift, enten direkte eller via et “sportsudvalg”. Det skal den ikke. Bestyrelsen skal kommunikere mål, pejlemærker og evt. en ønsket strategi til direktøren der så skal udforme og udleve den og herunder ansætte de mennesker han/hun mener bedst kan gøre det. JH er blevet kørt over den ene gang efter den anden men har heller ikke haft boller til at stå imod.

                                Vil Thorborg og den øvrige bestyrelse absolut blande sig i den daglige drift har det for det første et snært af legetøj over sig og for det andet sidder man med et indtryk om en ledelsesstil a la Enhedslisten og deres Hovedbestyrelse hvor se folkevalgte hele tiden skal rapportere til og have et go før de kan comitte sig til noget - det er makværk.

                                Enten bør bestyrelsen tone rent flag og sige at Bestyrelsesformanden det er majoritetsejer har sidste ord via sportsudvalget og man derfor ansætter en sportschef der kan stå for det praktiske og administrative på samme måde som JH reelt gjorde eller så trække sig og sige at der ansættes en direktør for det hele med et budget og investere i et stærkt scoutingnetværk så de sammen kan levere på de mål der udstikkes på alle fronter i klubben.

                                Det der hele og halve er ikke vejen frem ...

                                Jeg er i øvrigt stadig usikker på hvad den officielle strategi for OB er ?? Der er et mål om Top6 men hvad ellers?
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X